K: Veepumba vahetus
K: Veepumba vahetus
K: Veepumba vahetus
Nii.. Hakkas siis enda 03-l veepump ragisema (laagri urin) ja vaja vahetada. Otsingu kasutamine otsest vastust ei andnud ja nüüd ootakski rahvalt kes enne selle töö ette võtnud veidi tarka nõu. Lähtuda kõige lihtsamini teostatavast ja vähem lammutamist nõudvast variandist. Asjaga on kiire...
Ette tänades...
Ette tänades...
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2864
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Mingit lõdvikut pole vaja lahti võtta.Algselt postitas: PuZuP
Ära unusta ka lõdvikujuppi lahti ühendamast .....
Vahetada tuleb ainult see esimene (see poes ka odavam)pumba osa. Korpus jääb ploki külge.
Kõigepealt siis genekas lahti ja pingutuslatt küljest ära. Siis eemaldada rihm ja ventilaatori labad, rihmaratas. Tuulekojaga masinatel tuleb see enne eemaldada. Veepump on nelja mutriga kinni. Kui need lahti keeratud saab pumba korpuse seest kätte. Tosooli võib enne välja lasta. Võib ka mingi laiema kausi sinna ette alla panna. Ühtmoodi limamine on see väljalaskmine ikka. Siis jookseb tosool veepumba august välja. Vaja ainult kaussi veitsa sättida.
Kokkupanek loomulikult vastupidises järjekorras.
Ventilaatorit/rihmaratast otsa pannes soovitan kasutada 8mm tikkpolti. Muidu on neid aukusid seal väga vilets otsida. Peale kolme poldi sissepanekut keerate tikkpoldi välja ja asendate selle originaalpoldiga.
Tihenditeks kasutan mina silikoni. Seal aga tuleb jah jälgida, et seda ülearu ei panda. Tavaliselt määrin papptihendi mõlemalt poolt väga õhukese kihiga kokku. Kui papptihendit pole saab ka ainult silikoniga. Siis tuleb panna vähe paksemalt. Detail külge ja õrnalt vastu keerata nii, et umbes 1mm jääb vahet. Siis tuleb silikonil lasta kuivada. Kui on kuivanud, siis alles vastu keerata.
C
- PuZuP
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1733
- Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
- Asukoht: Tallinn, Nõmme
- Autod: 2106 '79
- Kontakt:
Juhul kui terve veepump(koos korpusega) vahetusse läheb siis ilma selleta ju ei saa...ahjaa...kas veepumba laagrit ennast on ka võimalik koduste vahenditega vahetada või on see hullem kunst...? Me @ pole omanud au ega vajadust kunagi veepumba osadeks võtta...Algselt postitas: motamees
Mingit lõdvikut pole vaja lahti võtta.
P.S. On olemas ka sellised silikoonid/pastad/mis iganes, mis ongi mõeldud spetsiaalselt tihendi asemel...näiteks kollektoritihendina toimis ideaalselt...vajab lihtsalt kuuma ja kuivamist...
-
kkenu
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 195
- Liitunud: 14 Mai 2002 15:37
- Asukoht: Valga
- Autod: 05
- Kontakt:
NB! Vaata enne järele keti pinguti, mul kostis ka veepumba juurest raginat, tegelikult oli hoopis keti pinguti lahti tulnud.
Veepump on nii odav ja nii lihtne vahetada, et pole küll mõtet ise laagrit vahetada ja määrdeniplit külge aretada.
Veepumbal on tihendi pind nii ühtlane ja väike, et pole mõtet silikoniga üldse jamada, ca 1 mm tavalisest papist tihend grafiitmäärdega vahele.
Veepump on nii odav ja nii lihtne vahetada, et pole küll mõtet ise laagrit vahetada ja määrdeniplit külge aretada.
Veepumbal on tihendi pind nii ühtlane ja väike, et pole mõtet silikoniga üldse jamada, ca 1 mm tavalisest papist tihend grafiitmäärdega vahele.
Nii...Suured tänud siis kõigile kes oma õpetussõnu jagasid! Mõni lausa loetud minutid pärast probleemist kirjutamist telefoni teel (Tuhajuhe). Igal juhul vahetasin selle otsajubina (kus labad ja laager) ja see toimus täpselt nii nagu motamees kirjrldab siin üleval tekstis! saatusekaaslastele veel niipalju et selle tosooli sain kõik kätte ploki pronks polti ära keerates ja selle 0,5l cola pudeliga ühendatud voolikuga kanistrisse kogudes. ah jaa...ja seda kah veel et selle veepumba küljes oleva generaatori kinnituse tikkpoldil on peenvint. Edu ja loodan et teistelgi sellest teemast abi!
