1. leht 3-st

Probleem mootori töös

Postitatud: 09 Okt 2005 17:45
Postitas IceStorm
Autol selline viga, mille põhjustajat pole siiani ükski teenindus, elektrik selgeks teinud.

Kui autoga sõita ükskõik kui pikk ots (probleemideta) ja masin siis paariks minutiks seisma jätta, siis peale pausi ei tööta mootor enam korralikult. Täiesti suvalisel ajal hakkavad toimuma jõnksatused, kohalt võttes jääb gaasi teinekord väheseks, kurvides 2. käiguga sõites võtab auto samuti hüppama, tundub nagu gaasi oleks vähe. Samas toimuvad jõnksatused ka täiesti sujuva sõidu ajal, kui pöördeid stabiilselt näiteks 2500. See kõik toimub vaid siis, kui sooja mootoriga auto seisma jätta ja seejärel sõitu jätkata.
Kahtlustan süütesüsteemi viga, sest muu süüks seda enam panna ei oska. Bensiini pealetulekuga probleeme pole, samuti on vahetatud gaasiasendi andur, kui selle nimi seesugune on. Süüte või el. süsteemi viga kahtlustan seetõttu, et jõnksatuse hetkel jääb mootor justkui vooluta. Kuid miks toimub see ainult sooja mootoriga?

Autoks 21044, mis aastast 1996. Masinal on peal elektronsüüde ning 1700 monopritsega mootor. Samahästi võiks öelda, et tegemist 21073 (kui see kellelegi midagi enamat ütleb), sest süsteemid masinal samad.

Milles teie arvates viga võib olla? Loodan, et praeguse info põhjal juba mõned mõtted liiguvad...

Postitatud: 09 Okt 2005 18:01
Postitas logman
Sarnast asja olen kohanud metsamasinal ,millega töötan. Sel palju elektroonikat ju küljes ,igasugused pulsiandurid puu pikkuse ja läbimõõdu saamiseks jne......
Samad sümptomid:
võtad masina hommikul "seina äärest" ja nagu need vidinad töösoojaks saavad ,nii midagi rivist välja langeb - ei mõõda enam täpselt ja lõpuks kui asi nii kaugele lasta ,ei mõõda enam midagi.
Tavaliselt niiskuseprobleemid mis tekivad kondentsist ,kondents satub skeemidele hermeetilisuse puudumisel ja külma-sooja vahetumisel.

Kuna su masinal kah palju el.plokke peal ,siis kahtlustan just sama asja ,st. niiskust. Võib ka olla ,et kuskil mingi kindel transistor või mõni muu vidin hakkab saba andma ning soojenedes ei taha enam korralikult funksida. Samuti võib näkku panna külmjoode.

Jutt sai küll üldistav ,aga kahjuks nii tark pole ,et midagi täpset diagnoosida. Mõistatuseks on just see ,et miks algab see jama siis ,kui masina korraks seisma jätad.....:rolleyes

Postitatud: 09 Okt 2005 22:08
Postitas motamees
Algselt postitas: IceStorm
Süüte või el. süsteemi viga kahtlustan seetõttu, et jõnksatuse hetkel jääb mootor justkui vooluta. Kuid miks toimub see ainult sooja mootoriga?
Seda kahtlustust on ju lihtne kontrollida. Too ajutise vooluühendusega kusagilt kapoti alt kontrolllamp salongi. Selle järgi saad teada, kas jõnksatuse hetkel ka vool tegelikult kaob. Nii võid teha erinevatest punktidest. Siis saad osa rikkeid kahtlustustest jälle maha kanda.

Postitatud: 09 Okt 2005 22:46
Postitas IceStorm
See, et viga ilmneb põhiliselt vaid soojal seisnud mootoril on tõesti kummaline. Olen läbinud järjest ka 200 km otsi ja sellise vahemaa peale on võibolla paar jõnksatust ette tulnud, aga see on ikkagi tühiasi selle kõrval, mis muidu toimub.

Kontroll-lambi üritan lähiajal hankida ja ära proovida. Kuhu oleks elektronsüüte korrasolekuku testimiseks need juhtmeotsad kõige targem kinnitada?

Postitatud: 10 Okt 2005 10:01
Postitas olaaf
süüte kommutaatorit oled proovinud vahetada?
süütepoole?

