98- bensiin LADA mootoris?

98- bensiin LADA mootoris?

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
Kasutaja avatar
Landy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1053
Liitunud: 03 Mär 2003 22:56
Asukoht: Tallinn
Autod: Oli kunagi Niva 2121
Kontakt:

98- bensiin LADA mootoris?

Postitus Postitas Landy »

Lugedes uudist:
http://www.delfi.ee/news/majandus/majan ... id=9345744

Tekkis küsimus,kas tavaline LADA karburaatormootor, mis mõeldud AI93 -ga sõitmiseks nii kange kütuse ka üle elab.
Praegu sõidan nagu juhtub 91 või 95 kütusega.
Uuri ka Land Roveri klubi tegemisi!
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

mina sõitsin terve eelmise talve 98 bensiiniga, mootor käivitus paremini ja mingeid ebameeldivaid kõrvalnähte pole siiani esinenud...

ee... tuli meelde veel et ka üleeelmine talv sõitsin vahel 98 bensiiniga :)
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
m
MarT
Foorumi kasutaja
Postitusi: 20
Liitunud: 26 Apr 2008 15:19
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas MarT »

kas see mitte ei olnud nii,et 90% eestis pakutavast 98-st on tegelikuses 95 oktaaniarvuga ning 95 siis 94-93
l
leif
Foorumi kasutaja
Postitusi: 34
Liitunud: 14 Aug 2010 22:24
Asukoht: Tallinn
Autod: Audi A8

Postitus Postitas leif »

Ma arvasin kah, et 98 midagi ei tee. Teeb, klapp põles sisse ära. Arvan et süüdlaseks oli just 98.
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 846
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

Minu masin 95ga häste sõita ei tahagi. Täna oli kohe meeldiv üllatus, kui Neste hinda langetas, nii soodsalt pole ammu tankinud. 98ga aasta otsa sõitnud ja sõidan ilmselt õige mitu aastat veel. Kui vahest harva rahast kahju on hakanud ja 95 olen pannud, siis massinal kohe kuidagi tuju s*tem.

Kui mootor korras, siis ei põleta see 98 küll mingeid klappe läbi. Soomes popsutavad paljud uunikumidki 99 kütusega ringi, sest see on ainus mitte E bensiin hetkel. Tuleb lihtsalt süüde parajaks sättida ning elame jälle.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

klapid lähevad kui kütusesegu liiga lahja on :)
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
t
Tegija
Foorumi kasutaja
Postitusi: 187
Liitunud: 05 Okt 2004 22:52
Asukoht: Viljandi
Autod: Suzuki Baleno 1.3
Kontakt:

Postitus Postitas Tegija »

Ja kui nad valesti reguleeritud on.
f
ffbi
Suletud kasutaja
Postitusi: 64
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas ffbi »

98 sõites tuleks tõsta ju surveastet natuke siis peaks küll sobima.
m
madcycle
Suletud kasutaja
Postitusi: 5
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas madcycle »

aga kas süüdet ei peaks keerama,kui sõidad kõrgema oktaanarvuga bensiiniga?
olen kuulnud ,et pidavat,kuigi kindel ei ole.
a
Arno
Foorumi kasutaja
Postitusi: 35
Liitunud: 19 Sept 2003 11:43
Asukoht: Saku
Autod: 03

Postitus Postitas Arno »

peab küll jah varajasemaks
Töö tegi ahvist inimese. Inimene ostis ?iguli
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Algselt postitas: Arno
peab küll jah varajasemaks
ei pea, aga kannatab ilma detoneerima hakkamata :)
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
2
21099
Suletud kasutaja
Postitusi: 24
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas 21099 »

Sõidan ka 98,enne oli probleeme aga nüüd pole mingeid probleeme old
a
asjamees
Foorumi kasutaja
Postitusi: 180
Liitunud: 11 Jaan 2003 21:39
Asukoht: Tallinn
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas asjamees »

mina olen tähendanud vanemate autode puhul mis siis jäävad sinna 10 aasta piirist välja on 98 bensuga sõites kütusekulu tunduvalt väiksem ja ka mootori töö korrektsem.
Kasutaja avatar
GTA
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1316
Liitunud: 03 Dets 2003 21:37

Postitus Postitas GTA »

ise sõidan ka aeg-ajalt 98-ga, mingeid imelikke helisid, detonatsiooni ega kütusekulu suurenemist pole märganud. iseasi palju ma sõidan, läbisõit on ikka väga väike, suvega ca 1500km:D klapid on mõned tuhanded tagasi reguleeritud (soveldatud mitte) ja samal ajal sai ka uue nukkvõlli panna.

