1. leht 1-st
Rekord jahtumine ladal
Postitatud: 26 Mai 2005 21:05
Postitas solenoid
Ma jätan auto 2 tundi päikese kätte sooja ja kui parklasse viin on auto täiesti külm, nagu talvel, isegi suri välja... anna gaasi ja kohe kuulda kuidas jätab vahele kohe mitu korda järjest, jõudu pole. Ja siis kui 2mn sõita on auto enam-vähem korras... mulle ei meeldi see et iga kord tuleb seda uuesti soojendada.
Postitatud: 26 Mai 2005 21:26
Postitas motamees
Mina pakkisin mootori üleni kivivilla sisse. Ka kollektorid olid seal all. Välja jäid vaid karba ja liikuvad osad (rihmad, poolid).
Nii olen sõitnud 5-6 aastat kahe autoga (Volvo 245 ja Datsun Cherry). Enne seda varianti oli Nival kasutusel mistraga soojustus. See aga väga tuleohtlik. Sellepärast ei saanud seda kollektorile väga lähedale panna. Tulemus väheeffektiivne.
Algul võtsin suveks voodri (kivivill) maha aga hiljem enam ei viitsinud.
Nii seisab mootor hästi kaua soe. Talve tingimustes 3 tunni pärast veel seier näitab sooja (skaala hakkas 40 kraadi pealt). Garaasist võttes oli 5 tunni möödudes veel seieril näit olemas.
Probleemidest: See tegu igaühe oma vastutusel. Mina väidan, et kivivill põlema ei lähe (ka kollektori vastas). Kolme aastase ekspluatatsiooni järel olid küünlajuhtmed piibu juurest liialt kõvastunud (küünlalt tulev kuumus ei saanud lahkuda). Õhufiltri korpuses oli kivivilla udemeid (filterelemnt oli need välja sõelunud).
Villa eemaldamisel selgus ka, et mootori hääl hakkas rohkem sisse kostma. Pannes vähenemise effekti ei märganud.
Edaspidi mõte panna kaminate juures kasustusel olevat pressitud villa, millel teisel pool foolium. Selle kleepimiseks ka eraldi kuumakindel teip. Hea tahtmise juures on sellise villaga võimalik väga esteetiliselt ja praktiliselt mootor ära soojustada.
Praegusel 02 kapott polsterdatud termokilega. Kapoti sulgedes jääb kapotialune ruum umbseks (ainult radika auk on lahti), kuna ümberringi on paigaldatud pagasniku tihendid. Nii on jahtumine aeglasem. Talveks ette vana hea talvematt.
Postitatud: 26 Mai 2005 21:44
Postitas motamees
Juhtus ka selle mootori pakkimise pärast üks naljaks lugu.
Nivaga Tallinnas gaasi tankima minnes tuli mul kapoti alt võta tankuri vahetükk. See oli tagavararatta sees. Kapoti alt pole muud näha olnud, kui tagavara ratas ja mistra. Auto klaasid olid tagantpoolt kõik peeglis (sisse ei näinud).
Tuli siis gaasi tankimise meister ja möödus avatud kapotist. Jõudes auto tagaosasse jäi äkki mõtlikult seisma. Vaatas tagasi kapoti alla ja küsis minult imestunult: "Kas selle autol on mootor taga?"