1. leht 1-st
1,6 mootor
Postitatud: 12 Dets 2004 13:30
Postitas no fear
Nii asi nihuke saain endale 1,6 mootori ja tahax seda nats tuunida, olex vaja tarkade inimeste nõu...
1.kui palju võib 1,6l mootoril plokikaant maha lihvida....
2.tahax veel hooratast kergemax teha 2-3 kilo kust seda täiselt maha on vaja treida...ja kas sellega kaasnevad ka mingid ohud...
3.mõõtsin oma 1,6 kompresjooni ära ja asi tõsine oli 2.5bar väga vähe ju.....või mõõtsin valesti mis peax 1,6 kompresjoon olema...
4.kuda määrata mis mõõtu kolvi rõngaid on vaja tahax panna ke uued kolvirõngad aga ei tea täpset remont mõõtu...
Ma tean,et need teemad on juba läbi käinud ja olemas aga ma käisin ja uurisin..... üks räägib üht teine teist...nii,et ei jõudnud kuhugi.....
Paluks veel kõige targematel ja asja armastajatel suu kirja teel lahti teha ja mind nats aidata oleksin väga tänulik.....

Postitatud: 12 Dets 2004 14:12
Postitas olaaf
kui kompressomeetri korralikult ikka kinnitasid ja sealt vahelt survet ei lekkinud?
jutust jääb selgusetuks kas kõigil silindritel on surve 2,5?
kui mootor veel autol peal pane igasse silindrisse mingit vähe paksemat õli ja mõõda surved uuesti (kas vajutasid ikka gaasi põhja kui surveid mõõtsid?)
kui surve paraneb märgatavalt siis on rõngad läbi, kui vähe paraneb või üldse ei parane siis klapid ebatihedad või ei avane klapid.
mis mõõdus kolvirõngad on selgub plokikaane mahavõtmisel.
Postitatud: 12 Dets 2004 16:18
Postitas no fear
Nii nüüd mõõtsin uuesti kompresiooni ära ja tulemus hoopis teine kõikides silindrites on 4,5bar mõnel +-0,3 aga ikkagi kole väike teine vist.....
Postitatud: 12 Dets 2004 19:32
Postitas logman
No neid surveid saab ju mõõta baarides ,psi-des ja venelastel teatavasti atm. kasutusel. Uuri raamatutest ,palju ja mis ühikutes on norm. töösurve ja vastavalt sellele vali kell ,millega mõõta.
Plokikaane kohta võin öelda ,et 03 mootoril sai 0.6mm maha hööveldatud ilma ,et oleks pidanud 98benaga sõitma hakkama. Püüdsin tookord teha mingeid arvutusi ,et saada surveastet 10-11 tuuri ,aga saadud tulemusi ei saa kuigi usaldusväärseiks pidada.
Seega ei julgenud üle 0.6 maha närida.
Ja üldse sel teemal (kaanevärk) on pikem jahumine foorumis olemas. Otsi.
Kui sa selle mootori turult said ,siis pole ka mingi ime ,et tal rõngad kinni on. Igal juhul mina vaataks ennem järele ,mis karul kõhus ja siis hakkaks mõtlema tuunimisele ning kupatamisele. Nii et otsi soe pesa ja jõudu tööle!

Hooratta treimiseks on foorumis isegi joonis toodud ,kui vähegi viitsimist ,leiad.
Postitatud: 14 Dets 2004 09:53
Postitas no fear
Mootori keerasin ise sõbra siksilt maha see oli töökorras ja puha lihtsalt tahaks paremat minekut autole ,et lihviks nats plokikaant ja treiks hooratast......kui lihvisid 0,6mm palju siis kompresioon oli ja kas rohkem ei kannata lihvida....
Postitatud: 14 Dets 2004 10:41
Postitas parmhot
Vana teema küll, aga kordamine on....
freesimissügavus 0,2 0,5 0,8 1,0 1,2 1,5 1,8 2,0 2,5 2,9
surveaste 9,0 9,2 9,4 9,5 9,8 9,9 10,2 10,4 11,0 11,5
Asi kehtib siis 011 plokikaane puhul (surveaste 8,5).
Postitatud: 14 Dets 2004 19:33
Postitas logman
Algselt postitas: No fear
Mootori keerasin ise sõbra siksilt maha see oli töökorras ja puha lihtsalt tahaks paremat minekut autole ,et lihviks nats plokikaant ja treiks hooratast......kui lihvisid 0,6mm palju siis kompresioon oli ja kas rohkem ei kannata lihvida....
Nii ,mingisuguse tabeli said nüüd siit ja ühe tabeli leiad lisaks tänase posti seast.
Mis puudutab konkreetselt minu toimingut ,siis tookord oli suht vaene aeg. Aastaks kirjutati 93 vist. Mul polnud tarvis mingit ilget püssi ,tahtsin vaid pisut võimu juurde endise küttekulu juures. Olin lugenud ,et esimesed ladad tulid suurema surveastmega (8,8 siis) ja 74-75 hakati 8,5-ga neid mootoreid peale panema. Langetamise põhjuseks toodi "mootori ühtlasem töö samade võimsusnäitajate juures". Tegelikult lendasid siglad aga "hirmsasti"edasi ,oli liialt palju avariisid ja võmmid ei saanud teinekord nokatsitele järelegi. Siis organid käskisidki tehasel midagi ette võtta.
Mootorist ,mille tegin ,võid huvi korral lugeda foorumist. Otsi üles. Seal kõik toimingud kirjas. Liikus see käru ikka 95-ga ,mis just paar aastat ennem oli turule tulnud.
Mina jäin väga rahule kõigi näitajatega. Tõsi ,sõitsin üle 70 000 km ,aga siis juhtus mingi soga minema nukkvõlli kanalisse ning puuduliku õlituse tõttu läks ühe klapi jagu sektsiooni lepikusse(nukk maas ja nookur läbi).
Samal ajal tulid esisilla vasakpoolsed kinnituspoldid ka raamist läbi ja otsustasin käula maha müüa. Kahjuks
Ilus oli rsk!!!
vt. mootor ja väljalase - sil.kaane kerge modimine
edit: surveid ei mõõtnud kunagi ,sest polnud põhjust. Astet aga ei tahtnud sellepärast ka suuremaks ajada ,et igal asjal on teatud reserv ja keegi ei teadnud kui tugev nii palju läbisõitnud mootor enam on. Uuega võid ju pulli teha ,aga vanaga?

