1. leht 1-st

K: Väntvõlli raamlaagri lõtk

Postitatud: 19 Nov 2015 03:25
Postitas Rannamäe
Sooviks endast targematelt teada, kui suur peaks olema tehaseandmete kohaselt raamikaelte/kepsukaelte ning saalede vaheline lõtk klassiku mootoril.

Nimelt, koostasin ühe alumise otsa (21213) uue väntvõlli ning Glyco standardmõõdus saaledega. Pärast raamipakkude lõplikku pingutamist käib võll küll käega keerates ringi, kuid mitte nii kergelt kui ma oleks lootnud. Minu amatöörlikul hinnangul nõuab võlli peenest otsast kinni võttes pööramine pisut liiga suurt momenti. Raamipakud on õigesti asetatud ning koostamisel on kasutatud uut mootoriõli.

Oma hirmude kõrvaldamiseks mõõtsin "õlikile" paksuse ära kasutades Plastigauge-nimelist toodet. Kõigil kaeltel sain laias laastus sarnase tulemuse - 0,038 mm. Toote mõõtemääramatus on küll ilmselt suur, aga peaks umbes õige sajandiku kätte andma.

Pilt

Mõtteid? Nõuandeid? Soovitusi?

Ette tänades,
Martin

Postitatud: 19 Nov 2015 07:40
Postitas logman
Nu ma leidsin netist säherduse teksti: Номинальный расчетный диаметральный зазор между шейками коленчатого вала и вкладышами подшипников должен составлять для коренных подшипников – 0,026–0,073 мм, для шатунных – 0,02–0,07 мм, максимально допустимый зазор между шейками и вкладышами – 0,15 мм и 0,1 мм соответственно.
Ehk siis kirillitsast robustselt maakeelde tõlgituna:
Normaalne raamsaalede lõtk peab jääma vahemikku 0,026-0,073mm.
Sama lõtk kepsusaaledel 0,02-0,07mm.
Maksimaalne lubatud lõtk raamidele 0,15mm ja kepsudele 0,1mm.

http://vaz-doc.ru/niva/dvigatel/106-dvigatel-21213.html

Nõuandeid:
Hea oleks vaadelda eelmiste sees olnud saalede kulumust sellise pilguga, et ega sel plokil vändaliin või väntvõll kõver pole.
Kontrolliks üle v.võlli pikilõtku.

Postitatud: 19 Nov 2015 15:26
Postitas olaaf
väntvõll ilmsalt viskab 1-2 sajandikku ja pildil kenasti näha, et tagumine kaela osa 0,025 juba..