1. leht 1-st
tühikäigu pöörded vajuvad ära
Postitatud: 01 Jaan 2005 15:10
Postitas ttkmees
Probleem avaldub peale külma mootori käivitamist. Nimelt, kui mootor on paar minutit töötanud ning tooreklapp on pooleldi avatud, kukuvad pöörded iseenesest allapoole. Kui mootor on juba soojenenud piisavalt ja ma avan klapi täielikult , kukuvad pöörded umbes 500 - ni ja mootor hakkab puterdama ning õlituli hakkab põlema. Et mootori välja suremist ära hoida, tõmban uuesti klapi pooleldi lahti. Selline jama kestab kuni mootori täieliku soojenemiseni tavaliselt. Siis taastub õige tühikäik. Linnas on väga raske sõita kui tühikäik puudub ning sooja mootoriga ei tahaks ka pooleldi avatud klapiga sõita (rohkem mürkgaase).
Esimene mõte oli tühikäiguregulaator (vaakumiga süsteem), kuid selle vahetus ei aidanud. Loodan et keegi oskab nõu anda, mida järgmiseks kontrollida. Tänan.
Postitatud: 01 Jaan 2005 15:29
Postitas logman
Äkki vaatad ka tühikäigudüüsi üle?
Postitatud: 01 Jaan 2005 15:55
Postitas ffbi
Mull oli sama viga. Ning karburaatori juures sai kõik asjad üle vaadatud ning lõpuks selgus et viga in hopis jagajas. Vaata ka see üle.
Postitatud: 01 Jaan 2005 19:21
Postitas GTA
minu autol on hetkel täpselt sama probleem. karburaator on ilmselt ka sul ozon-tüüpi? (vaakumiga tühikäik) niipalju ma tean, et kui see vaakumsüsteem ei tööta, siis auto ainult ei langeta pöördeid, vaid sureb üsna kindlalt ilma tooreta välja. minu autol on hiljuti karpa pestud-puhastatud, düüsid umbes ei tohiks olla. hakkan siis ka viga otsima ja annan teada, kui midgai leian;)
Postitatud: 01 Jaan 2005 19:30
Postitas doris
Olaaf on seda viga 3a otsinud ja pole siiani asjale jälile saand.
Postitatud: 01 Jaan 2005 19:59
Postitas ffbi
Ma rääkisin ühe vennaga. Ja tema arvas et jagjas võib viga olla. Et seletas: et jagal jookseb üks varras alla ja mille otsas on hammasratas ja kui see varras hakkab kõrvale liikuma siis ei pidanud mootor eriti hästi töötama tühikäigul. See varras tohib ainult üles alla liikuda aga mitte kõrvale. Vähemalt mulle rääkis ta seda.
Postitatud: 01 Jaan 2005 20:07
Postitas GTA
to FFBI: jagaja telg peab ikka tõsiselt omadega läbi olema kui tal nii julm loks sees oleks. minul vähemalt on suvel uute osadega korrastatud jagaja, millel ei ole mingeid lokse. teiseks ei tundu loogiline et selline mehhaaniline viga kaob mootori soojenedes? alla 90 kraadi logiseb ja 90ga enam ei logise?
Postitatud: 01 Jaan 2005 20:16
Postitas ffbi
jah ega see ei kao tõesti. kui mootor soeneb. Lihtsalt et see on üks vigadest tühikäigu juures. Ja see on nii külma mootoriga ja ka sooja mootoriga nii.
Postitatud: 02 Jaan 2005 18:58
Postitas Mikk
aga kas ainult karburaatorist olete otisnud või olete kontrollinud ka näiteks klappe . sest vahel ei pruugigi viga karburaatoris olla.

Postitatud: 02 Jaan 2005 19:20
Postitas ttkmees
Tänud asjalike kommentaaride eest! Täna võtsin karburaatori lahti ning puhastasin detailid ja düüsid, samuti reguleerisin segu kruvisid. Mootoril kohe teine hääl ja minek. See selleks, aga tühikäik jamab viimastel päevadel vahest ka töösooja mootoriga (nagu siin juba mainiti). Eks homme hommikul on näha, kuigi ma ei usu, et probleemi põhjustab mõni düüs. Järgmiseks uurin süütejaoturit.
Postitatud: 02 Jaan 2005 19:43
Postitas pronek
kui jagaja laager läbi on siis ka jebib niimoodi kuna kontakti vahe pole korras.
enadl oli kunahgi sama jama:spin
Postitatud: 03 Jaan 2005 14:27
Postitas ttkmees
Niisiis, tänane päev möödus probleemideta . Ootan ja katsetan veel paar päeva, kuid lootused on kõrged.

