Karburaator
Karburaator
Karburaator
Tervist
Siiamaani olen ise kõigi oma probleemidega hakkama saanud. Aga kui asi puudutab karburaatorit siis jääb kogemusi ja oskusi vajaka.
21063 l on peale pandud 05/07 karburaator. Kaks aastat olen ilusti sõita saanud…kõik väga timm. Kuni ühel ilusal kevadpäeval… no enam ei käi ilusti. Pöördesse läheb ja vajutades läheb ka reipalt edasi aga tühikäigul kas käib vaevaliselt 300 pöörde juures või siis sureb kohe välja kui gaasipedaali lahti lasen. Karburaatorit puhastanud juba 3x, vahetasin magnetklapi, vahetasin bensiinipumba… ei midagi. Mingi anomaalia sees. Lugedes foorumit siis need karburaatorid pididki vaz-ide õudusunenäod olema. Mõtlesin, mis ma temaga jaman ja paneks peale töötava 1300 mootori pealt tulnud karburaatori. Siit küsimus, kas otsida viga edasi või panna peale sellele mootorile mõeldud karpa? Ja kui see 1300 karpa ilusti teise mootori peal seades oli, kas ta hakkab ilusti tööle ka uue mootori peal või tuleb suure tõenäosusega seda ka seadistama hakata? Sai ka kontaktivaba süütekomplekt ostetud, mille samuti peale paneks. Ehk keegi viitsis lugeda ja soovikb arvamust avaldada? Tänud!
Siiamaani olen ise kõigi oma probleemidega hakkama saanud. Aga kui asi puudutab karburaatorit siis jääb kogemusi ja oskusi vajaka.
21063 l on peale pandud 05/07 karburaator. Kaks aastat olen ilusti sõita saanud…kõik väga timm. Kuni ühel ilusal kevadpäeval… no enam ei käi ilusti. Pöördesse läheb ja vajutades läheb ka reipalt edasi aga tühikäigul kas käib vaevaliselt 300 pöörde juures või siis sureb kohe välja kui gaasipedaali lahti lasen. Karburaatorit puhastanud juba 3x, vahetasin magnetklapi, vahetasin bensiinipumba… ei midagi. Mingi anomaalia sees. Lugedes foorumit siis need karburaatorid pididki vaz-ide õudusunenäod olema. Mõtlesin, mis ma temaga jaman ja paneks peale töötava 1300 mootori pealt tulnud karburaatori. Siit küsimus, kas otsida viga edasi või panna peale sellele mootorile mõeldud karpa? Ja kui see 1300 karpa ilusti teise mootori peal seades oli, kas ta hakkab ilusti tööle ka uue mootori peal või tuleb suure tõenäosusega seda ka seadistama hakata? Sai ka kontaktivaba süütekomplekt ostetud, mille samuti peale paneks. Ehk keegi viitsis lugeda ja soovikb arvamust avaldada? Tänud!
Re: Karburaator
Miks sa arvad, et karpa, mitte jagaja viga? Süütenurk õige ning jagaja kontaktivahe paigas?
-
jJass
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 258
- Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
- Asukoht: Harjumaa, Tallinn
- Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2
Re: Karburaator
Nagu ma aru saan, siis VAZ21063 on peal 1,3l mootor. Magnetklapiga Ozon on 2107 karburaator – e. 1,5l ja 1,6l karburaator. 1,3l ei sobi 2107 Ozon - teist kambrit avatakse hõrendusega ja avamise pöörded sõltuvad kubatuurist.
Kõige rohkem põhjustab tühikäigu probleeme mingi ebatihedus - näiteks karburaatori all.
Just korrastasin mõned karburaatorid – paljudel on keskmise osa tald või siis kaas kõveraks keeratud. Lisaõhku võib tulla ka alumise talla ja keskmise osa talla vahelt. Mõni vaakumiga seotud voolik on ebatihe.
Osadel on ka lüliti ja elektroonikaplokiga sundtühikäigu süsteem – siis võib probleem olla süsteemi komponentides või ebatihedustes.
Võib ju olla ka nii, et tühikäik on valesti reguleeritud, tühikäigu õhu- või kütusedüüs on umbes, magnetklapi probleem (mähis katkestuses või ei tule pinget peale), nõelklapp ei pea, õhufilter on väga must, keskmise osa lisaõhu kruvi on vales asendis või on tekkinud ummistus.
