1. leht 1-st

Mootor hakkab sõidu ajal puterdama ja sureb välja

Postitatud: 05 Mär 2006 18:48
Postitas marks
Mure selline, nagu pealkirjas kirjeldatud. Süüde on õige, külmalt ja soojalt käivitub hästi. Mõnikord lihtsalt sureb välja, siis veerand tundi oodates saab jälle sõita. Täna avastasin, et pidurivõimendi küljest vaakumvoolikut lahti võttes pöörded tõusid.:yllatunud Loogiliselt võttes peaksid langema. Hiljem proovisin veel ja siis langesidki ja hakkas ka puterdama. Milles siis võiks probleem olla?

Postitatud: 05 Mär 2006 18:50
Postitas doris
kas sõidsin linnas või maanteel? Kui maanteel siis võib olla ka nii et karpa külmub ära

Postitatud: 05 Mär 2006 20:16
Postitas olaaf
vigu võib olla oma mitusada
vaata mootori teema all teisi teemasid - kindlasti leiad abi.
kui omal jääb nõust puudu mine mõnda autoremonti

Postitatud: 05 Mär 2006 20:23
Postitas marks
Jama ongi selles, et paljud asjad ära proovitud juba ja ei midagi. Karbussi mitu korda puhastanud/kontrollinud, uued juhtmed, kondekas, jagajakaas...

Karbuss ära külmuda ei tohiks, sest sooja võtab õigest kohast.

Eks ma vaatan ja uurin veel.

Postitatud: 05 Mär 2006 20:42
Postitas olaaf
süütepool, süütelukk.
kontaktid?
rootor koos oma raadiomürafiltriga?
süüteküünlad?

Postitatud: 05 Mär 2006 20:47
Postitas marks
Süütepool on veel kahtlane asi tõesti. Seda pole olnud vahetada millegagi ja uut ei tahaks ka osta. Süütelukku ei ole, süüde ja starter on eraldi lülititest ja need on korras. Kontaktid puhastatud ja reguleeritud. Rootor vahetatud. Küünlaid tahmab, aga mitte väga hullusti.

Minu jaoks oli üllatus, et lahtise vaakumvoolikuga pöörded tõusid. Või on see normaalne?

Postitatud: 05 Mär 2006 21:24
Postitas olaaf
järelikult segu rikas :) (=tahmased küünlad)
saab õhku juurde - pöörded tõusevad

Postitatud: 05 Mär 2006 22:04
Postitas Allar21
Mina pidin näiteks täna oma bensufiltri vahelt ära võtma kuna see oli väga must ja ei andnud bensiini eriti edasi. Esimese käiguga nagu jõudu oli aga niipea kui teine sisse läks oli autol jõud kadunud ja pidi peaaegu ära surema. Sai siis nii kiiresti kui võimalik koju sõidetud ja bensufilter vahelt ära võetud:) Peale seda hakaks auto palju paremini liikuma. Mitte ,et ma ei soovitaks bensiinifiltrit kasutada aga kui see juba vahel on sisi võiks seda aeg-ajalt ikka vahetada:). Ise panin selle ühenduse asemele ajutiselt torujupi. Kui vähegi linna lähen siis uus filter;) On räägitud et on soovitav panna filter enne bensiinipumpa. Nii teengi. Eelmisele kohale jätan torujupi vahele.

Postitatud: 05 Mär 2006 22:30
Postitas marks
Algselt postitas: olaaf
järelikult segu rikas :) (=tahmased küünlad)
saab õhku juurde - pöörded tõusevad
Aga kas segu koostis saab ise muutuda? Sest ühel hetkel toru lahti võttes (lisa õhku andes) pöörded tõusevad, järgmisel hetkel sama moodi toimides aga langevad. Kole kahtlane...

Postitatud: 05 Mär 2006 23:15
Postitas Allar21
Algselt postitas: marks
Aga kas segu koostis saab ise muutuda? Sest ühel hetkel toru lahti võttes (lisa õhku andes) pöörded tõusevad, järgmisel hetkel sama moodi toimides aga langevad. Kole kahtlane...
Segu saab muuta segukruvist. Antud joonisel nr.1- st vasakul pool. Segukruvi ümbritseb metallist rõngas. Hakkab hästi silma;)Pilt

Postitatud: 06 Mär 2006 15:22
Postitas marks
Ma usun, et segu on võimalik reguleerida, aga kas töötaval mootoril saab segu koostis ISE muutuda?

Postitatud: 06 Mär 2006 15:35
Postitas doris
Soovitav ongi muuta töötava mootoriga sest siis ka kuuled ka häälest auto mootori käitumise ära!!!