Postitatud: 03 Jaan 2005 15:18
Postitas olaaf

mina vahetsin omal 2x karpat - mõlemad said ennen pealepanekut täis kapremondi, plokikaane - (kap-rem), jagaja, lugematu arv kontakte, kondekaid, rootoreid, süütepooli, bensiinipumba, pool elektrijuhtmestikku, geneka (kap-rem), kütusetorud, kõik voolikud, jne jne jne
tulemust pole. vahel ikka külmalt käivitades jurab, peab gaasi peal hoidma muidu tahab ära kooleda - mina liigitasin asja raami veaks

uuel autol seda viga pole, kuigi karpa on täiesti jama täis, kontaktivahe paigast ära, süüde jumal teab kus

Postitatud: 03 Jaan 2005 15:41
Postitas zumm20
mul ka sama jama aga syyteboolis ega jagajas see viga olla ei sa ju peab siis ikke karpas olema
Postitatud: 03 Jaan 2005 17:47
Postitas GTA
kusjuures leidsin K.Aleksiuse raamatust "Sõitkem säästlikult" karburaatori häälestamise kohalt midagi sellist, et ebapüsivaid pöördeid tooreklapi kasutamisel võib põhjustada vilets teleskoopvarras. ei oska hetkel seisukohta võtta, kuna endal pole ühtegi teist proovimiseks sahtlist parasjagu võtta. kuid keda huvitab võiks selle ära proovida ja teada anda kas muutus midagi.
Edit by gta: "Mõni mootor ei jõua pärast külmalt käivitamist hästi töötada ega talu õhuklapi täielikku sulgemist. Sellisel juhul võetakse maha karburaatori teleskoopvarras ja pestakse hooliklat bensiiniga puhtaks." "Sõitkem säästlikult" Kalju Aleksius 1984
Postitatud: 03 Jaan 2005 18:01
Postitas Laurimetall
Soojenedes asjad paisuvad. Võibolla kellegil on idee ,mis asi paisub aeglaselt või tahab paisumist ,et mootor korralikult käiks ,selle probleemi korral. Üx asi on see ,et kui tooreklapp on peal ,siis on seguklapp natuke avatud ja mootor saab rikast segu. Kuna tegu vist 05 tüüpi karpaga siiis sellel sulgub seguklapp kui toore maha lükata. Siis peax tyhikäik täielikult töötama. pole päris kindel ,kuid äkki ei sulgi seguklapp tihedalt või midagi ,et saab lisa õhku. ( pole päris kindel ,et see viga võib olla ,kuid mine tea ) soojenedes võibolla muutub tihedamaks ja tühikäik hakkab intensiivsemalt tööle . Viga võib olla ka natuke vales süütes ,kuid ega siin muud värki pole ,kui vaja katsetada.
Postitatud: 15 Jaan 2005 09:54
Postitas rene07
Mul 07 sama teema et mingi hetk vajub ära aga kui mootor soe siis nagu kella värk:P Algul krutisin ja pöörasin karbussi igatpidi aga ei aita seal midagi

!!!! AGA kui termostaat korralik läheb mootor ruttu soojaks ja seni sõidan toorega mis täitsa kinnises asendis on
Postitatud: 15 Jaan 2005 18:36
Postitas ttkmees
Niisiis, probleem oli natuke aega ära ja siis tuli tagasi. Kuid hetkel ei ole see kõige tähtsam, sest juhtus selline paha asi nagu keti pingutustalla purunemine. Seega on käed-jalad tööd täis.
Postitatud: 15 Jaan 2005 23:45
Postitas Marcuz
Minul langesid vahest tühikäigupöörded ära sellepärast, et karpas selle jublaka, kus tühikäigu reguleerkruvi on, membraan oli õhtal ja võttis õhku vahele, aga see membraan vist ainult nendel karpadel, millel seal vaakum on...