Kui jagaja võll või laager loksub jne., siis tekivad ka probleemid.
Kõige rohkem põhjustab tühikäigu probleeme mingi ebatihedus - näiteks karburaatori all.
Just korrastasin mõned karburaatorid – paljudel on keskmise osa tald või siis kaas kõveraks keeratud. Lisaõhku võib tulla ka alumise talla ja keskmise osa talla vahelt. Mõni vaakumiga seotud voolik on ebatihe.
Osadel on ka lüliti ja elektroonikaplokiga sundtühikäigu süsteem – siis võib probleem olla süsteemi komponentides või ebatihedustes.
Võib ju olla ka nii, et tühikäik on valesti reguleeritud, tühikäigu õhu- või kütusedüüs on umbes, magnetklapi probleem (mähis katkestuses või ei tule pinget peale), nõelklapp ei pea, õhufilter on väga must, keskmise osa lisaõhu kruvi on vales asendis või on tekkinud ummistus.
Kui jagaja võll või laager loksub jne., siis tekivad ka probleemid.
Newton: mida kergem auto, seda suurem sõidurõõm.
Re: Karburaator
Kahtlustan juba ise ka et asi võib jagajas olla. Jagaja võll ei tundunud loksuvat aga tahhomeeter hakkas samuti hüppama. Saan aru, et see sõltib ka jagajast? Samas võin kohe esmalt kontaktivaba süüte paigaldada, siis saaks kohe aru kas asi oli jagajas? Oleks môistlik?
Süütenurk on paigas olnud ja seda muutnud pole. Klapivahesid kontrollinud pole, kui oleks mõistlik siis tuleb üle mõõta.
Re: Karburaator
Kui see karburaator sellele mootorile sobima ei peaks (siiamaani on nagu toiminud) siis oleks mõistlik panna peale 1,3 karburaator ja kontaktivaba el.süüde ka installida? Justkui tunduks, et siis võiks probleem kaduda?LadaKuur kirjutas: ↑13 Apr 2022 22:32Kahtlustan juba ise ka et asi võib jagajas olla. Jagaja võll ei tundunud loksuvat aga tahhomeeter hakkas samuti hüppama. Saan aru, et see sõltib ka jagajast? Samas võin kohe esmalt kontaktivaba süüte paigaldada, siis saaks kohe aru kas asi oli jagajas? Oleks môistlik?
Süütenurk on paigas olnud ja seda muutnud pole. Klapivahesid kontrollinud pole, kui oleks mõistlik siis tuleb üle mõõta.
-
jJass
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 258
- Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
- Asukoht: Harjumaa, Tallinn
- Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2
Re: Karburaator
Kui tahhomeetri osuti kõigub, eriti madalamatel pööretel, siis võib viga olla katkesti liikuva plaadi kuullaagris. See viga esineb tihti. (vaakumiga jagaja).
Mõistlik oleks muidugi panna õige karburaator, sellisel juhul avaneb teine kamber varem ja minek peaks olema keskmiste pöörete osas parem ja ühtlasem. Ozonide puhul on oluline ka õige mootori kompressioon.
Применяемость и модификации карбюратора Озон:
2105-1107010 – автомобили ВАЗ-2105, ВАЗ-2104, ВАЗ-21051, ВАЗ-21072 с двигателями ВАЗ-2105, ВАЗ-2101, объемом 1200, 1300 куб.см., комплектуются микропереключателем и экономайзером.
2105-1107010-20 – автомобили ВАЗ-2101, ВАЗ-21011, ВАЗ-21063 с двигателями ВАЗ-2101, ВАЗ-2105, объемом 1200, 1300 куб.см., комплектация без микропереключателя и экономайзера.
2107-1107010 – автомобили ВАЗ-21043, ВАЗ-21053, ВАЗ-2107, ВАЗ-21074 с двигателями ВАЗ-2103, ВАЗ-2106, объемом 1500,1600 куб.см., комплектация с микропереключателем и экономайзером.
2107-1107010-10 — автомобили ВАЗ-2103, ВАЗ-2106, ВАЗ-21061, ВАЗ-2121 с двигателями ВАЗ-2103, ВАЗ-2106, объемом 1500, 1600 куб.см., комплектация без микропереключателя, экономайзера и штуцера под трубку вакуумкорректора.
