1. leht 1-st
K: Kui raske on vahetada õlirõngaid?
Postitatud: 16 Dets 2005 17:46
Postitas unimüts
Nimelt mootoriks 1200ccm ja suitseb mis kole.
Ajasin maal u 5-7a seisnud mootori tööle ja koheselt suitses nagu hull. Siit ka küsimus kui kerge on vahetada õlirõngaid. (Varem seda tööd lada juures ei ole teinud). Samas kui kalliks see minna võib.

:ylbe A ja miks arvan et õlirõngad, kuna õli lõhna on üles löönud. Õli kadu ei oska ma öelda, siis peaks veel katsetama:P:P
Summuti on uus all tervenisti, seega sumpa viga ei saa olla. Bensu viga ka mitte, kuna olen katsetanud 3-4 erineva bensiiniga.

:kuri
Või tuleks soodsam ja vähem peavalu otsida kohe töötav 1600ccm mootor. (Nende hinnast pole ka aimu hetkel)

Postitatud: 16 Dets 2005 18:03
Postitas GTA
vaata klapisääretihendid enne ka üle kui mootori kallale lähed. kalliks see asi eriti ei lähe, (reklaamin sulle oma teemat;):
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=9054). Kolvirõngad ise ei maksa suurt midagi. aga nende vahetuseks tuleb mootor maha ja lahti võtta, pärast kenasti kokku panna jne.
mootori ost on iseasi, mõne enam-vähem 1600se või 1500se võib saada keskeltläbi 1500.- eest. kuid neid ostes pead samuti silmas pidama et mõnda viimaseid pöördeid tegevat mootorit ei soetaks.
edit: katsu asjaga mõned kilomeetrid vaikselt sõita ja vaadata, mis värvi on suits (valge, sinine või lausa must), kas õli kaob, kontrolli üle süüted, karpa seaded, kas õli sisse pole ehk sattunud jahutusvedelikku, ega õlirõhutuli tööle ei hakka, jääb peale väiksest sõitu suitsu vähemaks jne...
Postitatud: 16 Dets 2005 18:33
Postitas tuhajuhe
Kui ikka sedasi suitseb,siis õlirõngad seismisega tahma sisse kinni jäänud või juba enne olid kinni.Rõngaid müüakse komlpekti kaupa,siis saad kõik rõngad ära vahetada.Selle jaoks pole vaja mootorit maha võtta,kuid karteri põhi ja plokikaan.
Enne tuleks siiski mõelda kas see rem. sedasi õigustab ennast ära.Tuleb vaadata läbisõitu,muidugi lahti võtmine näitab kõige paremini kulumise ära.
Kui ise pole enne teinud,siis ei soovita sugugi ise tegema hakata.Läheb üle poole kallimaks.
Postitatud: 16 Dets 2005 23:02
Postitas unimüts
Lada mootori maha kakkumine on mulle köömes, ei tapa ära. Ma ei näe selles probleemi, samas veidi ajas eelmine nädal vihale üks vanapapi, kes ajas mootori vahetusega sellist möla nagu oleks tegu tuumafüüsikaga. Ega ta nüüd ei saa hulem olla kui audi 100 2,3 l bensuka vahetus.
Mootori läbisõiduks hindan 150-200tuh muidu.
Nii Eelmise käivituse ajal ajas mootor musta suitsu summutist. - otseses mõttes tahmas peale 5 min töötamist.
Karpa - uhh õnneks sain ühelt emexikandidadilt keerata maha karpa. - üle kuudi käinud, kuid töötava mootoriga masin läks emexisse

:sein stupid me - miks ma karpat koos mootoriga ei võtnud.
Seega karpat ma ei näppinud niipalju, pealt maha ja 07le peale .
Miks suurema mootri peale mõtlen, sest õnnestus võru tattidelt osta 5 käimar 500 eegiga -väites et see on neljane. Lammastele on hea lollo juttu ajada. Hea et ühtegi tarka ligi ei olnud.

:D
Ühesõnaga nüüdne kompott on selline auto 2107 taga on kiire sild, all on 5käimar ja ees istub 1200 mootor, mis üldse ei taha liikuda.
A ja see asi ka veel, et tegu ei ole põllumasinaga -tüf ja ülevaatus olemas, kuid kasutatakse vaid maal sõitmiseks- linnas trambivad lapsed millegipärast kapotipeal ja katusel.

:flaming
Tehke mulle ka see selgeks ladade kohapealt
Mida peab kaema, kui otsustan uue kasutatud mootori kasuks.
Millest näen vigu?
Postitatud: 17 Dets 2005 21:32
Postitas olaaf
vigu näed ikka mootori seest.. ostes mõõda surved silindrites, õlirõhk ning vaata mis karterituulutus külma/ sooja mootoriga teeb,
surveid mõõtes näed ka mis nägu on küünlad!
Postitatud: 18 Dets 2005 12:48
Postitas m4rt
Ajad mootori soojaks, keerad õhufiltri kaane maha ja kallad karpasse vett. Kui rõngad kinni tahmanud,siis see leotab lahti
Postitatud: 18 Dets 2005 12:51
Postitas Raxo
Algselt postitas: M4rt
Ajad mootori soojaks, keerad õhufiltri kaane maha ja kallad karpasse vett. Kui rõngad kinni tahmanud,siis see leotab lahti
Vett?
Kas asi mitte petrooleumiga ei käinud või midagi sinnakanti? Ja siis kõvasti talda anda?

