K: kui palju kaalub lada mootor?

K: kui palju kaalub lada mootor?

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
Kasutaja avatar
robi
Ladaklubi Liige
Postitusi: 494
Liitunud: 10 Sept 2003 21:43
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107 1992
Kontakt:

K: kui palju kaalub lada mootor?

Postitus Postitas robi »

Tere,

otsisin kuid mitte ei leidnud konkreetset vastust, kui palju kaalub lada mootor "fully dressed" ehk siis mootor koos lisaseadmetega.

Ka käigukasti kaal oleks teretulnud, kui keegi teab.

usun, et kaalu poolest pole vahet kas tegemist on 1,2 või 1,7L klassikalise R4 ketiga mootoriga.
Kasutaja avatar
posta84
Foorumi kasutaja
Postitusi: 230
Liitunud: 16 Sept 2004 16:45
Autod: SAMARA

Postitus Postitas posta84 »

Üle saja tsipa ma arvan.. 114,6 kg pakun :spin
Mul pole midagi, sul pole sedagi!
Kasutaja avatar
robi
Ladaklubi Liige
Postitusi: 494
Liitunud: 10 Sept 2003 21:43
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107 1992
Kontakt:

Postitus Postitas robi »

Tänan vastamast, hea pakkumine. Kas see ka tõele vastab :rolleyes ....
või on laest võetud number?

hea oleks, kui keegi saaks ka allikale viidates kaalu kirja panna.
Pole ka raamatutes kohanud mootori kaalu kohta midagi.

kas mõne fiati mootori järgi saab ka netist otsida? milline fiati mootoritest võis olla lada mootori eeskuju?
Kasutaja avatar
posta84
Foorumi kasutaja
Postitusi: 230
Liitunud: 16 Sept 2004 16:45
Autod: SAMARA

Postitus Postitas posta84 »

Algselt postitas: robi
Tänan vastamast, hea pakkumine. Kas see ka tõele vastab :rolleyes ....
või on laest võetud number?
Milleks sul seda kaalu nii t2pselt vaja on? See kaal on spekuleeritud.. ilma jagajatta :P
Mul pole midagi, sul pole sedagi!
Kasutaja avatar
robi
Ladaklubi Liige
Postitusi: 494
Liitunud: 10 Sept 2003 21:43
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107 1992
Kontakt:

Postitus Postitas robi »

Vaja on minu jaoks veidi palju öeldud hetkel. Mul on masin praegu laiali ja lada mootor sinna kui selline olemas.
Lihtsalt viimasel ajal on nii mitmedki projektid siin foorumis kajastamist leidnud, kus ladale paigaldatakse võimsamaid, suuremaid, ja raskemaid mootoreid. Ennast hakkas huvitama, et milline tekib kaaluvahe tavamootori ja siis näiteks BMW R6 vahel.
Soomlane pani kopikale Fordi V6. Need lahendused teevad aga lada nina raskeks ning tagaosa kergeks.
Kuna ma pole leidnud adekvaatseid andmeid lada mootori ja käigukasti masside kohta, siis ei saagi võrrelda.
Internetis ei leidnud ka Fiat'i OHV mootorite kohta massiandmeid, mõned tabelid on üleval, kuid seal on vaid twin cam mootroid Fiat'ilt

üks tabel on näiteks siin

selle järgi kaalub Fiat Twin Cam 272 (weight pounds) four cyl, from Fiat 128
ehk siis 272 lbs = 123.6 kg

BMW M20 mootori ilma lisaseadmeteta kaalub selle info järgi 114 kg, kui palju ta täislastis kaalub, seda ma veel pole leidnud.

Huvi ongi lihtsalt teoretiseerimine. Mõtlen, et mis oleks kõige parem mootor asenduseks minu vaatevinklist. Nagu öeldakse, et "there is no replacement for displacement".
Samas ei tohi väikese auto nina liiga raskeks teha, siis pole ta enam juhitav. Kõiksugu ülelaadimised nõuavad aga mootori pöördesse ajamist. Lihtsalt omamoodi lahe oleks madalalt minna jaksava kaalult kerge mootoriga "sleeper".

BMW'l on näiteks alumiiniumplokiga V8 see kaalub aga 212kg selgelt mõtetu projekt. Chevy small block 261kg.

