mootori esmane käivitus peale remonti

mootori esmane käivitus peale remonti

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
s
skill125
Foorumi kasutaja
Postitusi: 58
Liitunud: 02 Nov 2003 12:25
Asukoht: Võru
Autod: 1975 VAZ 2103
Kontakt:

mootori esmane käivitus peale remonti

Postitus Postitas skill125 »

Plokikaant peale pannes soovitasid sõbrad kolbide peale õlikihi valada, et see määrib hästi silindriseinu ja hiljem põleb ära. Küsimus, kas see õlikiht on seal hea või mitte? Kuidas peaks toimima, käivitades mootorit esimest korda, millel said rõngad vahetatud, väntvõll lihvitud, klapid sooveldatud, uus õlifilter ja veel yht teist tehtud?
Eks Lada üks tank ole, aga igas asjas peitub võlu;)
a
asjamees
Foorumi kasutaja
Postitusi: 180
Liitunud: 11 Jaan 2003 21:39
Asukoht: Tallinn
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas asjamees »

kogemustest oskan ka kaasa rääkida et esimese käivituse aeg pane mootorile mehaaniline ölimanomeeter külge, või bjuhtuda et surve puudub ja siis alustad oma tööd otsast peale;)
t
Tegija
Foorumi kasutaja
Postitusi: 187
Liitunud: 05 Okt 2004 22:52
Asukoht: Viljandi
Autod: Suzuki Baleno 1.3
Kontakt:

Postitus Postitas Tegija »

Enne käivitust oleks hea autot järel vedada 2-3 käik sees et õlisurve üles tuleks ja siis käivita.Ühtlasi on see ka väike sissesõit.Õli valamine võib käivitamisel kasuks tulla.On juhtunud,et asi algul nii kuiv,et ei tõmba vajlikku kogust kütet sisse ja tee mis tahad käima ei lähe.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Remondi ajal määritakse kõik paigaldatavad osad mootoriõliga kokku. Siis ei ole vaja ka õli peale valada. Soovitaks siiski mootorit vändast ringi ajada, kuni õlirõhk üleval. Küünlad muidugi enne maha keeratud. Kui vända auku pole, siis võtmega vähemasti kaks proovitiiru peale. Pärast starteriga ilma küünaldeta. Õlitule järgi näeb ju ära millal õlirõhk tulnud. Seda kuuleb ka hääle järgi.
C
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

Starteriga,küünaldeta kuni õlirõhk on üles saadud.Juhul kui vahetatakse õli ja õlifilter jäetakse miskipärast sama on soovitav filter enne käivitamist lahti keerata,et õhk välja lasta(õlikork takistab õhu väljumist ja pump ei saa õli kätte).
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Me koolis ka käivitasime äsja remonditud 1,6st. Alguses ei tulnud õlirõhku üldse. Avastasime, et pump ei käinudki ringi kuna hammakad olid lohakalt sisse pandud (polnud minu paigaldatud see :kuri), niiet tasub see üle vaadata. Peale klappide regullimist tilgutasime ka nookuritele natuke õli ja siis keerasime kaane peale. Kui hammakas oli korralikult paigas, võtsime süütepooli kõrgepinge lahti ja käiasime kuni õlirõhk üleval oli. Pärast käivitus sekundiga.
h
hullmaks
Foorumi kasutaja
Postitusi: 112
Liitunud: 08 Jaan 2004 14:31
Asukoht: Tallinn, mustamäe
Autod: vaz2105
Kontakt:

Postitus Postitas hullmaks »

minupoolne soovitus ka, et kokkupanemisel saaled ja silindrite sisepinnad õliga kokku teha .Pärast ajada mootorit ringi kas siis vändaga või starteriga ilma küünaldeta kuni õlirõhk tekib. siis lasta mootoril kohapeal nii umbes pool tundi tuksuda ja edasi nagu tavaline sissesõt. Kunagi olid autoremondi ettevõtetes stendid kus kap remonditud mootoreid aeti mingi aeg ringi elektrimootoriga, just sissetöötamise eesmärgil. seda olen ka teinud, et ennem plokikaane pealepanemist ajan mootorit ringi kuni hakkab õli üles tulema, siis kindel et kui on mingi õlijama siis mootori ülaosas
-
l
Laurimetall
Foorumi kasutaja
Postitusi: 488
Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
Asukoht: Tartu(Ihaste)
Autod: Vaz 21061