Postitatud: 18 Dets 2005 13:05
Postitas vadra
Vanakooli mehed teevad seda ikka veega. Muidugi peene joana tuleb kallata ja üle ei tohi pingutada

Postitatud: 18 Dets 2005 15:34
Postitas PuZuP
Tegelikult vanakooli mehed teevad seda auruga...ja leotamisest ei ole seal mingit juttu...protsess toimub töösooja mootoriga....peene ühtlase joana lastakse karburaatori kaudu silindrisse ca 2.liitrit vett, samal ajal ei tohi lasta mootoril välja surra ning ka pöörded peavad olema tühikäigust kõrgemad...kuum aur mis silindris tekib, on see, mis peseb lahti tahma ja nõe...
Petrooleumi kasutatakse tõepooles pesemiseks, aga pigem rohkem leotuseks...petrooleum ikkagi ju põlev vedelik ja see lihtsalt ära põleks silindris...
Postitatud: 18 Dets 2005 16:24
Postitas Raxo
Algselt postitas: PuZuP
Petrooleumi kasutatakse tõepooles pesemiseks, aga pigem rohkem leotuseks...petrooleum ikkagi ju põlev vedelik ja see lihtsalt ära põleks silindris...
Võibolla oli see nii, et pandi petrooleumi silindrisse, lasti seista ja siis kihutati...
Ei mäleta ka. Ise pole teinud, minu autole on tehtud ja siis kästi kolmandaga 90-ni lasta

Postitatud: 18 Dets 2005 16:48
Postitas Laurimetall
kuna kuulsin siin ,et must suits ja emexi karpa ,siis ei saa ka tegelikult karpa korrasolekus kindel olla. Rõngasete kohta on nii palju ütelda ,et enne lammutamist peax mõõtma ära silindri surved ja siis hakkama peene nirena vett karpase kallama ja kui see kah ei aita ,siis alles mootorit lammutama . Väike õlikulu info oleks kindlasti suureks abiks.Mootori hääl võib kah vahest mootori seisukorra kohta midagi tarka ütelda. Kui tuleb välja ,et mootor enamvähem normis ,siis pole mõtet vahetada seda ,sest küte niigi kallis ja 1,2 mootor on hästi reguleeritult ökonoomne ja kkui kord läbi kulub ,siis peax soetama juba korraliku ( vähe sõitnud ,või siis just kapremonditud mootori)
Postitatud: 18 Dets 2005 20:59
Postitas vadra
Algselt postitas: PuZuP
Tegelikult vanakooli mehed teevad seda auruga...ja leotamisest ei ole seal mingit juttu...protsess toimub töösooja mootoriga....peene ühtlase joana lastakse karburaatori kaudu silindrisse ca 2.liitrit vett, samal ajal ei tohi lasta mootoril välja surra ning ka pöörded peavad olema tühikäigust kõrgemad...kuum aur mis silindris tekib, on see, mis peseb lahti tahma ja nõe...
Petrooleumi kasutatakse tõepooles pesemiseks, aga pigem rohkem leotuseks...petrooleum ikkagi ju põlev vedelik ja see lihtsalt ära põleks silindris...
Enne auru tekkimist peab ikka vesi olema ja pigem 200 ml, mitte 2 liitrit.
Postitatud: 18 Dets 2005 22:19
Postitas tuhajuhe
Ehh,ma olen ka kuulnud kes on valanud vett sisse.Aga hiljem on sama probleem,ega sellest tahmast lahti ei saa miski vee valamisega.See jääb sinna alles ja võtab uuesti rõngad kinni(alumised).Ja seda olen otse inimeselt kuulnud kes on seda vee janti teinud.Ise pole kunagi harrastanud ja ei mõtle ka selles suunas.
Postitatud: 18 Dets 2005 22:32
Postitas tutt
kõike kindlam on ikka rõngad ära vahetada siis vähemalt tead et enam pole probleemi
Postitatud: 19 Dets 2005 08:26
Postitas arvejomm
Veega saad väga hästi lahti kinnipaakunud rõngad ja kogus on just nii suur kui ise tahad (kui palju vaja on) Annad aga muudkui heaste vinti ja kallad vett pealt sisse. Ja vaata et sa välja ei sureta. Ise olen seda teinud kõikide vene masinatega mis mul läbi aegade olnud on. Arvesta ainult sellega et igaks juhuks peab sul küünlaid tagavaraks olema sest veeprotseduur praagib sul kohe minekupeal olevad küünlad välja. Ja vaata, et jääkülma vett sisse ei vala, Võib (aga ei pea) teha palju rohkem kurja kui kasu. Soovitan igatahes soojalt seda protseduuri.
Postitatud: 19 Dets 2005 16:08
Postitas Laurimetall
Ikkagi tuleks enne kõik läbi mõelda kui hakata mootorit lammutama!!! mootori laiali lammutamine on tykk tööd ja kui siis selgub ,et mootor on äkki tegelikult aiataga ,siis tekib vajadus ikkagi uue mootori järgi ja sellisel juhul on lihtsam kohe uus mootor panna. Nii ,et enne tuleks ikka mõõta silindri surveid ja teha kindlaks õlikulu ,kui ikka surved silindris on madalad siis võib veel seda vee trikki proovida ja kui ikka miski ei aita ,alles siis mootorit lammutama