1. leht 1-st

Pärast vee all seismist mootor kinni

Postitatud: 21 Juun 2006 15:31
Postitas bernard
Selline mure siis, seisis üks 2101 üle Pärnuse uputuse. Enne uputust võtsid kodused aku maha, sisu välja ja valasid silindritesse õli. Aga seisma ta garaa?i jäi.

Nüüd proovime asjale eluvaimu sisse saada. Sidur kiilus, selle sai lahti ja käigud käivad sisse-välja (esimene jamab).

Probleem on mootor. See ei liigu millimeetritiki. Proovisime 01 sangaga eest keerata - ei mõhkugi, no isegi ei luba.

Proovisime käik sees mootorit lahti tõmmata - hea üritus aga :sein rattad lohisevad ja jokk.


Nüüd siis küsimus teadjamatele, mis on esimene asi mille peaks lahti kiskuma. Lahti kiskumise ja kokku panemisega saab hakkama, aga ei tahaks ilmaasjata mootorit lahti võtma hakata kui jama võib mujal olla.


Ka muud näpunäited kuidas pärast poolenisti vee all seismist ladale eluvaim sisse saada on teretulnud.

Postitatud: 21 Juun 2006 15:44
Postitas Allar21
Vanasti oli naftat või petrooli silindritesse valatud:puzzled

Mul oli umbes sama jama. Ma tehin nii: võtsin plokikaane maha ja lasin silindri seinadele õli. Siis võtsin ära, mootori esise kaane, ja ajasin seal väntvõlli ringi. Vändaga oli suht lootusetu ajada, sest tundus nagu ketas suruks ennas koos kettamutriga kuhugile vastu ja ei lase mootoril ringi käia.

Tõmmates samamoodi ei liikun milligi:yllatunud

Edit: Uus õli ka sisse ikka pärast;)

Postitatud: 21 Juun 2006 16:47
Postitas motamees
Kui kõrgele auto suhtes vesi tõusis?
Kui ikka mootor oli juba vee all, siis ei hakkaks mina selle autoga üldse mässima. Mootori võid ju lõpuks suure jamaga liikuma saada, siis hakkad jamama muude asjadega. Rattalaagrid, sillad kast jne. Niiskuse halvale mõjule lisandub ju konkreetsel juhtumil ka sool.
Kohe peale vee alanemist oleks pidanud asjaga tegelema. Siis oleks asja saanud.

Postitatud: 21 Juun 2006 19:32
Postitas bernard
Ega seal suurt lootust ilmselt polnud algusest peale. Vesi oli üle mootori.

Aga üritab puht praktika/põhimõtte pärast asja vähemalt käima saada.

Postitatud: 21 Juun 2006 19:48
Postitas motamees
Kui nagunii lootust pole, siis ongi kõige parem variant.
Arvuti nuppude asemel näpi mutreid. Julgelt hakka mootorit ja kõike muud lihtsalt harutama. Näed, mis sees ja väljas. Kuidas on asi ehitatud.
Peale sellist ujutamist/vädimist tuleb auto algosadeks katkuda. Kui siis veel tahtmist on, võid ka kokku panema hakata - sinna aga väga pikk tee läbida.
Head õppimist.

Postitatud: 21 Juun 2006 22:41
Postitas bernard
Progressi siis nüüdseks niipalju, et mootor käib ringi.

Sai ülevalt kuni nukvõllini (kaasaarvatud) lahti kistud ja eest ettevaatilikult ("ettevaatlikult" on mööndustega, kuna kasutusel olid suur mutrivõti ja 1.5m terastoru jõu õlaks) väntvõllist keeratud.

Diagnoos siis selline, et kolvid olid kinni, vesi tõenäoliselt nii sisse- kui väljalasketorudest ligi hiilinud. Väntvõlli vaikselt ühele ja siis teisele poole nõkutades sai selle lahti (enne tegema hakkamist veel kõigisse silindritesse 20ml õli sisse). Ikka nii, et nii kaugele kui normaalse jõuga läheb, seejärel paar millimeetrit veel ja siis teisele poole samuti. Aega võttis aga asja sai - käib ringi.

Edasi kütte ja toite kallale. Karburaator on saasta täis, sai see maha võetud, samuti sisselasketoru. Homme paneb "ettevaatlikult" aku külge ja vaatab kui ja kas üldse mingigi elektroonika töötab.


Muus osas sai tehtud põhjalik kere inspektsioon ja see näitas, et kere ja karbid on üllatavalt heas seisus. Paistab, et korralik profülaktiline roostetõrje päästab mööndustega ka uputuste puhul.

Eks postitan jälle kui midagi muutub - äkki kellelgi nõu anda või abi sellestki.

Postitatud: 22 Juun 2006 18:37
Postitas logman
See mootor kisu ikka päris algosadeks ,kui tast elulooma tahad saada.
Väntvõll ,õlikanalid ,õlipump ...ooh ,neid elutähtsaid kohti on palju ,mis ülevaatamist tahavad. Klapid ,klapipesad...
Võllikaeltelt eemaldab rooste ilma pinda kahjustamata sibul. Loomulikult võib olla ka rooste juba sisse söönud. Aega tormist päris palju möödas. Sellepärast ongi hea ,kui tead ,mis seisus vända- ja õlituse osa on.

Kui aga niisama ehku peale vehkida ,siis jah ,karpa puhtaks ,käima ,õlivahetus ja jääd ootama ,millal ta ehk kunagi kokku jookseb.