Postitatud: 10 Okt 2005 16:28
Postitas IceStorm
Süütesüsteemi skeem
[img=800x465]http://www.hot.ee/estcard/vaz/syytesysteem.gif[/img]

Siiani pole, peale gaasiasendi anduri, midagi seoses selle probleemiga vahetanud.
Säde tehakse minumeelest juba kompuutris valmis. Igasugused vahelülid jäävad seega ära.:puzzled

Meenus veel midagi - kompuuter annab salongi veateadet "CHECK ENGINE," kuid selle tulukese süttimise põhjuseks on see, et lambdaandur kompuutri poolt voolu ei saa. Kui "+" lambdaandurile akult tõmmata, siis tuli kustub. Kompuutris on midagi lühises.
Aga seismine ei tohiks kompuutrile ju mõju avaldada?

Edit: kompuuter sai kannatada, kui lambdaanduris arvatav lühis tekkis, igatahes olid juhtmed sulanud ja võisid ka kokku puutuda. Ainuke kompuuter, mida mulle seni pakutud on maksis 3500.- (uus). Isegi kasutatud kompuutrit pole kuskilt leidnud, saanud laenata - defitsiit:kuri

Postitatud: 10 Okt 2005 16:39
Postitas logman
Hea oleks muidugi mõnd varukompuutrit proovida.

See Sierra ,mida allkirjas müügiks pakun jäi paugust seisma sõidu alustades. Vedasin ta koju ,seal veel mõned korrad käivitus ja jokk....
Bentsu on ,pump lööb ,aga kompuuter ei ava pihusteid.

Juhtmetega võib kah teinekord nii lollisti olla ,et traadid puruks ,soojenedes isolatsioon pikeneb ja veab traadiotsad lahku ,jahtub maha - kõik OK.

Postitatud: 10 Okt 2005 20:10
Postitas motamees
Algselt postitas: IceStorm

Säde tehakse minumeelest juba kompuutris valmis. Igasugused vahelülid jäävad seega ära.:puzzled
Sädet kompuutris küll ei tehta. Selleks ikka süütepool. Sinul neid joonisel näha kaks tükki.
Süütepoolidel tekib vahel selline vahelejätmine (sinu auto puhul ühe süütepooli sädeme mitteandmine) kuumuse tagajärjel.
Kus need asuvad? Mõtle, kas seismise ajal ei saa süütepool kuumeneda rohkem, kui sõiduga. Näiteks saab sõites süütepool vastutuleva tuulega jahutust. Seismise ajal aga kuumutab mootor süütepooli rohkem. Ja siis hakkabki jamama.
Ühe süütepooli rikkele viitaks (oletus) poolte silindrite mittetöötamine.
Kompuuter ja andurid juhivad kõikide silindrite tööd korraga. Lahku peaks ahel minema kompuutri lõpuahelates eraldi süütepoolidele minevate juhtmete/ahelatega (nagu stereoraadiol erinevad kanalid).
Praeguseks on oletused otsas.

Postitatud: 11 Okt 2005 09:24
Postitas olaaf
kui süütepoolide vahetus midagi ei anna on kahjuks viga ilmselt ecu-s eriti kui mingid kahtlased lisamassid ja muu vajalik on ning muidu ka veiderdab see check engine.

kas sa ardi sooviku või ivar7 -ga oled rääkinud?

Postitatud: 12 Okt 2005 10:40
Postitas Ardi Soovik
Ei tunne pritsungisüsteemi,kuid meie külas elab üks kutt,kes on õppinud auto pritsungisüsteeme ja praegu töötab Tallinnas Pärnu mnt.-Järvevana ristis Mersu esinduses.Lepid temaga aja kokku ja tuled minu juurde,mul ju 3 pritsungisüsteemi maha võetud.Ainus probleem,et kõigilt juba süütemoodulid kaubaks läinud (2000kr moodulipaar).Samas on ka olemas 4 pritsungmootoriga autot millelt saaks vajadusel moodulit,,laenata,,.
Meistrimehe numbri annan ps-ga kui oled huvitatud,kuna ta nädala sees tööl,siis sobivad talle vaid nädalavahetused.

Postitatud: 12 Okt 2005 13:53
Postitas Ladarider
Mul endal selline probleem nüüd hakand, et kui sõidan ära mingi 30 kilti, siis hakkab auto täpselt sama jama tegema ei taha kuidagi kohe enam normaalselt edasi minna:yllatunud Kas viga võib olla sama?

Ise lisaks seda juurde, et kuumusega nagu ei seostaks seda probleemi, sest vahest läheb linnas isegi kuumus suuremaks ja siis seda jama pole:sein

Postitatud: 13 Okt 2005 16:33
Postitas rav
noniih, mul ka nädalavahetusest saati auto külma mootoriga jõnksutas korralikult, täna teeninduses vahetati küünlad ja üks küünlajuhe ära, pidavat 'üle lööma'. näis kas aitab...

