1. leht 2-st

P: Ketiklõbin mootoris.

Postitatud: 27 Sept 2005 21:54
Postitas moosmoosik
Hommikul tööle minnes toimis auto normaalselt. Kui tööle jõudsin siis oli mootoris hirmus klõbin. Asja uurides selgus,et klõbin sees ainult siis kui mootor töötab madalatel pööretel. Kui pöördeid tõsta siis klõbin kaob.
Kui minu vähene tarkus paika peab siis andis saba keti leevendi.
Kinnitage või lükake mu väide ümber.
p.s. võite ka õpetada kuidas seda JAMA lahendada.

Tänan teid juba ette:

moosic

Postitatud: 27 Sept 2005 22:07
Postitas olaaf
proovid ketti pingutada, kui klõbin ei kao ongi leevendi karteris või pinguti otsas või siis midagi muud..
kindlam on muidugi klapikambri kaas maha võtta ja sisse kiigata :)

Postitatud: 27 Sept 2005 22:19
Postitas moosmoosik
Klapikambrikaane mahavõttes ja sisse kiigates on näha vaid pingutit ja talda. Kust ma peaksin seda leevendit otsima? Ja kui leevendi on puruks ja omadega karterisse jõudnud siis on asi jama? Mida teha siis?

Postitatud: 27 Sept 2005 22:43
Postitas mix
siis võta karter alt ja leiad sealt mõned tükid. Ja ketileevendi on nukkvõlli otsas kus see kett jookseb.

Postitatud: 27 Sept 2005 23:03
Postitas olaaf
ketileevendi on jagaja pool plokikaane otsast kahe poldiga kinnitatud :)
teda on näha küll

Postitatud: 28 Sept 2005 09:02
Postitas põletaja
Algselt postitas: olaaf
ketileevendi on jagaja pool plokikaane otsast kahe poldiga kinnitatud :)
teda on näha küll
näha on juhul kui ta veel olemas on :spin

Postitatud: 28 Sept 2005 16:06
Postitas moosmoosik
Aga nüüd kui see leevendi ikka puruks ja ilmeslt siis karterisse kukkunud ning ma panen uue leevendi siis kas juhtub sellest midagi kui see leevendi või selle tükid sinna karterisse jäävadki?
Ideekohaselt kui ta seal põhjas on ja kusagile vastu ei käi siis ei saa ta ju suurt kurja teha. Õli pinnale ta ju ei tõuse ja sõites niipalju ei rappu et kuhugi vastu peaks lendama. Et siis ta sealt välja õngitseda järgmise õlivahetuse aegu...

Postitatud: 28 Sept 2005 17:37
Postitas tuuqer
ei juhtu temaga seal midagi....
las ta puhkab rahus;)
järgmine kord, kui karteri õlivanni maha keerad, võtad ta sealt tasakesi välja ja riputad tuppa seinale....
seda muidugi siis, kui leevendist midagi veel alles on;)
olen kohanud ka pisikeste tükikeste olekus leevendit...
neid ei maksa seinale riputama hakata...

aga asjast veel:
keti leevendi purunemist põhjustab lõtv kett
hea oleks ka sellele probleemile lahendus leida kas siis ketti pingutades kui see on võimalik või kui juba väga veninud, siis parem juba kett välja vahetada...
see on muidugi paras jebimine aga usun et asi on seda väärt...
ja siis muidugi on pakutud välja igasuguseid home-made variante veninud keti pingutamiseks, näiteks pinguti otsa pikendamine;)
maitse asi:P

Postitatud: 28 Sept 2005 18:35
Postitas moosmoosik
ei tea kas kett oli ikka lõtv. kui oleks olnud siis oleks seda juba enne kuulda olnud (mul kogemused eelmise autoga millel oli kett lõtv). sellelmasinal aga vähemasti hääle järgi lõtv ei olnud.

eelmisel autol kasutasin ka seda homemade varianti pingutiga. tegin ta pikemaks õhufiltrikopsikust saadud metall puksi abil. toimis küll kui arvestada seda et kett oli ikka ilgelt veninud ja originaal pinguti seda enam ära ei pingutanud.

