1. leht 1-st

98- bensiin LADA mootoris?

Postitatud: 20 Dets 2004 15:23
Postitas Landy
Lugedes uudist:
http://www.delfi.ee/news/majandus/majan ... id=9345744

Tekkis küsimus,kas tavaline LADA karburaatormootor, mis mõeldud AI93 -ga sõitmiseks nii kange kütuse ka üle elab.
Praegu sõidan nagu juhtub 91 või 95 kütusega.

Postitatud: 20 Dets 2004 16:11
Postitas olaaf
mina sõitsin terve eelmise talve 98 bensiiniga, mootor käivitus paremini ja mingeid ebameeldivaid kõrvalnähte pole siiani esinenud...

ee... tuli meelde veel et ka üleeelmine talv sõitsin vahel 98 bensiiniga :)

Postitatud: 20 Dets 2004 16:20
Postitas MarT
kas see mitte ei olnud nii,et 90% eestis pakutavast 98-st on tegelikuses 95 oktaaniarvuga ning 95 siis 94-93

Postitatud: 20 Dets 2004 16:54
Postitas leif
Ma arvasin kah, et 98 midagi ei tee. Teeb, klapp põles sisse ära. Arvan et süüdlaseks oli just 98.

Postitatud: 20 Dets 2004 18:33
Postitas mess
Minu masin 95ga häste sõita ei tahagi. Täna oli kohe meeldiv üllatus, kui Neste hinda langetas, nii soodsalt pole ammu tankinud. 98ga aasta otsa sõitnud ja sõidan ilmselt õige mitu aastat veel. Kui vahest harva rahast kahju on hakanud ja 95 olen pannud, siis massinal kohe kuidagi tuju s*tem.

Kui mootor korras, siis ei põleta see 98 küll mingeid klappe läbi. Soomes popsutavad paljud uunikumidki 99 kütusega ringi, sest see on ainus mitte E bensiin hetkel. Tuleb lihtsalt süüde parajaks sättida ning elame jälle.

Postitatud: 20 Dets 2004 21:30
Postitas olaaf
klapid lähevad kui kütusesegu liiga lahja on :)

Postitatud: 22 Dets 2004 23:32
Postitas Tegija
Ja kui nad valesti reguleeritud on.

Postitatud: 22 Dets 2004 23:47
Postitas ffbi
98 sõites tuleks tõsta ju surveastet natuke siis peaks küll sobima.

Postitatud: 22 Dets 2004 23:48
Postitas madcycle
aga kas süüdet ei peaks keerama,kui sõidad kõrgema oktaanarvuga bensiiniga?
olen kuulnud ,et pidavat,kuigi kindel ei ole.

Postitatud: 23 Dets 2004 11:04
Postitas Arno
peab küll jah varajasemaks

Postitatud: 23 Dets 2004 11:13
Postitas olaaf
Algselt postitas: Arno
peab küll jah varajasemaks
ei pea, aga kannatab ilma detoneerima hakkamata :)

Postitatud: 23 Dets 2004 18:00
Postitas 21099
Sõidan ka 98,enne oli probleeme aga nüüd pole mingeid probleeme old

Postitatud: 23 Dets 2004 18:21
Postitas asjamees
mina olen tähendanud vanemate autode puhul mis siis jäävad sinna 10 aasta piirist välja on 98 bensuga sõites kütusekulu tunduvalt väiksem ja ka mootori töö korrektsem.

Postitatud: 23 Dets 2004 21:47
Postitas GTA
ise sõidan ka aeg-ajalt 98-ga, mingeid imelikke helisid, detonatsiooni ega kütusekulu suurenemist pole märganud. iseasi palju ma sõidan, läbisõit on ikka väga väike, suvega ca 1500km:D klapid on mõned tuhanded tagasi reguleeritud (soveldatud mitte) ja samal ajal sai ka uue nukkvõlli panna.

...aga olen kuulnud lada mootoritest, mis ei elanud paagitäitki shell v-power kütust üle, klapimajandus oli ära põlenud mõnesaja kilomeetriga. v-power oli 99 oktaaniga ja kindlasti väga hea kvaliteediga...

Postitatud: 23 Dets 2004 21:47
Postitas ffbi
See on selleks et toimub erksam põlemine aga kui surveastet pole tõstetud põletab see klappe. Ning aru saab alles siis kui on juba hilja. Ning minagi sõitsin enne talve korra 98 ja mootor töötas tõesti hästi. Aga kui ilmad läksid külmemaks ei tahtnud mootor algul korralikult töödata kui alles külm oli ning käivitamine oli ka vaevalisem.

Postitatud: 28 Dets 2004 20:57
Postitas kaimo
ehh mis siin jamada mina sõidan kõigega mis põleb:flaming , kuid kui olen kasutanud 95 ja/või lahjemaga siis tavaliselt lasen peale igat paagitäit 5-10 l 98 puhastan mootorit, põletab jama, mis sinna on tekkinud. :D

Postitatud: 29 Dets 2004 11:14
Postitas hullmaks
kõrge oktaaniarvu süüks küll klappide põlemist ei maksa ajada, oktaaniarv näitab detonatsioonikindlust ehk siis iseenesliku kiire põlemise kindlust suure rõhu all, klapid põlesid ülivanadel mootoritel , uunikumdel, millised tahtsid saada etüleerimata bensiini ehk siis kõrge pliisisaldusega bensiini millise määrimisomadused olid paremad kui tänapäevasel etüleeritud bensiinil. Sellised on minu teadmised ja mälestused koolipapade jutust, aga vaielge vastu kui teil on muud infot:)

Postitatud: 29 Dets 2004 14:49
Postitas lihtsaltmati
Üldiselt kui auto on hästi seadistatud ja ja klapid vastavalt 98-sale reguleeritud ei juhtu midagi. Aga omaltpoolt soovitaks ikke 95-te!
Aga samas kui ülevaatusele minek siis on 98 parim küte mis sisse sobib!!;)

Postitatud: 29 Dets 2004 20:53
Postitas logman
Lihtsaltmati võiks täpsemalt seletada ,mis tähendab "klapid vastavalt 98-le reguleeritud". Kas paisumispilu suuremaks või väiksemaks?

Postitatud: 29 Dets 2004 21:12
Postitas olaaf
midagi reguleerima ei pea vastavalt 98 bensiinile..
tulenevalt suuremast detonatsioonikindlusest on võimalik keerata süüdet natuke rohkem varasemaks kui 95 bensiiniga sõites - sellest tulenevalt ka parem kiirendus madalatel pööretel (samas kõrgetel kaotad)
klapipilu peab ikkagi olema 0,15 külmal ja 0,2 soojal..
isiklikult sõitsin suvel paisumispiluga külmalt 0.18 - klõbises aga klappide avamine toimus järsemalt ja effektki oli tunda.. klõbinat oli ka parasjagu.

Kokkuvõtteks ärge hakake kohe midagi keerama - eriti kui pole vastavaid mõõteriistu või teadmisi millega oma reguleeringu õigsust kontrollida.

98 bensiin ei anna mingit ulme võimsust võrreldes 92 bensiiniga juurde.
samuti ei juhtu mingit imet sõites ainult 98 bensiiniga.