1. leht 1-st
vastremonditud mootori probleem
Postitatud: 14 Juun 2005 11:14
Postitas skill125
Mootor on 1500ccm, saanud väikese remondi (kolvirõngad vahetatud, väntvõll lihvitud, uued tihendid, uued saaled (ka pikilõtkusaaled), klapisääretihendid, klapid sooveldatud).
Mootor on ise remonditud. Eile käivitasin esimest korda, algul oli kõik hea, kuid mootori soojenedes teatud hetkel hakkas kriuksumist kostma(näidik näitas u 80kraadi C) ja mõned hetked peale kriuksumise algust lisandub veel kolks või tiks(kolksuks on seda palju nimetada, kuid midagi sinnapoole). Panin mootori seisma ja lasin natu tal olla, ise ragistasin samal ajal ajusid:( Kui asi oli enamvähem maha jahtunud, käivitasin uuesti ja kõik sujus jälle hästi, kuni teatud temperatuurini ning sama jant hakkas uuesti pihta. Proovisin ka kolmas kord, kuid tulemus sama

Õlinäidik viskub süüte sissekeerates kohe number 8 peale ning kui auto käima läheb siis kisub näidik alla 0. Kas juhtmed valesti või milles asi?
Olen oma masinat juba paar aastat ehitanud(ajapuudus) ning sõitnud olen ostupäeval ca 7km. Eile võttis see jant küll nutu suhu.
Palun teid kaasa mõtlema, milles võib asi olla või sai midagi valesti kokku pandud?
Kõik ettepanekud/mõtted on teretulnud.
PS: Mootorisse sai õli sisse!
Tänud
Postitatud: 14 Juun 2005 17:04
Postitas olaaf
näidik valesti ühendatud kindlasti.
kas õlirõhu lamp põleb kui süüte sisse keerad?
kriginat võib mis iganes põhjustada..
kas krigin kolin vms sõltub pööretest.
täpselt sulle keegi midagi öeldsa oskab..
ehk nukvõlli majanduses midagi
või siis ketiga mingi jama
katsu õlirõhu andur ikka õigesti ühendada, saab teada kas ehk õlirõhk ei kao kuumenedes ära
kriginat võib teha veel veepump või genekas!!! kui krigisema hakkab võta vendi rihm maha ja panekorra käima

Postitatud: 14 Juun 2005 19:03
Postitas karel
sellisel juhul peaks õlirõhk olemas olema, kui peale käivitamist näidik nulli läheb. Enda autol sai ka kunagi juhtmed kogemata valesti taha pandud, ning siis näitas
ka samamoodi, sest õlirõhu märgutule juhe sai näidiku seieri klemmi külge pandud.
Postitatud: 15 Juun 2005 14:16
Postitas skill125
Õlirõhu näidiku juhtmed said nüüd õigesti ja tuli põleb süüte sissekeerates. Õlirõhku näitab natuke alla 2. Õhtul proovin olaafi õpetusi ja siis annan teada mis seis on.
Tänud
Postitatud: 16 Juun 2005 08:48
Postitas olaaf
Algselt postitas: skill125
Õlirõhu näidiku juhtmed said nüüd õigesti ja tuli põleb süüte sissekeerates. Õlirõhku näitab natuke alla 2. Õhtul proovin olaafi õpetusi ja siis annan teada mis seis on.
Tänud
mis pööretel natukene alla kahe?
vaata kas mootori soenedes õlirõhk mitte hoopiski ära ei kao

Postitatud: 16 Juun 2005 11:51
Postitas skill125
Olaaf, täpselt nii see on, kui mootori temperatuur jõuab 80 C lähedale siis näitab näidik rõhuks natuke üle 0.
Seega õlipump per***. Kas õlipumpa saab lihtsalt vahetada, st ei pea mootorit maha tõstma? Samas mõteln, et karteri kaant ei saa ju kätte sealt alt, sest esisilla tala takistab seda?
Postitatud: 16 Juun 2005 11:59
Postitas marks
Õlivanni saab suht lihtsalt kätte. Keerad kõik õlivanni mutrid lahti, siis bensupumba poolt lased mootoripadja lahti, tõstad näiteks sidurikojast tungrauaga mootori üles ja saadki õlivanni kätte.
Postitatud: 16 Juun 2005 12:24
Postitas doris
Kusjuures ei pruugi olla viga õlipumbas. Minul oli viga jaotur(jaotus) võllis. Sai võll ja saaled ära vahetatud ja siis oli ka õlirõhk olemas. Muidu mul õlilamp põles juba 1500 pöörde peal.
PS! Kui seda vahetada ei oska, ära hakak ka ise tegema. See ei ole nii lihtne kui tundub alguses. (omad kogemused - ise ei vahetanud küll)
Postitatud: 16 Juun 2005 16:36
Postitas olaaf
kui vänt korralikult ära lihviti siis pakun ka jaotusvõlli. millel tuleks vahetada mõlemad saaled ja võll ise.
kontrolliks võib jaoturvõlli välja võtta - peab ideaalselt tulema - ilma mingi takistuseta..
kui jaoturvõll on korras = ilma loksu ja ideaalse pinnaga tuleb edasi kaevata..
enne kui see asi kontrollimata pole muud lammutada mõtet.
-edu-
PS! võlli kätte saamiseks: rihmaratas vända otsast ära, otsakaas maha, ketipinguti ära, jagaja ära, väike nuudiga hammastaras ettevaatlikult üles välja, jaoturvõlli ketiratta polt lahti ja ketiratas ära, siis pikilõtku fiksaator eest ära ja käes ta ongi..

Postitatud: 16 Juun 2005 19:55
Postitas hullmaks
vaata õli sissevalamise august, kas sul seal on õline või kuiv, on olnud juhus, kus õli ei jõua peani, ise olen alati ennem pea külge panemist mootorit ringi ajanud ja vaadanud, et sealt keskelt õli tuleks. Kas mõõtsid üle rõngaste paisumis pilud, kui need liiga väiksed( 0,2 mm vähemalt, kui ma ei eksi) siis võib rõngas paisudes seda häält tegema hakata. Võib ka olla et mõni saale praak või lihvija mõne asjaga mööda pannud, ka suurimatel spetsidel võib juhtuda igatsugu asju:) aga jah, kui niisama viga ei leia, siis ga jälle mootor maha ja uurima...