K: remont väsinud mootorile
K: remont väsinud mootorile
Kõigepealt hinda mootori seisukord ära, olaaf juba uuris sult seda... Lase mõõta silindrisurved, selgita välja ega mootor õli ei söö, ei leki kusagilt, kas käivitub korralikult, kas käivitub ilma kloppimiseta, kas süüde ja kontaktide suletud nurk on õiged, kontaktid puhtad ja õige vahega, kas küünlad on ikka kena oranzikat tooni, mõõda õlirõhku mehhaanilise manomeetriga, kas nukkvõll on kulunud või klapid klõbisevad jne. Mootori seisukorras saab üsna täpselt hinnata ka seda maha või isegi eriti lahti võtmata. Samamoodi saab ka diagnoosida mis vigu põhjustab, mitte vea väljaravimiseks kõik ettejuhtuv ära vahetada, saaledest alustades ja õlikorgiga lõpetades (kuigi see oleks ka õige kui lihtsalt kapremont plaanis on). Juhul kui kõik töötab korralikult, pole mõtet mootorit ka torkida, eriti juhul kui seda ei jaga.
Kiirendust ja kiirust saad juurde nii: loobid seest kõik mittevajaliku välja - istmed, polstrid, pagass tühjaks, pumpad kummid kenasti täis, paned võistlemise ajal aknad kinni. Ja pidurid tee esimesena korda, peale võitu/kaotust tuleb pidama ka saada!
Ühesõnaga kui algteadmised puuduvad, võta ette mõni tark raamat, ntx. Soodla "Sõiduauto ?iguli" ja käi sealt auto punkt-punkti haaval üle - auto tehniliselt korda. Kui see on tehtud võtad foorumi lahti, loed mootori teemad läbi, sead eesmärgid ja uurid mida nende saavutamiseks vaja on ja siis lööd rahakotirauad lahti sest mootori forsseerimine pole odav lõbu. Kodus viili, 10-se lehtvõtme ja haamriga ei forsi sa s***agi... Aga just see raha paneb piirid, omalgi on neid mootoririmakaid mitu aga ei jätku sedagi et mõnele kapremont teha, forssimisest rääkimata.
Kiirendust ja kiirust saad juurde nii: loobid seest kõik mittevajaliku välja - istmed, polstrid, pagass tühjaks, pumpad kummid kenasti täis, paned võistlemise ajal aknad kinni. Ja pidurid tee esimesena korda, peale võitu/kaotust tuleb pidama ka saada!
Ühesõnaga kui algteadmised puuduvad, võta ette mõni tark raamat, ntx. Soodla "Sõiduauto ?iguli" ja käi sealt auto punkt-punkti haaval üle - auto tehniliselt korda. Kui see on tehtud võtad foorumi lahti, loed mootori teemad läbi, sead eesmärgid ja uurid mida nende saavutamiseks vaja on ja siis lööd rahakotirauad lahti sest mootori forsseerimine pole odav lõbu. Kodus viili, 10-se lehtvõtme ja haamriga ei forsi sa s***agi... Aga just see raha paneb piirid, omalgi on neid mootoririmakaid mitu aga ei jätku sedagi et mõnele kapremont teha, forssimisest rääkimata.
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
issand saa aru ma ei taha forssida noh,loe mu 8'ndat postitust ja äkki saad aru et ma ei taha forssida vaid korda teha,ma teen ära siis lihtsalt elemantaarsed asjad,vahetan õli ja õlifiltri,kolvirõngad,süüde paika,karpa puhtaks,muud ma siis mootori kallal ei tee,saan ma nii aru,aga üks asi on veel,et kui üks mootoripadi katki on ja seda vahetan,kas siis on teine ka vahetada vaja,sest äkki kui üks on katki siis väntsutab teise ka ära w?:puzzledmina ka ei tea
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
kui teine terve siis pole vaja vahetada...
01 mootoriga võid tegelt jalgratta vastu võistelda ja sedagi vaid allamäge...
kolvirõngaste vahetamise eel tuleks kontrollida kas silindrid ellipsis pole!
muidu tuleb kasu asemel hoopis kahju.
kui ford vähegi teovõimeline siis saad nii pikalt pähe et lausa nutt tuleb kurku...