2107-1107010-20 – автомобили ВАЗ-2106, ВАЗ-21061, ВАЗ-2121 с двигателями ВАЗ-2103, ВАЗ-2106, объемом 1500, 1600 куб.см., комплектация без микропереключателя и экономайзера.
Mõistlik oleks muidugi panna õige karburaator, sellisel juhul avaneb teine kamber varem ja minek peaks olema keskmiste pöörete osas parem ja ühtlasem. Ozonide puhul on oluline ka õige mootori kompressioon.
Применяемость и модификации карбюратора Озон:
2105-1107010 – автомобили ВАЗ-2105, ВАЗ-2104, ВАЗ-21051, ВАЗ-21072 с двигателями ВАЗ-2105, ВАЗ-2101, объемом 1200, 1300 куб.см., комплектуются микропереключателем и экономайзером.
2105-1107010-20 – автомобили ВАЗ-2101, ВАЗ-21011, ВАЗ-21063 с двигателями ВАЗ-2101, ВАЗ-2105, объемом 1200, 1300 куб.см., комплектация без микропереключателя и экономайзера.
2107-1107010 – автомобили ВАЗ-21043, ВАЗ-21053, ВАЗ-2107, ВАЗ-21074 с двигателями ВАЗ-2103, ВАЗ-2106, объемом 1500,1600 куб.см., комплектация с микропереключателем и экономайзером.
2107-1107010-10 — автомобили ВАЗ-2103, ВАЗ-2106, ВАЗ-21061, ВАЗ-2121 с двигателями ВАЗ-2103, ВАЗ-2106, объемом 1500, 1600 куб.см., комплектация без микропереключателя, экономайзера и штуцера под трубку вакуумкорректора.
2107-1107010-20 – автомобили ВАЗ-2106, ВАЗ-21061, ВАЗ-2121 с двигателями ВАЗ-2103, ВАЗ-2106, объемом 1500, 1600 куб.см., комплектация без микропереключателя и экономайзера.
Newton: mida kergem auto, seda suurem sõidurõõm.
Re: Karburaator
Ma tänan asjaliku info eest! Jagaja on jah vaakumiga. Katsun nüüd asja korda saada.Jass kirjutas: ↑ Kui tahhomeetri osuti kõigub, eriti madalamatel pööretel, siis võib viga olla katkesti liikuva plaadi kuullaagris. See viga esineb tihti. (vaakumiga jagaja).
Mõistlik oleks muidugi panna õige karburaator, sellisel juhul avaneb teine kamber varem ja minek peaks olema keskmiste pöörete osas parem ja ühtlasem. Ozonide puhul on oluline ka õige mootori kompressioon.
Применяемость и модификации карбюратора Озон:
2105-1107010 – автомобили ВАЗ-2105, ВАЗ-2104, ВАЗ-21051, ВАЗ-21072 с двигателями ВАЗ-2105, ВАЗ-2101, объемом 1200, 1300 куб.см., комплектуются микропереключателем и экономайзером.
2105-1107010-20 – автомобили ВАЗ-2101, ВАЗ-21011, ВАЗ-21063 с двигателями ВАЗ-2101, ВАЗ-2105, объемом 1200, 1300 куб.см., комплектация без микропереключателя и экономайзера.
2107-1107010 – автомобили ВАЗ-21043, ВАЗ-21053, ВАЗ-2107, ВАЗ-21074 с двигателями ВАЗ-2103, ВАЗ-2106, объемом 1500,1600 куб.см., комплектация с микропереключателем и экономайзером.
2107-1107010-10 — автомобили ВАЗ-2103, ВАЗ-2106, ВАЗ-21061, ВАЗ-2121 с двигателями ВАЗ-2103, ВАЗ-2106, объемом 1500, 1600 куб.см., комплектация без микропереключателя, экономайзера и штуцера под трубку вакуумкорректора.
2107-1107010-20 – автомобили ВАЗ-2106, ВАЗ-21061, ВАЗ-2121 с двигателями ВАЗ-2103, ВАЗ-2106, объемом 1500, 1600 куб.см., комплектация без микропереключателя и экономайзера.
