1. leht 2-st
P: kaherattaline aiatraktor Motoplok(MTZ-05)
Postitatud: 01 Mai 2006 13:27
Postitas Mikk
Tere olen hädas sellise vene tootega nagu pealkirjas kirjas on, kas nüüd nimi õieti kirjutatud on, aga kes seda masinat teavad peaksid aru saama. probleem selline, et eelmine aasta kadus ära jõud ja hakkas tossama. ise arvasin et probleem kolvirõngastes kuna ka küünal tahmane oli või siis viga klappides. kiskusin mootori lahti, rõngad paistsid normaalsed, kuid väljalaskeklapp oli ära põlenud ja nagu hiljem avastasin siis ka kõver, sai neid klappe siis käevahel lihvitud ja sooveltatud ning mootor kokku pandud. enne kontrollisin kas klapid peavad.(nagu pidasid). nats oli asi parem, kuid mitte piisavalt. nüüd tahan asja uuesti käsile võtta, et äkki oskab keegi midagi soovitada. ja millest see klapp üldse kõveraks võis minna. ning kust saaks sellise masina jaoks varuosi, rõngad on ühes mõõdus sapaka omaga, kuid sapaka omadel mingi kahtlane rant.

ühe rõnga paningi sapaka oma, õlirõngast ei vahetanud kuna see paistis korras. äkki keegi oskab mingeid kontrollmõõte öelda.

Postitatud: 01 Mai 2006 16:08
Postitas Mikk
vot mis mõtte pähe kargas, viga tekkis ilmselt bensiinist, sai kuni eelmise aastani 76 ja 80 oktaanarvuga bensiin kasutatud, eelmine aasta aga hakkasin 95 kasutama kuna teised lihtsalt said otsa. mootor on aga ju mõeldud 76-le. nii nüüd kui jälle normaalselt tööle saan, mis teha et 95-ga korralikult töötaks.
Postitatud: 01 Mai 2006 16:49
Postitas logman
Vaat siis ,hakka või surveastet langetama....

Esimene asi loomulikult ,et katsu vähem tuuri ajada ,see pill pole krossitamiseks.
Mul oli kunagi ühe traktoriga (diisel) selline juhus ,et sai allamäge proovitud ,palju välja jookseb ja siis lõi ühe tõukurivarda nii kõveraks ,et selle kättesaamisega oli suuri raskusi. No nagu käivitusvänt nägi pärast välja.

Klapid ei jõudnud kolvi eest punnu panna....või takerdus too varras ise kuskile.
Postitatud: 01 Mai 2006 19:43
Postitas olaaf
mootorit veel enam deforseerida küll ei tohiks..
76 asemel 95 sõita ei tohiks probleem olla. Number tähendab ju detonatsioonikindlust - mida suurem number seda suuremat surveastet kannatab! probleem võib olla selles, et osad vanad mootorid vajavad bensiinis sisalduvat pliid mis sadestub klappidele neid tihendades..
pliilisandit peaks müügil olema hästivarustatud autokauplustes.. uunikumeestelt saab ka selle kohta infot.
Postitatud: 01 Mai 2006 20:29
Postitas GhostRider
mul oli kunagi mossel tehtud küünaldele sellised puksid vahele et surveastet vähendada.umbes 15mm pikkused. Ja sai vägahästi sõita kõrge oktaan arvuga küttega.
Aga nende pliiühendite kohapealt võiks kasutada tõesti kütte lisandeid. iseasi kas tasub ära-
Postitatud: 01 Mai 2006 21:09
Postitas logman
Leidsin väikese tuhnimise peale ühe lehe. Eks uuri ,võib olla saab neilt seltsimeestelt veel mingeid pulkasidki tellida.
http://www.miniagrotehnika.ee/
Viljandi poepidaja on igatahes ikka tõeline seltsimees.
Näh ,isegi jubinad olemas:
http://www.miniagrotehnika.ee/main.php?page=2&id=3
Postitatud: 02 Mai 2006 10:10
Postitas raitsraisk
Algselt postitas: GhostRider
mul oli kunagi mossel tehtud küünaldele sellised puksid vahele et surveastet vähendada.umbes 15mm pikkused. Ja sai vägahästi sõita kõrge oktaan arvuga küttega.
Aga nende pliiühendite kohapealt võiks kasutada tõesti kütte lisandeid. iseasi kas tasub ära-
kas surveastme vähendamist ei kasutatud mitte selleks et saaks sõita madalama oktaanarvuga küttega
Postitatud: 02 Mai 2006 10:44
Postitas logman
Surveastet vähendati jah nõukaajal selleks ,et saaks kasutada odavamat benssu ,millel ka oktaanarv väiksem.
Samaaegselt aga mõjus selline tegevus pärssivalt mootori võimsusele ,sest kolvile mõjuv jõud vähenes tänu surveastme langetamisele.
Siin võib olla tegemist samasuguse asjaga ,kui võrrimehed tankisid oma punnakasse kangemat A-93 bentsu ja vingema mineku saavutamisega kadusid kolvirõngad. Põhjus lihtne - mootor kuumenes üle. Miks kuumenes ,täpselt ei tea ,eks võrrimehed seletagu ,aga arvan ,et mootor polnud ette nähtud kange küttega sõitmiseks ja oma osa oli ka tavalisel upitamistundel "parem minek ,väänan rohkem peale".
See motoplokk võib ju olla ka lihtsalt vana ja väsinud ning materjalide kvaliteedist ei maksa tolle riista juures eriti unistada. Ta on tegelikult tilluke kõrvalprodukt suure mootorivabriku põhiliinidelt tuleva praaktoodangu ärakasutamiseks.
Postitatud: 03 Mai 2006 06:51
Postitas Mikk
jah, eks ta ole jah mingi kõrval toode, bensupumbaks panin näiteks siksi oma, kui ta enda oma ära kärvas ja kolivmõõdust juba rääkisin, eks jubinaid, mis teistel mootoritel sobib on veel, aga aitäh praegusegi abi eest, kui keegi veel midagi lisada oskab või endal sama masinaga probleeme on võite siia teemasse julgelt postitada. äkki oskan isegi mingi kohapealt aidata.