Postitatud: 13 Okt 2005 18:38
Postitas IceStorm
Uurisin täna huvi pärast süütemoodulit ja selle võimalikke kahjustusi. Väliselt oli kõik korras, kuid peale küünlajuhtmete eemaldamist avastasin, et 2. juhtme piibu all olev otsik on täiesti roostes. Ime, et sealt vool üldse kuidagi läbi tuli:o.
Kusjuures tegin mõned kuud tagasi need otsikud kõik kenasti puhtaks. Momendiseisuga olid teised veel enamvähem, kuid korrosiooni oli juba märgata.
Ei saa kuidagi aru, mismoodi just see üks otsik niimoodi rooste on läinud (kas on vesi ligi saanud, kuumeneb otsik?). Nädalalõpus võtan mooduli maha ja teen vajalikud kohad puhtaks. Võibolla on sest kasu ka.
Tasub vist küünlajuhtme ka ära vahetada, iseasi kas sellist kaupa jälle kuskilt leiab? Juhtmed näha ülal skeemil.
Kas on mingit vahendit, millega neid otsikuid määrida?

Postitatud: 13 Okt 2005 18:49
Postitas Ladarider
Algselt postitas: IceStorm
Uurisin täna huvi pärast süütemoodulit ja selle võimalikke kahjustusi. Väliselt oli kõik korras, kuid peale küünlajuhtmete eemaldamist avastasin, et 2. juhtme piibu all olev otsik on täiesti roostes. Ime, et sealt vool üldse kuidagi läbi tuli:o.
Kusjuures tegin mõned kuud tagasi need otsikud kõik kenasti puhtaks. Momendiseisuga olid teised veel enamvähem, kuid korrosiooni oli juba märgata.
Ei saa kuidagi aru, mismoodi just see üks otsik niimoodi rooste on läinud (kas on vesi ligi saanud, kuumeneb otsik?). Nädalalõpus võtan mooduli maha ja teen vajalikud kohad puhtaks. Võibolla on sest kasu ka.
Tasub vist küünlajuhtme ka ära vahetada, iseasi kas sellist kaupa jälle kuskilt leiab? Juhtmed näha ülal skeemil.
Kas on mingit vahendit, millega neid otsikuid määrida?
Neid juhtmeid ja muid värke saad ju lada varuosade poodidest.Ise põhiline pood kust ostan juppe asub õismäel nurmenuku rimi taga ühes tornikas;)

Postitatud: 13 Okt 2005 19:48
Postitas IceStorm
Eksportladale, nagu mul, pole ma siiani peaaegu mitte ühtegi kapoti alla sobivat varuosa leidnud, sest neid poodides lihtsalt pole. Tellimine Venemaalt pole mingi haruldus. Asjaajamist küllaga:rolleyes

Postitatud: 14 Okt 2005 10:01
Postitas olaaf
tallinnas torero kõrval olevas keldripoes pae tn on samarale palju asju olemas mis ka tavaladale ilmselt sobib ;)

Postitatud: 14 Okt 2005 11:07
Postitas tiit
Tln pae tn asuv Mindora OÜ on ka Rakveres olemas http://www.ee.ee/?nimi=mindora&piirk=0 Käivad ise venest toomas, milleks jamada mingi tellimisega. Olen ka kord proovinud, minul jäigi pooleli.

Küünlajuhtmed mõõda tavatestriga üle. Kui süsi seest ära põlenud siis säde juhtmes ja sellest ka otsa kuumenemine ja roostetamine. Karta on siiski et pead ka süütepooli(d) ostma.

Postitatud: 17 Okt 2005 20:29
Postitas ben
Oman ka 1,7i mootoriga liikurit ja kõik vajalikud jupid saanud Torero poest Pae tn , kuid pead küsima juppe 08,09 ja niva poolsest kauplusest ,sest esimesed nivad olid sama pritsungiga. ;)

Postitatud: 09 Mai 2006 23:02
Postitas IceStorm
Süütemoodul ja küünlajuhtmed said vahetatud, kuid jõnkustamisest lahti pole saanud. Probleem pole küll väga segav, aga paneb ikkagi muretsema.
Lähiajal üritan kasutada ka teist kompuutrit, näis, mis siis toimub.
Teab keegi veel mõnd võimalikku veakohta nimetada?

Postitatud: 11 Mai 2006 22:30
Postitas kopka
aga ikkagi kommutaator