1. leht 6-st

Milline õli Ladale ?

Postitatud: 03 Mai 2002 21:27
Postitas ruudi
Mis firma õli on lada mootorile sobiv ?

[Muudetud: 13-12-2007 PuZuP]

10W - 30

Postitatud: 03 Mai 2002 22:07
Postitas mess
Firma pole üldjuhul nii oluline. Praegu on enamvähem kõikidel tootjate piisavalt kvaliteetsed õlid, kui just tõesti vana žiguli õli ei pane, mis 19.- liiter maksab. Lääne omad on kõigil suht head, vene omadest ka Lukoil.
Kuna siks on enamasti suhteliselt eakas ja parajalt sõidetud masin, siis tänavamootorisse pole mõtet täissünttetilist 0W - 40 panna. Loomulikult kui mootor on forsseeritud ja võistlusautoks tehtud, siis ei maksa õli pealt kokku hoida. Valida võib põhimõtteliselt mineraal ja sünteetilise vahel, viimane on parem (kallim), lada puhul oleks võibolla kompromissina poolsünteetiline täitsa hea valik, kuna siin ei ole nii suurt vahet tunda. Sünteetilise õli kohta ütles üks mu tuttav, et kui ta oli kogu aeg sõitnud mineraalõliga ja üks kord sünteetiku sisse pani, siis pidi karpast tühikäigu pöördeid maha keerama, sest määrimine läks nii palju paremaks. Tal oli muidugi 80. ndate lõpu diisel Toyota.
Ise kasutan põhiliselt Addinoli toodangut, kuna see on lääne omadest üks odavamaid, kvaliteediprobleeme ei ole täheldanud.

Postitatud: 06 Mai 2002 13:46
Postitas pppp
Originally posted by mess
Sünteetilise õli kohta ütles üks mu tuttav, et kui ta oli kogu aeg sõitnud mineraalõliga ja üks kord sünteetiku sisse pani, siis pidi karpast tühikäigu pöördeid maha keerama, sest määrimine läks nii palju paremaks. Tal oli muidugi 80. ndate lõpu diisel Toyota.
karpaga diisel :puzzled

Postitatud: 06 Mai 2002 17:04
Postitas mess
karpaga diisel :puzzled [/quote]


Läksin vähe hoogu loomulikult pole diislis karpat (loll mina :mad: ) aga ülejäänud mõte jääb samaks.



[Edited on 6.5.2002 by mess]

Postitatud: 23 Mai 2002 14:45
Postitas Rocky
Aga mis lääne/ida õli käigukastis ja tagasillas kasutada???

Postitatud: 23 Mai 2002 18:10
Postitas Valdz
Soovitan kasutada ikka vene Ziguli õli. Sai ükskord lääne oma proovitud ja tahmas mootori täiega ära. Isegi õlivarras oli nagu mustaks värvitud.

Postitatud: 23 Mai 2002 20:27
Postitas mess
Äkki ütled ka mis õli see oli.

Kas oli kahetaktilise seguõli, või mootorsae ketiõli, või hoopis käigukastiõli.
OK nali naljaks, aga kui see polnud ettenähtud õli (oli mõeldud hoopis suurtele veoauto diiselmootoritele näiteks) siis loomulikult võib mootori ära tahmata, kokku jooksutada või krt teab, mida veel teha.
Žiguli õli määrimisomadused jäävad aga igat pidi normaalsetele lääne õlidele alla, mis on vastavatele mootoritele mõeldud. Näiteks remondimehed, kes siksidega kokku puutuvad, ütlevad, et on ikka suur vahe, kas on tegemist eluaeg siin sõitnud või Soomest toodud masina mootoril. Seal on olnud kvaliteetsed õlid ja ka üle 100 000 sõitnud mootorid on heas konditsioonis, kusjuures arvestades seda, et Soome teed on paremad kui meil, siis tänu suurematele kiirustele peaks mootorid hoopis rohkem vatti olema saanud.

Postitatud: 30 Mai 2002 09:47
Postitas Rocky
Ma kuulsin, et lääne õlidel pidi lahustav omadus olema ja seetõttu karterisse kogunenud s...a saalede vahele viskama!(sama käivat ka mootori sisepesu vahendite kohta) Mida siis teha kui tahaks ikka mingit lääne õli sisse panna??? Muuseas kas kellegil mingite õli või kütuse lisandite kohapealt kogemusi on??? Mulle pakuti mingit Vene autodele loodud õlilisandit-vene toodang.Nime ei mäleta,aga mingi siuke sinises purgis,punase korgiga oli! Ei segunevat õliga vaid kasutavat õli ainult lisandi transpordiks jne kui kellegil selle asja kohta mingit teavet on siis andke teada! Ah jaa, mis teil siis tagasillas loksub???

Postitatud: 30 Mai 2002 11:12
Postitas mess
Kui karterisse on kogunenud s***a, siis ei maksa õli süüdistada, et see ajab ekskremendi saalede vahele, vastupidi, õli on heade tungimisomadustega. Mõistlikum variant oleks korralik mootori pesu ja üleliigsest vabaneda - tuleb tervislikum ka siis, kui vene õliga edasi sõita.

Tagasilda pane sama õli, mis käigukastigi, millist täpselt peaks panema, ei oska siinkohal vastata, kõigil tootjatel on midagi, peaks poest spetsi käest küsima, kindel on see, et automaatkasti õli pole mõtet panna.

