1. leht 1-st
Klapivedrud ja "lääne analoogid"
Postitatud: 03 Jaan 2016 20:18
Postitas loonik
Millised lääne autode klapivedrud sobivad mõõdu poolest klassiku mootorisse? Paigaldasin made in Russia tugevndatud "racing" vedrud aga tulemus on vilets. Tekkis mootorisse vale hääl ja lõpuks jõudsin põhjuseni. Kaheksast sisemisest klapivedrust 6 on pooleks murdunud. Ilmselt on need üle karastatud ning tänu sellele ka kestsid ainult ca 200 km. Välimised on õnneks terved ning hoidsid suurema hävingu ära.
Keegi kirjutas foorumis vanema Escordi 1,6 omade sobivusest. Aga täpsemalt? Tahaks veidi jäigemaid kui VAZ enda originaalid.
Postitatud: 03 Jaan 2016 22:22
Postitas Walter
Kas kokkusurutult klapivedru keerdude vahele jäi ikka piisavalt ruumi?
Postitatud: 03 Jaan 2016 22:49
Postitas loonik
Küllap jäi. Tegemist venelaste toodanguga tagaveoliste mootoritele.
Ise leidsin sellise tabeli kus Sierra 2,0 (kas DOCH või OHC jääb selgusetuks) vedrusi kasutatakse. Vene keele mõningane oskus vajalik -
https://www.drive2.ru/b/288230376152085770/
Postitatud: 04 Jaan 2016 11:34
Postitas olaaf
Sierra vedrusid saab kasutada, olen kasutanud ka toyota, mersu ja nissani vedrusid.
Ülemine taldrik tuleb 99% ringi teha või uus teha...
Kaaluga tuleb mõõta, et "over the nose" kilogrammid üle 90-100kg ei läheks.
"on the seat" kilod võiksid jääda 45-55 vahele.
fordi vedru on üle mõistuse karm ja tuli lasta 37mm peale lahti, et nookur ja nukk kohe otsa ei saaks.
Vene võidusõidu vedru pähe müüakse seal mida iganes - alati tuleb kõik 3x ise üle kontrollida...
Mis tõusuga nukkvõll sul kasutusel on? Kui alla 7,8 tõus nukal, siis ma ei näe eriti probleemi..
Mis pööretele mootor arvestatud on?
Postitatud: 04 Jaan 2016 16:18
Postitas RRisto
Schrick vedrusi pannakse ju ka? Ungarlastel need kasutusel. Kui mäletan, siis 100euri komplekt vms küsiti.... siis tasuks juba parem nukk ka neilt võtta, saab transahinna vähe paremaks

Postitatud: 04 Jaan 2016 20:14
Postitas Hulkur
Ford sekskort 1,6 b.
Postitatud: 04 Jaan 2016 21:33
Postitas Qunts
Ma loen ja uurin seda teemat ja ei julgegi enam mootorit käevitama hakkata.
Nimelt originaal vedru on kasutusel nuka tõus oli vist 10,9
Palju vedru vahe min. on kokkusurutult ?
(Minu mootoril ei mahtunud originaal vedru ära) Lasin nukka pukka madalamaks teha ja alumist vedru alla olevat seibi pidin ka tuunima/treima, et mahuks ringi käima.
Tuleb vist ka mingi lääne analoog leida peale sellise teema lugemist.
Postitatud: 04 Jaan 2016 21:43
Postitas loonik
Nukk mida kasutan on Estonets 10,5 mm. Seega ei midagi räiget, tõus originaal 21213 Niva võlliga võrdne.
Fordi vedru mida kasutatakse on 8 klapilise 2,0 Sierra originaal. Välimise võib jätta Lada originaali. Küll on aga Fordi sisemise vedru pikkus 8mm rohkem. Seega on Olafi arvamus liiga suure kg kohta ilmselt tõsi.
Postitatud: 04 Jaan 2016 21:48
Postitas logman
Qunts kirjutas:
Palju vedru vahe min. on kokkusurutult ?
Есть рекомендация что для хорошей долгой и надёжной работы пружина должна иметь расстояние между витками
не меньше 1.5 мм при полном подъёме клапана, если сделать меньше то есть большая вероятность обламывания пружины (кстати это же написано на сайте ОКБ)
https://www.drive2.ru/b/288230376152085770/
Postitatud: 04 Jaan 2016 21:55
Postitas teitur
Qunts kirjutas:
Nimelt originaal vedru on kasutusel nuka tõus oli vist 10,9
10,9 on sul siiski klapi tõus. Nuka tõus on sellise klapi tõusu korral ca 7.3mm.
Ise kasutan originaalvedruga kõvasti suurema tõusuga nukka, kahjuks olen paberi ära kaotanud kus andmed kirjas aga klapi pealt oli tõus 12 või suts alla selle. Nuka pealt siis ca 8mm tõus, klapitaldrikud ja nukaraam ringi tehtud.
Ptüi, ptüi, ptüi..... veel käib.
Postitatud: 04 Jaan 2016 21:59
Postitas Hulkur
Qunts kirjutas:Ma loen ja uurin seda teemat ja ei julgegi enam mootorit käevitama hakkata.
Nimelt originaal vedru on kasutusel nuka tõus oli vist 10,9
Nii jäme võll?
Kus sa sellega sõitma hakkad?
Kas mitte tuha kunagi öelnud, et klappi liialt lahti ajamine pigem tekitab uusi muresi/probleeme kui mingit võitu.
Postitatud: 04 Jaan 2016 22:05
Postitas Qunts
Seltsimees Tuha tegi mul selle nukkaraami ümber ja ei ole see klappi tõus !!!
10,9 klappitõus käib vabalt originaal nukaraamiga ja ei pea madaldama nukaraami.
Selles ei olnud küsimus.
Küsimus olí, mis on min klapi vedru vahe kokkusurutult ?
Ja mille klappivedru kasutada ?
Postitatud: 04 Jaan 2016 22:09
Postitas teitur
No seda ma nüüd mitte ei usu, et sul 16.3mm klapitõusuga nukk on

