Mootori surveaste kyssa

Mootori surveaste kyssa

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
s
saastaja
Suletud kasutaja
Postitusi: 1
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Mootori surveaste kyssa

Postitus Postitas saastaja »

Sai siis silindritel surveastet möödetud 3-l oli 11,5 aga 4-ndal oli aga surveasteks 14,5 , kas viimane liiga kõrge ei ole ??? Või millest selline asi tingitud ????
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

liigne õli silindris ilmselt,
mõõtsid sa ikka survet - surveaste on suhtarv :)
ehk on ka keegi kunagi surveastet tõstnud ja nüüd mootor kulunud ja esimesed 3 silindrit hõredad :)

kas mootoril esineb õlikulu?
kas mootor suitseb?
kas mõõtsid külmal mootoril (objektiivse tulemuse saavutamiseks soovitatakse paar päeva lasta autol niisama seista, et õli jõuaks silindriseintelt/rõngaste vahelt ära vajuda täielikult ja siis külmalt mõõdad)
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Algselt postitas: saastaja
Sai siis silindritel surveastet möödetud 3-l oli 11,5 aga 4-ndal oli aga surveasteks 14,5 , kas viimane liiga kõrge ei ole ??? Või millest selline asi tingitud ????
Sa oled vist küll surve või veel pedantlikumalt öeldes töösurve ja surveastme sassi ajanud.Surveastet üritasin kunagi mõõta ,aga ei suutnud kuidagi välja arvutada põlemiskambri mahtu. Ma sõna otseses mõttes MÕÕTSIN siis süstla ja erinevate vedelikega aga see ei õnnestunud ,sest kõik nad käitusid erinevalt: märgamine jne.
Kui sa nüüd surveid mõõtsid ,siis on selle ühe püti erinevus jah nats imelik. Kui kõik oleksid ühtlaselt 14,5 ,siis poleks ulgumiseks põhjust ,kõrgem surve tähendab vaid seda ,et selle sil.ga on kõik OK. Pigem uuri teisi kui ühtlasemat mootori tööd igatsed. Kuigi ega nende näitajal ka veel SOS ei ole.
Lõpuks lepiks ikka kokku ,et SURVEASTET ARVUTATAKSE JA SURVEID MÕÕDETAKSE.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Nagu Olaaf ütles viga ikka ilmselt neljandas silindris (kui on tavamootor). Seal liiga palju seda survet. Õlirõngas vist läbi.
Erinevate silindrite vahel tohib olla kuni üks att erinevust. Üle selle tuleks juba hakata remondi peale mõtlema.
C
t
tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas tuhajuhe »

Kõik on asjalikku juttu rääkinud ja vastu ei vaidle.Aga kui ikka mõni silinder on alla 7 siis on ikka päris rikkis ja seda peaks lausa kohe remontima.Üle jäänud surved üle selle on ok.Kuid erinevusi on palju ja teine kord ei annagi neid kuidagi kohendada.Kui siis kap.remondiga.
56506878
Kasutaja avatar
petz
Foorumi kasutaja
Postitusi: 78
Liitunud: 08 Dets 2004 21:32
Asukoht: Tartu, Põlvamaa
Autod: VAZ 1111 OKA

Postitus Postitas petz »

Tegemist siis minu mosse mootoriga (Uzam 331.10). Polnud lihtsalt ise arvuti juures ja lasin tuttaval küsimuse üles panna. Kõrgem kompressioon on esimeses silindris. Mõõtsin soojal mootoril. Mootor võtab õli umbes liitri kümne tuhande km-i kohta. 215 000 km sõitnud mosse mootori kohta vist vägagi hea tulemus. Ei suitse! Ka muud näitajad normis. Mootorit ei ole seni remonditud ega lahti võetud. Raamatust leidsin, et 11,5 on hea tulemus, aga 14,5 ei tohiks ju ka uuel mootoril olla?
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

mõõda surved külmal seisnud mootoril, ntx hommikul enne tööle minekut..
ilmselt ongi 1 silindri õlirõngas kulunud ja karta on et terve mootor. (selgub hommikul mõõtes..)

mina soovitan mitte midagi ette võtta ja kuni mootor liigub rahuliku südamega sõita.
kui on kibe tahtmine midagi teha siis vaheta kolvirõngad, aga seda saab jällegi täpsemalt teada külmast peast mõõdetud survete järgi..

-edu-
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
petz
Foorumi kasutaja
Postitusi: 78
Liitunud: 08 Dets 2004 21:32
Asukoht: Tartu, Põlvamaa
Autod: VAZ 1111 OKA

Postitus Postitas petz »

Aitäh kõigi vastuste eest. Proovin esimesel võimalusel mõõta külma mootori puhul. Panen vastavad tulemused ka siia üles.
Kasutaja avatar
petz
Foorumi kasutaja
Postitusi: 78
Liitunud: 08 Dets 2004 21:32
Asukoht: Tartu, Põlvamaa
Autod: VAZ 1111 OKA

Postitus Postitas petz »

Eelmisest mõõtmisest läbitud u 2000 km. Seekord mõõtsin siis seisnud külma mootori puhul ja sain järgmised tulemused:
esimene silinder: 14,2 (enne soojalt 14,5)
teine silinder: 11,2 (enne soojalt 11,5)
kolmas silinder: 11,2 (enne soojalt 11,5)
neljas silinder: 13,2 (enne soojalt 11,5 - kahtlustn viga mõõtmisel, kuigi mõõtsin kaks korda)
Muud näitajad: õlikulu 120 ml/1000 km
Kütusekulu maanteel 90 km/h, talvekummidega: 7,2 l /100 km.
Mootor käivitub hästi iga ilmaga ning teisi probleeme ei esine.
Mida arvata nii suurtest surve erinevustest ning kas on põhjust muretsemiseks ja mootori remondiks või hoopis HADO kasutamiseks?
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Ei taha olla nüüd sinu eest otsustajaks ,a kui kõik muu on korras ,ma mõtlen küünlad puhtad jne. ,siis ei sibliks mina küll veel mootori kallal midagi. Sõidaks rahulikult edasi ,lihtsalt hoiaks teda kõrgendatud tähelepanu all.
Kui nüüd millalgi peaks õlikulu järsult tõusma ,siis vähemalt tead kust põhjust otsida. Enne mootori lammutamist ei saa kahjuks ka midagi valmis otsida ja nii ikkagi annaksin piitsa ,kuni kestab.
Vasta