1. leht 1-st

Probleem mootori õlirõhuga

Postitatud: 03 Jaan 2006 10:56
Postitas petz
Probleem järgmine - sooja mootoriga tegi õlirõhu märgutuli paar vilgatust ja jäi seejärel põlema. Et kindel olla, kas viga ei või olla anduris, ühendasin mootori külge mehhaanilise manomeetri ning tulemuseks oli 0,5 atm tühikäigul. Pöörete suurendamisel rõhk ei tõusnud. Keerasin maha reduktsiooniklapi - puhastasin ja kontrollisin. Seejärel uuesti käivitades oli rõhk normis - tühikäigul u 1 atm ja 2000 pöörde juures ligi 3 atm. Kui aga pöörded alla lasin, kukkus ka õlirõhk taas 0,5 peale ja enam ei tõusnud :(
Jätsin mootori paariks minutiks seisma ja käivitades oli jälle rõhk normis, katsetasin kõrgmematel pööretel (ka normis), kuid lastes tagasi tühikäigu pööretele kordus sama jama. Mootoris mingit kolinat ei ole, mootor ei suitse, samuti ei suutnud tuvastada, et õli ja jahutusvedelik segamini oleks või et mootor kuskilt lekiks. Õlipumba hammasrattad visuaalsel vaatlusel heas korras.
????? :yllatunud
Auto on M 2141 ja mootor uzam 331 - 1,5 l. Läbisõit umbes 250 000. Kasutuatud on kogu aeg korralikku õli ja õli ning filtreid vahetatud korrapäraselt.

Postitatud: 03 Jaan 2006 13:38
Postitas PuZuP
Aga proovi mehhaanilise rõhukellaga...siis saad niipalju vähemalt sotti, et kas ongi õlirõhk ise kadunud, või lihtsalt Mo?kvichi näidikut ei saa nii palju usaldada...

Edit: Oh saadanas...kui alguses lugesin, siis jäi millegipärast kahe silma vahele, et seda juba teinud oled...minu viga...:puzzled

Postitatud: 03 Jaan 2006 15:22
Postitas olaaf
jaoturvõlli hambad ehk maas..
mosse mootorit nii jästi ei tunne samas..
kui on sama õlipumba/jagaja ajam siis ilmselt õlipumba nuut kahjustatud või selle pisikese hammasratta oma..

Postitatud: 03 Jaan 2006 16:37
Postitas petz
To PuZuP: mehhaanilise rõhukellaga ma kontrollisingi - mossel originaalis ainult andur, mis liiga väikese rõhu korral tule märgulambi põlema paneb.

To olaaf: mossel üks pumba hammasrattas võlli küljes ja teises otsas nuutühendus...... silma järgi tundus nuutühendus OK.

:yllatunud

Postitatud: 03 Jaan 2006 18:32
Postitas Ladarider
Mul kohal seistes näitab rõhk ka ainult 1 või isegi natukene alla selle, õnneks tuli veel põlema pole läinud, aga vaatan et see liiga vähe ikka.Kui sõidan siis kuskil 2.Raamatust olen nii palju aru saanud, et kui tuli ei põle siis pole probleem ka, kas on ikka nii?1 nagu natuke vähe ikka.
mootor ei tee mingit kõrvalist heli ja minek on autol 5+

Postitatud: 03 Jaan 2006 19:16
Postitas olaaf
no kui 4000 rpm juures alla 2,5 at õlirõhk on siis kas õli liiga vedel või mootor kulunud, karteri õlivõttur mustunud. uskuda võib vaid mehaanilisi õlimanomeetreid..

Postitatud: 03 Jaan 2006 21:46
Postitas Laurimetall
Asi kipub õlipumba rikke poole ( äkki proovid veel ka hästi sujuvalt pöördeid tõsta ) Lisaks võiksid veel ütelda ,kas õlirõhk käivitades läheb 0 ilt 0.5 le või ei tõuse enne ,kui oled korra gaasi andnud ja siis jääb 0.5 le

Postitatud: 04 Jaan 2006 10:48
Postitas petz
Käivitades tõuseb õlirõhk kohe 0,5 või mõnikord isegi 1 või 1,3 peale. Kui tõusis 0,5 peale, siis kas annad pöördeid või ei anna, sellest ei sõltu midagi. Kui kohe käivitades tõusis 1 või 1,3 peale, siis sõltumata pöörete tõstmise kiirusest, püsib rõhk normis senikaua, kuni pöördeid langetada, alles pöörete langetamisel kukub ka õlirõhk 0,5 peale ja jääbki sinna püsima. Need reeglid ei ole absoluutsed, täheldasin ka üksikuid erandeid.....
Igaks juhuks tellisin uue reduktsiooniklapi, loodan selle järgmisel nädalal kätte saada.....siis katsetan edasi.

