1. leht 1-st

Mittetöötav katalüsaator

Postitatud: 10 Veebr 2006 00:28
Postitas Marek
Küsimus siis selles et kas mittetöötav katalüsaator oleks mõtekas vahelt ära võtta. (Oletame et asendamine uuega on võimatu) Või jätta ta sinna.
Kuidas see mootori tööle ja kütusekulule mõjub?

Postitatud: 10 Veebr 2006 09:00
Postitas mess
Reeglina mõjub laastavalt, kuna sisuliselt on sul sumpas tropp ees. Kui tarvis ülevaatusele minna, siis muidugi saad kohe vastu päid ja jalgu, kui kat passis sees aga tegelikult all ei ole. Samas kui mittetöötav kat all, siis ülevaatuselt läbi nii kui nii ei saaks, sest gaasid ei vasta normidele.

Postitatud: 10 Veebr 2006 15:54
Postitas Marek
ülevaatusel saan nigunii mööda päid ja jalgu.... :)
Aga palju see kat kütusekulule mõju?
Et kui tropp ees siis gaasid ei pääse välja ja see justkui halvendaks mootori tööreziimi.
Võtan tropi ära ja kõik on hästi? Peaks nigu paremini liikuma ja vähem kütust ka võtma.

Postitatud: 10 Veebr 2006 16:01
Postitas mess
Algselt postitas: Marek
...Et kui tropp ees siis gaasid ei pääse välja ja see justkui halvendaks mootori tööreziimi.
Võtan tropi ära ja kõik on hästi? Peaks nigu paremini liikuma ja vähem kütust ka võtma.
Oled õigel teel

Postitatud: 10 Veebr 2006 20:33
Postitas Ronn
Panin oma bemmile (E36 325) kati alla, kuna ennem ei olnud. Mõni teada mees suutis augu päherääkida, et ei mõju hästi, kui kati pole all. Panin siis alla ja kastreerisin auto ära. Tõmme ei olnud enam see, mis varem ja mootorisse tuli tühikäigul kerge vibra sisse. igaljuhul ülevaatus on nüüd tehtud ja kevadel võtan vahelt ära uuesti. Kütusekulule ei mõjunud nagu ültse. Katalüsaator on mõeldud rohkem rohelistele, kuna seal toimub ohtlike gaasida põlemine. Tean juhust, kus ülevaatuse läbis auto, millel kati alla ei olnud kuna mootor oli nii korras. Kat oli seest tühi.

Postitatud: 10 Veebr 2006 20:59
Postitas Marek
Ennem kui mul sierra oli siis tal lagunes see kat ära (iseenesest see on ju mingi kivi metallkorpuses) Ja viimane hakkas kõrisema ja kolisema kui need kivi tükid seal ringi vibreerisid.
Lõikasin püti katki ja võtsin sisu välja ning keevitasin püti kinni tagasi.
Masin jäi oluliselt vaiksemaks. Ja kütuse kulu ei jõudnudki mõõta sest müüsin ta maha.
Aga mul teine masin võtab praegu liiga palju kütust. Mõtlen siin et äkki katis viga

Postitatud: 10 Veebr 2006 21:44
Postitas Ronn
Kui sul autol on lamda andur ja see juhuslikult on peale kati, siis annab lambda autole valed andmed.. kütuse segu on vale. Kui ennem kati, siis ei tohiks mõjutada.

Postitatud: 10 Veebr 2006 23:02
Postitas Kiwa
siis ikka mõjutab, kui lambda andur enne kat-i ja katki omakorda... kusjuures lambda andurid pidid ka suhteliselt nõrgad olema ja tihti katki minema...
ma ei usu eriti seda, et lambda andur peale katalüsaatorit on... mis ta tööpõhimõte siis oleks?

Postitatud: 11 Veebr 2006 00:20
Postitas Marek
tööpõhimõte seisneb selles et viimane lamda andur kontrollib kas katalüsaator töötab.