-
jJass
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 258
- Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
- Asukoht: Harjumaa, Tallinn
- Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2
Re: Karburaator
Karburaatori vahetamisel tuleks alla panna uus tihend. Erinevad karburaatorid jätavad tihendile erineva pressitud mustri ja siis võib sealt lisaõhku tulla – jälle probleem tühikäiguga.
Karburaatori kinnitamisel peab mutrite pingutusmoment olema Weberi ja Ozoni puhul 14Nm-17Nm ja Solexi puhul 13Nm-16Nm.
Rohkem polegi vaja, kui mutri all on vedruseib. Õhufiltri mutreid pingutatakse kuni kummitihendi piirdepuksideni ja lahti tulemise vältimiseks kasutatakse kapronäärikuga mutreid.
Karburaatori kinnitamisel peab mutrite pingutusmoment olema Weberi ja Ozoni puhul 14Nm-17Nm ja Solexi puhul 13Nm-16Nm.
Rohkem polegi vaja, kui mutri all on vedruseib. Õhufiltri mutreid pingutatakse kuni kummitihendi piirdepuksideni ja lahti tulemise vältimiseks kasutatakse kapronäärikuga mutreid.
Newton: mida kergem auto, seda suurem sõidurõõm.
Re: Karburaator
Sai nüüd õige asi välja otsitud, puhastasin korralikult ja läks ka uus tihend. Loodetavasti saab homme auto juurde ja peale installida.
-
jJass
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 258
- Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
- Asukoht: Harjumaa, Tallinn
- Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2
Re: Karburaator
Kas vana jagaja laager oli korras või läheb käiku uus kontaktivaba jagaja koos elektronsüütega?
Подшипник трамблера ВАЗ 2107, 2105, 2104, 2106, в сборе, 2101 3706300
Подшипник трамблера ВАЗ 2107, 2105, 2104, 2106, в сборе, 2101 3706300
Newton: mida kergem auto, seda suurem sõidurõõm.
Re: Karburaator
Pole veel tuvastanud, kas korras või mitte. Kahtlustan, et ei ole korras ja panen kohe uue kontaktivaba jagaja el.süütega. Siis võiks promleem lahendatud olla.
Re: Karburaator
Nonii, karburaator ja uus kontaktivaba jagajs peale installitud ja oi kui hea… masin käib nagu Antsu viiul
Viga oli jagajas, võll loksus ka. Esmalt vahetasin karburaatori, viga ära ei kadunud. Siis jagaja ja masin käis ilusti. Tänud kõigile!
Viga oli jagajas, võll loksus ka. Esmalt vahetasin karburaatori, viga ära ei kadunud. Siis jagaja ja masin käis ilusti. Tänud kõigile!
-
jJass
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 258
- Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
- Asukoht: Harjumaa, Tallinn
- Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2
Re: Karburaator
Kuidas siis õige karburaatoriga lippab?
Newton: mida kergem auto, seda suurem sõidurõõm.
Re: Karburaator
Märksa paremini kui vanaga. Vana karpa ja jagajaga ei saanud enne vajutada kui mootor soe… hakkas puterdama. Nyyd pm saab kohe ilusti liikuma aga no muidugi lasen mootoril ikka natuke soojaks minna.
Samas nüüd oleks vaja teha veel karburaatori peenhäälestust. Timmisin pöörded paika aga mingi hetk ikkagi pöörded kohapeal 300 võrra tõusevad ja siis langeb ilusti 900-1000 juurde tagasi. Ja kohapeal käib ilusti. Ise rohkem timmida ei oska, ja ei tahaks väga sassi ka midagi kruttida. Leidma kellegi, kes seda teeks.
-
jJass
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 258
- Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
- Asukoht: Harjumaa, Tallinn
- Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2
Re: Karburaator
Vanasti sai ülevaatuspunktis 5 Eur eest gaasianalüsaatoriga paika reguleerida.
Enne peaks karburaatori lahti võtma, puhastama, üle kontrollima ja siis reguleerima.
Parima reguleerimise tulemuse annab gaasianalüsaator. Kui kruvidel on plastkatted peal, siis on tegemist tehaseseadistusega ja õige süütenurga, klapivahede ning kompressiooni korral peaks ka heitgaasid olema normis. Eeldusel muidugi, et karburaatoris on õiged düüsid, kütusenivoo jne.
