1. leht 1-st

Mootorivahetuse registreerimine

Postitatud: 09 Sept 2021 21:31
Postitas Raunop
Kasutasin otsingut ka, kuid päris täpset vastust ei saanud. Ei oota kommentaare stiilis “pole mõtet teha”.

Uurin, kas kellelgi on reaalseid kogemusi selle protseduuri läbikäimisel.
Vahetad mootori, käid ülevaatusel, kui seal kõik korras, siis lähedki paberiga ARK’i vormistama või mis?

On seal mingid piirangud ka, mul näiteks oleks soov registreerida 1990 aasta 2105 1.2 mootor ümber 1.6’ks.
Tuli 2105 tehasest ka 1.6 mootoriga ja ilma katalüsaatorita? See ilmselt on registreerimisel oluline.

Re: Mootorivahetuse registreerimine

Postitatud: 09 Sept 2021 21:54
Postitas martin13
Enne käid arkis ära regamas ja siis vajadusel ülevaatusele (kui üv läbi on, muidu pole vaja minna). Kunagi pidi vähemalt seletuskirja kirjutama et mis masina pealt mootor pärineb ja mootori andmed.
Praegu vist olen kuulnud et tahavad kaaluda aga kõige mõistlikum otse arki kirjutada, saad edekvaatse vastuse mis moodi hetkel see neil toimib.
Ma enda Smurfil pole mootorit ümber reganud, ülevaatuse mehed niikuinii vahet ei tee ja kindlustus on väiksem :D

Re: Mootorivahetuse registreerimine

Postitatud: 09 Sept 2021 23:23
Postitas zajetz
Kas mitte kristjan92 sedavei teinud. Muidu pead arki kirjutama ümberehituse avalduse, Millist mootorit ja millise sõiduki pealt soovid paigaldada. Menetlemine võtab 30 päeva, aega tööde teostamiseks 3 kuud. Vähemalt 6a tagasi oli nii.

Re: Mootorivahetuse registreerimine

Postitatud: 10 Sept 2021 00:46
Postitas Raunop
Siin peab mingi lahendus ju lammutuse mootoritega ka olema, kus sa ei tea täpselt, milliselt autolt mootor tuli.
Sama on ka minu puhul.

Re: Mootorivahetuse registreerimine

Postitatud: 10 Sept 2021 07:35
Postitas Viin
Raunop kirjutas: 10 Sept 2021 00:46 Siin peab mingi lahendus ju lammutuse mootoritega ka olema, kus sa ei tea täpselt, milliselt autolt mootor tuli.
Sama on ka minu puhul.

https://www.mnt.ee/et/soiduk/soiduki-umberehitus
Lada puhul, asendades lada mootoriga ei uurita väga kust mootori said, kuna neid vedeleb igal pool. Kahe sõbraga olen selle tee läbi käinud. 1.2-> 1,7 pritse ja 1,5 mono -> 1.6 karpa legaalseks. Lada karpa-> karpa vahetuse puhul pole see riigilõiv väärt kulutamist. Ümbervormistust mõistlik kaaluda siis kui mootor suuresosas teistsugune.

Kui lammutustest mootor osta siis nemad peavad olema võimelised päritolu tõestama kui vaja.

Kui detailseks minna siis tegevuste järjekord võiks olla järgmime:
1. Ümberehituse avaldus Transpordiametile
2. Positiivne vastus avaldusele
3. Ümberehitus
4. Kaalumine (juhul kui kaalud võivad erineda)
5. Gaaside mõõtmine ülevaatuspunktis
6. Ette näitamine Transpordiametis
7. Uue rek tunnistuse väljastamine.

On sõpru, kes on teinud ka teises järjekorras asju. Nt auto on valmis ja kohe ette näitama mindud koos heitgaaside andmetega.