Postitatud: 03 Mai 2006 06:56
Postitas Mikk
jah suurepärane lehekülg, aitäh logman, nüüd peab vaatama palju rahakott kannatab, jama muidu, kõik kevad tööd ronivad selga ja tuleb vist esimene kevad, kus põhitööd nüüd käsitsi tuleb teha(viimase 6 aasta jooksul) aga egas midagi labidas kätte:)
Postitatud: 03 Mai 2006 10:20
Postitas tuuqer
Eks sa anna edaspidi ikka teada, kuidas varuosade hankimine edeneb

Endal ka taoline pill vajab suuremat remonti

Postitatud: 03 Mai 2006 13:39
Postitas Mikk
need mis seal esindatud on on mingid uuemad ja kõige rohkem meenutab minu oma võibolla see argo tüüp, kuid mul peaks suurem ja võimsam nats olema, aga ehk sobib mõni jubin minu masinale ka. kusjuurees minu trakatasil on veljemõõt 13 tolli, nendel seal vähem. aga eks nüüd kui kodumaile satun uurin järgi, kust ja mida saaab
Postitatud: 04 Mai 2006 21:48
Postitas Mikk
no nii sellel lehel oli enamasti esindatud MB, kuid kui ma ei eksi siis minu masinaks peaks olem MTZ-05, kui keegi oskab parandada mind ses osas parandagu. nüüd aga pointi juurde. täna panin käima ja käivitus üllatavalt hästi, kuid endiselt tahmas natuke, tuuritasin kohapeal ja märkasin, et keskimisest kõrgematel pööretel töötab, kõige kõrgematel töötab ebaühtlaselt ja madalatel köhib ning madalatel pööretel kuulsin ka mingit kahltast heli, nagu mingi mulksumi(nagu siis kui võrril küünla lahti jätad ja mootor õhku vahele hakkab võtma), millest see võib tuleneda, kui kuskilt õhhku võtaks siis ju ei töötaks üldse või eksin.
Postitatud: 04 Mai 2006 22:24
Postitas arvejomm
Kui lisa õhku tõmbab siis Imeb Vilinal:D tavaliselt. Kuule vabanda mu võhiklust et pole nii pisikeste traktoritega tegelenud aga ega sul suss klappi peal ei ole sel pillil?
Postitatud: 04 Mai 2006 22:35
Postitas Mikk
üks leht:
http://www.hot.ee/koonuvm/MTZ%20varuosad.htm
arvejommile, kui sa mõtled kübarat, mis klapi ja nookuri vahele käib, selle sussi all, siis jah on küll.

:);)
Postitatud: 05 Mai 2006 07:53
Postitas olaaf
suss klapp on kompressiooni mahavõtmiseks mootorilt..
bensiinikatel pole seda kohanud..
põllumajandusdiislitel laialdaselt kasutuses (kas enam on selles kahtlen)
Postitatud: 05 Mai 2006 08:10
Postitas Ardi Soovik
MTZ 05 mootor peaks olema miske sapaka mootori 1sil.Seega peaks sobima nii klapid-kolvid kui muu.
Omasin ka seesugust,kuid tööd sellega teha ei saanud.Mänguasi,ainus tõsiseltvõetav tööriist oli frees..Müüsin siis maha ja sama raha eest ostsin T-16.
Postitatud: 05 Mai 2006 08:13
Postitas arvejomm
Olku sorry lihtsalt harimise mõttes, Suss klappi kasutatakse isegi uutel mootorsaagidel ja võsalõikajatel, Seepärast paljudel ka nimes lisatud "easy start" Asi on ainult ajapikku nii palju edasi arenenud ,et käivitumisel sulgeb klapp end automaatselt mitte ei pea käsitsi niblima nagu näiteks vanematel tsiklitel trossiga ja traktori käivitusmootoritel kupliga kraan.
-Vabandan väga aga ma ei saand seda lihtsalt jätta ütlemata-:P
Postitatud: 05 Mai 2006 10:52
Postitas Mikk
jah ardi tõesti ühesilindriline ja paras mänguasi, kuid frees töötab hästi samuti olen kasutanud ka ühesahalist atra, kodus aiamapeal piisav ja t-16 oleks selles aias natuke suur, jääb vähe manööverdus ruumi, kuid ära unustasid sa vist tema käru, sest see ka igati hea ja tõhus tööriist. ega ta muidu mänguasi oleks kui ta nii kerge poleks, ratastel ei ole lihtsalt haarduvust, sest jõudu tal muidu jätkus. sapaka klapid ei sobi need on päris kõvasti suuremad.
Postitatud: 05 Mai 2006 13:30
Postitas olaaf
mootorivahetus? mõni pisem viiekümnene vahele aretada - varuosadega oluliselt lihtsam