1. leht 1-st
õlisurve...
Postitatud: 17 Mai 2006 10:20
Postitas hanno100
Probleem nimelt selles, et mootoril kaob õlisurve ära, kui pöörded langevad. Kui pöörded on üle 2000r/min siis õlikella seier on 0-i peal, kui sooja mootoriga tuurid alla 2000-de langevad süttib tuluke ka, külma mootoriga süttib tuluke siis kui tuurid alla 1300r/min-i langevad. Filter on uus, uus õli on sees ja kuskilt nagu ei leki ka. Olen poole aastase staa?iga ziksimees ja ei tea veel kõiki neid ziksile iseloomulikke vigasid ning ei oska neid kõiki ka parandada, ehk oskab keegi targem nõu anda selle õlisurve asjus.
Postitatud: 17 Mai 2006 10:24
Postitas mummuke
Kas kuskilt suitsu ei aja, kui mootor töötab? Silindrid kõik töökorras?
Postitatud: 17 Mai 2006 10:32
Postitas hanno100
tossu ei tule, kerge klõbin/kõrin oleks nagu mootoris, võib-olla tundub lihtsalt, silindrid töötavad normaalselt, sõbra ziks teed tsipa teist häält...
Postitatud: 17 Mai 2006 10:43
Postitas Rocky
Kahtlustaksin õlipumpa. Oota targemate vastuseid, ära enne selle pilliga sõitma mine. Ise täpsemalt ei oska öelda aga äkki viga õlipumpa ringi ajavas nuudis.
Postitatud: 17 Mai 2006 12:16
Postitas arvi100
Leia võimalus õlisurve mõõta mehaanilise näidikuga,need elektrilised
näitajad kipuvad mööda panema.Ja kui meh.näitajaga ilmnebki et surve
madal või üldse pea olematu,siis näitab see raamsaalede suurt kulumist.
Kõrinat võib tekitada pingutamatta kett.
Postitatud: 17 Mai 2006 14:58
Postitas motamees
Tuluke ja seier korraga rikki ei lähe. Ilmselt viga ikka kulunud mootoris.
Õlipumba nuudi kulumisel/üleandmisel kaob õlirõhk täielikult.
Postitatud: 17 Mai 2006 15:37
Postitas Rocky
Motamees, Siinkohal võiksid rääkida ka sellest õlipumba nuudi seisukorra kontrollimisest nagu sa Saaremaal rääkisid-päästad ehk paljud mootorid saalekolinast.

Postitatud: 17 Mai 2006 17:18
Postitas olaaf
tehemist võib olla ka jaoturvõlli saale(de) kulumisega. omal sellise mootoriga kogemus olemas.. õlituli põles 2000 pöördeni.
Postitatud: 17 Mai 2006 20:19
Postitas kj
mul on koguaeg see seier nullis peaaegu, vahest lööb põlema ka, väga madalatel pööretel

Postitatud: 17 Mai 2006 20:29
Postitas Rocky
Kui on kogu aeg nii olnud siis võib viga elektrisüsteemis või näidikus olla. Minul igatahes näidiku näit tulede (eriti armatuuri tulede) sisselülitamisel veidi tõuseb. Võimalik et näitab sul paar ühikut altpoolt. Kontrolli mehhaanilisega ära, siis rahulik sõita ja tead enda oma kas välja vahetada või selle vahega arvestada.
Postitatud: 17 Mai 2006 20:32
Postitas veiko
Tühikäigul vist
kirjade järgi võib põleda ka, aga pöörete lisamisel peaks ikka mingit nullist veidi suuremat numbrit näitama hakkama.

Palju sul rõhk näiteks 2000 või 3000 pöörde juures on?
Postitatud: 17 Mai 2006 21:32
Postitas motamees
Algselt postitas: Rocky
Motamees, Siinkohal võiksid rääkida ka sellest õlipumba nuudi seisukorra kontrollimisest
Tuleb võtta maha katkesti/jagaja. Siis otsite umbes nii suure/jämeda puupulga , kui katkesti otsa nuut. Puupulk topitakse katkesti nuudi asemele ajami auku. Väheke keerates/loksutades/tõmmates saate ülekande hammasratta kätte.
Sellel hammasrattal käib nuut keskelt läbi. Nuudi ülemine osa veab katkesti/jagajat ja alumine osa õlipumpa. Kui nüüd august läbi vaadata, siis saab võrrelda nuudi ülemist osa alumisega. Katkesti poolne osa ära ei kulu. Kui on näha õlipumba poolses osas kulumise märke, tuleb kindlasti hammakas vahetada. Nuut on väga peenike ja juba väikse kulumise pärast võib üle andma hakata (ka võib õlipumba poolne osa ju kulunud olla).
Ülekande tiguhammasratas maksis viimati ostes 36eek (2a tagasi). See ei ole raha, mille pärast tasuks riskida mootori tervisega.
Tegin praegu asja läbi ühe vana mootori peal. Keerasin pliiatsile nati isoleeri ümber ja käes ta oligi.

Postitatud: 17 Mai 2006 22:04
Postitas motamees
Fotokas ei fokuseeri just vajaliku koha peale, aga siiski on näha kulumise äär nuudilt.

Postitatud: 17 Mai 2006 23:26
Postitas pedrox
endalgi õlirõhuga natuke jamasti ... üle 2 pole ma seda kordagi saanud ja 2 on ka suurtel pööretel (4000 -6000)
Postitatud: 18 Mai 2006 16:16
Postitas hanno100
natuke uurisin ja vaatasin lähemalt ja selgus, et pensupumba alt on plokk natuke õline, kust lekib ei tea. Õli tuleb umbes 1000km järel juurde valada, õlivarda peal on õlitase langenud paar senti. Kett on täiesti normaalselt pingul...
Postitatud: 02 Juun 2006 17:37
Postitas viiulimees
mul on 100000 sõit mootor ja eelmine nädal peale õlivahetust ei kustund tuli alla 2000 ära enam tuli välja et viga õlipumba surveklapis millele oli midagi vahele uhutud sain probleemist jagu kõrgete pööretega 8000 siiski ei soovita järgi proovida aga minu mootoril muidu väga hea surve ja 500-600 vahel veel tuli kustus seetõttu oli ilmselge et rike kui tuli alla 2000 põlema läx