01 mootoriga võid tegelt jalgratta vastu võistelda ja sedagi vaid allamäge...
kolvirõngaste vahetamise eel tuleks kontrollida kas silindrid ellipsis pole!
muidu tuleb kasu asemel hoopis kahju.
kui ford vähegi teovõimeline siis saad nii pikalt pähe et lausa nutt tuleb kurku...
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
loomulikult on sellised asjad võimalikud, kuna mootorid pole ühtemoodi seatud..
esialgu soovitan surveastme tõsta kõrgemaks, kolvidele klapipesad sisse, klapid korralikult sisse soveldada ja jäigemad klapivedrud, sisselaskekollektor sobitada sisselaskekanalitega, kovid kaalu ja soovitavalt kergemaks, kepsud kergemaks ja kaalu, veidi lühemad ja kergemad kolvisõrmed, tahasilda 4.44 (2102) reduktor, 2106 käigukast.
kere võimalikult kergeks, kõik pigi ja matid välja, kõik istmed välja, kõrvalistuja oma kaasaarvatud, tagumised aknatõstukisüsteemid minema, fikseeri klaas puupulgaga, tagavara rattad ja muu kraam loomnulikult välja, nii, et pagassi ei jääks mitte midagi, isegi põhjamatti mitte..
ise söö vaid kapsaliblesid!!! ka sinu kaal loeb!
aku pane võimalikult väike, mingi mootorratta oma aga vaata et oleks käivitus tüüpi aku, pidevalt keerleva sundventilaatori asemele paigalda el vent,
vedrud võid veidi lühemaks lõigata - suurtel kiirustel stabiilsem, korralikud amordid - kasvõi originaalid aga et nad töötaks, ette topeltstabikas, pidurisilindrid korralikult käima..
esialgu soovitan surveastme tõsta kõrgemaks, kolvidele klapipesad sisse, klapid korralikult sisse soveldada ja jäigemad klapivedrud, sisselaskekollektor sobitada sisselaskekanalitega, kovid kaalu ja soovitavalt kergemaks, kepsud kergemaks ja kaalu, veidi lühemad ja kergemad kolvisõrmed, tahasilda 4.44 (2102) reduktor, 2106 käigukast.
kere võimalikult kergeks, kõik pigi ja matid välja, kõik istmed välja, kõrvalistuja oma kaasaarvatud, tagumised aknatõstukisüsteemid minema, fikseeri klaas puupulgaga, tagavara rattad ja muu kraam loomnulikult välja, nii, et pagassi ei jääks mitte midagi, isegi põhjamatti mitte..
ise söö vaid kapsaliblesid!!! ka sinu kaal loeb!
aku pane võimalikult väike, mingi mootorratta oma aga vaata et oleks käivitus tüüpi aku, pidevalt keerleva sundventilaatori asemele paigalda el vent,
vedrud võid veidi lühemaks lõigata - suurtel kiirustel stabiilsem, korralikud amordid - kasvõi originaalid aga et nad töötaks, ette topeltstabikas, pidurisilindrid korralikult käima..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
- atzkarik
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 799
- Liitunud: 01 Aug 2005 20:52
- Asukoht: Tallinn(Kalinini rajoon)/Männiku laiali garage
- Autod: vaz 2101,2107
lisamata jäi veel kerge hooratas ja natuke suurema täitega nukkvõll;)Algselt postitas: olaaf
loomulikult on sellised asjad võimalikud, kuna mootorid pole ühtemoodi seatud..
esialgu soovitan surveastme tõsta kõrgemaks, kolvidele klapipesad sisse, klapid korralikult sisse soveldada ja jäigemad klapivedrud, sisselaskekollektor sobitada sisselaskekanalitega, kovid kaalu ja soovitavalt kergemaks, kepsud kergemaks ja kaalu, veidi lühemad ja kergemad kolvisõrmed, tahasilda 4.44 (2102) reduktor, 2106 käigukast.
