1. leht 2-st
kuidas 01 talvel paremini käima saada
Postitatud: 05 Dets 2002 11:20
Postitas killercop
kas keegi võiks aidata ja anda mingeid soovitusi kuidas talvel autot paremini käima saada. Selline jama ka veel et kui aku on autol kuskil nädala peal ja auto sellel ajal üldse ei sõida on aku kellu, natuke voolu on sees kuid mitte käivitamiseks piisavalt.

Postitatud: 05 Dets 2002 12:14
Postitas fibo
köige pealt mööda aku klemmidelt kas kuskil mingit lühist ei ole , kui on hakka seda otsima kui ei ole pead raha koguma et uus aku osta
mul endal oli näiteks pasunad kinni roostetanud ja aku jooksis paari päevaga tühjaks
head otsimist
Postitatud: 06 Dets 2002 16:54
Postitas olaaf
Kasuta massilülitit.. (võta akul 1 klemm lahti)
Mul endal on see salongi toodud ja alati. kui autost ära lähen siis katkestan aku + ahela.. (massilüliti natuke moditud..)
Seda lühist muide sa võidki jääda otsima.
1võimalus on.. kui autost ära lähed hakka valikuliselt releesid, kaitsmeid välja võtma..
kui võtad õige välja siis teoreetiliselt ei tohiks enam akut tühjaks tõmmata. [praktikas võib lühis olla ka enne releed/kaitset

]
PS! Kui aku klemmi lahtiühendamine ei aita siis kontrolli elektrolüüdi tihedust akus. Laetud aku korral peab olema 1,27
Auto ei käivitu
Postitatud: 01 Jaan 2003 17:07
Postitas Nimetu
Külma ilmaga ei taha auto kohe mitte käima minna. Kui garaazis seisab, siis veel kuidagi läheb. Aga kui on terve öö väljas seisnud, siis teda enam käima ei saa. Ja kui käima saab, siis sureb veel umbes 3 korda välja.
Milles võib probleem olla?
Küünlad on just vahetatud. Jagaja kaane vahetasin ka välja, kuna eelmisel oksüdeerusid kontaktid ära. Ja aku on korralik.
Ja mida üldse teha, et auto paremini käivituks?
Mina tean mina tean..
Postitatud: 02 Jaan 2003 10:48
Postitas olaaf
vaheta jagaja küljes olev kondekas ära, see seda jama põhjustabki. Ma ise mässasin sama murega päris tükk aega enne kui pihta sain.
Proovida võid ka uut süütepooli ja kontrollida alalisvooluringi.
Talvel aitab siksil veel see kui keerad süüdet (jagajat) veidi (1-2mm) päripäeva.. st. süüdet hilisemaks.
[see aitab eeldusel, et kõik muu enam-vähem korras]
Alati kui mul külmadega ei taha käima minna on see aidanud.
Vaata ka bensupump(tagasivooluklapid) ja karburaator üle, puhu düüsid läbi, vaata kas ujukiruumis õige tase, kas nõelklapp peab, mis seisus on õhufilter.
Viimasel ladaklubi kokkutulekul tallinnas sai ühe kopika karpa lahti võetud ja see oli parasjagu s*tta täis. lisaks veel mingi peenike vasktraadijupp II kambri klapi vahel mis ei lasknud klappi kinni (vea põhjus..).
Kokkuvõtteks:
Kui külmal mootoril on vähemalt 8 atm kompressiooni kõigis silindrites peab ta käivituma iga ilmaga. kui ei käivitu tasub esimesena otsida viga süüte ja toitesüsteemist. Edu vea otsimisel:lol
Postitatud: 02 Jaan 2003 17:14
Postitas Nimetu
Kui kõrge peab olema kütuse tase ujukikambris?
Ja täpselt mida sa mõtled alalisvoolu ringi kontrollimise all?
Postitatud: 03 Jaan 2003 09:47
Postitas mati
Ülemine tase ujukikambris peab olema 7mm - 7,5mm (ujuki ja kaane vahel), alumine on + 8mm.
Postitatud: 03 Jaan 2003 10:24
Postitas olaaf
Originaali postitas Mati
Ülemine tase ujukikambris peab olema 7mm - 7,5mm (ujuki ja kaane vahel), alumine on + 8mm.
tähendab õige tase mäletamist mööda
kaldpinna keskel..
mõõtnud ma seda kunagi millimeetrites pole
AA lugesin kaks korda siis sain pihta.. Mati räägib ujuki kaugusest karburaatori raamist. seda on kõige mugavam panna paika 7mm puuriga eeldusel, et õige vahe on 7mm.
:To Nimetu- Alalisvooluring on kõik mida mööda 12v läheb enne süütepooli. Nagu Sa ilmselt tead on süütepoolil kaks mähist primaar ja sekundaar. vot primaarmähisesse tekitatakse katkesti kontaktide abiga pulseeriv pinge. Tänu sellele kord tekkib kord kaob primaarmähises pinge e elektriväli ning tänu süütepooli ferromagneetilisest materjalist südamikule ka magnetväli mis indutseeribki sekundaarmähises kõrgepinge..

Loodan, et said aru. Tegi nii mõnegi üldistuse ja tegelikult võib seda asja veelgi pikemalt seletada.
Muide, kus kaugelt mees oled Nimetu. Kui tallinnast võiks asja ju üle vaadata, kui oled kõik ära proovinud ja ikka ei aita.

Postitatud: 03 Jaan 2003 10:33
Postitas tuhajuhe
Ehh,kus te neid ujuki kauguseid(7mm,8mm) võtate?Kui korrata veel seda mõtet et käia läbi mõnest raamatukogust je ehk leiab raamatu;Ziguli siis selles raamatus on tabel koos tüüside mõõtudega ja muu andmetega.Üldiselt ega suurem asi raamat ei ole aga selle kohapealt hea.Ja karpa ujuki ja kaane vahe on 6,5 või 7,5 olenevalt tüübile.
Postitatud: 03 Jaan 2003 10:56
Postitas tuhajuhe
Muidugi olaafil õigus et alalis voolu ringi kontrollida,aga oluline on ka starteri seisukord.Kui starteril on mõni halb ühendus või puksid ja harjad kulunud,koormab alalis voolu pinge maha. Ja süüte tegevuseks ei jätku õiget särtsu ja ka jälle ei käivitu.
Postitatud: 03 Jaan 2003 23:49
Postitas Nimetu
Tallinna lähedalt olen. Päälinnas käin tihti.
Nii et kui ise hakkama ei saa, siis äkki kysin abi.
Igatahes tänud kõigile soovituste eest!
Postitatud: 04 Jaan 2003 23:19
Postitas Mel
Viimasel ladaklubi kokkutulekul tallinnas sai ühe kopika karpa lahti võetud ja see oli parasjagu s*tta täis. lisaks veel mingi peenike vasktraadijupp II kambri klapi vahel mis ei lasknud klappi kinni (vea põhjus..).
Muideks, kui hakkasin karpat puhastama oli kuskilt tulnud järgmine mõistatuslik traadijupp ja roninud otsapidi õhudüüsi sisse. Õnneks oli piisavalt kõver ja polnud alla kukkunud.
Postitatud: 05 Jaan 2003 02:03
Postitas Nimetu
No nii!
Küünla juhtmelt säde on ~0,5cm pikk. On see norm, või liiga vähe?
Karpa tasemeks sain tüüsidest natuke üles poole(peaaegu 1/4 kambrist).
Postitatud: 05 Jaan 2003 12:41
Postitas Pets
hea oleks vaadata yle ka syyteluku kontaktplaat, kulunud/põlenud kontaktidega kipub pingelang peale tulema, seegi takistab omakorda käivitamist
Postitatud: 05 Jaan 2003 19:40
Postitas olaaf
Muide Nimetu, ega sa gaasipedaali ei vajuta kui käivitad. Endal vähemalt tõmbab siis nii täis, et pukseerides ka käima ei lähe...
Muide oleks tore kui saaks ka mingit vastukaja mida proovind oled ning kas ja kuidas aitas.. muidu ei tea enam mis värk on.
Küünlajuhtmelt sädeme hindamine on nagu kohvipaksult homse ilma arvamine.
Ruumis kus on rõhk on sädet tekitada palju raskem. Küünlajuhtmelt näeb, kas kõrgepinge on- mitte seda kui kõrge ta on.
Düüsidest natukene ülespoole on küll veidi ebamäärane. eriti teadmata karburaatori tüüpi, kuid kui tase on kaldpinna keskel(mootor enam vähem horisontaalne) siis mootor käivitub normaalselt. endal vähemalt on nii.
Normaalseks käivitumiseks on vaja lisaks korras mootorile ja abisüsteemidele ka korralikku bensiini.
Postitatud: 05 Jaan 2003 20:08
Postitas Nimetu
Igatahes see "käi v*t uu" ei aidanud eriti.
Kui gaasipedaali annan, siis tundub kuidagi paremini käima minevat.
Kui karburaatoris ujukikambri kütusetasemest rääkida, siis mis kaldpinnast on jutt? (Karburaatori tüüpi ei tea täpselt, aga mootor on 1,2)
Kütus mida tarbin on 95 ja teistel välismaistel autodel põleb sama kütusega normaalselt.
Ja ega ma eriti rohkem ei olegi teinud, kui karpa taset vaadant ja sädet kontrollinud.
Nüüd peale selle kõige annab juba aku ka vaikselt tunda, et tema eluiga hakkab otsa saama(lähen vist homme akukeskusesse mõõtma).
Räägi siis olaaf kus kandis tallinas sa oled. Et äkki oleks ikka vaja üle vaadata, kui ilmad edasi külmaks jäävad.

Postitatud: 06 Jaan 2003 13:12
Postitas olaaf
Liigun enamasti lasna ja pirita ümbruses kuid ka kesklinnas..
nüüd hakkas uus nädal pihta nii, et enne nädala lõppu aega pole.
Muide tuhajuhtmel õigus. Sa mõõda pinget süütepooli ergutusahelas
(seda on igavene jama teha ilma pikkade testri juhtmeteta. Mõõtmiseks soovitan analoog testrit.)
:kaldpind-- see on see viltune sein ujukikambris..
Postitatud: 16 Jaan 2003 12:11
Postitas amfiibinimene
kas need eelsoendid mitte kallid pole? (mitte tavaline plokisoojendi kuhu lükkad toast toodud juhtme sisse) vaid ikka auto enda elektiga või bensiiniga eelsoendid.
SOOJENDUS
Postitatud: 16 Jaan 2003 16:17
Postitas fibo
kas need eelsoendid mitte kallid pole? (mitte tavaline plokisoojendi kuhu lükkad toast toodud juhtme sisse) vaid ikka auto enda elektiga või bensiiniga eelsoendid
SIHUKE mis käib lihtsalt lödvikute vahel maksab 700w 1500.- hiljem kui autot vahetad vöid soenduse kaasa vötta lükkad lihtsalt toru soenduse asemele
kütuse kokkuhoid : -5c söidad 6km 300*käivitad säästad 90l bensu
eks arvutage ise kas tasub vöi ei
Postitatud: 16 Jaan 2003 16:21
Postitas fibo
see millest juttu oli käib juhe seina aga selline ilma juhtmeta maksab 12v 6000.- .....16000.-