1. leht 2-st

silindrikaane kerge modifitseerimine

Postitatud: 14 Nov 2004 23:34
Postitas GTA
kuna loodan tulevikus ka mootori kallale asuda, oleks vaja pisut infot, kuidas korrastada ja pisut modida 05-e silindrikaant. tööd oleks järgmised: klapipesad sügavamaks puurida, põlemiskamber poleerida (ja pisut kambri kuju muuta), väljalaskelaskekanalid poleerida. eesmärgiks on suurest surveastmest tingitud detonatsiooni kõrvaldamine, põlenud klapipesade uuendamine (ning sügavamaks saamine detonatsiooni eest kaitsmiseks) ja ploki üldise hingamise parandamine. ning ilmselt osadele üllatuseks ei oleks vaja plokikaant madalamaks lihvida.

ilmselt pole need tööd koduste vahenditega kvaliteetselt tehtavad:rolleyes kuid ehk siiski on midagi mullegi jõukohane? rohkem huvitaks, kes oleks nõus sellist tööd ette võtma ja palju see kokkuvõttes maksma läheks.

btw, olen selle mootori koha pealt pisut tuhm, kui ma mingite faktidega sissejuhatuses mööda panin, palun öelge. kasvõi, kuidas kõige efektiivsemalt võidelda detonatsiooni vastu samal ajal surveastet (kuskil 10 kandis) kärpimata. üldse, igasugune know-how plokikaante modimise kohta sellesse postitusse oleks teretulnud:)

Postitatud: 16 Nov 2004 11:39
Postitas Mahno
Kõige kodusem vahend on kasutada kõrgema oktaaniarvuga bensiini näiteks.

Süüde on õige, ma eeldan.

Postitatud: 16 Nov 2004 12:21
Postitas MarT
mm...klapipesade süvendamisega langetad ju jälle surveastet, või saan valesti aru?

Postitatud: 16 Nov 2004 16:36
Postitas Jan
sportnukk

Postitatud: 16 Nov 2004 19:55
Postitas Moss
Algselt postitas: Mart
mm...klapipesade süvendamisega langetad ju jälle surveastet, või saan valesti aru?
Aru saad õigesti ja see on ka tal eesmärk. Aga see süvendamine mõjub deforsseerivalt.

Postitatud: 16 Nov 2004 20:04
Postitas Jan
Algselt postitas: GTA kuidas kõige efektiivsemalt võidelda detonatsiooni vastu samal ajal surveastet (kuskil 10 kandis) kärpimata.
oli ju jutt et surveastet kärpimata, muidu võiks ju kolbe ka natuke madalamaks teha

Postitatud: 16 Nov 2004 21:42
Postitas Moss
Aga imelik, et Sul, GTA, see surveaste nii suur on.

Postitatud: 17 Nov 2004 10:19
Postitas olaaf
ehk ajab mees surve ja surveastme segamini,
kui surveaste on 10 on surve silindris 14, midagi umbes

Postitatud: 17 Nov 2004 17:21
Postitas GTA
tegemist siis sellesama short-rod mootoriga:

http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=4886

uurin, kuidas selle survega siis ikkagi on, et saaks ikka mootori korralikult käima, surveastet võiks õige pisut ka kärpida, kuid short-rod mootori mõte, nagu ma aru saan, selles et mootor on küll 1600cc kuid suur surveaste muudab mootori pöördemomendi paremaks kui originaalsel 06-e 1600-ll (surveaste 8,5)

klapipesasid tuleks süvendada, et detonatsioon ja suurenev kuumus neid ära ei põletaks\muud moodi vigastaks nii et sellega olen nõus.

edit: peale muu arutluse võiks keegi asjaga kursis olev inimene esimeses postis öeldud tööde hinna välja öelda;)

Postitatud: 17 Nov 2004 19:47
Postitas tuhajuhe
Klappe pesadesse sisse freesimisel saate küll ime väikse surveastme languse kuid halvema silindri täitumise värskete gaasidega.Ennem võtke kolvist maha natuke,ning võib põlemiskambrit suurendada.Et gaasid paremini pöörleks silindris(seda tehakse kõigil lada mootoritel võidusõidu jaoks).

Postitatud: 18 Nov 2004 14:51
Postitas Moss
Algselt postitas: tuhajuhe
...põlemiskambrit suurendada.Et gaasid paremini pöörleks silindris(seda tehakse kõigil lada mootoritel võidusõidu jaoks).
...ja et neil lihtsalt oleks kergem silindrisse pääseda (vt esimest pilti - http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=2810 ).