To Laurimetall: millist viga õlipumba juures kahtlustad? Mida peaksin uurima?

Väga kiiret õnneks asjaga pole..... see auto mul eelkõige kanuude vedamiseks.....ja hooaja alguseni veel pisut aega ;)

Postitatud: 04 Jaan 2006 12:09
Postitas Laurimetall
Teoreeltiliselt võib olla nii ,et kuna pumbal suur kulumus ,siis jahtunud õli on paksem ja sellega peabki õlirõhk suurem olema. Soojenedes õli läheb vedelamaks ja siis rõhk langeb. Lisaks võib olla karteris olev õlivõttur mustunud ,nagu olaaf ütles ja mehaanilised vigastused nuutide purunemine jne. Kuid samas võib viga olla ka õlifiltris ,mis on ummistunud ja siis hakkabki sul see reduktsooni klapp avanema ning õlirõhu tuli süttib. Samaaegselt on tegelikult viga möödavooluklapis ,mis peax laskma õlil minna filtrist mööda ,lihtsalt sellisel juhul õli filtreerimist enam ei toimu.

Postitatud: 16 Veebr 2006 14:15
Postitas Ladarider
Nagu sellest teemast siin midagi aru saan natuke, siis näidikud valetavad ka. Link:http://zsiguli.hu/english/english.html

Äkki keegi tõlgiks täpsemalt sealt kes aru saab.Lisan, et see rõhunäidiku kohta teema seal all pool, millegi pärast ei lasknud otse nagu seda linki panna. Teema kuupäevaga 1. Feb. 2004

Check this out: http://www.hot.ee/pinkslips/oil/

Postitatud: 17 Veebr 2006 10:08
Postitas petz
Kahjuks ei jõudnud seda teksti läbi lugeda, selle pärast ei saa ka tõlkida...... kuna minul käitusid kaks näidikut väga sarnaselt, siis eeldan, et näidikuviga see siiski pole. Paraku pole minu tellitud reduktsiooniklapp Venemaalt kohale veel jõudnud ja ilmad ka külmavõitu, sellepärast pole ka probleemiga edasi tegelenud. Kui uut infot, annan teada...

Postitatud: 17 Veebr 2006 19:08
Postitas fanatt
kas oled kindel et sul saaled läbi pole?

Postitatud: 22 Mär 2006 12:32
Postitas petz
Nädalavahetusel olid juba päris kevadised ilmad, võtsin siis mootori maha. Ja nagu selgus, olidki saaled lootusetult kulunud. Nii raamsaaled kui ka kepsusaaled. Õlivõttur ka üsna sodi täis. Mõõtsin enne mootori maha võtmist ära ka surved, mis olid: 14,2, 12,2, 11,2 ja 13,2. Tundub, et asi piirdubki ainult väntvõlli lihvimise ja saalede vahetamisega. Mootoriplokki lahti kiskuma ei hakka. Aitäh kõigile, kes nõu andsid.

Postitatud: 22 Mär 2006 20:39
Postitas Rocky
Küsimus veel selline, et kas süüte sisse lülitamisel (nii et näidikute tuled põlevad aga mootorit käima ei pane) peab see õlirõhu näidiku seier natuke liikuma või mitte? Minu omal annab see enne käima panekut juba miski 0,2-se edumaa.:P Muidu kõik korras ja näitab stabiilselt vastavalt pööretele.

Postitatud: 22 Mär 2006 21:17
Postitas n2utsu
Minul tõuseb ka õlirõhu andur natuke kui süüde sisse keerata. Ju ta peab nii olema ka.

Postitatud: 30 Mai 2006 14:29
Postitas veiko
Algselt postitas: petz surved, mis olid: 14,2, 12,2, 11,2 ja 13,2.
Väheke liiga suured erinevused pole? Tervelt 3 ühikut vahe.:rolleyes

Postitatud: 30 Mai 2006 16:33
Postitas petz
Erinevused on üsna suured, aga samas ei näe ka põhjust, et ploki kallale minna. Vänt sai lihvitud, saaled vahetatud ning mootor tagasi auto peal. Sõidetud umbes 500 km. Kuna õlirõhk ikka natuke madalavõitu, siis kavatsen lähiajal vahetada ka õlipumba.