kere võimalikult kergeks, kõik pigi ja matid välja, kõik istmed välja, kõrvalistuja oma kaasaarvatud, tagumised aknatõstukisüsteemid minema, fikseeri klaas puupulgaga, tagavara rattad ja muu kraam loomnulikult välja, nii, et pagassi ei jääks mitte midagi, isegi põhjamatti mitte..
ise söö vaid kapsaliblesid!!! ka sinu kaal loeb!
aku pane võimalikult väike, mingi mootorratta oma aga vaata et oleks käivitus tüüpi aku, pidevalt keerleva sundventilaatori asemele paigalda el vent,
vedrud võid veidi lühemaks lõigata - suurtel kiirustel stabiilsem, korralikud amordid - kasvõi originaalid aga et nad töötaks, ette topeltstabikas, pidurisilindrid korralikult käima..
Võistlusauto ei saa mitte kunagi valmis, ta läheb ühel hetkel lihtsalt starti!
-
mMahno
- Foorumi kasutaja
-
cCozmonauT
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 644
- Liitunud: 20 Okt 2003 21:14
- Asukoht: Saku/Haapsalu
- Autod: BMW V8, Pontiac V8
- Kontakt:
ehk on keegi hiljuti ostnud omale uued saaled, ning oskaks öelda mis need maksid.
üleüldse võiks teha mingi teema kus oleks tabel erinevate lada mudelite varuosade hindadega. ala
vaz 2106
pood, linn, varuosa nim, hind
veerenni, tln, suunatuli vasak, 25eek.
kui keegi plaanib hakata nt midagi ostma siis teab palju tal see maksma võib minna. ma hakkan ka enda mootorit varsti ellu äratama, aga nüüd hakka tallinnast uurima palju see ja too maksa :S
üleüldse võiks teha mingi teema kus oleks tabel erinevate lada mudelite varuosade hindadega. ala
vaz 2106
pood, linn, varuosa nim, hind
veerenni, tln, suunatuli vasak, 25eek.
kui keegi plaanib hakata nt midagi ostma siis teab palju tal see maksma võib minna. ma hakkan ka enda mootorit varsti ellu äratama, aga nüüd hakka tallinnast uurima palju see ja too maksa :S
- Moss
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1069
- Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
- Asukoht: Siuntio, Soome
- Autod: erinevad illegaalid
- Kontakt:
Kui natuke hardcore'iks minna, siis tulevad autod juba tehasest välja ellipsis silindritegaAlgselt postitas: olaaf aga enne kolvirõngaste vahetust mõõda ellips ikkagi ära...

Corrado, mis uhke üritus see on, kus 1(!) kiirenduse jaoks tuleb mootorile kap. remont teha? Sul läheb start niiviisi rohkem maksma kui Lauri Kuriksil tema Nomad'iga...

Kui silinder ellipsis ja tuntavate rantidega on uute rõngastega kompressioon tõenäoliselt hoopis viletsam, vähemalt enne sissesõitu, mis peaks olema kuskil 1000-1500km vähemalt. Nagu Raxo ütles, pane aga auto käima, tee see paarsada meetrit põhjagaasiga sõitu ära ja kogu ooper! Kulunud silindrisse ei topiks ka kroomkattega rõngaid, need on kõvemad ja sobituvad tunduvalt aeglasemalt.
Cozmo: sain originaalmõõdus raamsaaled hinnaga 93.- komplekt, kepsusaaled olid 80.-, kolvirõngad maksid 180.- kuni 280.- olenevalt tootjast ja mõõdust, ketileevendid 2tk maksid 48.- Need nagu minu viimasel ajal ostetud mootoripudinad, Rakvere hinnad ka, vaevalt Tln-ski suurt kallimad on...
Cozmo: sain originaalmõõdus raamsaaled hinnaga 93.- komplekt, kepsusaaled olid 80.-, kolvirõngad maksid 180.- kuni 280.- olenevalt tootjast ja mõõdust, ketileevendid 2tk maksid 48.- Need nagu minu viimasel ajal ostetud mootoripudinad, Rakvere hinnad ka, vaevalt Tln-ski suurt kallimad on...
