1. leht 2-st

Plokikaane lihvimise +/- ?

Postitatud: 02 Apr 2003 00:10
Postitas Priidic
Olen kahe vahel, kas teha või mitte teha?

Surveaste ju tõuseb seoses selle liigutusega, bensiini tahab paremat, (kas 95 sobib?), mootori tööiga väheneb?

Olen ma õigel teel?

Teadjamad mehed võiks nõu anda.

tänud juba ette ära

Postitatud: 02 Apr 2003 10:14
Postitas FlammablE
+ on ennekõike see, et jõudu saaks juurde.
- on see, et peab kasutama kõrgema oktaanarvuga bensiini. kõrgema oktaanarvuga bensiin on aga natuke kallim teatavasti. samuti ma arvan, et auto kestvust see just ei suurenda.

Postitatud: 02 Apr 2003 10:43
Postitas olaaf
usun, et Priidic mõtles surveastme tõstmise plusse ja miinuseid..

miinuseks on siis see, et ei saa mingi sita bensiiniga sõita ja koormused lähevad ju ka suuremaks..

Postitatud: 02 Apr 2003 18:13
Postitas pesl
Asi küll ei haaku 100% teemaga aga ei tahtnud uut teemet alustada kuna mul ainult üks küsimus. Kas see väide on õige: kui suunata karpa kaudu rohkem õhku mootorisse(kompressor) tõuseb surveaste.

Postitatud: 02 Apr 2003 19:27
Postitas 2107
Ei tõuse, tõuseb ainult laaderõhk ja seega paraneb silindrite täituvus- rohkem segu=rohkem põlemisenergiat.
Surveste=kogu töömahu ja põlemiskambrite mahtude summa suhtega.Näit. 1:10.

Postitatud: 03 Apr 2003 15:02
Postitas pesl
Millest koosneb töömaht?

Postitatud: 03 Apr 2003 15:17
Postitas 2107
Kogu töömaht on kõigi silindrite töömahtude summa. Silindri töömaht (kubatuur) on a.s.s. oleva kolvi peale jääv ruumala.

Postitatud: 03 Apr 2003 20:59
Postitas Ardi Soovik
Minu arvates on töömaht ikka kolvikäigu pikkuse järgi arvestatav ruumala.Nt 03-l
h(kolvikäik)X kolvi pindalaX silindrite arv
80X(76:2)X(76:2)X 3,14X4=1451667mm3 ehk 1,452 liitrit.Sama suurust näitab ka kataloog.

Postitatud: 03 Apr 2003 21:32
Postitas 2107
A seda ma ju kirjutasingi- a.s.s. =alumine surnud seis.

Postitatud: 03 Apr 2003 21:40
Postitas Ardi Soovik
Ass ja üss vaheline ala.Põlemiskamber jääb mängust välja.

Postitatud: 03 Apr 2003 21:40
Postitas sigle
Nojah, aga sinu jutust saab nii aru, et sa võtad sinna sisse ka põlemiskambrite mahud. Töömaht ikka see ruumala muut a.s.s-ist ü.s.s-ini
Ai sa kurat, ardi jõudis ette

Postitatud: 04 Apr 2003 09:48
Postitas pesl
Asi on järelikult nii, et kui suurendada surveastet, siis koormus kepsudele ja võllidele suureneb, seega mootori eluiga lüheneb. Ning teine miinus on see, et on vaja väga head bensiini.

Kui aga korraldada ülelaadimine, siis loomulikult suureneb koormus samadele mootori osadele AGA kõlbab ka tavaline 95E. On see õige oletus.

Kui asi nii, siis on ju kasulikum kasutada ülelaadimist.

Andke aga tuld, mis asjast arvate.

Postitatud: 04 Apr 2003 10:03
Postitas rs racing
Kes tahab, siis ma võin kohe kombaini turbot müüa pakkuda, laadib üle nii mis kole :lol

Postitatud: 04 Apr 2003 10:10
Postitas pesl
to rs racing: aga mis asjast tegelt arvad kumb kasulikum?

Jäägu kombaini turbo kombainile

Postitatud: 04 Apr 2003 12:05
Postitas 2107
Ardil on õigus.Ei tulnud ise selle peale, et keegi töömahu sisse põlemiskambri ka arvab.Peab täpsem olema.Aitähh paranduse eest.

Postitatud: 06 Apr 2003 18:01
Postitas tuhajuhe
töö maht ja põlemis kambri suhe annab surveastme.Kuid rõhutan veel ,et esimesed ladad olid kohe tehase poolt 8,8 surveastmega!!Ja kui tava varjandil tõsta 9-9,5 ei vähene veel mootori kestvus,ainult oma jalg vähendab mootori iga.Kui ikka auto tahab ja liigub hästi edasi siis ju tallatakse ka rohkem ;) Bensiini hakkab jah 98 närima aga ega eriti hinna vahe ei tule ju.Kui sõtkute odava pensuga ja palju gaasi või kangemat ja kergemini pedaali :D

Postitatud: 07 Apr 2003 00:33
Postitas Priidic
põhimõtteliselt siis paljas lihvimine märgatavalt midagi ei anna.

Surveaste

Postitatud: 16 Apr 2003 15:38
Postitas Moss
Alustuseks: töömaht on ruumala, mille hõivab kolb liikudes a.s.s'ist ü.s.s'i, kogutöömaht on siis silindrite ruumala korrutis. Surveaste on silindri ja põlemiskambri ruumalade suhe. Surveastme tõstmine annab küll tuntavat jõulisa. Turbo (või kompressor) surveastet ei suurenda küll aga suurendab täiteastet (neid mitte segi ajada palun), mis samuti annab lõppkokkuvõttes suurema "matsu". Kui tahad sõita 95E'ga siis alanda surveastet ja suurenda täiteastet (turboga).
+ ongi suurenenud võimsus, lõivu maksad vähenenud läbisõidu pealt.
Ise soovitaks mootori 98 peale teha - odavam ehitada.

P.S. Paluks kommentaare järgnevale: Minuteada kannatab 98 surveastet 9,8(?). Kui see on nii siis kas on võimalik tõsta surveastet näit. 10,5 peale kui on teada et täiteaste ei yleta yhelgi tööreziimil 0,93'me?

plokikaane lihvimine

Postitatud: 02 Aug 2003 00:58
Postitas overspeed
mina vötsin omal 1mm. Kas on piisav, ei tea veel, kuna pole suurt söitnud oma autoga. Kui tulemuse teada saan, kirjutan täpsemalt. Käima läks küll väga hästi! :D

Postitatud: 03 Aug 2003 20:19
Postitas tuhajuhe
1,5mm võid maha võtta03,06 oleks parem plokist.Ja 01,011 mootoritel tuleks kindlasti klapi pesad kolvile teha.