mootori esmane käivitus peale remonti
mootori esmane käivitus peale remonti
-
sskill125
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 58
- Liitunud: 02 Nov 2003 12:25
- Asukoht: Võru
- Autod: 1975 VAZ 2103
- Kontakt:
mootori esmane käivitus peale remonti
Plokikaant peale pannes soovitasid sõbrad kolbide peale õlikihi valada, et see määrib hästi silindriseinu ja hiljem põleb ära. Küsimus, kas see õlikiht on seal hea või mitte? Kuidas peaks toimima, käivitades mootorit esimest korda, millel said rõngad vahetatud, väntvõll lihvitud, klapid sooveldatud, uus õlifilter ja veel yht teist tehtud?
Eks Lada üks tank ole, aga igas asjas peitub võlu;)
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2864
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Remondi ajal määritakse kõik paigaldatavad osad mootoriõliga kokku. Siis ei ole vaja ka õli peale valada. Soovitaks siiski mootorit vändast ringi ajada, kuni õlirõhk üleval. Küünlad muidugi enne maha keeratud. Kui vända auku pole, siis võtmega vähemasti kaks proovitiiru peale. Pärast starteriga ilma küünaldeta. Õlitule järgi näeb ju ära millal õlirõhk tulnud. Seda kuuleb ka hääle järgi.
C
-
aArdi Soovik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 839
- Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
- Asukoht: Raplamaa
- Autod: LADAd ca 60tk+1
- Kontakt:
Starteriga,küünaldeta kuni õlirõhk on üles saadud.Juhul kui vahetatakse õli ja õlifilter jäetakse miskipärast sama on soovitav filter enne käivitamist lahti keerata,et õhk välja lasta(õlikork takistab õhu väljumist ja pump ei saa õli kätte).
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
- Moss
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1069
- Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
- Asukoht: Siuntio, Soome
- Autod: erinevad illegaalid
- Kontakt:
Me koolis ka käivitasime äsja remonditud 1,6st. Alguses ei tulnud õlirõhku üldse. Avastasime, et pump ei käinudki ringi kuna hammakad olid lohakalt sisse pandud (polnud minu paigaldatud see
), niiet tasub see üle vaadata. Peale klappide regullimist tilgutasime ka nookuritele natuke õli ja siis keerasime kaane peale. Kui hammakas oli korralikult paigas, võtsime süütepooli kõrgepinge lahti ja käiasime kuni õlirõhk üleval oli. Pärast käivitus sekundiga.

-
hhullmaks
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 112
- Liitunud: 08 Jaan 2004 14:31
- Asukoht: Tallinn, mustamäe
- Autod: vaz2105
- Kontakt:
minupoolne soovitus ka, et kokkupanemisel saaled ja silindrite sisepinnad õliga kokku teha .Pärast ajada mootorit ringi kas siis vändaga või starteriga ilma küünaldeta kuni õlirõhk tekib. siis lasta mootoril kohapeal nii umbes pool tundi tuksuda ja edasi nagu tavaline sissesõt. Kunagi olid autoremondi ettevõtetes stendid kus kap remonditud mootoreid aeti mingi aeg ringi elektrimootoriga, just sissetöötamise eesmärgil. seda olen ka teinud, et ennem plokikaane pealepanemist ajan mootorit ringi kuni hakkab õli üles tulema, siis kindel et kui on mingi õlijama siis mootori ülaosas
-
-
lLaurimetall
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 488
- Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
- Asukoht: Tartu(Ihaste)
- Autod: Vaz 21061
Olen aind ühe mootori saanud peale suuremat lahti kakkummist kohe võtmest käima . ( jutt käib ladast) Kuid abiks on olnud see ,kui kõigepealt köis taha , küünlajuhtmed maas ja siis lihtsalt vead 2-3 käiguga ,kuni armaturil õli tuli kustub ja manomeeter näitab korraliku rõhku. Siis kui nii paar km on täis ,siis juhtmed peale ja ex näeb ,kas siis käima lääb. Lihtsalt enda ühte siksi ei saanud käima terve päev jamasin ( lihtsalt starter ei jõudnud vedada) paar pööret ja kutu . Mootor oli väga tihe ning isegi vända ringiajamisega oli raskusi .Järgmine päev saigi köis taha ja veetud ,kui rõhk norm ,siis küünlajuhtmed peale ja käima ta sai ( hiljem hakkas normaalselt ringi käima ) ning üleüldse sai asi korda ,kuid starter andis otsad selle ühe päevase jamamise pärast Pole mingi ime ,kui starteri juhe sulama läheb kuna starter vedata ei jõua. Sama sulamine toimus ka starteri sees.
selleks võetaksegi alguses küünlad mahaAlgselt postitas: Laurimetall
Olen aind ühe mootori saanud peale suuremat lahti kakkummist kohe võtmest käima . ( jutt käib ladast) Kuid abiks on olnud see ,kui kõigepealt köis taha , küünlajuhtmed maas ja siis lihtsalt vead 2-3 käiguga ,kuni armaturil õli tuli kustub ja manomeeter näitab korraliku rõhku. Siis kui nii paar km on täis ,siis juhtmed peale ja ex näeb ,kas siis käima lääb. Lihtsalt enda ühte siksi ei saanud käima terve päev jamasin ( lihtsalt starter ei jõudnud vedada) paar pööret ja kutu . Mootor oli väga tihe ning isegi vända ringiajamisega oli raskusi .Järgmine päev saigi köis taha ja veetud ,kui rõhk norm ,siis küünlajuhtmed peale ja käima ta sai ( hiljem hakkas normaalselt ringi käima ) ning üleüldse sai asi korda ,kuid starter andis otsad selle ühe päevase jamamise pärast Pole mingi ime ,kui starteri juhe sulama läheb kuna starter vedata ei jõua. Sama sulamine toimus ka starteri sees.

Roolin nii kuis jaksan
-
lLaurimetall
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 488
- Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
- Asukoht: Tartu(Ihaste)
- Autod: Vaz 21061
tegelikult polnudki küünlaid siis veel peal ,kui ma vändaga seda mootorit ringi ajasin ( Mootor polnd siis veel auto pealgi) Tihe oli selle pärast ,et telglõtku takistavad pool rõngad ( seal hooratta kandis) need said vahetatud ja suht väga kõvasti vahele pressitud ,kuna polnd parajat pool rõngast käepärast) Nüüdseks on mootor juba kergema ringikäimisega . Suvel sai tänu starteri puudumisele nädalas paar korda vändast käima pandud ja väga hästi läheb lada vändast käima ( vahel kergeminigi ,kui võtmest) 2 pööret ja käib eriti just külmalt,kui toore peal ja kütus üles pumbatud.