K: Kepsusaalede ja kolvirõngaste vahetamine ja remontmõõdu määramine.

K: Kepsusaalede ja kolvirõngaste vahetamine ja remontmõõdu määramine.

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
v
Villem666
Foorumi kasutaja
Postitusi: 99
Liitunud: 20 Mär 2006 08:26
Asukoht: Hiiumaa
Autod: 2101
Kontakt:

K: Kepsusaalede ja kolvirõngaste vahetamine ja remontmõõdu määramine.

Postitus Postitas Villem666 »

Otsisin, leitsin ka selle kohta midagi, aga siiskit mitte ni täpselt kui vaja on.

Probleem sis selles et kuidas kindlaks teha missugused remontmõõt kolvirõngad ja kepsusaaled panna, ja kas ültse saab nii et panen lihtsalt remontmõõdu kolvirõngad sisse, kas ennem plokki puurima ei pea we? Aga endal on kuskile meelde jäänud et kui plokki puuritakse sis pantakse ka remontmõõt kolvid sisse. Ja kuidas kindlaks määratata mitmes remontmõõt läheb? Eelmine omanik ütles et läbisõitu autol 300 000 ja kapremonti vist ei ole tehtud. Auto iseenest õli märgatavalt ei söö, aga sinist suitsu tuleb sumbutist, mis iseenest viitab klapisääre tihendile, minumeelest.Ja see asi ka et auto on seisnud rohkem kui kümme aastat vanas kolhoosi hoidlas kus oli väga niiske. Omanik ütles et jäi sellest ajast seisma kui uus registreerimine oli uue eesti aja alguses.

Kompressiooni mõõta ei saa kuna plokikaan maas, ja pole ka kompressiooni mõõtjat.(kuigi plaanis on osta selline vidin)Mootor ise on 03 oma 1500.

Natuke segane jutt tuli nüüd, ma loodan et saate aru mida küsida tahan, ja kui ei saa sis küsige üle :P


Tervitustega Villu.
k
krister
Foorumi kasutaja
Postitusi: 249
Liitunud: 09 Aug 2004 12:53
Asukoht: Tallinn, Lilleküla
Autod: 2101 '80

Postitus Postitas krister »

Remont mõõtu kolvid ja rõngad pannakse sisse peale silindrite puurimist. Remontmõõtu saaled (laagriliuad) peale väntvõlli remontmõõtu lihvimist.
Neid tegevusi kodus põlveotsas ei tee. Orienteeruva hinnakirja saad siit: http://www.hot.ee/toukur1/

Siia tuleb lisada kolbide, rõngaste, saalede jms hinnad, mis tuleb poest osta. Ehk nagu korduvalt on kirjutatud - mootori kap. remont on kallis.

Et teada saada selle mootori seisukorda teeks selle mootoriga sedasi. Parandaks plokikaane ära (klapid soveldada, klapisääre tihendite vahetus, kaas lihvida ja uue plokikaane tihediga peale) ja paneks mootori kokku.

Edasi käituks nii, nagu raamatus, mille kasutaja Indy paar postitust tagasi kirjutas: http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=11705
See raamat mine laenuta kohe raamatukogust (või otsi vanemate inimeste raamaturiiulilt). Saad paljudele küsimustele vastused. Head lugemist.
k
kenu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 195
Liitunud: 14 Mai 2002 15:37
Asukoht: Valga
Autod: 05
Kontakt:

Postitus Postitas kenu »

Sellest on siin kindlasti juttu olnd, aga kuna omal just selline töö pooleli, siis kordan üle.

Kõigepäält teed kindlaks mis (remont)mõõt momendil sees on. Selleks mõõdad kaelad ja kolvi/silindri ära.

Siis mõõdad elliptilisuse (kuluvuse) ära -- kui vastab normidele, paned vastava mõõdu uued rõngad/kolvid/saaled sisse ja laod kokku. Kui ei vasta (kulunud), siis ostad järgmise remontmõõdu kolvid/rõngad/saaled ja lased treialil silindrid ja väntvõlli vastavasse mõõtu puurida/treida/hoonida (siin väga oluline töö kvaliteet!). Ilma puurimise/treimiseta järgmist mõõtu sisse panna ei saa.

Antud juhul siis läheb esimene remontmõõt. 300 000 km Zigulile tähendab, et vänt ja silindrid lähevad igal juhul lihvimisse.

Siis laod kokku. Nii lihtne see ongi.

Raamatust vaatad mõõdud järele.
v
Villem666
Foorumi kasutaja
Postitusi: 99
Liitunud: 20 Mär 2006 08:26
Asukoht: Hiiumaa
Autod: 2101
Kontakt:

Postitus Postitas Villem666 »

Plokikaanega probleeme pole... Sealt on kõik tehtud(lihvitud, uued tihendid jne. ühesõnaga kõik)

Ma tean et see ei ole just kõige täpsem, aga käega katsudes silindrites ranti ei ole,kuuri all oli teine plokk, seal oli tuntav rant sees, aga nagu ma ütlesin ei ole see täpne asi.
Selline küsimus et kas kuskilt vaadata ei saa mitu tiiru kilomeetri lugeja teinud on?
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Kui mootor juba lahti, siis vaadatakse ikka kulumuse suurus Kenu meetodi järgi (ellipsi mõõtmiseks spets rakis). Koostatud mootori kulumuse määramine on ikka rohkem ennustamise moodi.
Enne puurimist/lihvimist ei tasu küll materjale ära osta. Remontmõõdu suuruse ütleb puurija/lihvija. Teinekord (tegelikult päris tihti) läheb puurimine üle ühe remontmõõdu.
Suureks abiks sellise töö puhul on Heiki Rütmani raamat "Sõiduautode remont". Sellist pakkus keegi siin foorumis ka müüa.
C
k
krister
Foorumi kasutaja
Postitusi: 249
Liitunud: 09 Aug 2004 12:53
Asukoht: Tallinn, Lilleküla
Autod: 2101 '80

