P: kaherattaline aiatraktor Motoplok(MTZ-05)

P: kaherattaline aiatraktor Motoplok(MTZ-05)

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
m
Mikk
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1026
Liitunud: 13 Mär 2004 11:10
Asukoht: Harjumaa, Kose vald
Autod: VIS 23464-10

P: kaherattaline aiatraktor Motoplok(MTZ-05)

Postitus Postitas Mikk »

Tere olen hädas sellise vene tootega nagu pealkirjas kirjas on, kas nüüd nimi õieti kirjutatud on, aga kes seda masinat teavad peaksid aru saama. probleem selline, et eelmine aasta kadus ära jõud ja hakkas tossama. ise arvasin et probleem kolvirõngastes kuna ka küünal tahmane oli või siis viga klappides. kiskusin mootori lahti, rõngad paistsid normaalsed, kuid väljalaskeklapp oli ära põlenud ja nagu hiljem avastasin siis ka kõver, sai neid klappe siis käevahel lihvitud ja sooveltatud ning mootor kokku pandud. enne kontrollisin kas klapid peavad.(nagu pidasid). nats oli asi parem, kuid mitte piisavalt. nüüd tahan asja uuesti käsile võtta, et äkki oskab keegi midagi soovitada. ja millest see klapp üldse kõveraks võis minna. ning kust saaks sellise masina jaoks varuosi, rõngad on ühes mõõdus sapaka omaga, kuid sapaka omadel mingi kahtlane rant.:puzzled ühe rõnga paningi sapaka oma, õlirõngast ei vahetanud kuna see paistis korras. äkki keegi oskab mingeid kontrollmõõte öelda.:puzzled
m
Mikk
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1026
Liitunud: 13 Mär 2004 11:10
Asukoht: Harjumaa, Kose vald
Autod: VIS 23464-10

Postitus Postitas Mikk »

vot mis mõtte pähe kargas, viga tekkis ilmselt bensiinist, sai kuni eelmise aastani 76 ja 80 oktaanarvuga bensiin kasutatud, eelmine aasta aga hakkasin 95 kasutama kuna teised lihtsalt said otsa. mootor on aga ju mõeldud 76-le. nii nüüd kui jälle normaalselt tööle saan, mis teha et 95-ga korralikult töötaks.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Vaat siis ,hakka või surveastet langetama....:puzzled
Esimene asi loomulikult ,et katsu vähem tuuri ajada ,see pill pole krossitamiseks.
Mul oli kunagi ühe traktoriga (diisel) selline juhus ,et sai allamäge proovitud ,palju välja jookseb ja siis lõi ühe tõukurivarda nii kõveraks ,et selle kättesaamisega oli suuri raskusi. No nagu käivitusvänt nägi pärast välja.:D Klapid ei jõudnud kolvi eest punnu panna....või takerdus too varras ise kuskile.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

mootorit veel enam deforseerida küll ei tohiks..
76 asemel 95 sõita ei tohiks probleem olla. Number tähendab ju detonatsioonikindlust - mida suurem number seda suuremat surveastet kannatab! probleem võib olla selles, et osad vanad mootorid vajavad bensiinis sisalduvat pliid mis sadestub klappidele neid tihendades..

pliilisandit peaks müügil olema hästivarustatud autokauplustes.. uunikumeestelt saab ka selle kohta infot.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
g
GhostRider
Foorumi kasutaja
Postitusi: 404
Liitunud: 17 Aug 2005 20:37

Postitus Postitas GhostRider »

mul oli kunagi mossel tehtud küünaldele sellised puksid vahele et surveastet vähendada.umbes 15mm pikkused. Ja sai vägahästi sõita kõrge oktaan arvuga küttega.

Aga nende pliiühendite kohapealt võiks kasutada tõesti kütte lisandeid. iseasi kas tasub ära-
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Leidsin väikese tuhnimise peale ühe lehe. Eks uuri ,võib olla saab neilt seltsimeestelt veel mingeid pulkasidki tellida. http://www.miniagrotehnika.ee/
Viljandi poepidaja on igatahes ikka tõeline seltsimees.:lol

Näh ,isegi jubinad olemas: http://www.miniagrotehnika.ee/main.php?page=2&id=3
r
raitsraisk
Suletud kasutaja
Postitusi: 66
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas raitsraisk »

Algselt postitas: GhostRider
mul oli kunagi mossel tehtud küünaldele sellised puksid vahele et surveastet vähendada.umbes 15mm pikkused. Ja sai vägahästi sõita kõrge oktaan arvuga küttega.

