1. leht 1-st

Kaks originaal karburaatorit 2106

Postitatud: 21 Veebr 2016 14:18
Postitas Tony_2106
Tervist!

Internetis surfates, komistasin järgneva video otsa - https://www.youtube.com/watch?v=Icj8DlTx298

Peale video vaatamist, tekkis huvi teha midagi sarnast. Videos kasutatud kollektorid, tuleb vist ise valmis vorpida, või on selliseid saada kuskilt?

Postitatud: 21 Veebr 2016 18:58
Postitas ironseries
Väga huvitav. Ise arvan, et siiski peab ise tolle valmis meisterdama. On ka kellegil kütusekulu kohta midagi öelda?

Postitatud: 21 Veebr 2016 19:51
Postitas Hulkur
Lada Ok kolded. Neid süsteeme juba proovitud ka. Isegi peenemad vennad ei suutnud neid sünkrooni panna.

Postitatud: 22 Veebr 2016 09:06
Postitas Tony_2106
Siis pean vist mingi teise varjandi kasuks otsustama.

Näide: https://www.youtube.com/watch?v=M5MF6Brw9D4

Arvan, et näites toodud varjandi teostus pole vist odav.

Postitatud: 22 Veebr 2016 09:51
Postitas Hulkur
vaadake twisti teemat. Tema proovis ka neid mootoratta karburaatoreid.

Postitatud: 22 Veebr 2016 11:18
Postitas karel
Arvan, et tsikli karpade variant on kah suht mõttetu. Reguleerimisvõimalused ja oskusteave nende kohta on kesised ja see muudab kogu häälestamise õnnemänguks. Twist-i teemas oli vist lõpptulemuseks see, et rahuldavalt tomima ta neid ei saanudki? Pigem soovitaks ebay-st mõnda universaalsemat topeltkarpat hiilida. Weber-id on arusaamatult kallid, aga näiteks endal õõnestus skoorida 100 euri eest ilusas korras dellortod.

Postitatud: 23 Veebr 2016 20:01
Postitas Tony_2106
Leidsin veel ühe huvitava video. Masin pole küll 2106, vaid on 2101. Südameks on pandud talle Duratec mootor.

Video: https://www.youtube.com/watch?v=Gg-318Se2Bg

Postitatud: 23 Veebr 2016 20:14
Postitas -Berg-
Minulgi mõlgub mõtteis Muhu motot veelkord järeleaidata. Karpadest vaatan seekord mööda. Pritsung oleks nagu reaalne samm edasi, tegelikult. Ladal lihtne. Muhul kolle jaguneb kaanes kaheks. Raskem variant. Tehtav. Mina soovitaks küll minna mitu astet edasi ja pritsungit mõelda-aretada.

Postitatud: 23 Veebr 2016 21:07
Postitas Tony_2106
Hea mõte! Seda tasub lausa kaaluda. Leidsin ka pisikese teemaharu pritsungi kohta, siit foorumist:

http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... #pid158646

Postitatud: 24 Veebr 2016 16:00
Postitas olaaf
 
karel kirjutas:Arvan, et tsikli karpade variant on kah suht mõttetu. Reguleerimisvõimalused ja oskusteave nende kohta on kesised ja see muudab kogu häälestamise õnnemänguks. Twist-i teemas oli vist lõpptulemuseks see, et rahuldavalt tomima ta neid ei saanudki? Pigem soovitaks ebay-st mõnda universaalsemat topeltkarpat hiilida. Weber-id on arusaamatult kallid, aga näiteks endal õõnestus skoorida 100 euri eest ilusas korras dellortod.
Weberid on põhjusega kõrgelt hinnatud.. universaalsemaid karburaatoreid võibolla polegi olemas... pean siinkohal silmas DCOE seeriat

Dellortosid on mitmeid erinevaid tüüpe, DHLA40 ja DHLA40E pole odavamad kui Weberid, kuna need on nn performance tüüpi universaalkarburaatorid.
DHLA40N/H ja muud tähed on nn Emission tüüpi, mõeldud enamuses 2L mootoritele millel kitsad nukkvõllid ja hea vaakum tühikäigul..

Emissioon tüüpi dellortode häälestamine väikse kubatuuriga jämeda nukkvõlliga mootorile on suhteliselt rõve ja olenevalt sisudest mitte väga odav tegevus.. Võimalik, et peab vahetama alljärgnevast: kurgud /kiirenduspumba pihustid /peadüüsid /õhudüüsid / emulsioonitorud...
kõiki neid asju on aga vaja 4tk, selleks, et häälestada veel mitmeid erinevaid komplekte.
Dellortode varuosade saadavusega on samuti teinekord probleeme..
Protsessi edukus, sõltub otseselt eelnevalt tutvutud vene- ja inglisekeelsest kirjandusest..

Viimati paigaldasin DHLA40N stokk 1500 mootorile, häälestamine võttis 2 õhtut kasutada olid Carbtune II, Colortune ja lairiba lamda...
Pidin ringi tegema tühikäigu düüsid, emulsioonitorud, kolm korda muutma kütuse tasapinda, korduvalt muutma jagaja siseelu jne

Tulemus eriti madalal pöördel jäi ikka üsna keskpärane..

Postitatud: 25 Veebr 2016 19:03
Postitas karel
Ma ei väidagi, et DCOE-d halvad on, lihtsalt minusilmis on DHLA-d igati edumeelsema disainiga. Mõtlen kiirenduspumpa, "õhuklapimehhanismi", reguleerkruve... Weberite eeliseid näen ma pigem mittemateriaalses osas, ehk siis laialdane oskusteave, teatav kultuslikkus jne.

DHLA emissions versioonide osas muidugi nõustun, et sobimatu karburaatori kohandamise peale võib ilmselt väikese varanduse ära raisata.
Endale ostsin kah tegelikult DHLA40N variandi. Samas olen ma suht optimislikult meelestatud, sest enne sai pisut kodutööd tehtud. Pärinevad need 1,6 alfa pealt, kurgud on 30mm ja düüsid peaks kah kõik suht parajad olema. Plaan on need paigaldada kergelt moditud 1700 mootorile. Niipalju, kui google mind õpetanud on, siis peaksin pääsema suurema tühikäigudüüsi paigaldamisega ja võibolla ka natu suurema kütuse peadüüsiga. Aga jah, internetitargad oleme me kõik, praktikas selgub asi kevadel.:)