-
vversus
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 162
- Liitunud: 19 Juul 2004 22:57
- Asukoht: tallinn/haapsalu
- Autod: =O=
Ma saan aru et poes müüakse seda nn esimest osa komplektsena, kus on korpus koos laagritega? Kas ka pumba labadega taldrik(või mis selle nimi on) on võlli otsas? Mul juhtus nii, et pumba võll koor rihmarattaga hakkas juba päris kõvasti loksuma (igas suunas). Ennem tuli sealt lihtsalt kahtlast kahinat, otseselt raginat ei ole tulnud. Kas selline suur loks midagi muud seal ära ei saand kulutada peale laagrite? Eks muidugi lahti võtmisel selgub, kui seda mahti teha on kunagi...Algselt postitas: motamees
Vahetada tuleb ainult see esimene (see poes ka odavam)pumba osa. Korpus jääb ploki külge.
Ja kui palju selline paranduskomplekt maksab üldse?
vs @ mõtleb kas vitsibki seda mootorit enam parandada:flaming
Ise küsin, ise vastan. Võtsin siis käbe teise mootori pealt pumba ja viskasin peale. Tundus, et midagi pumba rootor seal korpuse sees lõhkund pold. Küll oli aga päris koleda väljänägemisega. Teine oli palju puhtam. Aga huvitav kas vett ka pidama jääb..
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2864
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Pumba esimene osa on müügil täiskomplektis. Lisaks uuele laagrile/võllile on otsas ka pumbatiivik ja rihmaratta/ventika flants.Algselt postitas: vs
Ma saan aru et poes müüakse seda nn esimest osa komplektsena, kus on korpus koos laagritega? Kas ka pumba labadega taldrik(või mis selle nimi on) on võlli otsas?
Ja kui palju selline paranduskomplekt maksab üldse?
Minu mäletamist mööda maksab 160eek.
C
-
aAthlon
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 29
- Liitunud: 16 Aug 2009 21:25
- Asukoht: Jõhvi
- Autod: 2106 1,2 & 21011 1,6
Vana teema aga ei hakka uut tegema.
Ma ei saa selle pildi pealt hästi aru.
Mure järgmine. Ehitan ühte 1.6 liitrist mootorit ja panen uued jubinad ja tihendid ka kõik uued kuna vedeleb neid kodus päris palju.
Leidsin uue veepumba garaazist aga sellel ei ole seda rihmaratta asja seal otsas ning teisel pool pole seda vett ringi ajavat osa. Vanal pumbal need olemas aga kuidas need sealt ära käivad ?
Ei hakanud ühtki kruvi ega midagi silma. Samas õues läks juba hämaraks ka.
Kui keegi aidata oskaks siis oleks tänulik. Saaks homme edasi tegutseda.
Ma ei saa selle pildi pealt hästi aru.
Mure järgmine. Ehitan ühte 1.6 liitrist mootorit ja panen uued jubinad ja tihendid ka kõik uued kuna vedeleb neid kodus päris palju.
Leidsin uue veepumba garaazist aga sellel ei ole seda rihmaratta asja seal otsas ning teisel pool pole seda vett ringi ajavat osa. Vanal pumbal need olemas aga kuidas need sealt ära käivad ?
Ei hakanud ühtki kruvi ega midagi silma. Samas õues läks juba hämaraks ka.
Kui keegi aidata oskaks siis oleks tänulik. Saaks homme edasi tegutseda.
ise alles üks päev siin sain ka seelise pumba, midagi küljes polnud. andsin kuuma ja võtsin vana otsast ära, tagasi pannes märkasin et õlitus nipli juures on kaks auku, tükk aega nuputasin mis asjad need on, keeret ka sees pole. mul aga juba kõik kokku pandud mõtlesin et küsin igaks juhuks isalt üle mis keiss on. rääkis siis mulle et sinna käib vasest "tihend" mida hoiab vedru, mis oma korda toetub vastu mingit peegel siledat pinda, nimi kahjuks meelde ei tule. kuna ei teadnud seda panin valesti kokku. 

Enamjaolt on ikkagi süüdi istme ja rooli vaheline tihend!