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
tekkis kogu selle jamaga seoses üks küsimus,et nagu mul on praegu vahetatud õli(kaasaarvatud õlifilter)ja millegipärast on mul auto üllatavalt paremaks läinud,kiirendus muutus 30 seki pealt 18'ne peale,kiirust sain 120 välja(seda maad oli muidugi ainult 800 meetrit),kas se võib tõesti õlivahetusest olla,kuna ma pole muud teinud,tagarattad vahetasin küll väiksemate vastu,aga see ei peaks suur tegur olema,kui üldse,aga millest see tulnud võib olla?
- PuZuP
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1733
- Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
- Asukoht: Tallinn, Nõmme
- Autod: 2106 '79
- Kontakt:
Silindri ellipsit mõõdetakse nö "kellaga"...
Mõõdetakse palju diameetrit mõõtes näit kõigub...sellest siis saadakse teada silindri elliptilisus...
Vastavalt võimalusele siis korrigeeritakse silndri kuju puurimise/hoonimise teel...
Selle kiirenduse paranemise kohta küsiks kõigepealt, et mis maa peale paranes, sest ma olen nõus oma mütsi ära sööma, kui see 1100 ccm mootor 800 meetrit ajaga 18 sekundit sõidab...eks igaüks arvutab ise siit ja teeb omad järeldused
...
Teiseks väiksemad rattad taga, mõjutavad tegelikult kiirendust ja lõppkiirust...kui oluliselt, see selgub kui avaldad vanade tagarehvide ja uute tagarehvide parameetrid...
Kolmandaks õlivahetuse tõttu ei tohiks masina dünaamilised andmed küll nii järsku muutuda...pigem on vanasõna, et kohe laialijooksev mootor käibki oma viimastele töötundil nagu ämma viiul...seda muidugi juhul, kui Sa mingit imeõli ei kasuta, mis teeb emexis vedelenud plokist uue ja läikiva...
Sealjuures pakuks ise, et kuna oled mootorit nö "lahti sõitnud", siis sealt ka see mõningane jõudluse kasv...
Mis õli millise õli vastu vahetasid ?
Mõõdetakse palju diameetrit mõõtes näit kõigub...sellest siis saadakse teada silindri elliptilisus...
Vastavalt võimalusele siis korrigeeritakse silndri kuju puurimise/hoonimise teel...
Selle kiirenduse paranemise kohta küsiks kõigepealt, et mis maa peale paranes, sest ma olen nõus oma mütsi ära sööma, kui see 1100 ccm mootor 800 meetrit ajaga 18 sekundit sõidab...eks igaüks arvutab ise siit ja teeb omad järeldused

Teiseks väiksemad rattad taga, mõjutavad tegelikult kiirendust ja lõppkiirust...kui oluliselt, see selgub kui avaldad vanade tagarehvide ja uute tagarehvide parameetrid...
Kolmandaks õlivahetuse tõttu ei tohiks masina dünaamilised andmed küll nii järsku muutuda...pigem on vanasõna, et kohe laialijooksev mootor käibki oma viimastele töötundil nagu ämma viiul...seda muidugi juhul, kui Sa mingit imeõli ei kasuta, mis teeb emexis vedelenud plokist uue ja läikiva...

Sealjuures pakuks ise, et kuna oled mootorit nö "lahti sõitnud", siis sealt ka see mõningane jõudluse kasv...
Mis õli millise õli vastu vahetasid ?
mitte ei sõida 800 meetrit 18 sekundiga vaid kiirendus on 0-100 18 sekundit,lihtsalt selle 800 meetriga ma sain 120 sisse noh,vana õli oli osa eelmisel omanikul sisse jäetud ja siis garaazist leitud õlid,ma ei pannud suvaliselt neid sinna sisse vaid mul onu on enamvähem automehhaanik ja soovitas millist panna,aga ma ostsin poest mingit õli,ei olnd see sünteetiline vaid see....eee.....ei tule nüüd nimi meelde aga see mis tavaliselt kasutatakse sigulil