1. leht 2-st

Vahetusvälbad?

Postitatud: 13 Jaan 2006 14:41
Postitas Raxo
Ei osanud mõistlikku pealkirja välja mõelda (ega ka kindlasse foorumisse panna), kuid sooviks teada, mitme tuhande tagant tuleb midagi vahetada. Mõnikord lihtsalt läheb sassi või meelest ära ning mõnda täpselt ei teagi.

Mootoriõli - 20 000 km ?

Süüteküünlad - 30 000 km ?

Õli käigukastis ja tagasillas - 40 000 km ?

Piduri- ja siduriõli - ?


Millele saab veel kilomeetreid järgi kirjutada?

Postitatud: 13 Jaan 2006 14:50
Postitas grimes
Tosooli saaks vist kah panna. Ei tea kas on midagi siukest et kaotab säilivuse kraadid või midagi taolist.

Postitatud: 13 Jaan 2006 15:14
Postitas põletaja
mis õli sul mootoris on :wow

Postitatud: 13 Jaan 2006 15:15
Postitas olaaf
piduri ja siduri õli ca 3a,
mootoriõli 10000
kast ja sild 60000
tosool ca 3a

tegelt on veel igasugu laagrimäärded, kardaaniliigendite määrimine, sarniirid, rooliotsad,

Postitatud: 13 Jaan 2006 15:24
Postitas Raxo
Kas 10 000 oli ?iguliõliga? Või oli sellega veel vähem? :rolleyes

Postitatud: 13 Jaan 2006 15:26
Postitas motamees
Ei ole vahet, mis õliga sõidetakse. Kui tehas on andnud õlivahetusvälbaks 10 ooo, siis on see nii iga õliga.

Õhufilter 20 ooo

Tosoolil oleneb kvaliteedist. Osadel (odavatel) on isegi ainult aasta lubatud. Tosooli külmataluvus ei kao kuhugi. Muutub lihtsalt korrosiooniagressiivseks.

Piduriõlidel võib ka kvaliteet langeda enne kolme aastat. Oleneb, kui palju niiskust saab. Seda mõõdetakse vastava seadmega. Autod, mis on meretsi toodud kusagilt, vajaksid kohe (ka uued) piduriõli vahetust. Honda teeninduses väljaõppes olles õeldi nii. Enne uute autode müüki panekut vahetati neil piduriõli.
Piduriõli keemispunkt ei tohi olla alla 165kraadi. Mõõdetakse sellise aparaadiga.Pilt

Postitatud: 13 Jaan 2006 15:56
Postitas Raxo
Algselt postitas: motamees
Ei ole vahet, mis õliga sõidetakse. Kui tehas on andnud õlivahetusvälbaks 10 ooo, siis on see nii iga õliga.
Kas siis õlid ei ole kolmekümne aastaga paremaks läinud?

Postitatud: 13 Jaan 2006 16:15
Postitas motamees
Mootorid ei ole kolmekümne aastaga paremaks läinud.
Õlivahetusvälba pikkust ei määra õlitehas, vaid mootori valmistaja.
Ka õlidel hakkab pesuomadus kaduma 8oookm pärast. Nägin Honda Civicu (aasta vanune) mootorit seespoolt, millega oli täissünt õliga sõidetud 20oookm. Paras paks nõgikiht kattis mootorit seespoolt.
Kui te mootori puhtusest ei hooli, laske aga käia. Õli määrimisomadused pidid säilima palju kauem.

Postitatud: 13 Jaan 2006 16:16
Postitas kenu
Mootoriõlil on ajategur ka, üle aasta ei tohiks sama õli sees olla. Kui näiteks sõidad poole aasta jooksul sama õliga 20 000 km, siis pole midagi hullu. Seega korra aastas tuleks õli ära vahetada, eriti kui on palju lühikesi otsi.

Postitatud: 13 Jaan 2006 16:26
Postitas motamees
Algselt postitas: kenu
Kui näiteks sõidad poole aasta jooksul sama õliga 20 000 km, siis pole midagi hullu.
Mis autoga sa seda lubad? On sul selle kohta ka mingi kirjakoht ette näidata, või oled sa ise tehase inseneriks hakanud.
Samahästi võin ma lubada vahetusvälbaks 100 000km.

Postitatud: 13 Jaan 2006 18:47
Postitas Indy
Mootoriõlil pole mingit ajategurit!Huvitav,mis allikast selline info...?!
Kui tehas annab õlivahetusevälbaks 10 000 siis nii see ka on!!!

Postitatud: 14 Jaan 2006 00:06
Postitas motamees
On ajategur (ses suhtes Kenul õigus).
Kirjanduses õeldakse, et 10 000km või üks kord aastas.

Postitatud: 14 Jaan 2006 20:47
Postitas GTA
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

legendiks juurde: esimene talongijärgne hooldus oli ladadel 2000-3000 km järel, teine 9500-10500 km ja edaspidi iga 10 000 km järel. seega esimest tulpa pole ilmselt meie klubi autoomanikel mõtet vaadata (1. talong). igale numbrile veerus vastab teatud läbisõit, eelpoolmainitutele lisaks 3. 19000-20000km, 4. 30000km, 5. 40000km ja sama süsteemi järgi läheb kuni 13. 120000km. peale 120000km läheb graafik edasi nagu enne, 130000km läbisõidule vastab 2. talong, 140000km 3. talong jne. ühesõnaga, vaatate oma auto läbisõitu - ütleme et see on nt. 220000, siis on teil vaja 11. talongi, ajate näpuga rida, mis tööd siis vaja teha on ja 10 000 pärast võtate 12. talongi ette ja ajate jälle näpuga rida ja vaatate mis nüüd vaja teha on.
mõned asjad on küll iganenud, nt. "kontrollida aku mastiksi tihedust" jne., aga siiski üsna asjalik tabel. pätsasin selle U.Soodla ja K.Vainola raamatust "Sõiduauto ?iguli":)

Postitatud: 14 Jaan 2006 20:53
Postitas ando
Mootoriõli vahetus: raamatus ?iguli on kirjutatud, et kui autot kasutatakse tolmustel või intensiive liiklusega(kiirendused, pidurdused) teedel tuleb õli vahetada iga 5000km tagant.

Postitatud: 14 Jaan 2006 22:35
Postitas motamees
Algselt postitas: ando
Mootoriõli vahetus: raamatus ?iguli on kirjutatud, et kui autot kasutatakse tolmustel või intensiive liiklusega(kiirendused, pidurdused) teedel tuleb õli vahetada iga 5000km tagant.
Sama ka osadel lääne autodel. Hoolderaamatus isegi talong täitmiseks kahe tavalise hoolde vahel (need enamasti tühjad).

Postitatud: 15 Jaan 2006 17:28
Postitas Laurimetall
Lada õlide vahetusvälp on kirjas lada raamatus ja selleks 10 000 km . Selle kohapealt peab mainima ,et on lubatud ka enne 10 000 km . Sünteetiliste õlide kohta olen lugenud ,et kannatavad sõita umbes 30 000 kuid rangelt oli kirjas ,et peab kas siis aasta või poole tagant ära vahetama ,sest muidu pidavat õli happeliseks muutuma ja see on juba mootorile surm. Üldine reegel on 10 000 km või 1 aasta. 10 000 ei tähenda seda ,et sõidad 5 000 üks aasta ja 5 000 teine. Kindlasti peab vaatama ka vastava auto tehase nõudeid õlile ja selle vahetamisele ja need peavad olema õli omadega kooskõlas . Motamees rääkis veel ka õli pesemis omadustest ,millest annb tunnistust õli mustumine ja must õli oleks samuti soovitav vahetada.

Postitatud: 15 Jaan 2006 17:52
Postitas Rocky
Nojah, ise vahetan õli (zhiguli) iga viie tuhande tagant juba kolm aastat (filter+õli 100eek). Samas tuleb tõdeda et mustaks läheb ta juba tuhandega. Muidugi oleneb kes mida mustaks peab, mõne jaoks on see kuldse värvi kadumine ja asendumine tumedamaga, teise (need kasutatud ja odavate "väheste mõradega" pidurivoolikute ostjad, kellel korraga kõike raha pole välja käia ja tahaks soovitavalt järelmaksuga saada) jaoks vedelas olekus tökati sisse suuremate tükkide tekkimine!:( Samas arvestades seda kolmekümne aasta tagust liikluse tihedust, siis tänapäeval käibki see sõit ainult rasketes oludes. Ei sõideta enam maanteel kaheksakümnega, ega ole võimalik ilma vastu lõgemeid saamata ja teiste viha ära teenimata oma ladal linnaliikluses mootorit iga käiguga korralikut soojaks sõita. Õli on mootorile ikkagi nii tähtis asi, kuigi "motamees" oma "Hado katsega" üritas vastupidist tõestada:D, et eks igaüks pea ikka ise otsustama kellel mida lihtsam teha on, kas õli või mootorit vahetada.

Postitatud: 15 Jaan 2006 19:21
Postitas motamees
Algselt postitas: Laurimetall
Motamees rääkis veel ka õli pesemis omadustest ,millest annb tunnistust õli mustumine ja must õli oleks samuti soovitav vahetada.
Õli mustumine on loomulik ja vajalik nähe. Õli üks ülesannetest ongi mustuse/nõgi väljatoomine. Palju hullem variant on see, kui õli ei mustu. Siis on midagi mäda.
Pesevate omaduste kadumisel/puudumisel ladestub nõgi mootori sisepindadele.
Olen näinud ?iguli mootorit, millel klapi reguleerimiskruvid (ja kõik muu) enam üldse ei paista. Vat see on juba hull lugu.:puzzled

Postitatud: 16 Jaan 2006 08:47
Postitas kenu
Algselt postitas: motamees
Algselt postitas: kenu
Kui näiteks sõidad poole aasta jooksul sama õliga 20 000 km, siis pole midagi hullu.
Mis autoga sa seda lubad? On sul selle kohta ka mingi kirjakoht ette näidata, või oled sa ise tehase inseneriks hakanud.
Samahästi võin ma lubada vahetusvälbaks 100 000km.
05-ga oli kunagi vaja pikki otsi sõita, siis sai 20 tuh tagant vahetatud ja midagi polnud viga. Asi selles, et tehas annab 10 000 mingite keskmiste tingimuste jaoks, minul olid tingimused paremad -- lühikese aja jooksul pikad otsad korralikul asfaldil, õli vahetusel mootori korralik läbipesu vastava õliga+ naftaga loputamine, kvaliteetne poolsüntõli, hästi puhas mootor.
100 000 on muidugi liialdus, aga 20 000 oli paras

Postitatud: 16 Jaan 2006 09:21
Postitas mess
Kenu jutus on point täitsa sees. Eks tehase pakutud välp on antud mingeid keskmisi silmas pidades. Kui plaanisin 110-le kompuutrit osta, siis sattusin ühe aparaadi kirjelduse peale, mis arvutas välja soovitusliku õlivahetusaja vastavalt auto kasutustingimustele. Võttis kokku käivituste ja töötundide suhte, mootori keskmise töötemperatuuri nende töötundide jooksul jne. Ühesõnaga püüdis välja selgitada kas mootor on keskmisest lihtsamates või raskemates oludes töötanud ja vastavalt sellele pakkus välja ka kas välbast veidi hilisema või varasema õlivahetusaja.

Viimane kord õli vahetamas käies kirjutati mulle ka järgmiseks välbaks 15 000, et poolsünt õli ja siksi mootorisse. Ei hakkanud kleepekat maha kakkuma, aga vana saatsin selle jutu peale ikkagi pikalt, kuna 90% sõitudest teen linnas ja mootori jaoks mitte kõige kergemates tingimustes, siis üle 10 000 ei ole kunagi ühelgi õlil olla lasknud, pigem vähem. Samas kasutan poolsünt õli.