Aga nende pliiühendite kohapealt võiks kasutada tõesti kütte lisandeid. iseasi kas tasub ära-
kas surveastme vähendamist ei kasutatud mitte selleks et saaks sõita madalama oktaanarvuga küttega
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Surveastet vähendati jah nõukaajal selleks ,et saaks kasutada odavamat benssu ,millel ka oktaanarv väiksem.
Samaaegselt aga mõjus selline tegevus pärssivalt mootori võimsusele ,sest kolvile mõjuv jõud vähenes tänu surveastme langetamisele.
Siin võib olla tegemist samasuguse asjaga ,kui võrrimehed tankisid oma punnakasse kangemat A-93 bentsu ja vingema mineku saavutamisega kadusid kolvirõngad. Põhjus lihtne - mootor kuumenes üle. Miks kuumenes ,täpselt ei tea ,eks võrrimehed seletagu ,aga arvan ,et mootor polnud ette nähtud kange küttega sõitmiseks ja oma osa oli ka tavalisel upitamistundel "parem minek ,väänan rohkem peale".
See motoplokk võib ju olla ka lihtsalt vana ja väsinud ning materjalide kvaliteedist ei maksa tolle riista juures eriti unistada. Ta on tegelikult tilluke kõrvalprodukt suure mootorivabriku põhiliinidelt tuleva praaktoodangu ärakasutamiseks.
m
Mikk
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1026
Liitunud: 13 Mär 2004 11:10
Asukoht: Harjumaa, Kose vald
Autod: VIS 23464-10

Postitus Postitas Mikk »

jah, eks ta ole jah mingi kõrval toode, bensupumbaks panin näiteks siksi oma, kui ta enda oma ära kärvas ja kolivmõõdust juba rääkisin, eks jubinaid, mis teistel mootoritel sobib on veel, aga aitäh praegusegi abi eest, kui keegi veel midagi lisada oskab või endal sama masinaga probleeme on võite siia teemasse julgelt postitada. äkki oskan isegi mingi kohapealt aidata.:spin
m
Mikk
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1026
Liitunud: 13 Mär 2004 11:10
Asukoht: Harjumaa, Kose vald
Autod: VIS 23464-10

Postitus Postitas Mikk »

jah suurepärane lehekülg, aitäh logman, nüüd peab vaatama palju rahakott kannatab, jama muidu, kõik kevad tööd ronivad selga ja tuleb vist esimene kevad, kus põhitööd nüüd käsitsi tuleb teha(viimase 6 aasta jooksul) aga egas midagi labidas kätte:)
t
tuuqer
Foorumi kasutaja
Postitusi: 40
Liitunud: 10 Mai 2005 19:58
Asukoht: Saaremaa
Autod: LUAZ 969m '89; 21063 '83

Postitus Postitas tuuqer »

Eks sa anna edaspidi ikka teada, kuidas varuosade hankimine edeneb ;)
Endal ka taoline pill vajab suuremat remonti ;)
Lähen minagi, tühjad on paagid
Läbi sudu bensiinimaik suus...
m
Mikk
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1026
Liitunud: 13 Mär 2004 11:10
Asukoht: Harjumaa, Kose vald
Autod: VIS 23464-10

Postitus Postitas Mikk »

need mis seal esindatud on on mingid uuemad ja kõige rohkem meenutab minu oma võibolla see argo tüüp, kuid mul peaks suurem ja võimsam nats olema, aga ehk sobib mõni jubin minu masinale ka. kusjuurees minu trakatasil on veljemõõt 13 tolli, nendel seal vähem. aga eks nüüd kui kodumaile satun uurin järgi, kust ja mida saaab
m
Mikk
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1026
Liitunud: 13 Mär 2004 11:10
Asukoht: Harjumaa, Kose vald
Autod: VIS 23464-10

