1. leht 2-st

Samara kolvid 2103'e 1,5 mootorisse.

Postitatud: 14 Mär 2005 19:28
Postitas kriisa
Täna rääkisin mehega, kes ütles, et pani oma 2101'le 1,3 l mootori ja sinna sisse siis Samara kolvid, pidid olema kergemad ja lühema sõrmega. Mootor sõitis tal tõesti hästi ja jõudu on ka palju, ta veab oma Ladaga käru tihti.

Kuna endal on 1,5 l mootor ehitamisjärgus, siis mõtlesin, et võiks ka sinna Samara kolvid panna. Algul oli mõte silindri läbimõõt 76 mm pealt 79 mm peale puurida, aga tuleb siiski arvatavasti 76,6, et hülsi sein jääks piisavalt paks tagamaks mootori vastupidavust.

Mida arvate mõttest panna 2103'e mootorisse Samara kolbe?

Postitatud: 14 Mär 2005 20:28
Postitas Zero
Osta parem 1,6 plokk puuri see 82mm mõõtu ja siis pane samara kolvid sisse. Tuleb suurema töömahuga mootor ja jõudu ka rohkem;).

Postitatud: 14 Mär 2005 20:31
Postitas kriisa
Ei hakka ostma, see mõni kuupsentimeetrit ei anna palju juurde ja ma ei ajagi siin suurt võimsust taga, plokk on olemas 1,5 oma ja tahan seda kasutades võimalikult hea ja suutlikku mootori teha.

Kas põhimõtteliselt saab sis 1,5 plokki Samara kolbe panna?

Postitatud: 14 Mär 2005 20:39
Postitas Ardi Soovik
82 mm mõõdus küll mitte,kui just muldvalu plokiga tegemist pole.

Postitatud: 14 Mär 2005 20:57
Postitas kriisa
Ei mõtlegi 82 mm, mõtlen panna 76,6 mm, neid peaks ju saama????

Postitatud: 15 Mär 2005 14:56
Postitas kriisa
Samara kolb peaks olema pisut kergem ja see 1,3 mootor millel on Samara kolvid jookseb küll natuke paremini (on erksam) kui tavaline 1,3.
Ei loodagi midagi erilist saavutada, see on kõigestr pisiasi, aga palju pisiasju koos annavad midagi rohkemat.
Kergemad kolvid, kaant umbes 1,5 mm maha lihvida ja hooratas ka kergemaks teha ning olenevalt rahakotist võibolla ka reguleeritav nukiratas.
Kõik need koos annavad kindlasti mootorile mingil määral erksust juurde.

Postitatud: 15 Mär 2005 20:17
Postitas mess
Algselt postitas: Kriisa
Kergemad kolvid, kaant umbes 1,5 mm maha lihvida ja hooratas ka kergemaks teha ning olenevalt rahakotist võibolla ka reguleeritav nukiratas.
Kui kaant juba maha võtad, siis peab reguleeritava nukiratta panema. Nii, et erilist valikut enam pole.

Postitatud: 15 Mär 2005 21:04
Postitas kriisa
Kuidas peab? On ju ka nii tehtud, et kaant maha võetud ja pole reguleeritavat nukiratast pandud.

Eelkõige huvitaks siiski see, et mida arvate Samara kolbide panekust, on keegi klubiliikmetest seda praktiseerinud ja kas on üldse mõtet neid kasutada?

Postitatud: 15 Mär 2005 21:50
Postitas põletaja
praktiseeritud on aga:
Ei ole mõtet panna, kuna samara kolbidel on süvendid sees.

Postitatud: 16 Mär 2005 13:17
Postitas kriisa
Seda tean, eks need süvendid neid ka kergemaks teevad mingil määral ja ka surveastet alla viivad, aga surveastme võidaks tagasi kaane maha lihvimise arvelt.

Ootan veel arvamusi selle kohta, et kas ikka on 100% vajalik panna pärast kaane maha lihvimist reg. nukiratast. Tuuningu koha pealt ei oska selle kohta kohta midagi öelda, aga tean mootoreid millel kaant kõveruse pärast maha lihvitud ja neile pole küll reg. nukiratast pannud ja töötavad täesti normaalselt.

Postitatud: 16 Mär 2005 15:26
Postitas Ardi Soovik
Vana kett on vahel veninud rohkem 10mm,isegi olnud juhust kus üks lülipaar on õra võetud.Seega see 2-3mm ei tee eriti midagi.Paned uue keti ja ketirattad = sama mis lihvimata kaanega 50000km läbisõitnud kett(mõeldud nuki asendi võrdlust).

Postitatud: 16 Mär 2005 16:45
Postitas Moss
Ega kellelgi pole äkki võimalust ära mõõta, palju see kaaluvahe on tavalise Lada ja Samara kolbidel?

Postitatud: 16 Mär 2005 17:54
Postitas kidd
Kui kardad et kaane lihvimisega klapiajastus paigast läheb,a reg.ketiratast
pole, võib ju natuke mõõta ja arvutada, ja rattale uue tiftiaugu puurida.

priit

Postitatud: 16 Mär 2005 19:04
Postitas Laurimetall
Ma ei leia asjal kohati mõtet . Panna mingi hull papp magama ( eeldades ,et nii kui nii tuleb palju tööd vaja teha ) Mõtekam vast ikkagi osta see läbi sõidetud 06 plokk ja tee endale 1.7 mootor. Hind peax ju sama tulema , põhimõtteliselt aind ploki hind juurde. Mille saad enamuses tagasi ,kui vanast polkist lahti saad.

Postitatud: 16 Mär 2005 19:41
Postitas Ardi Soovik
Pakun remontivajavat 06 plokki 600kr ja pane siis samara või Niva 21213 kolvid sisse.

Postitatud: 16 Mär 2005 20:30
Postitas kriisa
Ei soovi seda osta, vahet pole millist plokki kasutan, raha läheb ikkagi umbes samapalju, uued kolvid nii või teisiti on vaja, kas Samara või tavalised, hind peaks olema ju sama. Tartus Mekre äris kolvide komplekt maksab 355 krooni.

Saaksin ka selle 1,5 ploki puurida 1,6 mootori mõõtu ( 79 mm), on nõnda vana plokk, et annab selle mõõdu välja, aga piisava tugevusvaru säilitamiseks lasen puurida vaid 76,6 peale, et säilitada mootorile piisav tugevusvaru.

Postitatud: 16 Mär 2005 20:59
Postitas Laurimetall
saan ma siis õieti aru ,et tahad ,et lihtsalt olexid samara kolvid js selle asemel ,et peaaegu sama raha eest suuremat võimsust saada lepid sina vähemaga. NB!! Palju see kolbide kaalu vahe ikka olla saab???

Postitatud: 16 Mär 2005 21:04
Postitas kriisa
1,5 ja 1,6 mootor võimsusevahe pole eriti suur, mingit "lennukit" nii või teisiti ei saa. Aga ma mõtlen veel mida teha, aega veel on, uurin asja ja räägin erinevate asjatundjatega.

Postitatud: 02 Apr 2005 13:23
Postitas mehike
mul ka 1.5 03 mootor ja kavatsus panna samara kolvid sisse kuid mis oleks parem varjant et cc juurde tuleks . mõne välismaa masina kolbe panna ja kui palju saab puurida üldse seda plokki

Postitatud: 02 Apr 2005 13:38
Postitas mehike
aga kui jääda samara 82 mm läbimõõduga kolbide juurde palu see siis cc juurde annab