ma arvan ka, et see 3 a. oli pigem ikkagi vene akude puhul.
ma olen 100% kindel, et kõik Varta jt. kõvade tegijate akud peavad korras auto peal vabalt üle kolme aasta vastu.
Esialgne postitaja 2107
Huvitav, huvitav miks ka tipptootjad siis akule üle 3 a. garantiid ei anna???
Huvitav, huvitav miks ka tipptootjad elektroonikaseadmetele (telerid, stereoseadmed) enamasti üle 2 aasta garantiid ei anna?:wow
Kui aku eluiga kolme aastaga piirdub, siis on tema kasutamisega midagi mäda. Kas siis lüpstakse ta tihtilugu liiga tühjaks (kuna auto normaalselt ei käivitu) või vastupidi laetakse üle. Muide vahel aitab ka üsna surnud aku ellu äratada mõned korrad nõrga vooluga tühjendamine ja laadimine. Eriti seisnud akude puhul. (ka telefoni akudega toimib hästi) Kui (auto)akut normaalselt kasutada peaks vast mõistlik eluiga sinna 10 aasta kanti kiskuma? Mis motamees arvab?
PS! Muidugi ei taha ma sellega väita, et aku mahutavus uuega võrreldes samal tasemel püsib ja ega 10 aastase aku peale eriti kindel küll ei tasu olla.
Ja siis saab akut laadida veel glaubrisoola lahusega ja seest ära pesta ja uuesti laadida ja plaate vahetada jne. Aga mina küll sellisega koduväravast välja ei läheks. Mis vene aega puutub, siis traktori peal pidi aku kestma aasta ja autol 2 aastat. See kehtis ettevõtete masinatele, mitte eraautole, mis liigub vähem. Praegusel ajal antakse isegi kuivale akule piiriks 15000 käivitust.
No kümme aastat on liig mis liig. Aga ülejäänus on Laadal õigus. See õigus kehtib ainult selliste inimeste puhuks kes autot ise väheke hooldavad ja tegelevad. Tänapäeval aga paraku sellega suurt enam ei tegelda. Teeninduses vahetasin ikka väga palju selliseid akusid välja mis kuskil kolme aasta kanti. Kui inimene on ükskord akuga hädas olnud siis ta enam ei usalda seda ja vahetab ta parem välja. Taksodel on üldse hea kui aasta hakkama saavad. Poed ei taha taksodele garantiid ka eriti anda aga paraku peavad. Nt Honda Civicu aku ei pidanud aastatki. Kolm neid uusi oli ja kõigil vahetati akud aastaga. Tean neid sest me tegime Hondadele garantiihoolet.
Akut tuleks vahel pikalt ja väikse vooluga laadida. Siis ta iga pikeneb (see on sulfateerumise vastu).
Üks kunde kunagi ütles aku kohta väga tabavalt.
Aku ei maksa ju mitte sittagi ainult paagitäis bensiini. Ja kui mõelda siis tõesti nii see on. Vene ajal oli paagitäis kuskil 10 rubla aga aku maksis 60 rubla.