1. leht 1-st
Kergendatud hooratta tasakaalustamine
Postitatud: 10 Okt 2005 00:47
Postitas oldschoolman
Lugesin siin mitmeid teemasid kergendatud hooratastest. Mul oleks ideaalne variant, kuidas saaks hooratast kergemaks treida. Ja tasuta. Aga.....probleem selles, et kuidas seda hooratast pärast tasakaalustada? Teatavasti ei pruugi treitud hooratas olla tasakaalus ja see ei ole enam mitte hea. Kas seda tuleb teha kuidagi väntvõlliga koos või saab ka niisama kuidagi puurides vms asja ära ajada?
Postitatud: 10 Okt 2005 10:39
Postitas Laada
Hooratast tasakaalustatakse koos väntvõlliga spetsiaalses pingis. Igasugused "kodused" lahendused tõesti sellise töö tegemiseks puuduvad.
Postitatud: 10 Okt 2005 12:00
Postitas logman
Kui lähemalt ei leia ,siis võid Otepäält uurida. Seal oli (on ehk alles veel?) autoremonttehas kus kindlasti selliseid asju korraldati. Ainus koht terves NLiidus ,kus Ikaruse mootoreid remonditi.
Ise käisin viimati u.95.-96. aastal. Ehk Kriisa teab täpsemalt....või Rocky....
Postitatud: 10 Okt 2005 12:29
Postitas tuhajuhe
Algselt postitas: Laada
Hooratast tasakaalustatakse koos väntvõlliga spetsiaalses pingis. Igasugused "kodused" lahendused tõesti sellise töö tegemiseks puuduvad.
Olen teinud ka kodusel teel.Ja on võimalik suht normaalne tulemus saada.
Postitatud: 10 Okt 2005 12:39
Postitas Rocky
Sellisel kujul Otepää Autoremondi tehast enam ei eksisteeri. Kahtlen kas selle baasil tekkinud ettevõte selliste asjadega tegeleb.
Postitatud: 10 Okt 2005 13:05
Postitas Laada
Algselt postitas: tuhajuhe
Algselt postitas: Laada
Hooratast tasakaalustatakse koos väntvõlliga spetsiaalses pingis. Igasugused "kodused" lahendused tõesti sellise töö tegemiseks puuduvad.
Olen teinud ka kodusel teel.Ja on võimalik suht normaalne tulemus saada.
No tegelikult saab kodus ka valuvelgi teha... või siis bensiini näiteks... või esiklaasi autole... elektripirnidest, makaronidest või majoneesist ma ei hakka rääkimagi...
Vanasti balansseeriti ka autorattaid kruustangide vahel keerutades, sellised toimetused on üks tänamatu töö mis saab küll kuidagimoodi tehtud, kuid millel lõppkokkuvõttes mingit mõtet pole.
Postitatud: 10 Okt 2005 20:01
Postitas tuhajuhe
Siin foorumis on enamus suurte rahakottidega,et laseme teha ja tasakaalustad.Ja kui ikka raha ei ole,siis jah pole ju mõtet midagi teha.Lihtsam ikka linnavahel nõmedustega tegeleda.
Muidugi kõike kodus põlveotsas ei tee ja ega kosmoselaeva ka keegi ei ehita.Nagu aru olen saanud on siiski siin sellised,et kuidas ja võimalikult rohkem ise ära teha.
Postitatud: 10 Okt 2005 22:41
Postitas Laada
Ka mulle meeldib see kui noored autosid ehitavad! Seejuures on üks aga... Kasulik on teha selliseid töid mida ikka saab teha, võimatu kallale asumine pole kuidagi mõistlik, on see võimatus tingitud siis tehniliste või materiaalsete võimaluste puudumisest, see ei oma tähtsust. On ju ilmselge, et hooratast kodustes tingimustes kohe kuidagi tasakaalustada ei saa. Hooratta kergendamise asemel on 100 muud meetodit mismoodi masinat tjuunida. Alates siis kasvõi elektronsüütest, lõpetades keretöödega.
Lihtsalt: Pole mõtet luua illusiooni, et sellise asjaga saab edukalt toime omades vaid treipinki. Teoreetiliselt võib ju juhtuda, et hooratas ei lähegi selle treimise käigus oluliselt balansist välja, kuid selline võimalus on tegelikult kaduvväike.
Edit: kui tegemist pole igapäevasõidukiga, suurem vibratsioon ei häiri, mootori tööiga pole väga oluline ja töö eesmärk ongi vaid eksperimenteerimine siis võib ju selle hooratta niisama ka tagasi panna.

Postitatud: 11 Okt 2005 09:19
Postitas olaaf
kuidas nüüd siis kergendatud hooratas mootori tööeale mõjub

omal all kergem hoorakas mida minuteada eraldi tasakaalustatud pole ning mingit vibra sees küll pole täheldanud..
samas on küttekulu väiksem mis on nüüd ka vastava mõõtmisega kindlaks tehtud..
Postitatud: 11 Okt 2005 11:05
Postitas Laada
Algselt postitas: olaaf
kuidas nüüd siis kergendatud hooratas mootori tööeale mõjub

omal all kergem hoorakas mida minuteada eraldi tasakaalustatud pole ning mingit vibra sees küll pole täheldanud..
samas on küttekulu väiksem mis on nüüd ka vastava mõõtmisega kindlaks tehtud..
Ohtralt viskava hoorattaga saab suht tihti raamsaalesid vahetada, see ka tõestatud konkreetselt ju teiste automarkide peal millel hoorattaprobleemid.
Ega seda viskamist nii väga tunda ei tarvitsegi olla, kuid kui võrrelda kahte mootorit milledest üks on korralikult tasakaalustatud-kaalutud ja teine suvalt kokku visatud siis on vahe ikka päris suur ja tuntav.
Eks muidugi võib teha ja katsetada igasugu asju, ka lahti lõigatud õhufiltrikorpus oli ju mingi aeg tagasi populaarne ja tulus.

Hooratta kergendamisest on kõige rohkem kasu just suurematel pööretel, järelikult tuleb ta balanssi ajada ka just mitte väga väikeste pöörete juures.
See on täpselt sama teema nagu kolbide- kepsude kaalumisega või rataset balansseerimisega. Mida kvaliteetsemalt asi tehtud on seda parem on autoga sõita, samas sõita saab edukalt ka ilma neid töid tegemata.
Postitatud: 12 Okt 2005 13:55
Postitas driver1
1 vend.. golf sarjas tasakaalustas ratta tasakaalustamis pingis ja tulemus oli ideaalne.. aga seal tegemine nõuab mõistust se ei ole nii sama.
Postitatud: 12 Okt 2005 16:09
Postitas milhouse
Algselt postitas: tuhajuhe
Olen teinud ka kodusel teel.Ja on võimalik suht normaalne tulemus saada.
Ja see kodune varjant oleks siis milline???
Postitatud: 12 Okt 2005 20:10
Postitas tuhajuhe
Koos väntvõlliga,ja sii võimali ka koos sidurikorviga.Aga selleks vaja kahte täpset loodi ja kahte peenikest sukavarrast

Postitatud: 17 Okt 2005 08:00
Postitas kala
vihurist öeldi et 1000 eeki maksab tasakaalustamine.
K
Mull on siiamaani kõik hoorakat ilma tasakaalustamata toimind