Postitatud: 04 Jaan 2016 22:22
Postitas Qunts
teitur kirjutas:No seda ma nüüd mitte ei usu, et sul 16.3mm klapitõusuga nukk on

Loe minu auto ehitust ja siis näed isegi.
Ma ka ei taha uskuda aga nii on või parandage mind kui eksin.
Postitatud: 05 Jaan 2016 02:14
Postitas logman
Qunts, pole su auto teemas mitte komatäpikestki nukkvõlli parameetritest mainitud

Postitatud: 05 Jaan 2016 21:40
Postitas VäikeMägilane
Siksi originaal vedru saab kasutada maks. 12.2 klapitõusuga (mingi 7.75-7.85mm nuki tõusu, reaalselt mõõdetud, klapivahe 0.18mm)
Kuid vedru jääb hõljuma 7000-nde kandis elik ei tee oma tööd enam. Omast kogemusest pole mingit kangemat vedru vaja kui klapitõus jääb alla 11.8
Samas siksi vedru kulub kiiremini ja seega peab neid natuke tihedamaini siis vahetama ja uusi tuleb käe vahelt 'läbi lasta' enne kui sisse pannakse midagi.
Quintsile: 10.9 on klapitõus (elik 7.1-7.2mm nuki tõusu)
Fordi 2.0 vedrud ei ole siksile head, kuid jah ehk siis aind sisemisi kasutada.
1.6 omad sobivad paremini vähe, samuti on osad 08 omad paremad või siis 08 tuning vedrud venest.
Postitatud: 06 Jaan 2016 10:06
Postitas RRisto
Mul ungarlaste nukk (peaks 11,2mm klapitõusu olema, 296kraadi) ning 7-7500rmp vahele lastes saime suure hulga sõrmuseid seal tagasi

Said sisse korralikud/kontrollitud Lada vedrud, pöördeid üle 7k ei aja ja toimetavad hästi....ptui-ptui-ptui
Postitatud: 06 Jaan 2016 10:35
Postitas olaaf
Nuzhdini 10,5 on nii lahja nukk, et selle pärast pole mitte midagi vedrude majandusel tegema hakata, peale 6000 pööret teeb mootor ainult müra, tehtud kaanega klapikuju ja klapipesaga nikerdades õnnestub 6500 pöördeni venitada kasulikku osa..
Postitatud: 07 Jaan 2016 23:03
Postitas olaaf
Üks linnuke sosistas, et sisemised klapivedrud olevat alla andnud kellelgi N256 nukaga...
Kaanel oleks hea täistõusul kontrollida palju klapil varu veel on lahti minna..
Venest uued klapivedrud on kestma jäänud enamasti..