1. leht 8-st

turbo+fiati pritse?

Postitatud: 13 Nov 2005 12:15
Postitas wilson
mõte on tulnud Ladale peale aretada vw jetta diisli turbo,aircooler,fiati pritse.aretus tuleb sis teisele raamile millel lasen turvatorud sisse panna.
mootoril on mõttes panna 4 käiguline kast ja 1500cm mootor,plokikaane vahele sis kas teine plokikaanetihend koos vasklehega et kahe tihendi vahelt õhku võtma ei hakkaks.sedasi tõuseb surveaste MINU ARUST!
pritsungi peale paneku kohe pealt on suht võhik.saaks keegi siia teemasse kirjutada/arutada sellist teemat.
oleks väga tänulik


ette tänades wilson

Postitatud: 13 Nov 2005 20:33
Postitas Tegija
Kahe tihendiga surveaste langeb.

Postitatud: 13 Nov 2005 20:44
Postitas Moss
Millise Fiati pritse?

Postitatud: 14 Nov 2005 10:50
Postitas Valdz
Ma hästi ei kujuta ette kuidas täis-programmeeritavat pritset õieti tööle saada, aga mingi teise auto originaalpritse panna on ikka ilge keberniit... kui laadimisel jääb kütusesegu lahjaks siis on ju aamen...

Kas oled mingit eelarve suurust ka mõelnud mis see turbo/EFI sul maksma kokku läheks?

Postitatud: 14 Nov 2005 10:54
Postitas olaaf
lihtsam on samara pritsungile turbo peale aretada ja veel lihtsam on mõni juba turbomootor peale tõsta..
oluliselt hoiad aega ja närve ja RAHA kokku!

Postitatud: 14 Nov 2005 12:50
Postitas Aspelund
Mõistlik oleks alustada pritsega, mille töömaht on juba alguses olnud sama suur, kui Sinu Lada mootori oma. Jääb ära tüütu segu paikakruvimine.

Teiseks: surveaste peabki madalam olema, muidu nõuavad vänt ja kepsud koostöös turboga akent mootoriruumi. Vähemalt standartkomponente kasutades.

Viimane on eriti märgatav juhul, kui mootor ise on juba väsinud. Kulunud mootori upitamine ei too midagi kuud peale selle kiirema kustumise. Lihtne mootori kap.remont on tihti odavam lahendus kui keerukas ehitamine.

Alustada tasuks kõigepealt kalkulatsioonist, palju osad maksma lähevad, lisaks sellele veel töörahad. Viimastest hoiad muidugi kokku, kui ise piisavalt nobenäpp oled, muudel juhtudel pead aga arvestama paarsada krooni tund minevate töörahadega. Iga Vasja pritse/turboga hakkama ei saa. Hipodroomi Hannes katsetas mu teada kunagi turboga, äkki tasub alustada temaga suhtlemisest?

Asp

Postitatud: 14 Nov 2005 16:29
Postitas Moss
Kunagi müüdi siin Kirbuturu all ühte Mazdat, millel oli tehasest tulles juba 110kW 1.6liitrine turbomootor vahel. Pm oleks saanud 6 kEEKsiga kõik vajamineva Lada turbostamiseks ja oleks üle jäänud terve Masha jagu varuosi v.a. käimakott mis oli ka müügi põhjuseks. Soovitan selliseid müügikuulutusi jahtida!

Palju wilson muidu kulutada plaanid? Erinevate tuuningufirmade pakettide hinnad algavad 40st tuhandest kroonist...

EDIT: Kiire otsing andis tulemuseks sellise kuulutuse:
http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?t=16965

Turbot pole peal (see sul ju endal olemas?) aga usutavasti oleks kõik juhtelektroonika olemas. Kuulutus on küll igivana aga kunagi ei tea...

EDIT2: http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?t=36984 Muist asju küll puudu aga aju ja muu stuff on kaasas.

Postitatud: 16 Nov 2005 09:53
Postitas wilson
aga kui osta hoopis 1700cm lada pritsung peale.
mul ei ole selle uhti omaga midagi teha kuna endal juba turbo olemas.mis ma sis enam 2-ga teen.
eks paistab kuidas asi välja kujuneb.
kulutan niipalju,et saaks autost asja.

Postitatud: 16 Nov 2005 12:39
Postitas Valdz
Mis turbo sul on? Kas sul turbo-compressor map olemas? Mis hobujõude loodad kätte saada?

PS: Suur soovitus sulle, tee endale nimekiri mida sul veel vaja on ja pane umbes hinnad juurde... Saad hea ülevaate, endal teen/täiendan seda koguaeg...


Igatahes kõvasti edu ja jaksu...
Valdz

Postitatud: 16 Nov 2005 13:49
Postitas Moss
Mono-pritsel ma ei näe antud juhul karbussi ees nii meeletut eelist, et ennast hinna poolest õigustaks.

a.) Seguühtlus sama kesine kui karpa puhul.
b.) Hinna ja seadistuskeerukuse poolest võrdne mõne odavama hargpritsega.
c.) Väga suure tõenäosusega ei ole Lada pihusti tootlikus piisav.

Ahjaa - ise jätaks surveastme 8.5 peale.

Postitatud: 17 Nov 2005 15:24
Postitas Valdz
Siin sulle natuke pilte abiks... Tekst on ainult umbkeelne... :)

http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.php?t=11732&postdays=0&postorder=asc&start=0

Postitatud: 17 Nov 2005 20:22
Postitas wilson
turbo -olemas
aircooler-ostin alles aga mitte uut.
wastegate-otsimisjärgus
BOV(blow off valve)-otsin ikka.
pritsung-kui lada omal pole mõtet sis ei eta mis tehagi :puzzled
sportnukk-ootab kättesaamist(olemas)
kerge hooratas-ootab kättesaamist(olemas)

kas jäi veel miskit puudu??

kas sis on sellel teise plokikaanetihendit vaja sinna vahele või mitte??
aga kui panna peale see samara pritse kas sellel oleks suurem mõte kui see mono oma panna??sellega ei tohiks ju nii palju seda hullu vaeva olla.

loodan kätte saada niipalju kui sellest 1500cm mootorist võtta on!!!