Ford'i V6 kaalub 172kg kuid annab 2.3 V6 (2294 cc; 114 PS (84 kW; 112 hp) "Cologne" V6 engine);
väänet kohe ei leidnudki.
a
ando
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1166
Liitunud: 07 Dets 2005 22:12
Asukoht: Tartu
Autod: 2101, 2102, 2108, Niva; Skif

Postitus Postitas ando »

http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... 0#pid81177
Seal teemas ka 114 kg antud, kahjuks pole täpsustatud, kas lisaseadmetega või ilma.
Jõud taga, peab minema.
Kasutaja avatar
robi
Ladaklubi Liige
Postitusi: 494
Liitunud: 10 Sept 2003 21:43
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107 1992
Kontakt:

Postitus Postitas robi »

Küllap see 114kg on siis komplektne mootor, kuna volga komplektne mootor kaalub 184kg ning nagu eelnevalt kirjas siis BMW R6 114 kg ainult mootoridetailide puhul.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Pisukese netis tuhnimise peale (raamatut pole) ei leidnud suurt midagi. Nähtavasti pole kellelegi huvitav see mootori mass.
Aga leidsin hoopis mosu 2141 kohta käiva jutukese ja sealt selgub teiste teadmiste juures lisaks veel, et sellele mosule konstrueeriti mingil ajal surnult sündinud projektina päris oma mootor (104 kg kaalunud bensukas 21414 ja raskem, 115kg-ne diisel 21423), mida esitleti CCCP-i 70-l eksisteerimise aastal Moskvas VDNH-l ehk rahvamajandussaavutuste näitusel.
Karburaatoriga käitatav oli massilt algselt paigaldatud modifikatsioonist (2106-70-st) umbes 10% jagu kergem ehk siis järelikult kaalub 2106 mootor just eelpakutud 114kg kanti.

http://alekohistory.narod.ru/m2141eng.htm , täpsemalt see lõik, kus mõlema mootori pildid paigutatud kahele poole teksti.
Kasutaja avatar
robi
Ladaklubi Liige
Postitusi: 494
Liitunud: 10 Sept 2003 21:43
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107 1992
Kontakt:

Postitus Postitas robi »

Ega siis ei jäägi muud üle kui üks mootor ära kaaluda.
h
hautz
Postitusi: 2275
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

Postitus Postitas hautz »

Raskem mootor annab libedal isegi hea efekti. Suvekatega e30 m50 mootoriga esiots jäisel teel libisema ei hakka:spin. Juhitavusel erilist vahet pole.


Kui siksile mootorit peaks aretama ,siis võtaks m40b18 (1,8i 85kw) mootori või M42B18 (1,8is 100kw) mootori koos kastiga.

Muidugi ära ei ütleks M3 Sport evolution mootorist S14 (2,5 175kw) ,kuid seda mootorit naljalt ei leia:sein
Need kõik rida 4-jad.
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U
Kasutaja avatar
robi
Ladaklubi Liige
Postitusi: 494
Liitunud: 10 Sept 2003 21:43
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107 1992
Kontakt:

Postitus Postitas robi »

Kõik need variandid on "kräunutajad" Võimas mootor alates sellest kui tahhomeetri seier vertikaalasendile läheneb. Mind lihtsalt huvitab, et kas on üldse olemas mingit mootorit, mis on lada malmplokkmootoriga peaaegu ühes kaalus, kuid mahtu rohkem. Arvatavasti on eelduseks siis alumiiniumsulam plokk ja suurem silindriarv.

Kui Pöhö-Andrei pani oma kopikale Ford'i V6 siis jäingi mõtlema, et huvitav, kui palju esiots raskemaks läks. Eeldatavasti 172-114=58kg

Sealt siis hakkasingi tuulama, et kas tänapäeval leidub veel paremat lahendust.
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1391
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Ma pakuks välja Opeli ECOTECe, 2,2 ja 2,4 liitrit ja reasneljased. 134 hobust kuni USAst puhuriga versioonid 260 hobust.
2,2st leidus Eesti romulates suvel paar-kolm tükki. Tõsi tegemist ei olnud mitte Omegalt, vaid Vectratelt pärit, st esiveolisele kohandatud versioonidega. Hinnad ilma geneka ja starterita olid 14-19K. Kui mul veel eelmine Volga oli, siis uurisin neid Volga jaoks. Hea mõnusa ja ühtlase tõmbega. Kaaludest leidsin internetist erinevaid andmeid. Väidetavalt kergeim seadmetega versioon oli 124 kg ja raskeim, mille leidsin 158 kg. Üldiselt vaatasi, et mõistlikum oleks olnud soodne kerge avariiga, roostega Omega osta, kui eraldi mootor. Huvitav oli see, et mingitel juhtudel anti kaalud koos starteri ja genekaga jms ka küljes, aga ilma hooratta, siduri ja sidurikorvita!
Samas ei oska öelda, kuidas ECOTECi mahutamine Lada kapoti alla võimalik. Volgale oleks mõõtudelt enam-vähem läinud. Praegu ei mäletagi täpselt, aga kasti mahutamisega tuli miskit pidi siiski jama.