Ise saab ka reguleerida CO-d ja CH-d. Reguleerimine teostatakse töösooja mootoriga (80ºC). Selleks on vaja tahhomeetrit. Hea oleks piirkonnaga kuni 1000p/min. Osadel elektroonilistel on 2 piirkonda – kuni 1000p/min ja teine kuni 10 000p/min. Aga kõlbab ka auto oma.
Ozon karburaator: kõigepealt leitakse segukoostise kruviga max pöörded. Siis suurendatakse seguhulga kruviga pöörded kuni 1000p/min. Seejärel lahjendatakse segu – keeratakse segukoostise kruvi sissepoole kuni pöörded langevad 850p/min.
Antakse korraks gaasi ja jälgitakse mootori käitumist. Kui tühikäigu pöörded muutusid, siis tuleb reguleerimist korrata.
CH-d saab vähendada suurendades tühikäigupöördeid.
Teine võimalus on vähendades eelsüütenurka – keerates süütenurka hilisemaks 3º-5º. Seejuures kasvab veidi kütusekulu ja suureneb mootori kuumenemine.
Enne peaks karburaatori lahti võtma, puhastama, üle kontrollima ja siis reguleerima.
Parima reguleerimise tulemuse annab gaasianalüsaator. Kui kruvidel on plastkatted peal, siis on tegemist tehaseseadistusega ja õige süütenurga, klapivahede ning kompressiooni korral peaks ka heitgaasid olema normis. Eeldusel muidugi, et karburaatoris on õiged düüsid, kütusenivoo jne.
Ise saab ka reguleerida CO-d ja CH-d. Reguleerimine teostatakse töösooja mootoriga (80ºC). Selleks on vaja tahhomeetrit. Hea oleks piirkonnaga kuni 1000p/min. Osadel elektroonilistel on 2 piirkonda – kuni 1000p/min ja teine kuni 10 000p/min. Aga kõlbab ka auto oma.
Ozon karburaator: kõigepealt leitakse segukoostise kruviga max pöörded. Siis suurendatakse seguhulga kruviga pöörded kuni 1000p/min. Seejärel lahjendatakse segu – keeratakse segukoostise kruvi sissepoole kuni pöörded langevad 850p/min.
Antakse korraks gaasi ja jälgitakse mootori käitumist. Kui tühikäigu pöörded muutusid, siis tuleb reguleerimist korrata.
CH-d saab vähendada suurendades tühikäigupöördeid.
Teine võimalus on vähendades eelsüütenurka – keerates süütenurka hilisemaks 3º-5º. Seejuures kasvab veidi kütusekulu ja suureneb mootori kuumenemine.
Newton: mida kergem auto, seda suurem sõidurõõm.
Re: Karburaator
LadaKuur kirjutas: ↑13 Apr 2022 20:33 Tervist
Siiamaani olen ise kõigi oma probleemidega hakkama saanud. Aga kui asi puudutab karburaatorit siis jääb kogemusi ja oskusi vajaka.
21063 l on peale pandud 05/07 karburaator. Kaks aastat olen ilusti sõita saanud…kõik väga timm. Kuni ühel ilusal kevadpäeval… no enam ei käi ilusti. Pöördesse läheb ja vajutades läheb ka reipalt edasi aga tühikäigul kas käib vaevaliselt 300 pöörde juures või siis sureb kohe välja kui gaasipedaali lahti lasen. Karburaatorit puhastanud juba 3x, vahetasin magnetklapi, vahetasin bensiinipumba… ei midagi. Mingi anomaalia sees. Lugedes foorumit siis need karburaatorid pididki vaz-ide õudusunenäod olema. Mõtlesin, mis ma temaga jaman ja paneks peale töötava 1300 mootori pealt tulnud karburaatori. Siit küsimus, kas otsida viga edasi või panna peale sellele mootorile mõeldud karpa? Ja kui see 1300 karpa ilusti teise mootori peal seades oli, kas ta hakkab ilusti tööle ka uue mootori peal või tuleb suure tõenäosusega seda ka seadistama hakata? Sai ka kontaktivaba süütekomplekt ostetud, mille samuti peale paneks. Ehk keegi viitsis lugeda ja soovikb arvamust avaldada? Tänud!
Tere
Kus kohast said kontaktivaba süütekomplekti?