Lada mainet tuleb hoida!

Postitatud: 17 Nov 2005 20:44
Postitas Tegija
Miks sa just pritsungit panna tahad? Karpaga on ka asi võimalik vähem aretamist,vähem raha.Loe Autolehe 9.novembri väljaannet(Turbo Ascona).Sportnukk on hea asi küll aga vabalthingava oma sinna hästi ei istu. Parandage kui eksin (poleteabmiserilineturbospetsialist):(

Postitatud: 17 Nov 2005 20:57
Postitas wilson
pritsungile saaks juurde panna veel koonusfiltri.
tuhal oli myygis ka mingi "tänavanukk" äkki oleks see kasulik sinna panna?

Postitatud: 18 Nov 2005 09:08
Postitas mess
Ot mis põhjusel ei saa karpaga koonusfiltrit panna? Kui turbo peale paned, tuleb kogu õhuvõtt nii kui nii ümber teha, nii et originaal kopsiku võid kohe ära unustada.

Võib olla Valdz ja teised targemad parandavad mind, aga minu meelest ei ole nukkvõllil küll vahet, kas toitesüsteem on karburaatori või pritsega, või kas masin on turboga või ilma. Nukk tegeleb ikka gaasijaotusega ning pritse/karpa/turbo toitmisega. Ning toide häälestatakse ikkagi mootori järgi, mitte vastupidi. Seda, millist nukka panna, kas "päris" sportnukka, või nn tänava varianti, sõltub rohkem sellest, mis eesmärgil masinat kasutada tahad.

Mis pritsesse puutub, siis ma ei näe vahet, miks samara pritse peaks peale aretamiseks hulka lihtsam olema, kui mõni fiat, ford või volkkar. Ümber tegemist on kõigi juures omajagu. Ma pigem arvan, et samara pritse ei majanda ennast turbo otsas ära. Kuna eelkõige aju aga ka kõik muu on tehtud samaral siiski võimalikult öko pilli tarvis, siis on karta, et turboga eriti kõrgetel pööretel jääb segu lahjaks ning siis juba detonatsioon ja hüvasti kolvid, kepsud, plokikaan ja kõik muu. Mina üritaks pritse valida mõne ligilähedaselt sama töömahuga turbomootori või veidi suurema vabalthingava oma, siis peaks hävimise tõenäosus veidi väiksem olema.

Postitatud: 18 Nov 2005 11:32
Postitas Valdz
Turbonukkvõllid on küll natuke teistsugused, eriti puudutab asi overlapi. Suure overlapiga nukad ülelaadimisega hästi kokku ei käi, kuna siis suur osa kütuse-õhusegust lükatakse lihtsalt väljalaskesse... Vabalthingaval e NA masinatel on ju tähtis see lainete levimine väljalaskes - tekib hõrendus silidrisse teatud pööretel. Turbolaadimisega masinatel seda ei ole kuna väljalaske pordis on rõhk juba suur + turbo on lihtsalt ees...

Pritse koha pealt arvan küll samamoodi nagu Mess, kui segu on lahja siis kuumeneb mootor üle ja kolvid sulavad sisse... Mina soovitaks Megasquirti: LINK

PS: See et turbo olemas on ei tähenda kahjuks midagi... Kas ta ka sobib su masinale? Pole turbost suurt tolku kui see 6500 rpmil tööle hakkab ;)
Vale turbo otsa panemisega sa lõhud ta lihtsalt ära... Tähtis mõiste siin surge limit

"surge limit", the flow through the compressor is unstable and will go up and down and backwards unpredictably. This is surging. Do not pick a turbo that will operate in this area! It can be very damaging.



Ja siin natuke arvutamist mis turbo peaks sobima: LINK

Postitatud: 18 Nov 2005 14:44
Postitas Moss
Algselt postitas: Valdz
Ja siin natuke arvutamist mis turbo peaks sobima: LINK
Väga asjalik koht, kõik puust ette ja punaseks tehtud.

wilson võiks alustuseks siis turbole flow map'i otsida või vähemasti öelda meile turbo täpsema markeeringu, et ise otsida saaksime. Saaks teada, kas sellest üldse asja on Lada mootorile. :rolleyes

Postitatud: 18 Nov 2005 20:44
Postitas wilson
ma ei oska öelda mis turbo sel jettal ju peal on!

Postitatud: 18 Nov 2005 21:36
Postitas Moss
Algselt postitas: wilson
ma ei oska öelda mis turbo sel jettal ju peal on!
Mismoodi Sa tead siis üldse et sellest asja on? Ma sain aru, et see olemas juba ja käes Sul? On ta samasugune nagu too vasakpoolne sellel PILDIL ?

Ma täna põgusalt uurisin netis, jäi mulje et Jetta diisleid on erinevate turbotega, üks neist võiks olla pildil olev KKK K24.
Üldiselt võiksid välja selgitada, mis nr. Sinu turbo peale kirjutatud on ja halba ei teeks ka pilt sellest.

Postitatud: 20 Nov 2005 16:53
Postitas Jan
Enne hüpersuper turbomootorite ehitamist soovitan lugeda Bell“i raamatut "Maximum Boost" ja kui asjast ettekujutust ei teki siis jääda vabalthingavate juurde, mis pole ju ka mitte nii hirmus aeglased:cool: