1. leht 1-st
saaled
Postitatud: 01 Mär 2006 21:40
Postitas R_A_I_T
kui mootoril on saaled läbi kas siis annab veel midagi päästa ka?
Postitatud: 01 Mär 2006 21:43
Postitas olaaf
vänt lihvi ja kepsud kontrolli - saaled poest uued.
Postitatud: 01 Mär 2006 21:55
Postitas R_A_I_T
mis eelarve võix olla?
Postitatud: 01 Mär 2006 22:01
Postitas olaaf
oü tõukur -
www.hot.ee/toukur1
vänt oli vist 65.- kael (x9)
saaled mingi 500.- ringis (kepsu ja raamsaaled)
kui ise lahti võtad ja kokku paned siis 1500.- koos kõiksugu ennenägematute kulutuste, tihendite jne -ga.
juhul kui kepsud pole ellipsis ja vänt ikka kõlbab lihvi..
Postitatud: 02 Mär 2006 01:10
Postitas Indy
Mida tähendab läbi...?
Kirjelda olukorda lähemalt,siis osatakse ka täpsemalt nõu anda...
Postitatud: 03 Mär 2006 17:39
Postitas GTA
Küsimus: ostsin vene originaalmõõdus kepsusaaled, kodus lahti pakkides avastasin, et mitte ühelgi pole õlitusauku! Minu loogika ütleb, et kuna ladal toimib saaledele paiskõlitus läbi kepsusisese õlikanali, jäävad need saaled küll kuivale. Või loodetakse siin karterist väntvõlli läbiloputamisele? On kellelgi taoliste saaledega veel kogemusi, kas need hakkavad tööle ja saavad korralikku õlitust või viin nad poodi ja nõuan raha tagasi?
Postitatud: 04 Mär 2006 10:43
Postitas tiit
Algselt postitas: GTA
Küsimus: ostsin vene originaalmõõdus kepsusaaled, kodus lahti pakkides avastasin, et mitte ühelgi pole õlitusauku! Minu loogika ütleb, et kuna ladal toimib saaledele paiskõlitus läbi kepsusisese õlikanali, jäävad need saaled küll kuivale. Või loodetakse siin karterist väntvõlli läbiloputamisele? On kellelgi taoliste saaledega veel kogemusi, kas need hakkavad tööle ja saavad korralikku õlitust või viin nad poodi ja nõuan raha tagasi?
Paiskõlitus on gaz-51 mootoris kus läbi kepsusaale läheb õli kepsu ja sealt paisatakse ta nukkvõllile.
lada mootoris sellist süsteemi ei ole kuna nukkvõll üleval. Õli tuleb plokist läbi raamsaale aukude väntvõlli sisse ja sealt läbi väntvõllis olevate kanalite kepsusaaledele. Kolvisõrm tahab ju ka õlitust, ülemine saale siis ikkagi auguga. Minu loogika (ei ole ise lada mootorit teinud)
Postitatud: 04 Mär 2006 11:04
Postitas logman
GTA võib valida ,kas puurib ülemistele kepsusaaledele ise augud või vahetab poes õigete vastu ringi.
Postitatud: 04 Mär 2006 20:15
Postitas Ardi Soovik
Väga hea ,et õlitusauke kepsusaaledel pole.Mina olen alati remondi käigus need avad sulgenud.Siis tõuseb õlisurve ja paraneb saalede ja nukkvõlli määrimine,ning väheneb õlikadu silindrite kaudu.Kolvisõrm ja silindrid saavad piisava õlituse paiskõlituse teel kepsusaalede vahelt lenduva õliga.
Uute Nivade 21213 1,7 mootori kepsudel need augud üleüldse puuduvad Olles kord remontinud Eesti Postile kuulunud 96a 21214(pritsungmootoriga Niva) mootorit ls.300000km (kett oli sedavõrd kulunud,et viskas üle ja klapid jooksid pähe),aga silindritel puudus praktiliselt kulumisrant(sil.originaalmõõdus).Seega saan väita,et õlitusest piisab ka vaid saalede vahelt paiskuva õliga.
Postitatud: 04 Mär 2006 23:33
Postitas R_A_I_T
“kas on see võimalus ka olemas et vahetan saaled ära aga väntvõlli lihvimisele ei saada?
Postitatud: 04 Mär 2006 23:37
Postitas logman
Kui võllil kõik kaelad mõõdus ja vigastamata ,siis pole ju mõtet teda peenemaks hööveldada.
Kaelasid eri mõõtudesse enda masinale ei tehta. "Sõbrale" müügiks on isegi tehtud.
Postitatud: 05 Mär 2006 00:05
Postitas Indy
Kaelad üle mõõta ja vastavalt sellele ka otsus,miilist mõõtu saalesid on vaja
või kas lihvida on vaja...
Postitatud: 05 Mär 2006 00:12
Postitas Ardi Soovik
Kui ikka saalede süül mootor tuksis,siis vända lihvimisest pääsu pole.Vahel on ka näiliselt töökorras mootori väntvõllil juba sellised sooned ja ellips sees,et mootori koostamine ilma vänta lihvimata on mõtetu töö.
Postitatud: 05 Mär 2006 00:17
Postitas Indy
Algselt postitas: Ardi Soovik
Kui ikka saalede süül mootor tuksis,siis vända lihvimisest pääsu pole.Vahel on ka näiliselt töökorras mootori väntvõllil juba sellised sooned ja ellips sees,et mootori koostamine ilma vänta lihvimata on mõtetu töö.
Teema püstitaja ju ei kirjeldanud, milles seisneb "saaled läbi"
Kas tõmbas juba mõne saale ringi väntvõlli peal või lihtsalt õlisurve nullis või kolin mootoris...
Postitatud: 05 Mär 2006 01:09
Postitas CozmonauT
mul 1.3'se mootoris kolin sees. sõitsin, õlisurve kadus ära. ainuke võimalus oli koduni välja punnitada tasakesti. siis kolinat ei tähendanud. paar nädalat hiljem proovisin käivitada ja kohe oli kuulda et kolin sees, jätsin seisma peale u 10sek töötamist.
on see väga hull või mitte ?
Postitatud: 05 Mär 2006 01:24
Postitas Ardi Soovik
Kui koduni 500m siis võib-olla pääsed kergelt,kuid kui 5km siis on tõenäoline jälle vända lihvimise/vahetuse vajadus.Õlisurve kadumise põhjustas suure tõenäosusega vahehammasratta õlipumbapoolsete nuutide üleviskamine,mida omakorda suure tõenäosusega põhjustab läbi õlipumba võtturi sõela õlipumba rataste vahele kiilunud metallitükike mis oli viimaseks piisaks kulunud nuutide üleviskamiseks.Metallitükikese sattumine karteri põhja võib-olla suure tõnäosusega olla põhjustatud kunagi kettileevendi lagunemise tõttu põhja vajunud rauatükikesed.
Postitatud: 06 Mär 2006 08:55
Postitas Indy
Et väntvõlli säästa siis kahtlase heli tekkimisel mootoris, on mõttekas teha kindlaks, millise silindriga on tegemist ja seejärel vastav küünal maha keerata...