1. leht 1-st

P: kolks mootoris

Postitatud: 20 Mai 2005 09:37
Postitas rav
Tänahommikul peale käivitamist hakkas mootoris ootamatult kolksumist kostma. Kolks on suhttugev ja ebaregulaarsete vahedega, nii umbes kord-paar 5sek jooksul. Pöörete tõstmisel kolks mõnevõrra tugevneb. Tegemist pole siis klõbinaga vaid konkreetse tugeva kolksuga.

Masin nagu ikka Niva1.7i 2001a.

Mis see teoreetiliselt võiks olla ja kas võiks riskida oma jõududega töökotta sõita (30km)?

Javeel, hiljuti teeninduses käies tehti mootoridiagnostika ja soovitati kunagi nukkvõll ära vahetada kuna nukkvõlli andur andis CheckEngine signaali.

Postitatud: 20 Mai 2005 09:42
Postitas olaaf
kas gaasi andes või lahti lastes kolks ära ei kao / väiksemaks ei jää.
koliseva mootoriga üldjuhul parem mitte sõita..
oled sa kindel et see ikka mootor on, mitte ntx lahtine logisev genekas (omal juhtunud) vms..
kapotiall logista kõik asjad üle igaks juhuks.
:)

pole nivat omanud seega ei tunne näigikutepaneeli aga kas õlirõhu näidik ka sellel isendil on?
kas mootoris õli on?
kaua õlituli põleb peale mootori käivitumist?

Postitatud: 20 Mai 2005 09:52
Postitas rav
Kui gaas peal siis kolksu intervall suurt ei muutu, küll aga läheb see veidi tugevamaks/teravamaks.

Tundub ikka et mootoris kolks, kapott lahti kuulasin/vaatasin ja midagi muud ei logisenud küll.

Õlirõhunäidikut pole, õlituli ei põle peale käivitamist, varda järgi on õlitase max. ja min. vahel, samas ei keela mind keegi täna õli veidi juurde valamast :)

Postitatud: 20 Mai 2005 09:55
Postitas chp
No 21214 puhul näitab check engine tuld ka muudel juhtudel....ise olen 2 korda käinud andureid vahetamas...kuna need lihtsalt annavad saba.
Niisama riski peale mina küll välja ei läheks, et 30 versta sõita. Parem treila peale kaks-kolmsada eeku raisata kui pärast suuremat katastroofi likvideerima hakata.

Postitatud: 20 Mai 2005 12:09
Postitas logman
Sihukused kolksud viitavad väntmehhanismile!
ETTEVAATUST!!
Isegi õlirõhu olemasolu ei anna teinekord lootust.

Postitatud: 20 Mai 2005 12:46
Postitas Laurimetall
Kuna viga hakkas hommikul peale käivitamist ,siis on põhjust arvata ,et probleem sai alguse juba varem ( mis sa eelmine kord autoga tegid? ) oli mingeid imelikke asju? Mootor ( ilma õlirõhuta pole sõitnud?)

Postitatud: 20 Mai 2005 12:51
Postitas tuhajuhe
Ilmselt on kepsu või raamsaale kolks,aga arvan et rohkem kepsu kolks.
Sõitmisega rikub kepsu ära,taob ellipsi.Ja vändale võib ka teha nii palju et selle kolksu kaela tuleb lihvida mitte esimesse mõõtu vaid teise ja isegi kolmandasse

Postitatud: 20 Mai 2005 12:59
Postitas rav
Eelmine kord ei teinud midagi, rahulikult olen sõitnud koguaeg, õlituli pole siiani kordagi põlenud (peale starteriandmist siis :)), õlitase on norm olnud.

Eks ma siis lisan veidi õli juurde ja kui ikka kolksub siis vahekasti neutraal sisse ja nööriotsas töökotta...

Postitatud: 20 Mai 2005 14:28
Postitas matu6
kas mootori padi pole lahti?

Postitatud: 21 Mai 2005 10:29
Postitas tuhajuhe
Algselt postitas: RaV
Eelmine kord ei teinud midagi, rahulikult olen sõitnud koguaeg, õlituli pole siiani kordagi põlenud (peale starteriandmist siis :)), õlitase on norm olnud.

Eks ma siis lisan veidi õli juurde ja kui ikka kolksub siis vahekasti neutraal sisse ja nööriotsas töökotta...
Kepsu kolksuga ei kao eriti see õlirõhk kuhugi.Raamsaale ära on siis õlirõhk langeb.

Postitatud: 23 Mai 2005 09:45
Postitas rav
Panin umbes poole klaasi jagu õli juurde ja kolks kadus. Nüüd õlitase peaaegu max peal ja sadakond kilomeetrit sõidetud.

Loo moraal: hoia õlitase maksimumi peal...? :)

Postitatud: 23 Mai 2005 11:35
Postitas miki
Algselt postitas: olaaf
pole nivat omanud seega ei tunne näigikutepaneeli aga kas õlirõhu näidik ka sellel isendil on?
kas mootoris õli on?
kaua õlituli põleb peale mootori käivitumist?
palju on lada mootoril norm õli rõhk, näit 1,6 mootoril

Postitatud: 23 Mai 2005 11:38
Postitas logman
No ma küll ei usu ,et see sul nii lihtsa võttega piirdub. Kolks võib ju kaduda ,aga põhjus ...?
Loomulikult on hea kui kõik niisama lahenes ,aga isiklikult võtaksin kindluse mõttes põhja alt ära ja "logistaksin" kepsud läbi.
Vaata ,et sul järgmist postitust siia kurva sisuga ei saabu ;)

Postitatud: 23 Mai 2005 12:49
Postitas tuhajuhe
Kui sedasi kolks kadus siis peab olema õlivarras vigane.Ehk siis allapoole liikunud või õlipumbas mingi kala et ei saa altpoolt õli kätte nii palju.
Ma soovitan teise sarnase mootori õlivardaga mõõta kui palju tema oma näitaks sul õli taset.Muidu on ladadel ühesugused vardad,aga nival oli vist nati teisem.Kuid see õlivarda allapoole nihkumine selle piiraja suhtes on täitsa tava nähtus.

Postitatud: 23 Mai 2005 13:49
Postitas rav
Siis tuleks mõnele GarageMeeting'ule registreeruda. Saaks omavahel õlitaset mõõta, kuulata mis häält teiste Nivade mootorid teevad ja kuipalju kardaanid loksuvad :D