Postitus Postitas krister »

Algselt postitas: motamees
Kui mootor juba lahti, siis vaadatakse ikka kulumuse suurus Kenu meetodi järgi (ellipsi mõõtmiseks spets rakis). Koostatud mootori kulumuse määramine on ikka rohkem ennustamise moodi.
Enne puurimist/lihvimist ei tasu küll materjale ära osta. Remontmõõdu suuruse ütleb puurija/lihvija. Teinekord (tegelikult päris tihti) läheb puurimine üle ühe remontmõõdu.
Suureks abiks sellise töö puhul on Heiki Rütmani raamat "Sõiduautode remont". Sellist pakkus keegi siin foorumis ka müüa.
Motamehe jutt nagu alati selge ja täpne.

Võin olla eksiteel, kuid ma eeldasin, et olukord selline:
Mootor on autol peal, kaas maas. Raha ei tahaks palju kulutuada, samas on soov minna sõitma.
Seega pole ju raske panna plokikaas peale, auto käima ja vaadata, ehk klapisääre tihendite vahetus aitas.
Kui on aga kindlalt teada, et mootor vajab remonti, siis on muidugi teine jutt.

Sinist suitsu võib põhjustada ka ajaga kinnijäänud rõngad.

Kilomeetrilugeja ringide arvu ei saa vaadata.
v
Villem666
Foorumi kasutaja
Postitusi: 99
Liitunud: 20 Mär 2006 08:26
Asukoht: Hiiumaa
Autod: 2101
Kontakt:

Postitus Postitas Villem666 »

krister sul jutt õige aint mootor on puki peal. Eks ma siis uuri ja vaata(ma ise koolis hetkel,jõuludeks koju:) ). Ainult selline küsimus veel et kui mul näiteks nüüd lahti võttes selgub et kolvirõngas pooleks...et mis ma sis teen? Ja kas ma sain õieti aru et kui pole kulunud liiga palju et siis saab panna lihtsalt remontmõõdu kolvirõngad ja kepsusaaled?
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Kui palju on "liiga palju"? Sinu arvates ,või minu arvates....
Raamatutes on täpselt kirjas määratletud kulumise piirid/tolerantsmõõdud. Vastavalt neile ka käitud.
Motamehel on kindlasti need andmed olemas ja kui me siin kõik üheskoos hästi palume (palume ,Mota ,pliiizzz....!) ,siis usun ,leiab ta ka selle jupikese pooltunni oma päevast ning laseb siia üht-teist rivitult. Vähemalt selle osa ,mis teema pealkirja puudutab.

Remontmõõdu rõngad ja saaled lähevad aga ainult ja ainult (!) kas vastavale rem.mõõdus kolvile vastavasse remontmõõtu puuritud/lihvitud/hoonitud hülssi või -remontmõõtu lihvitud väntvõlli kaelale. V.võllil lihvitakse loomulikult kõik kaelad ühte mõõtu (kas kepsud ,või raamid ,või kõik korraga) ,sama kehtib silindri hülsside kohta.

Minu subjektiivne arvamus: kui rante ei ole ,või on nad tühised (ise tean ,mis on minu jaoks tühised randid ,aga kirjeldada ei oska ,tagumikutunne rohkem) ,siis vahetan rõngad täpselt samas mõõdus uute vastu ja sellega esialgu piirdun. Kui v.võlli kaelad pole ellipsis või kriimulised ,siis vahetan ka saaled samas mõõdus uute vastu. Ja sellega esialgu piirduks.
Suuremate kulumiste korral läheb kola remonti ja siis rändavad mootorisse ka vastavas rem.mõõdus vidinad.

PS! :D
Ja autokoolis saame kõik saalede eest kolakat ,on olemas liuglaagrid (sahalaager ,joodikulaager...) ja laagriliuad ,kuid see selleks.... autojuhtide keel ,las olla.
v
Villem666
Foorumi kasutaja
Postitusi: 99
Liitunud: 20 Mär 2006 08:26
Asukoht: Hiiumaa
Autod: 2101
Kontakt:

Postitus Postitas Villem666 »

Suured tänud kõigile, sain kõvasti jälle targemaks. Nagu juba ennem ütlesin, vaatan mida teha annab ja kuidas rahakott sellele reageerib.

Veelkord suured tänud :)

Tervitustega Villu
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Ega Logmani soovi polegi nii lihtne täita. Andmed on raamatutes laiali.
Oma mootorit tehes vaatasin raamatust just neid kohti, mis parasjagu käsil olid. Seal on ikka väga palju nüansse, mida teada võiks.
Veelkord soovitan töö käigus kasutada raamatuid. Neid on ju võimalik raamatukogust võtta. Ja juba mitmendat korda soovitan Heiki Rütmani raamatut "Sõiduautode remont".
Et ma päris pätt poleks, siis panen mõned kohad raamatust siia üles. Venekeelne on ?iguli spets raamat ja eestikeelne paljusoovitatud sõiduautode remont.Pilt
C
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Ja venekeelnePilt
C
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Saaledest (laagriliudadest;) )Pilt
C
v
Villem666
Foorumi kasutaja
Postitusi: 99
Liitunud: 20 Mär 2006 08:26
Asukoht: Hiiumaa
Autod: 2101
Kontakt:

Postitus Postitas Villem666 »

Suured suured tänud sulle motamees :)
Vasta