Vastusurve vs vabam hingamine
Vastusurve vs vabam hingamine
-
aArdi Soovik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 839
- Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
- Asukoht: Raplamaa
- Autod: LADAd ca 60tk+1
- Kontakt:
Ladaklubi kokkutulek ju tulemas,tuleks teha seal katsetus paari kolme auto peal ära.Algul summutiga ja pärast ilma.Nii kiirendus kui lõppkiirus.Nii Logmani kui Tuhajuhe valvsa pilgu all.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
-
ttuuqer
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 40
- Liitunud: 10 Mai 2005 19:58
- Asukoht: Saaremaa
- Autod: LUAZ 969m '89; 21063 '83
Jutt jumala õigeAlgselt postitas: Ardi Soovik
Ladaklubi kokkutulek ju tulemas,tuleks teha seal katsetus paari kolme auto peal ära.Algul summutiga ja pärast ilma.Nii kiirendus kui lõppkiirus.Nii Logmani kui Tuhajuhe valvsa pilgu all.

kuid siit teemast on välja koorunud ka see, et kui summuti ära võtad, siis peab mootorit vähe timmima (loe: reguleerima süüdet jms) et paremat minekut saada. usun, et antud katses oleks see õiglane
Lähen minagi, tühjad on paagid
Läbi sudu bensiinimaik suus...
Läbi sudu bensiinimaik suus...
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Tuhajuhe ,need muinasjutud ikka positiivset laadi ja kuuldud klubipoistelt kes su abi vajanud...

Mis aga puutub timmimisse ,siis jah ,Tuuqer, timmida tasub , kui on mida ja kuhu timmida.
See olukord aga ,mille käis välja Valdz:
Tsitaat:
Algselt postitas: logman
<Läks Ladal toru keskelt pooleks ,alles jäid püksid ja jupike toru kuni tagasillal oleva kaareni. Sama jama ,et kui enne sai neljandaga 150 kätte ,siis nüüd enam üle 130 ei näinud. MIKS? Vastusurve? Kas vastusurve tõstab momenti graafikus kõrgemale pöörete suhtes? >
Valdz:
<Eks karta on et läks sitemaks. AGA kas sa reguleerisid ära uuesti karpa, süüte ja nuka? Ja väljalaske torustiku pikkus vähanes ütleme poole võrra siis 15000 pöördel oleks see juba märgatavat kasu andnud.>
....ei ole timmimist väärt ja ei näe mitte mingisugust muud vajadust kui et kähku poodi ,seejärel kanalile ja sumps uuesti korda teha ning sõidud jätkuvad.
Muuseas ,tol korral kui selline asi juhtus oli mul karpa enne käinud koos autoga hr.Bernhard Jaani juures (Viljandis teatakse "karbussi Jaani" nime all) ,kel palusin just sättida kokku võimalikult ökonoomne ja samal ajal võimas variant.
Selle mehe töösse ,kui ta on selle teinud innuga ,ma küll ei sekkuks.
Mootorist oli juttu siin http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... 2#pid54576
Kurb ,aga tõsi on see ,et kui väga ma ka ei tahaks ,ei saa tulla RutjaleAlgselt postitas: tuuqerJutt jumala õigeAlgselt postitas: Ardi Soovik
Ladaklubi kokkutulek ju tulemas,tuleks teha seal katsetus paari kolme auto peal ära.Algul summutiga ja pärast ilma.Nii kiirendus kui lõppkiirus.Nii Logmani kui Tuhajuhe valvsa pilgu all.
kuid siit teemast on välja koorunud ka see, et kui summuti ära võtad, siis peab mootorit vähe timmima (loe: reguleerima süüdet jms) et paremat minekut saada. usun, et antud katses oleks see õiglane

