1. leht 1-st
Plokikaane pingutamine.
Postitatud: 29 Juul 2005 16:49
Postitas arvi100
Pingutus järjekorda tean,kuid kas järelpingutus on vajalik?
Molotovil(Gaz 51) pingutasin kaks korda ja kolmas kord veel
kontrollisin üle,ilusti kinni.Kui järelpingutus on vajalik,siis
kui palju peaks sõitma kahe pingutuse vahel.
Postitatud: 29 Juul 2005 17:03
Postitas Ardi Soovik
Ega palju sõita pole vaja,lased mootori täistöösoojaks ja siis lased täielikult maha jahtuda ja pingutad üle.See pingutamine on hädavajalik just diiselmootoritel,kui kasutada nn.papp-tihendeid.Metalltihendite korral ülepingutamine pole vajalik.
Postitatud: 29 Juul 2005 17:47
Postitas tuhajuhe
Esimene ring pingutust 40nm
teine ring pingutust 115nm
8mm polt 25-30nm (oleneb mis tugevusega polt on)
Postitatud: 29 Juul 2005 22:39
Postitas motamees
Algselt postitas: Ardi Soovik
Ega palju sõita pole vaja,lased mootori täistöösoojaks ja siis lased täielikult maha jahtuda ja pingutad üle.See pingutamine on hädavajalik just diiselmootoritel,kui kasutada nn.papp-tihendeid.Metalltihendite korral ülepingutamine pole vajalik.
Ei julgeks sellist soovitust küll anda. Igal mootoril ikka oma pingutamise tehnoloogia. Tänapäeva tehnoloogiad tavaliselt järelpingutamist ei vaja. Töö saab ikka ühekorraga tehtud ja klient võib rahus teenindusest lahkuda. Osadel mootoritel vajalik vahepealne soojendamine, osadel aga hoopis vahepeal polte lahti keerata ja uuesti alustada.
Tuha soovitus käib konkreetselt Lada kohta.
Ülepingutamine on sama hull, kui alapingutus. Ülepingutamise tagajärjel tõmbab silindrid (vähemasti Ladal) "kandiliseks".
Postitatud: 29 Juul 2005 23:23
Postitas Ardi Soovik
Pidasime arvi 100 -ga ülepingutamise all silmas, järelpingutamist kuid ikka lubatud pingutusmomendiga,aga peale seda kui mootor on töödanud.Ei olnud mõeldud pingutada üle lubatud 115.
Postitatud: 29 Juul 2005 23:33
Postitas tuhajuhe
Üldiselt on paljudel antud peale kahte või kolme pingutust 20 min ootamist ja siis veel miskid kraadid pöörata kaane polte.Aga vaatasin et renault annab väga kummalise pingutus varjandi.Näiteks valtra traktori kaane pingutus on:80nm ja siis 90kraadi ja veel 90 kraadi.Ja asi ongi kinni,kuid avastasin veel miski nipi pingutamisel:spin
Postitatud: 01 Aug 2005 22:25
Postitas skahar
Algselt postitas: tuhajuhe
Üldiselt on paljudel antud peale kahte või kolme pingutust 20 min ootamist ja siis veel miskid kraadid pöörata kaane polte.Aga vaatasin et renault annab väga kummalise pingutus varjandi.Näiteks valtra traktori kaane pingutus on:80nm ja siis 90kraadi ja veel 90 kraadi.Ja asi ongi kinni,kuid avastasin veel miski nipi pingutamisel:spin
ladal ei ole järel pingutust vaja, vaid düno-võtmega keerata nagu tuhajuhe ütles ja keerata tuleb ühtlase jõuga, ei tohi venitada, kõige algul 180kraadise liikumisega, viimased 90 kraadiga, keeramiste vahel võib pausi pidada...
Postitatud: 03 Aug 2005 06:51
Postitas kriisa
Ma keerasin tunde järgi kinni ja pingutasin üle ka tunde järgi pärast mõningast sõitu. Siianu juba üle 10 000 km pidanud

Postitatud: 03 Aug 2005 19:19
Postitas tuuqer
Olen ka siiani tunde järgi keeranud aga tahaks ikka spets võtmega teha. Siit ka üleskutse: kas keegi oleks nõus mulle dünamomeetrilist võtit laenama? võiks teine Saares paikneda:puzzled
Postitatud: 03 Aug 2005 20:54
Postitas motamees
Ilmselt oli see üleskutse mulle. Ma ei saagi aru, miks sa seda otse pole küsima tulnud. Ühe linna mehed ei pea ju läbi maailma asju ajama.