Postitus Postitas Mikk »

no nii sellel lehel oli enamasti esindatud MB, kuid kui ma ei eksi siis minu masinaks peaks olem MTZ-05, kui keegi oskab parandada mind ses osas parandagu. nüüd aga pointi juurde. täna panin käima ja käivitus üllatavalt hästi, kuid endiselt tahmas natuke, tuuritasin kohapeal ja märkasin, et keskimisest kõrgematel pööretel töötab, kõige kõrgematel töötab ebaühtlaselt ja madalatel köhib ning madalatel pööretel kuulsin ka mingit kahltast heli, nagu mingi mulksumi(nagu siis kui võrril küünla lahti jätad ja mootor õhku vahele hakkab võtma), millest see võib tuleneda, kui kuskilt õhhku võtaks siis ju ei töötaks üldse või eksin.
a
arvejomm
Foorumi kasutaja
Postitusi: 117
Liitunud: 01 Dets 2005 08:34
Asukoht: Kilulinn->Lelle->Rakvere
Autod: Traktor tüüpi Mondeo

Postitus Postitas arvejomm »

Kui lisa õhku tõmbab siis Imeb Vilinal:D tavaliselt. Kuule vabanda mu võhiklust et pole nii pisikeste traktoritega tegelenud aga ega sul suss klappi peal ei ole sel pillil?
m
Mikk
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1026
Liitunud: 13 Mär 2004 11:10
Asukoht: Harjumaa, Kose vald
Autod: VIS 23464-10

Postitus Postitas Mikk »

üks leht: http://www.hot.ee/koonuvm/MTZ%20varuosad.htm
arvejommile, kui sa mõtled kübarat, mis klapi ja nookuri vahele käib, selle sussi all, siis jah on küll.:puzzled:);)
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

suss klapp on kompressiooni mahavõtmiseks mootorilt..
bensiinikatel pole seda kohanud..
põllumajandusdiislitel laialdaselt kasutuses (kas enam on selles kahtlen)
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

MTZ 05 mootor peaks olema miske sapaka mootori 1sil.Seega peaks sobima nii klapid-kolvid kui muu.
Omasin ka seesugust,kuid tööd sellega teha ei saanud.Mänguasi,ainus tõsiseltvõetav tööriist oli frees..Müüsin siis maha ja sama raha eest ostsin T-16.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
a
arvejomm
Foorumi kasutaja
Postitusi: 117
Liitunud: 01 Dets 2005 08:34
Asukoht: Kilulinn->Lelle->Rakvere
Autod: Traktor tüüpi Mondeo

Postitus Postitas arvejomm »

Olku sorry lihtsalt harimise mõttes, Suss klappi kasutatakse isegi uutel mootorsaagidel ja võsalõikajatel, Seepärast paljudel ka nimes lisatud "easy start" Asi on ainult ajapikku nii palju edasi arenenud ,et käivitumisel sulgeb klapp end automaatselt mitte ei pea käsitsi niblima nagu näiteks vanematel tsiklitel trossiga ja traktori käivitusmootoritel kupliga kraan.
-Vabandan väga aga ma ei saand seda lihtsalt jätta ütlemata-:P
m
Mikk
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1026
Liitunud: 13 Mär 2004 11:10
Asukoht: Harjumaa, Kose vald
Autod: VIS 23464-10

Postitus Postitas Mikk »

jah ardi tõesti ühesilindriline ja paras mänguasi, kuid frees töötab hästi samuti olen kasutanud ka ühesahalist atra, kodus aiamapeal piisav ja t-16 oleks selles aias natuke suur, jääb vähe manööverdus ruumi, kuid ära unustasid sa vist tema käru, sest see ka igati hea ja tõhus tööriist. ega ta muidu mänguasi oleks kui ta nii kerge poleks, ratastel ei ole lihtsalt haarduvust, sest jõudu tal muidu jätkus. sapaka klapid ei sobi need on päris kõvasti suuremad.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

mootorivahetus? mõni pisem viiekümnene vahele aretada - varuosadega oluliselt lihtsam
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Vasta