Mis aga puutub timmimisse ,siis jah ,Tuuqer, timmida tasub , kui on mida ja kuhu timmida.
See olukord aga ,mille käis välja Valdz:
Tsitaat:
Algselt postitas: logman
<Läks Ladal toru keskelt pooleks ,alles jäid püksid ja jupike toru kuni tagasillal oleva kaareni. Sama jama ,et kui enne sai neljandaga 150 kätte ,siis nüüd enam üle 130 ei näinud. MIKS? Vastusurve? Kas vastusurve tõstab momenti graafikus kõrgemale pöörete suhtes? >
Valdz:
<Eks karta on et läks sitemaks. AGA kas sa reguleerisid ära uuesti karpa, süüte ja nuka? Ja väljalaske torustiku pikkus vähanes ütleme poole võrra siis 15000 pöördel oleks see juba märgatavat kasu andnud.>
....ei ole timmimist väärt ja ei näe mitte mingisugust muud vajadust kui et kähku poodi ,seejärel kanalile ja sumps uuesti korda teha ning sõidud jätkuvad.
Muuseas ,tol korral kui selline asi juhtus oli mul karpa enne käinud koos autoga hr.Bernhard Jaani juures (Viljandis teatakse "karbussi Jaani" nime all) ,kel palusin just sättida kokku võimalikult ökonoomne ja samal ajal võimas variant.
Selle mehe töösse ,kui ta on selle teinud innuga ,ma küll ei sekkuks.
Mootorist oli juttu siin http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... 2#pid54576
-
mmess
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 846
- Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
- Asukoht: Tartu
- Autod: '95 Audi A6
- Kontakt:
Oh kurat kus vahepeal on kõva andmine käinud ja mina jäin jälle ilma
Tegelt peaks ükskord selle väljalaske Workshopi ikka ära tegema. Kuna sellel aastal sai campi jaoks esisilla teema juba talvel välja mõeldud, siis seekord ei tee, aga millalgi teinekord siis.
Ma pakuks, et Wintercampil võiks teha suurema "tuunimise" alase Workshopi. Kuna talvel nii kui nii rohkem tubasem see üritus, siis teoreetilisemad teemad võiksidki sinna jääda. Aga mis teised arvavad, kas oleks piisavalt huvilisi kuulamas ning kas keegi oleks nõus ka pisut rääkima?

Tegelt peaks ükskord selle väljalaske Workshopi ikka ära tegema. Kuna sellel aastal sai campi jaoks esisilla teema juba talvel välja mõeldud, siis seekord ei tee, aga millalgi teinekord siis.
Ma pakuks, et Wintercampil võiks teha suurema "tuunimise" alase Workshopi. Kuna talvel nii kui nii rohkem tubasem see üritus, siis teoreetilisemad teemad võiksidki sinna jääda. Aga mis teised arvavad, kas oleks piisavalt huvilisi kuulamas ning kas keegi oleks nõus ka pisut rääkima?
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Messi ettepanekuga nõus ,samas oleks puust ette ,punaseks ja väga lollikindel katsetada torusid praktikas nagu Ardi arvamus on.
Wintercampil tekivad praktilise poole proovimisega muidugi takistused ,sest neid erinevaid variante peab proovima ühe ja sama masina peal ,vastasel juhul pole tulemused adekvaatsed. Selleks tuleb leida ruum ,kus kiiresti võimalik torusid vahetada.
Jõuomadused saab niimoodi küll teada ,aga ökonoomsuse mõõtmiseks oleks vaja teha kestvussõidud mis juba keerulisem teema.
Miks ökovärk?
Selleks ,et pidades lugu Ladast ,kui ikkagi rohkem igapäevasõitudeks mõeldud autost ja arvestades seda ,et siinsed külalised-liikmed ei ole pururikkad ,et iga päev kümnete kilode kaupa bena paaki kallata ,siis mu arust ei saa seda ökonoomsust mitte kahe silma vahele jätta.
Arvan ,et auto peab olema parajalt änksi täis juhuks ,kui vaja kiiret sõitu teha (näit. kiratseva kiirabi asemel suremise äärel olevat sõpra või perekaaslast haiglasse sõidutades) ja samas kõiki eeskirju järgides rahulikult kruisides vaeseks ei jooks.
Wintercampil tekivad praktilise poole proovimisega muidugi takistused ,sest neid erinevaid variante peab proovima ühe ja sama masina peal ,vastasel juhul pole tulemused adekvaatsed. Selleks tuleb leida ruum ,kus kiiresti võimalik torusid vahetada.
Jõuomadused saab niimoodi küll teada ,aga ökonoomsuse mõõtmiseks oleks vaja teha kestvussõidud mis juba keerulisem teema.
Miks ökovärk?
Selleks ,et pidades lugu Ladast ,kui ikkagi rohkem igapäevasõitudeks mõeldud autost ja arvestades seda ,et siinsed külalised-liikmed ei ole pururikkad ,et iga päev kümnete kilode kaupa bena paaki kallata ,siis mu arust ei saa seda ökonoomsust mitte kahe silma vahele jätta.
Arvan ,et auto peab olema parajalt änksi täis juhuks ,kui vaja kiiret sõitu teha (näit. kiratseva kiirabi asemel suremise äärel olevat sõpra või perekaaslast haiglasse sõidutades) ja samas kõiki eeskirju järgides rahulikult kruisides vaeseks ei jooks.
- Moss
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1069
- Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
- Asukoht: Siuntio, Soome
- Autod: erinevad illegaalid
- Kontakt:
The truth is out there...
Tegelt peaks Valdzul olema suht asjalik raamat selle väljalaske kohta kodus olemas. Vaja ainult läbi lugeda. Ise olen ka veendumusel et vastusurve (võtan seda sõna-sõnalt) on saatanast, vähemasti 4taktilisel vabalthingaval. Ikkagi tuleb teha töö, mis läheb "korstnasse". See et kellelgi läks summuti purunemisega masinal minek kehvemaks, on minuarvates pigem selle süü, et kogu kompot ei elanud enam kokku. Oleks selle katkise summuti juurde kuulunud vastav toide, süüde ja nukkvõll, oleks sealt kindlasti rohkem jõudu tulnud kui orig. tossutoruga.
Aga andke minna, arutame selle teema lõpuks lahti...kui enne taba ei saa
Tegelt peaks Valdzul olema suht asjalik raamat selle väljalaske kohta kodus olemas. Vaja ainult läbi lugeda. Ise olen ka veendumusel et vastusurve (võtan seda sõna-sõnalt) on saatanast, vähemasti 4taktilisel vabalthingaval. Ikkagi tuleb teha töö, mis läheb "korstnasse". See et kellelgi läks summuti purunemisega masinal minek kehvemaks, on minuarvates pigem selle süü, et kogu kompot ei elanud enam kokku. Oleks selle katkise summuti juurde kuulunud vastav toide, süüde ja nukkvõll, oleks sealt kindlasti rohkem jõudu tulnud kui orig. tossutoruga.
Aga andke minna, arutame selle teema lõpuks lahti...kui enne taba ei saa

