1. leht 1-st

K: Vahevõlli vahetus lada mootoril

Postitatud: 19 Okt 2004 10:43
Postitas olaaf
Huvitaks siis kuidas seda õigesti teha.
poes on müügil originaalmõõdu saaled ja originaalmõõdu võll.. kuid tagumine väiksem saale ei lähe üldse võllile ja suurem ehk siis esimene saale mahub küll napilt võllile kuid ringi ta saale sees enam ei käi..

on siis kellelgi häid soovitusi kuidas vahevõlli vahetada?

Postitatud: 19 Okt 2004 11:18
Postitas jeejee
Ma olen seda nalja kunagi teinud, päris jama on see. Kui vanad saaled pole veel väga ära kulunud, siis on lihtsam osta remont mõõdus vahevõll.

Postitatud: 19 Okt 2004 13:27
Postitas olaaf
Algselt postitas: jeejee
Ma olen seda nalja kunagi teinud, päris jama on see. Kui vanad saaled pole veel väga ära kulunud, siis on lihtsam osta remont mõõdus vahevõll.
1 rem on liiga suur, originaal on liiga väike..
saaled tuleb ära vahetada, selles pole kahtlust.
eriti hullult on kulunud võlli tagumine osa ja saale..
võll ise on sügavate soontega

Postitatud: 19 Okt 2004 14:10
Postitas jeejee
Mina tegin nii. Kuna tagumine saale on pronksist, siis lihvisin peenikese liivapaberiga parajaks. Kui käes proovisin, siis oli paras, aga kui puksi külge lõin, siis läks võll ikka väga tihedalt sinna sisse. Vaevu käis ringi. Esimese saale sain parajaks kraabitsaga. Sõna otseses mõttes kraapisin parajaks. Alguses käis raskelt ringi, aga peale paari tiiru ei olnud enam probleemi. :D

NB:::: Kindlasti pead vaatama, et õlitus augud oleksid ikka oma kohtadel.

Postitatud: 19 Okt 2004 16:12
Postitas motamees
Nende saalede paikapanemiseks ja hõõritsemiseks on erirakised, mid ei ole kusagilt leidnud. Niisama käsitsi tegemine on päris mõttetu. Tagumise puksi jaoks saab kasutada tavalist hõõritsat aga .... . Asi nimelt selles, et see peab olema ka täpselt teljes. Kui käe järgi teha siis läheb kindlasti hõõrits teljest välja ja asi muutub mõttetuks. Tuleb treida esimesse auku spetsrakis, mis juhib hõõritsa otse telge mööda tagumisse auku.
Minu mootoril õnneks piisas võlli vahetusest. Loe teemast "motamees2102" Liikmete autod alt. Seal kirjeldasin päris täpselt seda vahevõlli jama.

Postitatud: 19 Okt 2004 20:50
Postitas Moss
Aga kui raske nende saalede vahetamine on ja kas vajab mingeid eri tööriistu? Kriimustatud saalesid ei tahaks nagu remonditavasse mootorisse jätta ja raha tahaks ka enda tasku jätta ning ise ära teha selle töö...