Postitatud: 28 Sept 2005 20:58
Postitas tuuqer
kardan, et see pinguti pikendamise teema ei lase mul öösel enam magada - mõtiskleks selle üle õige pisut....
Kui kett on väga veninud, siis hakkab nukkvõlle klappe avama/sulgema õigest ajast hiljem...
Kett on pikem - ketiratta ja vända rihmaratta märgid ei lange enam kokku - väga veninud keti korral võib juhtuda, et ketiratta märk on terve hamba võrra tagapool...kas siis peaks tõstma ketiratta hamba ühe hamba võrra edasi....
siinkohal tulevad vast appi reguleeritavad ketirattad...

ei tiku uskuma, et klappide hilisem avamine/sulgumine võimsusele just julgustavalt mõjub;)

olen ise vahetanud keti ja -rattad sellepärast, et märgid olid üksteisest ikka väga mööda...siiani pole selle auto omanikul miskit kurta olnud...

aga nagu ma ennist juba ütlesin - maitse asi :P

Ei tea kas väsimus võimaldas loogilist arutlust kirjutada - eks see vastukajast näha on...
senikaua - peace:spin

Postitatud: 28 Sept 2005 21:45
Postitas moosmoosik
jutt on loogiline. aga ju see kett polnud lihtsalt nii välja veninud et paigast midagi läheks. igatahes selle pikendusega lahenes ära probleem "haamrilao inventuur" .

uue auto ketiprobleeme lähen homme garaa?i üle kaema.

Postitatud: 29 Sept 2005 21:36
Postitas tuuqer
ega ma konkreetse keti kohta ei ole ja ei oskagi midagi öelda/väita;) vb oli lihtsalt pinguti ots kulunud :P
Aga samas mis arvatakse et kui palju võib kett veninud/ märgist mööda olla, ilma et
1) võimsuses märgatavalt tunda annab...
2) mootor enam ei tööta...

edit: ega kett muidugi lõpmatuseni venida saa, varem või hiljem annb ta saba ja siis on juba kuri karjas...

Postitatud: 29 Sept 2005 22:42
Postitas moosmoosik
niinii. Käisin ja vaatasin asja üle. Leevendi oli korralik ja paigas. Võtsin ta uurimise mõttes ka maha korra. Viga oli selles,et kett oli lõtv. Probleemi aitas lahendada keti pingutamine. Muidugi ei saanud ma üle ega ümber sellest kodusest parandamisest ehk siis pinguti otsa lõin taas metallpuksi. Kett pingul ja ei mingit raginat ega klõbinat enam.
Ainuke mis jääb müstiliseks on see,et kuidas kett nii äkki lõdvaks läks !?
Eelmisel õhtul ei olnud viga midagi ja ka järgmisel hommikul käivitades polnud mingit jama. Aga peale sõitu,mis vältas mitte enam kui kilomeeter,oli äkki kett lõtv. Et siis kuidas nii äkki......?

Tänan kõiki abi eest!!!

Postitatud: 30 Sept 2005 11:46
Postitas olaaf
pinguti rike?

Postitatud: 30 Sept 2005 11:56
Postitas Rocky
Jah. Pinguti lasi tagasi. Enda omale ostsin poest uue pinguti ja see kippus kah aeg-ajalt lahti laskma (kuigi kõvasti kinni sai keeratud!) Kui seda tihti hakkab juhtuma siis targem see ca 100 maksev vidin välja vahetada!

Postitatud: 30 Sept 2005 12:34
Postitas moosmoosik
Algselt postitas: olaaf
pinguti rike?
küllap vist. aga kui palju pirtsutama hakkab siis pean vist uue peale panema.
ptüi ptüi ptüi üle vasaku õla aga hea,et seekord nii kergelt pääsesin.

Postitatud: 30 Sept 2005 13:04
Postitas olaaf
tagavara pinguti võid igaks juhuks ligi võtta - jube kehva on puupulgaga metsas ketti pingutama hakata :D..
ehk on pinguti sees need vedrukesed kuidasgi sassi põrunud :d

Postitatud: 30 Sept 2005 15:52
Postitas vend
hmm...ma arvan et oled autole ennem piitsa päris julmalt andnud siis läks kett lõdvaks???, vähemalt mul sõbra autol küll läks...algul vend mõtles et keti leevendi läks...vahetas selle välja aga noo näe imet masin ikke tegi imeliku häält...siis pingutas ketti ja asi saigi korda...:P

Postitatud: 30 Sept 2005 16:23
Postitas olaaf
ja leevendit vahetades ei märganud et kett lõdva ?

Postitatud: 30 Sept 2005 17:44
Postitas moosmoosik
irw
ma ka ei saanud enne aru kui olin vanalt autolt leevendi maha kruttinud. kui uuelt s.t.probleemselt tuli leevendi ilusti maha ilma ketti järgi andmata siis vanalt,kus kett oli pingutatud,see nii kergelt ei käinud. nii sain ka kohe vea teada.