Kui ei oska siis pole mõtet endal näppima hakata. Otsi keegi tuttav kes oskab aidata või õpetab.

Postitatud: 06 Mär 2006 16:12
Postitas marks
Ei ei, ma mõtlen, et kas segu koostis võib ise muutuda sõidu ajal, et mingi hetk on normaalne, siis jälle liiga rikas jne? See mootor eelmisel aastal töötas kenasti, nüüd on teise auto peal ja jamab.

Postitatud: 06 Mär 2006 16:21
Postitas doris
ka seda on juhtunud et õhudüüs sõiduajal ära kukub...:puzzled
Kuigi jah see aastane intervall vähe liiga suur..
Ja igal auto käitub iga karpa erinevalt

Postitatud: 06 Mär 2006 18:13
Postitas pingvin
võib olla et nõelklapp jääb aegajalt kinni või on kulund, minul on nii olnud. veel võimalus kui on elektrilise vaakumklapiga siis ühenda need voolikut kokku ilma klapita ja vaata mis juhtub

Postitatud: 06 Mär 2006 20:33
Postitas olaaf
pigem sisselaske kollektori tihend ja või vaakumvõimendi membraan. samuti kõver karpa korpus alt või keskelt ja või pealt, kõver sisselaskekollektor, umbes karpa kanalid.

võta mõni aerosool (deodorant vms mis põleb) ja pihusta kollektori vahele, karpa vahele, vaakumvõimendile. kui mootori pöörded muutuvad tõmbab lisaõhku :) siis antud kohast

Postitatud: 11 Mär 2006 14:41
Postitas marks
Võtsin karbussi jälle maha, uurisin ja puhastasin, düüsid olid kõik mitteumbes. Küsimus tekkis aga selline, et kas seguklapi ja lõõri vahelt peab kinnise klapi korral valgus paistma? Karbussi alt poolt vaadates. See ei nagu ei sulguks täielikult.

Postitatud: 11 Mär 2006 22:57
Postitas Laurimetall
Sa rääkisid ,et võtsid pidurivõimendi küljest vooliku lahti . Kas see puterdamise jama hakkas peale seda? Alati on võimalik see voolik jälle lahti võtta kas siis kollektori või pidurivõimendi küljest ja sulgeda kollektori ava. Kuid kui jutt läx sellele ,et tahmatab küünlaid ,siis teoreetiliselt peax segu hoopis rikas olema. Ning sellele viitab ka halb käivitumine. Üx mõte ,mis tuli on see ,et äkki on sul düüsid puhastatud ,kuid umbes on hoopis sõeltorud ,mis on õhudüüside all. Põhimõtteliselt mina olen nii teinud ,et olen õhudüüsi välja keeranud ja siis otsinud ühe väiksema kipsikruvi ja siis selle keeranud õrnalt selle pronksi värvi toru sisse ja siis tõmmanud näpitsatega selle toru välja . Edasi pole muud ,kui see toru puhastada ja kõik samamoodi tags i panna. Kui kõik see saab tehtud ,siis võiksid teha sellise kiirema ringi nii ,et toore saab maha lükata ja mootor läheb soojaks. Siis tee nii ,et ära jäta autot tühikäigul käima , vaid sureta kohe peale soojaks sõitmist välja ja keera mõni küünal maha . Kui küünal on ilus puhas ,siis on nende ujukikambris olevate düüside ja õhudüüsidega kõik korras. Keerad küünal tagsi ja paned auto uuesti käima ( reguleerid ära tühikäigu) ja teed veel väikese ringi ja jätad auto mõneks minutiks tühikäigul käima ja peale seda suretad jälle auto välja ja keerad küünla maha ja kui küünal on puhas ,siis peax karpa korras olema. Kui aga mitte ,siis on viga kuskil tühikäigu süsteemis. Kui mootorit üldse ühtlaselt käima ei saa või puterdab koguaeg ,siis tuleb ka muid vigu otsida.

Postitatud: 12 Mär 2006 08:21
Postitas marks
Puterdamise jama on sellest ajast alates, kui mootor vahetatud sai. Ja kahtlane on see, et mõnikord vaakumvoolikut lahti võttes pöörded tõusevad, samas teine kord langevad ja mootor sureb välja.

Postitatud: 14 Mär 2006 18:50
Postitas Einman1
arvatavasti on kyynlad mustad ... endal oli samasugune mure , kuid peale kyynalde vahetamist l2heb nagu lepase reega :)