K: Veepumba vahetus

K: Veepumba vahetus

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
r
Rocky
Foorumi kasutaja
Postitusi: 220
Liitunud: 06 Apr 2002 17:04
Asukoht: Otepää
Autod: 2103

K: Veepumba vahetus

Postitus Postitas Rocky »

Nii.. Hakkas siis enda 03-l veepump ragisema (laagri urin) ja vaja vahetada. Otsingu kasutamine otsest vastust ei andnud ja nüüd ootakski rahvalt kes enne selle töö ette võtnud veidi tarka nõu. Lähtuda kõige lihtsamini teostatavast ja vähem lammutamist nõudvast variandist. Asjaga on kiire...

Ette tänades...
a
Allar21
Foorumi kasutaja
Postitusi: 200
Liitunud: 05 Mai 2004 22:09
Asukoht: Saaremaa/Salme
Autod: Mazda 626
Kontakt:

Postitus Postitas Allar21 »

see pole ju mingi suur kunst tegelt. lihtsalt keerad geneka juurest rihmapinguti lahti , keerad veepumba kaane juurest poldid/mutrid lahti ja paned uue asemele. ära unusta enne tosoosi/vett mootorist välja lasta!
KERGE JU
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Ära unusta ka lõdvikujuppi lahti ühendamast ja enne uue pumbatihendi paigaldamist kraabi ühenduspinnad puhtaks ja tee silikoonieemaldusvahendiga üle või mõne muu rasvaeemaldusvahendiga...seejärel kuumakindlat hermetsi(mõistusega mitte kiloga) ja pinnad kokku...
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
t
tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas tuhajuhe »

Ma pakuks rohkem ilma silikonita panemist,aga see eeldab head ploki pinda.Pump tuleb nagu nii uus.Olen näinud silikoniga hullamise tagajärgi:mad:
56506878
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Algselt postitas: PuZuP
Ära unusta ka lõdvikujuppi lahti ühendamast .....
Mingit lõdvikut pole vaja lahti võtta.
Vahetada tuleb ainult see esimene (see poes ka odavam)pumba osa. Korpus jääb ploki külge.
Kõigepealt siis genekas lahti ja pingutuslatt küljest ära. Siis eemaldada rihm ja ventilaatori labad, rihmaratas. Tuulekojaga masinatel tuleb see enne eemaldada. Veepump on nelja mutriga kinni. Kui need lahti keeratud saab pumba korpuse seest kätte. Tosooli võib enne välja lasta. Võib ka mingi laiema kausi sinna ette alla panna. Ühtmoodi limamine on see väljalaskmine ikka. Siis jookseb tosool veepumba august välja. Vaja ainult kaussi veitsa sättida.
Kokkupanek loomulikult vastupidises järjekorras.
Ventilaatorit/rihmaratast otsa pannes soovitan kasutada 8mm tikkpolti. Muidu on neid aukusid seal väga vilets otsida. Peale kolme poldi sissepanekut keerate tikkpoldi välja ja asendate selle originaalpoldiga.
Tihenditeks kasutan mina silikoni. Seal aga tuleb jah jälgida, et seda ülearu ei panda. Tavaliselt määrin papptihendi mõlemalt poolt väga õhukese kihiga kokku. Kui papptihendit pole saab ka ainult silikoniga. Siis tuleb panna vähe paksemalt. Detail külge ja õrnalt vastu keerata nii, et umbes 1mm jääb vahet. Siis tuleb silikonil lasta kuivada. Kui on kuivanud, siis alles vastu keerata.
C
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Algselt postitas: motamees
Mingit lõdvikut pole vaja lahti võtta.
Juhul kui terve veepump(koos korpusega) vahetusse läheb siis ilma selleta ju ei saa...ahjaa...kas veepumba laagrit ennast on ka võimalik koduste vahenditega vahetada või on see hullem kunst...? Me @ pole omanud au ega vajadust kunagi veepumba osadeks võtta...

P.S. On olemas ka sellised silikoonid/pastad/mis iganes, mis ongi mõeldud spetsiaalselt tihendi asemel...näiteks kollektoritihendina toimis ideaalselt...vajab lihtsalt kuuma ja kuivamist...
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
k
kenu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 195
Liitunud: 14 Mai 2002 15:37
Asukoht: Valga
Autod: 05
Kontakt:

Postitus Postitas kenu »

NB! Vaata enne järele keti pinguti, mul kostis ka veepumba juurest raginat, tegelikult oli hoopis keti pinguti lahti tulnud.

Veepump on nii odav ja nii lihtne vahetada, et pole küll mõtet ise laagrit vahetada ja määrdeniplit külge aretada.