-
vValdz
- Aasta Projekt
- Postitusi: 612
- Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
- Asukoht: Jüri
- Autod: 1971 BA3-2101
- Kontakt:
Nonii tagasi, siin on asi kõvasti arenenud vahepeal 
"The actual amount of air the engine ingests compared to the theoretical maximum is called volumetric efficiency (VE)."
Ja jah niisugused mootorid on olemas, millel VE ületab 100%
http://www.epi-eng.com/ET-VolEff.htm
Ja veel üks graafik mõtlemiseks. Moditud 1,3 liitrine mootor. Pidev joon spets väljalaske süsteem / katkendlik lihtsalt toru.
Kahjuks pole siin toodud müra taset kuna lahtisel torul on see kindlasti röögatu.


Terv,
Valdz

Sry aga kas ma ütlesin enne midagi valesti, et sa arvad ma selle asjaga kursis ei ole?Algselt postitas: logman
Aga see puder siin <"Logman no mida sa kõvatad? Kas sa oskad parema väljalaske süsteemi valmis teha kui tuha?"> - no selle peale ei tahaks siin foorumis küll oma arvamust välja öelda ,mees kes selle välja köhis ,pole samuti küsimusega kursis ,hakkas ajama mingit segast:regan. Valdz ,ole tähelepanelikum ja asjad sujuvad iseenesest.
Ma küll ei tea mida sa tead, aga mootori andmetes on niisugune väärtus nagu "volumetric efficiency"Algselt postitas: logman
<"Heal mootoril ei jäägi mingit pahna sinna sisse, see soojendab ja reostab sisselaske gaase."> Kus ,kas sellist mootorit eksisteerib? Sa ei pea isegi mitte vastama ,tean vastust isegi.
"The actual amount of air the engine ingests compared to the theoretical maximum is called volumetric efficiency (VE)."
Ja jah niisugused mootorid on olemas, millel VE ületab 100%
http://www.epi-eng.com/ET-VolEff.htm
Ja veel üks graafik mõtlemiseks. Moditud 1,3 liitrine mootor. Pidev joon spets väljalaske süsteem / katkendlik lihtsalt toru.
Kahjuks pole siin toodud müra taset kuna lahtisel torul on see kindlasti röögatu.
Vot see on hea idee.Algselt postitas: Moss
Aga andke minna, arutame selle teema lõpuks lahti...kui enne taba ei saa

Terv,
Valdz
-
ttuhajuhe
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 859
- Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
- Asukoht: türi
- Autod: Auto puudub
Mina küll ei viitsi jahuda,suht vastu seina peaga jooksmise tunne.
Tahetakse metsikut minekut ja jube ökonoomset.Ning kogu aeg on teema mingis vastusurves ja siis veel probleem,et torud peened sealt ei mahu läbi midagi.Aga kui jämedam toru siis ju nn vastusurve ka väheneb-ahhh minu jaoks on see teema siin lõppenud.
Tahetakse metsikut minekut ja jube ökonoomset.Ning kogu aeg on teema mingis vastusurves ja siis veel probleem,et torud peened sealt ei mahu läbi midagi.Aga kui jämedam toru siis ju nn vastusurve ka väheneb-ahhh minu jaoks on see teema siin lõppenud.
56506878