Postitatud: 06 Aug 2005 05:15
Postitas logman
Tunde järgi pingutamine....
Korra tegin Ladal,kontrollisin hiljem laenatud dünamomeetrilisega ,sain tõks üle 14-ne.
Ahhetasin ja sealt alates sai endale võti muretsetud.
Kroonus ZIL-il sai tunde järgi pandud ,lihtsalt puudusid vastavad riistad.
GAZ-53 vahekaant pingutades saab tunde järgi peenkeeretest libedalt lepikuspilkad

Postitatud: 14 Aug 2005 19:27
Postitas ussloom
mul ka dünamomeetriline võti olemas ning paiknen saares
motamees räägi kuidas sa tsiklile laibakad said või tegid
et võimalusel tahaks su tsiklit observeerida, kuna endal just k750 käsil
5204943
Postitatud: 15 Aug 2005 22:02
Postitas tuuqer
Algselt postitas: motamees
Ülepingutamine on sama hull, kui alapingutus. Ülepingutamise tagajärjel tõmbab silindrid (vähemasti Ladal) "kandiliseks".
Lihtsalt huvi pärast küsiks et mis suunas nad kandiliseks lähevad ja kuidas seda kindlaks teha?
Postitatud: 16 Aug 2005 00:08
Postitas motamees
Minu Nival oli tehase poolt need poldid üle pingutatud (ka teistel 80aasta väljalaske autodel täheldati sama viga). Ilmselt oli kaane keeramise pingil mingi viga tekkinud.
Sümtomiteks - mootor võttis sünnist saati õli rohkem, kui normaalne. Klapisääre tihendite vahetamine ei aidanud.
Müüsin auto maha - läbisõit tolleks ajaks 80tuhat kilomeetrit. Uuele omanikule ütlesin, et võtab õli ja ilmselt tuleb vahetada rõngad. Rõngad andsin kaasa.
Rõngaste vahetamisel aga selgus
1) Plokikaane poltide lahtikeeramine nõudis ülisuurt pingutust.
2) Avamisel selgus, et rõngad olid käinud vastu silindri seina ainult neljast kohast. Iga poldi koha pealt (sealt, kus polt on ploki sees) oli silinder täiesti kulumata/puutumata.
Mootori remontijaks oli kogenud mees. Tema oli kunagi tegelenud ka mudellennundusega. Nemad olid silindreid hooninud pingutatud kaanepoltidega. Selleks protseduuriks oli neil eraldi auguga kaan.
Töö käigus (kaanepoltide lahtikeeramisel) helistati mulle ja küsiti kavalalt, ega ma poltidele järelpingutust korralikult pole teinud. Minu vastus oli - selleks puudub vajadus. Siis seletatimulle ka need asjaolud, mida ka ise huvi pärast vaatamas käisin. Plokk läks puurimisele ja hiljem remontmõõdus kolvid sisse.
Postitatud: 13 Sept 2005 22:55
Postitas nivamees66
vaja teada siis kepsu ja raamsaalte pingutus tugevusi
Postitatud: 15 Sept 2005 09:31
Postitas põletaja
Main bearings Renew bolts/nuts No
Main bearings Stage 1 41 Nm
Main bearings Stage 2 82 Nm
Big end bearings Renew bolts/nuts No
Big end bearings Stage 1 26 Nm
Big end bearings Stage 2 52 Nm
need andmed autodatast pärit
Postitatud: 15 Sept 2005 12:36
Postitas Moss
Algselt postitas: põletaja
Main bearings Renew bolts/nuts No
Main bearings Stage 1 41 Nm
Main bearings Stage 2 82 Nm
Big end bearings Renew bolts/nuts No
Big end bearings Stage 1 26 Nm
Big end bearings Stage 2 52 Nm
need andmed autodatast pärit
Main bearings - Raamlaagrid
Big end bearings - Kepsu ("suurema otsa") laagrid.