1. leht 2-st
1500 ploki puurimine
Postitatud: 03 Dets 2002 15:53
Postitas Rahu
Sain vana 1500 mootori, vaja remont teha. Kuid kui juba siis teeks ka väikese tuuninguga.
Kui suured kolvid sinna annaks sisse panna, normaalmõõt on 76 mm?
ette tänud:puzzled
Postitatud: 03 Dets 2002 17:27
Postitas olaaf
79 kindlasti vist ka 82??
Viimases kindlasti kahtlen
//Muide loe oma teema pealkirja ja sisu..
ilmselt oleks saanud parema pealkirja välja mõelda.. no offence//
Postitatud: 04 Dets 2002 08:50
Postitas Rahu
Üritasin pealkirja parandada kuid topiku pealkirja ei saa enam muuta, võtan õppust, lugesin läbi ka sinu õpetussõnad.
Tänan märkuse eest.
Tuttav mootoritegija soovitas mitte puurida normaalmõõdust suuremaks kui on tavaline tänava auto.
1500 viimane piir on 79 mis on juba ohtlik
nii et 82 mingil juhul ei sobi.
Edu!
Postitatud: 04 Dets 2002 23:43
Postitas tuhajuhe
76mm mõõdust saab puurida vana tüübi plokke 79mm peale.Vahe on selles et alguses tehti 76 mootori hülsid veesärgi poole paksemad ja kannatavad ka siis paremini suuremaks puurimist.On ka õhema hülsiseinaga plokke suuremaks puuritud ja on juhtunud et hülsi seina tõmbab prao sisse.Ja siis vesi kopsus ning keps kõver.Kui hästi läheb saab ka vända kõveraks

Olen ise näinud seda mootorit,ega eriti peale otsa kaante ja karpa ning jägaja võtta polnudki .
Postitatud: 10 Mär 2003 18:57
Postitas põletaja
esialgu soiovitaks ikka puurida 76,2 peale siis on võimalus teinekordki midagi teha omal samuti selles mõõdus ja kui muud asjad teha ka ära siis lippab nagu loom:lol
Postitatud: 11 Mär 2003 00:50
Postitas Ardi Soovik
Tuhajuhe,oled äkki kursis,mis ajani neid paksema silindriga plokke tehti.Mootoritel on ju valmistamisaeg peal.
Postitatud: 05 Apr 2006 19:40
Postitas rax
mul 74. a 03 plokk millel 7mm paks silindrisein aga see paks sil. sein on ülalt umbes 45 mm. Siis on aste ja edasi läheb sein õhukseks. Mõõta seda seina sealt seest ei anna aga arvan et sama paks mis tavalistel plokkidel.
Postitatud: 05 Apr 2006 22:33
Postitas Tegija
põletaja, kuskohast 76.2 rõngaid said?
Postitatud: 05 Apr 2006 23:02
Postitas Zero
Algselt postitas: Tegija
põletaja, kuskohast 76.2 rõngaid said?
Tegu peaks olema 2. remont rõngastega. Aga pole kindel. Võib olla ka 1. remont. Saadaval peaks olema lada kauplustes.
Postitatud: 05 Apr 2006 23:39
Postitas logman
Algselt postitas: Zero
... Saadaval peaks olema lada kauplustes.
Esimene remont neh. Kindel pole kas neid praegugi saada on. Veel kümme aastat tagasi oli hull defka ,seepärast said enamus mootorid 76,4 rõngad endale.
A kas "Foori" poisid ei sebi? (Tegijale)
Postitatud: 06 Apr 2006 08:07
Postitas Tegija
Asi selles ongi, et neid pole kuskilt võtta. Viljandi kaupluste müüjad kehitavad õlgu... Peab ikka 76.4 tegema.
Postitatud: 12 Aug 2006 11:15
Postitas vazist
Kuigi vana teema, aga nägin mõni päev tagasi mootorit , kus 03- me plokki oli puuritud 82 mm. kolvid.Plokk ei olnud hülsitud.Lahti oli see isend võetud saale kolksu tõttu.
Uurides veesärki, siis ümber silindri läks see pea-aegu sirgelt alla, mitte nagu uuematel plokkidel, kus ülaservas laiem krae moodi rant.
Tähendab, et minu silmad nägid vist seda vanaaegset nn. muldvalu plokki.
Ja nägin seal ka ime asja- nimelt originaal Niva roolivõimu koos pumbaga .
Postitatud: 12 Aug 2006 17:17
Postitas arvi100
Kes teab mis aastani muldvalu mootoriplokki tehti ?Umbes kuu aega tagasi
ostetud tuttuus 1500-ne plokk on aastast 1988.
Postitatud: 12 Aug 2006 17:34
Postitas vazist
Peaks olema uuem, st. mitte muldvalu. Aga aja sõrm silindri kõrvalt veesärki ja tunned kohe, kas on tuntav rant.See paksem krae või rant on nii umbes 10mm. Kui aga see puudub läheb veesärgi silindri poolne külg sujuvalt alla.Minu nähtud plokil oli see nii.
See nähtud 1,7 mootor peaks lähinädalatel taas sõitma hakkama.
Postitatud: 12 Aug 2006 18:57
Postitas virus
mis aastast need plokid hakkasid mul endal 75 aasta mootor 1,5 käib siiani nagu priidu viiul ja rebib jõhkralt läbisõitu 100 tuhhi ümber
Postitatud: 12 Aug 2006 22:06
Postitas olaaf
1973 aastani muldvalu vormeli meeste sõnul
muldvalu oli kasutusel ka 01 plokkidel millest saab 1400 mootori teha
Postitatud: 06 Dets 2006 17:21
Postitas arvi100
Kas uuel Vaz mootoriplokil on silindriseinad pindkarastusega või/ja
termiliselt töödeldud,tagamaks pikka tööiga?
Kui on,siis mootoriploki remontmõõtmesse töötlemisel kaob pindkarastatud
osa ja silindriseinad jäävad "pehmeks" ja tänu sellele väheneb oluliselt
mootori tööiga.
Postitatud: 07 Dets 2006 00:00
Postitas Tegija
Ei ole pindkarastatud ega ka termiliselt töödeldud. Silindriseinad jäävad pehmemaks niikuinii, kui üle puurida. Silindri sein on õhem.
Kui hullu moodi töömahtu suurendada väheneb kindlasti mootori tööiga näiteks 76mm-->82mm sellisel juhul silinder varsti ellips või pragusid täis nagu( Tuhajuhe) mainis. Kui lihtsalt remontmõõtu nimimõõdust teha ei vähene tööiga eriti palju. Mootori tööiga sõltub eelkõige selle kasutajast!
Postitatud: 13 Veebr 2007 16:40
Postitas marek93
Palju ültse puurimine võiks maksta.
Postitatud: 14 Veebr 2007 16:17
Postitas romka
Algselt postitas: arvi100
Kas uuel Vaz mootoriplokil on silindriseinad pindkarastusega või/ja
termiliselt töödeldud,tagamaks pikka tööiga?
Kui on,siis mootoriploki remontmõõtmesse töötlemisel kaob pindkarastatud
osa ja silindriseinad jäävad "pehmeks" ja tänu sellele väheneb oluliselt
mootori tööiga.
Mind pani imestama mu onu jutt- nimelt tal siiani 1986a Niva millel ütles juba mitmes mootori remont olema. Tema väitis, et puurides eemaldub "kõva" osa ja silinder jääb nii pehme, et ja juba 50tuh km järel mootor jälle kohvi.
Ega ma ise ka ei tahaks seda hästi uskuda...