1. leht 1-st

Seisnud Vaz

Postitatud: 09 Jaan 2006 20:26
Postitas anduke88
Pobleem on selline:
Vaz 2101 on SEISNUD garaa?is 8 AASTAT ning nüüd oleks vaja see käima panna. Kas sellist masinat on üldse võimalik käima panna (igaks juhuks ei hakka ennem proovima)? Kui on, siis mis ma selleks tegema pean, kuna usun et niisama võtit keerates ta ei kõssagi...:o

tahaks selle probleemi kiiremas korras lahendada...palun aidake

edit by Olku:
Aspelundi vastus ammendav..
teised postid kustutatud!

Postitatud: 10 Jaan 2006 09:27
Postitas Aspelund
1. Laetud aku, soovitavalt ka täiendav akulaadija.
2. Puhasta akuklemmid.
3. Veendu, kas mootoris on õli ja jahutussüsteemis vedelik. Peab olema piisav kogus ja õiget värvi. Kui midagi valesti, vaheta uuega.
4.Veendu, kas paagis on bensiin. Soovitav vahetada uuega või siis lisada uut piisavas koguses.
5.Veendu, kas bensiinipump lööb kütet ülesse. Kui ei löö, vaheta välja töötava vastu.
6. Võta pealt lahti karburaator ja veendu, kas düüsid/ujukikambrid on sodist puhtad. Kui ei, puhasta.
7. Komplekt värskeid küünlaid/juhtmeid on abiks juhuks, kui vanad seismisest rokased.

Ongi enam-vähem kõik. Käivitamisel tasub meenutada, et starter ei kannata minutite kaupa käiamist, seega bensiin tuleks enne käsitsi ülesse pumbata. Veidi bensiini peaks abiline käivitamisel ka karbussi õhuaugust sisse kallama. See ei tähenda aga liitreid bensiini, ainult pisike törts.

Kui käima läheb, on oluline, et õlisurve tekiks. Õlituli peab kindlasti ära kustuma. Enne pole mõtet mootoril soojaks lasta käiagi.

A.

Postitatud: 10 Jaan 2006 11:55
Postitas oxecot
Veendu ka et siduriketas hooratta külge kinni ei oleks jäänud: lükka käik sisse, vajuta sidur alla ja proovi kas vändaga on võimalik mootorit ringi ajada.

Postitatud: 10 Jaan 2006 12:35
Postitas kenu
Kõigepäält kalla kuuma mootoriõli küünlaavadest sisse ja aja vändaga käsitsi ringi mootorit, 8 aastaga on silindriseintel-rõngastel olulised korrosioonikahjustused, muidu käivitamisel hõõrub algul nagu liivapaberiga.