Postitatud: 19 Nov 2004 09:48
Postitas Tegija
Detonatsiooni vähendamisest oli seal veel juttu.Kui hästi mäletan siis räägiti teravate nurkade sujuvamaks muutmisest ja põlemiskambrite poleerimisest...?Kanaleid ei ole mõtet julmalt suureks ajada.Koduste vahenditega on võimalik teha küll vähemalt mina teen.Detonatsiooni saab vähendada ka jagaja modimisega nii rääkisid autokrossi sõitjad.

Postitatud: 20 Nov 2004 01:08
Postitas GTA
idee poolest peaks see olema tänavasõidumootor, seega sportnukka kasutada oleks mõttetu, pöördemoment läheks valede pöörete peale, short-rod mootorit nagunii üle 6000 pöördesse ajada ei soovitata. palju kolbe pealt lihvida tuleb/on võimalik üldse? milles see jagaja modimine veel väljendub? lihtsalt süüde varasemaks/hilisemaks? ja põlemiskamber suuremaks veel, selle tehnoloogiast ei tea ma veel midagi eriti:(

mis siis maksaks see lugu orienteeruvalt: kolvid pealt maha freesida, põlemiskambreid suurendada, väljalaskekanalid poleerida ja klapipesad soveldada;) mõne tööga saan kindlasti ise hakkama, kuid kolbe ja gaasikanaleid freesida võimalust mul pole

Postitatud: 20 Nov 2004 11:17
Postitas Tegija
Jagaja pane 01 oma, sellel oktaankorrektor ja süüde hilisemaks.Modimise jätan enda teada.Hind oleneb sellest, kes seda teeb.Süüdet saaks paremini juba töötava mootoriga paika sättida.

Postitatud: 21 Nov 2004 19:27
Postitas FlammablE
Miks seda surveastet nii keeruliselt madalamaks vaja ajada? Selle jaoks on vast kõige lihtsam kasutada paksemat tihendit.
Samas see surveaste 10:1 on ju veidi tehtud mootorites täitsa tavaline. Kui mootor on juba ka praktikas olemas, siis vaata, kas 98 hakkab detoneerima või mitte. Arvan, et 98 sõites peaks päris hästi käima. Võrdluseks mul Scorpiol manuali järgi juba tehasest 10,3:1 surveaste. Muidugi mootor on kapitaalselt erinev kui siksi oma :spin

Postitatud: 30 Nov 2004 02:36
Postitas logman
Teatavasti olevat parim mootor 03 oma ,ehk siis 1500-ne.See töötab nagu priidu viiul.Oled vist saanud mingisuguse kuuekäraka."Kolmel" on kolvikäik ja syl. läbimõõt omavahel kõige paremini tasakaalus - see mu isiklik vankumatu veendumus. OK.,nüüd asjast: Mul oli duubelkopikas,millele panin vanaisalt saadud 75a. 03 vahele.Sõitnud oli see mootor üle 500 000 km.Sees olid 76,4 kolvid ja hülss käras veel enam-vähem.Rõngad panin uued.Kaanel lasin maha 0,6mm,kanalid nühkisin peegliks ilma et oleksin neid suuremaks freesinud.Samuti said liivakaga üle käidud sisselaskekoll.kanalid.Põlemiskambrid hõõrusin samuti läigaks.See jama võttis koos klappide soveldamisega täpselt nädala ,`a 4-5h päevas ja maksis 50.-EEK-i freesimise eest pluss töörõõm.Lõpptulemus oli järgmine: 0-100km/h:11-12sek. Max u.178km/h Kütet 6,5-7,2 100-le.Proovi järgi ja ei kahetse.

Postitatud: 30 Nov 2004 14:22
Postitas Moss
Algselt postitas: FlammablE
Võrdluseks mul Scorpiol manuali järgi juba tehasest 10,3:1 surveaste. Muidugi mootor on kapitaalselt erinev kui siksi oma...
Selleks, et siin midagi võrrelda oleks, vaja teada mõlema mootori nukkvõllide andmeid ning mõõtmismeetodeid (nulltõus, @ 0.050" või 1mm). Ja kui sul just 4 klappi sil. kohta pole, siis pole need mootorid nii erinevad midagi...

EDIT: Võib-olla on SELLEST väheke kasu.

Postitatud: 20 Dets 2006 19:29
Postitas vardo13
minult tuleb nüüd suht loll küsimus. kuidas lihvitaxe plokikaant maha ja millega.

Postitatud: 20 Dets 2006 20:29
Postitas Tegija
Freespingis freesiga.

Postitatud: 21 Dets 2006 12:34
Postitas Moss
...ja pärast silutakse lihvpingis.