PS
Kas Volga 184 kg polnud isegi mitte koos käigukastiga?
Kasutaja avatar
ToM
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 26 Juun 2007 00:24
Asukoht: Kohila/Tallinn
Autod: 2107, 2101

Postitus Postitas ToM »

Minu paigaldatav Opeli kahene kaalub 115 kilo. Ega see üks lisakilo kaalujaotust väga paigast ära ei aja?:cool: Tegelikult ei tea ma selle kaalu kohta täpsemalt, katsun suvel ise üle kaaluda.
m'kay
Kasutaja avatar
pedrox
Foorumi kasutaja
Postitusi: 586
Liitunud: 04 Sept 2005 15:07
Asukoht: Pärnu
Autod: Vaz 21061, Vaz 21063, Audi A2 1.4, Audi A6 Allroad 2.7 Biturbo

Postitus Postitas pedrox »

Opelitel kolded teisel pool ehk siis roolikarp hakkab jalgu jääma.
Plaanisin ise ka vahepeal seda teed minna.
Algselt postitas: Mel
Ma pakuks välja Opeli ECOTECe, 2,2 ja 2,4 liitrit ja reasneljased. 134 hobust kuni USAst puhuriga versioonid 260 hobust.

Samas ei oska öelda, kuidas ECOTECi mahutamine Lada kapoti alla võimalik. Volgale oleks mõõtudelt enam-vähem läinud. Praegu ei mäletagi täpselt, aga kasti mahutamisega tuli miskit pidi siiski jama.
Kasutaja avatar
robi
Ladaklubi Liige
Postitusi: 494
Liitunud: 10 Sept 2003 21:43
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107 1992
Kontakt:

Postitus Postitas robi »

Algselt postitas: MelKas Volga 184 kg polnud isegi mitte koos käigukastiga?
Tehaselehekülg pakub selliseid andmeid
macca kg 181/184
http://www.zmz.ru/production/engine/40210

[Muudetud: 14.12.09 robi]
e
Edel
Foorumi kasutaja
Postitusi: 454
Liitunud: 28 Dets 2007 22:28
Asukoht: Lehola
Autod: VAZ-21061`84, Moskvits-2140`81, Audi A4 1.8 `99
Kontakt:

Postitus Postitas Edel »

Mootori mass K. Aleksiuse raamatu "Sõiduautod" 1977a. trükk andmetel on sellised:
VAZ-2101-2106: 114kg;
ZAZ: 88,5kg;
Moskvits-412: 124,5kg;
Moskvits-408: 123kg;
GAZ-24 Volga: 136kg;
Kompleksuse kohta infot pole.
Minul on Ziguli, aga mis on sinul?
n
nagel
Foorumi kasutaja
Postitusi: 27
Liitunud: 16 Sept 2008 19:45
Asukoht: tartu
Autod: vaz 2106, i30

Postitus Postitas nagel »

Algselt postitas: pedrox
Opelitel kolded teisel pool ehk siis roolikarp hakkab jalgu jääma.
Plaanisin ise ka vahepeal seda teed minna.
Algselt postitas: Mel
Ma pakuks välja Opeli ECOTECe, 2,2 ja 2,4 liitrit ja reasneljased. 134 hobust kuni USAst puhuriga versioonid 260 hobust.

Samas ei oska öelda, kuidas ECOTECi mahutamine Lada kapoti alla võimalik. Volgale oleks mõõtudelt enam-vähem läinud. Praegu ei mäletagi täpselt, aga kasti mahutamisega tuli miskit pidi siiski jama.
[/


toru kolle tuleks teha siis mahub opeli mootor ka peale aga kui käigukasti ka panna siis tuleb käigukasti tunnel suuremaks teha.(endal sai tehtud)
Kasutaja avatar
ToM
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 26 Juun 2007 00:24
Asukoht: Kohila/Tallinn
Autod: 2107, 2101

Postitus Postitas ToM »

Algselt postitas: nagel
toru kolle tuleks teha siis mahub opeli mootor ka peale aga kui käigukasti ka panna siis tuleb käigukasti tunnel suuremaks teha.(endal sai tehtud)
Räägid ehk veits lähemalt, mis mootori panid? Pilte ei taha jagada?
m'kay
p
Pöhö-Andrei
Foorumi kasutaja
Postitusi: 224
Liitunud: 22 Juun 2007 23:59
Asukoht: Suomi
Autod: Lada 2101 V6

Postitus Postitas Pöhö-Andrei »

1.2L mootor 114 kg, ilma lisaseadmeid. Selle peale lisaseadmed, kogu paketi umbes 134.6kg. 1.7 mootor on kõige võimsam. Vahet 1.2 ja 1.7 on umbes 5kg.

See teave on tehtud Konela Oy.

Rover 3.5L V8 ainult 145kg (valmistatud alumiiniumist).
Ainoana suomessa Lada 2101 V6
Vasta