Kütuse- ja õli-, eriti õlilisandid tuleks vaadata sellised, et nad kakokku sobivad, pole mõtet vett paaki kallata ja siis mingile kütuselisandile loota, õlilisanditega on veelgi kapriissem, põhimõtteliselt on lisandid mõeldud määrimisomaduste tõstmiseks - sixi puhul peaks vaatama seda, et võib - olla oleks mõistlikum (majaanduslikult mõtekam) osta paremat õli, sest mingeid supertulemusi nad ikkagi ei anna.

tagadiffri ja käigukasti õli

Postitatud: 30 Mai 2002 16:34
Postitas ruudi
Ma arvan et sinna sobib hästi see vene TAD-17 küll.

Postitatud: 15 Juul 2002 11:51
Postitas mess
No mootorisse panin hiljuti Addinoli 10W - 40 mineraali olen igati rahul. Maksis teine ca 140 eeku 4L. Pole väga kallis ka. Oleks ostnud lahtist õli oleks krt poolsünti veel odavamaltgi saanud.

Tegelt tahaks propageerida ka näiteks silla ja käimari õli vahetust. Just paar päeva tagasi tegin seda. Sai küll tavalist vene TAD - 17 I'd pandud kuna ei raatsinud rohkem kulutada (võib olla oleks siiski pidanud)
Igatahes kuna ise ma selle autoga vast vaevalt 1500 - 2000 kilti sõitnud aga mine tea kas kunagi käimaris ja tagasillas mahla ka vahetatud oli ei teadnud, seepärast võtsingi töö ette.
Tulemustest rääkides võiks öelda, et maanteel stabiilselt 100ga sõites langesid pöörded ~500 võrra, samuti ei lähe käigukangi varas enam pikal sõidul soojaks nagu varem.
Väiksem kütusekulu ja kasti pikem eluiga igatahes garanteeritud.
Pärast hakkasin veel mõtlema, et oleks pidanud ka mõlemad läbi pesema, oleks äkki veel paremini mõjunud. Järgmine kord olen targem.

Anyway, kel käimaris veeuputuse eelsest ajast mingi ollus sees, soovitan soojalt ära vahetada. Pealegi 3L vene õli läks maksma 72 EEKu, odavaim lääne oma oli 180. Paar tundi tööd ja tulem hoopis parem. Kuna vanemast ajast ei pruugi isegi vene TAD sees olla, vaid hoopis miskit jubedamat, siis leian, et investeering tasub end igati ära.

[Edited on 29.7.2002 by mess]

Postitatud: 29 Juul 2002 13:14
Postitas zigullivend
Siin üks kanister Addinol SAE 10W-40. Ei tea kas seda maksab zigulli kallata? Mingeid silte kanistri peal kahjuks pole. On asi üldse bensumootorite jaoks?

Zigullivend@kardab.mootorit.kärsatada

Postitatud: 29 Juul 2002 13:50
Postitas mess
Mul ka addinol 10W - 40, mitte 30 nagu enne ekslikult öeldud sai.
Ega ei mäleta, mis selle õli nimi võis olla, kas Super Star, Super, Super Dyn või veel midagi?

Kui see nüüd diisli variant peaks olema, siis muidugi parim variant ei ole, aga samas ega ta sul ära ka midagi ei tohiks rikkuda, sest ka disla õlid määrivad siksi mootorit oluliselt paremini, kui vanad kehva kvaliteediga žiguli ja kamazi õlid, mida aastakümneid kasutati. Mul paps sõitis oma Audiga ükskord terve vahetusvälba Shelli diisli õliga, midagi ei juhtunud, alles pärast mina nägin, et vale õli oli pannud. Muidugi kui mootorit võistlusrežiimil kasutada, siis võiks kindluse mõttes ikka paremat õli osta.

Postitatud: 29 Juul 2002 16:06
Postitas zigullivend
Super Star on jah. Nii et proovin siis järgmine kord :) Tänud abi ees.

Postitatud: 29 Juul 2002 16:34
Postitas mess
Super Star on OK see ongi bensuka jaoks mul see sama

Milline õli siksile?

Postitatud: 27 Jaan 2003 08:44
Postitas jaks
Millist õli oma masinasse panete (mootorisse)? Kuulsin, et kui olen 15 aastat sõitnud tavalise siksi õliga, siis läänekat ei tasu panna, mis arvate?

Postitatud: 27 Jaan 2003 08:55
Postitas olaaf
Mina soovitan valvoline 10W40. Vahetasin välja ja hoopis teine asi. Mootor töötab vaiksemalt, mootori töötemperatuur langes veidi ja tühikäiku sai veidi alla keerata...Külmaga läks ka morm käima.
Ziguli õli küll ei soovita.. need ajad on möödas.

Postitatud: 27 Jaan 2003 09:08
Postitas sigle
Üldiselt on nii jah, et paremad õlid kipuvad seda vana tagi lahti pesema ning viimane omakorda võib nt. väntvõllis mingi kanali umbe ajada.See siguli õli on ta nagu on külmalt paks, soojalt vedel. Minagi soovitan valvoline 10w40 mineraalõli.

Postitatud: 27 Jaan 2003 09:36
Postitas kenu
Siguli mootor on küllalt lihtne ja lollikindel ning kap remondi tegemine suht lihtne ja odav, nii, et mingit tippkvaliteediga Castroli jms pole mõtet sinna raisata. Rahuliku sõidustiiliga oleks kõige kasulikum Addinol Eco Drive, aga kes pidevalt sajast kõrgematel kiirustel liigub, ja mootor eriti kulunud pole, siis poolsünt Addinol Eco Synth. Kui raha rohkem ja kap remonti eriti teha ei viitsi, siis Valvoline MaxLife parim.

Postitatud: 27 Jaan 2003 09:38
Postitas sigle
On ka muidugi teistsuguseid arvamusi, ag amina enda autosse küll Addinoli õli ei pane.