...aga olen kuulnud lada mootoritest, mis ei elanud paagitäitki shell v-power kütust üle, klapimajandus oli ära põlenud mõnesaja kilomeetriga. v-power oli 99 oktaaniga ja kindlasti väga hea kvaliteediga...
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
f
ffbi
Suletud kasutaja
Postitusi: 64
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas ffbi »

See on selleks et toimub erksam põlemine aga kui surveastet pole tõstetud põletab see klappe. Ning aru saab alles siis kui on juba hilja. Ning minagi sõitsin enne talve korra 98 ja mootor töötas tõesti hästi. Aga kui ilmad läksid külmemaks ei tahtnud mootor algul korralikult töödata kui alles külm oli ning käivitamine oli ka vaevalisem.
k
kaimo
Suletud kasutaja
Postitusi: 4
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas kaimo »

ehh mis siin jamada mina sõidan kõigega mis põleb:flaming , kuid kui olen kasutanud 95 ja/või lahjemaga siis tavaliselt lasen peale igat paagitäit 5-10 l 98 puhastan mootorit, põletab jama, mis sinna on tekkinud. :D
h
hullmaks
Foorumi kasutaja
Postitusi: 112
Liitunud: 08 Jaan 2004 14:31
Asukoht: Tallinn, mustamäe
Autod: vaz2105
Kontakt:

Postitus Postitas hullmaks »

kõrge oktaaniarvu süüks küll klappide põlemist ei maksa ajada, oktaaniarv näitab detonatsioonikindlust ehk siis iseenesliku kiire põlemise kindlust suure rõhu all, klapid põlesid ülivanadel mootoritel , uunikumdel, millised tahtsid saada etüleerimata bensiini ehk siis kõrge pliisisaldusega bensiini millise määrimisomadused olid paremad kui tänapäevasel etüleeritud bensiinil. Sellised on minu teadmised ja mälestused koolipapade jutust, aga vaielge vastu kui teil on muud infot:)
-
l
lihtsaltmati
Suletud kasutaja
Postitusi: 1
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas lihtsaltmati »

Üldiselt kui auto on hästi seadistatud ja ja klapid vastavalt 98-sale reguleeritud ei juhtu midagi. Aga omaltpoolt soovitaks ikke 95-te!
Aga samas kui ülevaatusele minek siis on 98 parim küte mis sisse sobib!!;)
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Lihtsaltmati võiks täpsemalt seletada ,mis tähendab "klapid vastavalt 98-le reguleeritud". Kas paisumispilu suuremaks või väiksemaks?
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

midagi reguleerima ei pea vastavalt 98 bensiinile..
tulenevalt suuremast detonatsioonikindlusest on võimalik keerata süüdet natuke rohkem varasemaks kui 95 bensiiniga sõites - sellest tulenevalt ka parem kiirendus madalatel pööretel (samas kõrgetel kaotad)
klapipilu peab ikkagi olema 0,15 külmal ja 0,2 soojal..
isiklikult sõitsin suvel paisumispiluga külmalt 0.18 - klõbises aga klappide avamine toimus järsemalt ja effektki oli tunda.. klõbinat oli ka parasjagu.

Kokkuvõtteks ärge hakake kohe midagi keerama - eriti kui pole vastavaid mõõteriistu või teadmisi millega oma reguleeringu õigsust kontrollida.

98 bensiin ei anna mingit ulme võimsust võrreldes 92 bensiiniga juurde.
samuti ei juhtu mingit imet sõites ainult 98 bensiiniga.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Vasta