Veepumbal on tihendi pind nii ühtlane ja väike, et pole mõtet silikoniga üldse jamada, ca 1 mm tavalisest papist tihend grafiitmäärdega vahele.
k
kriisa
Suletud kasutaja
Postitusi: 408
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas kriisa »

See on juba vaadatud, viga on kindlalt veepumbas. Ise muide vahetasin ka seda paari nädala eest, esimest korda tegin ja üksi ja ja peaks ütlema et oli lihtne.
r
Rocky
Foorumi kasutaja
Postitusi: 220
Liitunud: 06 Apr 2002 17:04
Asukoht: Otepää
Autod: 2103

Postitus Postitas Rocky »

Nii...Suured tänud siis kõigile kes oma õpetussõnu jagasid! Mõni lausa loetud minutid pärast probleemist kirjutamist telefoni teel (Tuhajuhe). Igal juhul vahetasin selle otsajubina (kus labad ja laager) ja see toimus täpselt nii nagu motamees kirjrldab siin üleval tekstis! saatusekaaslastele veel niipalju et selle tosooli sain kõik kätte ploki pronks polti ära keerates ja selle 0,5l cola pudeliga ühendatud voolikuga kanistrisse kogudes. ah jaa...ja seda kah veel et selle veepumba küljes oleva generaatori kinnituse tikkpoldil on peenvint. Edu ja loodan et teistelgi sellest teemast abi!
v
versus
Foorumi kasutaja
Postitusi: 162
Liitunud: 19 Juul 2004 22:57
Asukoht: tallinn/haapsalu
Autod: =O=

Postitus Postitas versus »

Algselt postitas: motamees
Vahetada tuleb ainult see esimene (see poes ka odavam)pumba osa. Korpus jääb ploki külge.
Ma saan aru et poes müüakse seda nn esimest osa komplektsena, kus on korpus koos laagritega? Kas ka pumba labadega taldrik(või mis selle nimi on) on võlli otsas? Mul juhtus nii, et pumba võll koor rihmarattaga hakkas juba päris kõvasti loksuma (igas suunas). Ennem tuli sealt lihtsalt kahtlast kahinat, otseselt raginat ei ole tulnud. Kas selline suur loks midagi muud seal ära ei saand kulutada peale laagrite? Eks muidugi lahti võtmisel selgub, kui seda mahti teha on kunagi...
Ja kui palju selline paranduskomplekt maksab üldse?

vs @ mõtleb kas vitsibki seda mootorit enam parandada:flaming

Ise küsin, ise vastan. Võtsin siis käbe teise mootori pealt pumba ja viskasin peale. Tundus, et midagi pumba rootor seal korpuse sees lõhkund pold. Küll oli aga päris koleda väljänägemisega. Teine oli palju puhtam. Aga huvitav kas vett ka pidama jääb..
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Algselt postitas: vs
Ma saan aru et poes müüakse seda nn esimest osa komplektsena, kus on korpus koos laagritega? Kas ka pumba labadega taldrik(või mis selle nimi on) on võlli otsas?
Ja kui palju selline paranduskomplekt maksab üldse?
Pumba esimene osa on müügil täiskomplektis. Lisaks uuele laagrile/võllile on otsas ka pumbatiivik ja rihmaratta/ventika flants.
Minu mäletamist mööda maksab 160eek.
C
i
Indy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 659
Liitunud: 07 Aug 2005 01:54
Asukoht: Põhja-Tallinna linnaosa
Autod: VAZ 21011 -`80 (projekt), Nissan Primera 2,0 TD
Kontakt:

Postitus Postitas Indy »

Rihmaratta flantsi tagasipanekuga oli mul paras jama aga tehtud see sai...Pärnust sain veepumba esimese osa 140.- ga,kusjuures teises kaupluses oleks hinnaks olnud 240.-
Seega HINNAUURING ON OLULINE!!!Pilt
a
Athlon
Foorumi kasutaja
Postitusi: 29
Liitunud: 16 Aug 2009 21:25
Asukoht: Jõhvi
Autod: 2106 1,2 & 21011 1,6

Postitus Postitas Athlon »

Vana teema aga ei hakka uut tegema.
Ma ei saa selle pildi pealt hästi aru.
Mure järgmine. Ehitan ühte 1.6 liitrist mootorit ja panen uued jubinad ja tihendid ka kõik uued kuna vedeleb neid kodus päris palju.
Leidsin uue veepumba garaazist aga sellel ei ole seda rihmaratta asja seal otsas ning teisel pool pole seda vett ringi ajavat osa. Vanal pumbal need olemas aga kuidas need sealt ära käivad ?
Ei hakanud ühtki kruvi ega midagi silma. Samas õues läks juba hämaraks ka.
Kui keegi aidata oskaks siis oleks tänulik. Saaks homme edasi tegutseda.
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Veepumba labad ja rihmaratta flants käivad mõlemad seal istuga.
Ehk siis tõmmitsaga maha ja pressi all peale.
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
Kasutaja avatar
karl01
Foorumi kasutaja
Postitusi: 62
Liitunud: 15 Sept 2009 00:00
Asukoht: Tallinn
Autod: 2101

Postitus Postitas karl01 »

ise alles üks päev siin sain ka seelise pumba, midagi küljes polnud. andsin kuuma ja võtsin vana otsast ära, tagasi pannes märkasin et õlitus nipli juures on kaks auku, tükk aega nuputasin mis asjad need on, keeret ka sees pole. mul aga juba kõik kokku pandud mõtlesin et küsin igaks juhuks isalt üle mis keiss on. rääkis siis mulle et sinna käib vasest "tihend" mida hoiab vedru, mis oma korda toetub vastu mingit peegel siledat pinda, nimi kahjuks meelde ei tule. kuna ei teadnud seda panin valesti kokku. :sein
Enamjaolt on ikkagi süüdi istme ja rooli vaheline tihend!
Vasta