1. leht 1-st
K: Klapid peas, millised kahjustused...
Postitatud: 10 Jaan 2005 10:52
Postitas krister
Tere!
Mootoril käisid klapid silindritel peas. Missuguseid kahjustusi võis see põhjustada?
Praegune olukord on selline:
Kiskusin plokikaane maha, kolbidel (väljalaske)klappide jäljed peal. Muidu tunduvad korras olevat. Kas neid kolbe saab veel kasutada?
Missuguseid kahjustused võivad olla klappidel? Võtsin nukkvõlli ära, kõik klapid on visuaalsel vaatlusel ilusasti sulgunud. Kas klapid võivad kõverad olla? Kas plokikaas on võiks olla OK?
Tänud juba ette
Krister
Postitatud: 10 Jaan 2005 11:01
Postitas hullmaks
kui veab siis pole midagi, kui ei vea, siis klapid kõverad, proovvida saad nii nagu ikka, pea lauale, küünlad sisse ja valad petrooli (ise arvan et võib ka lihtsalt diiselkütust kasutada) põlemiskambrisse. Kui see sealt ära kaob siis klapid kas lasevad läbi või on kõverad ehk siis vajavad remonti. Aeg oli vist pool tundi , võib ka näiteks hommikuni lasta seista.
Postitatud: 10 Jaan 2005 21:26
Postitas motamees
Kui kolbidel märgid peal, siis on kindlasti klapid kõverad. Tavaliselt neli tükki. Tavaliselt muud ei juhtugi st kolvid ja plokikaan on töökorras.
Visuaalselt võid oma riista pikkust mõõta.

Proovima pead Hullmaksi kirjatud meetodil.
Postitatud: 10 Jaan 2005 21:56
Postitas tuhajuhe
Algselt postitas: hullmaks
kui veab siis pole midagi, kui ei vea, siis klapid kõverad, proovvida saad nii nagu ikka, pea lauale, küünlad sisse ja valad petrooli (ise arvan et võib ka lihtsalt diiselkütust kasutada) põlemiskambrisse. Kui see sealt ära kaob siis klapid kas lasevad läbi või on kõverad ehk siis vajavad remonti. Aeg oli vist pool tundi , võib ka näiteks hommikuni lasta seista.
Pooltundi ja hommikuni küll pole vaja oodata.Kui nafta põlemiskambrisse valad ja kohe ikka kaduma hakkab vaikselt,siis tuleb vaadata milline klapp ja miks ei pea.Aga kui kõver siis jookseb kohe nafta minema.Üldiselt kui minuti paari jooksul pole vähenenud siis on veel töövõimelised.
Postitatud: 10 Jaan 2005 22:09
Postitas Ardi Soovik
Kiiremini saab teada kui kallata diislit(või petrooliumi)kollektoritest sisse,siis näeb kohe millise klapi juurest märguma hakkab.
Postitatud: 10 Jaan 2005 23:50
Postitas Moss
Ma olen midagi kuulnud silindri survestamisest kompressoriga läbi küünla ava, töötakt peab olema, et klapid kinni oleks. On keegi kuulnud/näinud/proovinud?
Postitatud: 11 Jaan 2005 00:00
Postitas motamees
Nii vaadatakse mootorit lahti võtmata milline klapp on läbi. Ja kas on üldse läbi (diagnostika).
Nii saab ka hästi klapisääre tihendeid vahetada. Pole vaja tinajunniga toestada . Surve hoiab klapi paigas.
Postitatud: 14 Jaan 2005 09:18
Postitas krister
Tänud vihjete eest, kuidas klappide olukorda kontrollida. Nädalavahetusel võtab petrooliumi katse ette.
Postitatud: 14 Jaan 2005 12:38
Postitas petz
Algselt postitas: motamees
Nii vaadatakse mootorit lahti võtmata milline klapp on läbi. Ja kas on üldse läbi (diagnostika).
Kas sedasi proovides peaks enam-vähem korras klappide ja kolvirõngaste puhul õhk väljuma võrdselt nii sumpa, õhupuhastaja kui ka õlivarda ava kaudu?
...ja kui midagi rohkem kulunud siis vastavast kohast märgatavalt rohkem?
Postitatud: 15 Jaan 2005 00:26
Postitas motamees
Sumpast ja karbast ei tohi mingit häält tulla - rääkimata õhuvoolust.
Kolbide vahelt väheke võib läbi ajada. Siis kuulda karterist iseloomulikku "virisevat" heli.
Postitatud: 15 Jaan 2005 21:06
Postitas olaaf
Algselt postitas: motamees
Sumpast ja karbast ei tohi mingit häält tulla - rääkimata õhuvoolust.
Kolbide vahelt väheke võib läbi ajada. Siis kuulda karterist iseloomulikku "virisevat" heli.
eeldusel et klapid on ikka kinni - selle toimingu tegemisel peab täpselt jälgima et mõlemad kontrollitava silindri klapid ikka lõpuni sulgund oleks!
Postitatud: 15 Jaan 2005 23:17
Postitas motamees
Algselt postitas: olaaf
eeldusel et klapid on ikka kinni - selle toimingu tegemisel peab täpselt jälgima et mõlemad kontrollitava silindri klapid ikka lõpuni sulgund oleks!
Otse loomulikult. Minu viga. Ei oska nagu kõike asju ka kirja panna.
Jätke mootor ka enne seisma, kui kallale lähete.
Kui kusele lähete võtke till püksist välja. Kui ei viitsi võtta, ajage minu kaela, kui ema märgade pükste pärast riidleb.