Postitus Postitas Laurimetall »

Olen aind ühe mootori saanud peale suuremat lahti kakkummist kohe võtmest käima . ( jutt käib ladast) Kuid abiks on olnud see ,kui kõigepealt köis taha , küünlajuhtmed maas ja siis lihtsalt vead 2-3 käiguga ,kuni armaturil õli tuli kustub ja manomeeter näitab korraliku rõhku. Siis kui nii paar km on täis ,siis juhtmed peale ja ex näeb ,kas siis käima lääb. Lihtsalt enda ühte siksi ei saanud käima terve päev jamasin ( lihtsalt starter ei jõudnud vedada) paar pööret ja kutu . Mootor oli väga tihe ning isegi vända ringiajamisega oli raskusi .Järgmine päev saigi köis taha ja veetud ,kui rõhk norm ,siis küünlajuhtmed peale ja käima ta sai ( hiljem hakkas normaalselt ringi käima ) ning üleüldse sai asi korda ,kuid starter andis otsad selle ühe päevase jamamise pärast Pole mingi ime ,kui starteri juhe sulama läheb kuna starter vedata ei jõua. Sama sulamine toimus ka starteri sees.
d
doris
Postitusi: 588
Liitunud: 18 Nov 2003 14:51
Asukoht: Nõmme
Autod: 2105, 21083
Kontakt:

Postitus Postitas doris »

Algselt postitas: Laurimetall
Olen aind ühe mootori saanud peale suuremat lahti kakkummist kohe võtmest käima . ( jutt käib ladast) Kuid abiks on olnud see ,kui kõigepealt köis taha , küünlajuhtmed maas ja siis lihtsalt vead 2-3 käiguga ,kuni armaturil õli tuli kustub ja manomeeter näitab korraliku rõhku. Siis kui nii paar km on täis ,siis juhtmed peale ja ex näeb ,kas siis käima lääb. Lihtsalt enda ühte siksi ei saanud käima terve päev jamasin ( lihtsalt starter ei jõudnud vedada) paar pööret ja kutu . Mootor oli väga tihe ning isegi vända ringiajamisega oli raskusi .Järgmine päev saigi köis taha ja veetud ,kui rõhk norm ,siis küünlajuhtmed peale ja käima ta sai ( hiljem hakkas normaalselt ringi käima ) ning üleüldse sai asi korda ,kuid starter andis otsad selle ühe päevase jamamise pärast Pole mingi ime ,kui starteri juhe sulama läheb kuna starter vedata ei jõua. Sama sulamine toimus ka starteri sees.
selleks võetaksegi alguses küünlad maha ;)
Roolin nii kuis jaksan
l
Laurimetall
Foorumi kasutaja
Postitusi: 488
Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
Asukoht: Tartu(Ihaste)
Autod: Vaz 21061

Postitus Postitas Laurimetall »

tegelikult polnudki küünlaid siis veel peal ,kui ma vändaga seda mootorit ringi ajasin ( Mootor polnd siis veel auto pealgi) Tihe oli selle pärast ,et telglõtku takistavad pool rõngad ( seal hooratta kandis) need said vahetatud ja suht väga kõvasti vahele pressitud ,kuna polnd parajat pool rõngast käepärast) Nüüdseks on mootor juba kergema ringikäimisega . Suvel sai tänu starteri puudumisele nädalas paar korda vändast käima pandud ja väga hästi läheb lada vändast käima ( vahel kergeminigi ,kui võtmest) 2 pööret ja käib eriti just külmalt,kui toore peal ja kütus üles pumbatud.
Vasta