Postitatud: 17 Dets 2004 18:36
Postitas no fear
Igal jugul suured tänud kõigile........sain nüüd nats jälle targemax....ega minagi mingit püssi taha tahax ka aint veits minekut juurde sest nöödasõit on ju siksiga jube taske kui minekut pole...peab ju hirmsat sirget ootama enne kui saax rekkast nööda.....
Ja veel üx küssa ühed vennad soovitasid klapi vedrudele seibid alla panna,et vedru tugevam oleex aga kas seda ka vaja on.......
Postitatud: 17 Dets 2004 19:22
Postitas logman
Proovinud pole seda nippi ,aga teoreetiliselt annab asi efekti kõrgetel pööretel. No pakun ikka alates 4-5000. Kui palju sa mootoril ikka niimoodi unnata lased? Rallikatega on iseasi ...
Samas jälle mõtlen ,et kas niimoodi ühel päeval ei viska mõni klapp nööpi otsast. Ikka see vana ressursi teema ,et palju võib jõudu rakendada ,enne kui asjad järele annavad? Keegi ju ei tea...
Samamoodi võivad klapipesadel ,mis saavad nüüd samuti tugevamaid plõkse ,tööpinnad kiiremini kuluma hakata.
Tead ,ma arvan ,et tee kõik muu valmis ja proovi mõni aeg niisama kärutada. Siis võid ju pärast kl.kambri kaane all ka neid vedrusid pusida ,suht lihtne töö iseenesest ju ja võrdluse saad kah kohe teada.
Postitatud: 22 Dets 2004 15:57
Postitas no fear
No nii info on olemas nüüd võib tegutsema hakata ex vaatab mis välja kukub.....suured tänud kõigile,kui mõni küsimus tuleb siis tüütan jälle targemaid......
Postitatud: 03 Jaan 2005 16:00
Postitas no fear
Krt küll ei saa ikka teiste juttu uskuda vennad ütlesid,et sellel 06l millel mootori maha võtsin on 1.6 mootor aga oh üllatust kraapisin sita maha ja mis nägin 03 mootor veider ja differ ka veel 03 oma mis jama on olen kuulnud küll et 06 on peal ka 03 differ aga mootor... veider....
igal juhul tuleb nüüd seda ehitama hakata ex ta ikka parem kui minu mootor mis praegu peal... aga üx küssa veel olen poleerimise kohta lugenud et ei soovitata sisselaset eriti poleerida aga plokikaane kanaleid ikka võib ja väljalaset ka aga küssa selline mis moodi poleeritakse mis vahenditega ja kuidas tahax seda ikka ise teha,et raha kokku hoida......
kui millegist valesti aru olen saand ex siis parandage...
Postitatud: 03 Jaan 2005 18:40
Postitas logman
Mul käis see poleerimine ikka ainult oma kümne sõrme ja liivakaga. Tahtsin samuti raha kokku hoida. Alguses lasin vist mingi liivakast meisterdatud junniga trelli otsas. Nühkisin niikaua ,kui tehasevalu konarused siledaks sain.
Muidugi seda pead teadma ,et säärase lihvimise käigus saavad omad kriimud ka klappide pesad. Need on mõistlikum soveldada alles pärast.
Ära ka mootori pärast meelt heida. Isiklikult sümpatiseerib 03 rohkem.
Postitatud: 04 Jaan 2005 12:55
Postitas no fear
Jaaa nüüd läheb poleerimisex tänud sulle logman,et jagad siin oma kogemusi ja hooratta joonise leidsin ikka suure orgunnimise peale üless,nüüd võib treialit tüütama minna...........
Postitatud: 03 Veebr 2005 21:34
Postitas no fear
Olen nüüd niikaugel et mootor on peal ja isegi töötab........
Mis siis sai ikkagi ära tehtud......
hooratas kergem 2 kg
välja-sisselaske kanalid plokikaanes poleeritud
plokikaant on 1,3mm maha lihvitud
+uued saaled,rõngad 06 radika toppisin ka lõpux peale kuigi ei tahtnud minna sai siis nats rellakat kasutatud ja asi kombes nüüd
ja kui sissesõidu ära teen saab ka tulemused üless panna aga noh pole just lihtne 1000 km naha sõita
igal juhul kui katsetamisex läheb annan teada....
Postitatud: 03 Veebr 2005 22:43
Postitas Moss
Algselt postitas: No fear
pole just lihtne 1000 km naha sõita
igal juhul kui katsetamisex läheb annan teada....
1000 on ikka liiga vähe, 3000 km oleks nagu parem juba.
Postitatud: 11 Veebr 2005 20:06
Postitas no fear
Jah asi niikaugel et masin liigub ja päris hästi jutud et kergem hooratas põhjustab mootori lonkamise ei pea vett oma hooratas 2 kilo kerdem ja mootor käib sama hästi kui vana ja pöördesse läheb masin väga hästi

Aint kohalt võtuga pole veel harjund aga ex harjub ära...............