K: Klapid peas, millised kahjustused...

K: Klapid peas, millised kahjustused...

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
k
krister
Foorumi kasutaja
Postitusi: 249
Liitunud: 09 Aug 2004 12:53
Asukoht: Tallinn, Lilleküla
Autod: 2101 '80

K: Klapid peas, millised kahjustused...

Postitus Postitas krister »

Tere!
Mootoril käisid klapid silindritel peas. Missuguseid kahjustusi võis see põhjustada?

Praegune olukord on selline:
Kiskusin plokikaane maha, kolbidel (väljalaske)klappide jäljed peal. Muidu tunduvad korras olevat. Kas neid kolbe saab veel kasutada?
Missuguseid kahjustused võivad olla klappidel? Võtsin nukkvõlli ära, kõik klapid on visuaalsel vaatlusel ilusasti sulgunud. Kas klapid võivad kõverad olla? Kas plokikaas on võiks olla OK?

Tänud juba ette

Krister
h
hullmaks
Foorumi kasutaja
Postitusi: 112
Liitunud: 08 Jaan 2004 14:31
Asukoht: Tallinn, mustamäe
Autod: vaz2105
Kontakt:

Postitus Postitas hullmaks »

kui veab siis pole midagi, kui ei vea, siis klapid kõverad, proovvida saad nii nagu ikka, pea lauale, küünlad sisse ja valad petrooli (ise arvan et võib ka lihtsalt diiselkütust kasutada) põlemiskambrisse. Kui see sealt ära kaob siis klapid kas lasevad läbi või on kõverad ehk siis vajavad remonti. Aeg oli vist pool tundi , võib ka näiteks hommikuni lasta seista.
-
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Kui kolbidel märgid peal, siis on kindlasti klapid kõverad. Tavaliselt neli tükki. Tavaliselt muud ei juhtugi st kolvid ja plokikaan on töökorras.
Visuaalselt võid oma riista pikkust mõõta.;) Proovima pead Hullmaksi kirjatud meetodil.
C
t
tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas tuhajuhe »

Algselt postitas: hullmaks
kui veab siis pole midagi, kui ei vea, siis klapid kõverad, proovvida saad nii nagu ikka, pea lauale, küünlad sisse ja valad petrooli (ise arvan et võib ka lihtsalt diiselkütust kasutada) põlemiskambrisse. Kui see sealt ära kaob siis klapid kas lasevad läbi või on kõverad ehk siis vajavad remonti. Aeg oli vist pool tundi , võib ka näiteks hommikuni lasta seista.
Pooltundi ja hommikuni küll pole vaja oodata.Kui nafta põlemiskambrisse valad ja kohe ikka kaduma hakkab vaikselt,siis tuleb vaadata milline klapp ja miks ei pea.Aga kui kõver siis jookseb kohe nafta minema.Üldiselt kui minuti paari jooksul pole vähenenud siis on veel töövõimelised.
56506878
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

Kiiremini saab teada kui kallata diislit(või petrooliumi)kollektoritest sisse,siis näeb kohe millise klapi juurest märguma hakkab.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Ma olen midagi kuulnud silindri survestamisest kompressoriga läbi küünla ava, töötakt peab olema, et klapid kinni oleks. On keegi kuulnud/näinud/proovinud?
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Nii vaadatakse mootorit lahti võtmata milline klapp on läbi. Ja kas on üldse läbi (diagnostika).
Nii saab ka hästi klapisääre tihendeid vahetada. Pole vaja tinajunniga toestada . Surve hoiab klapi paigas.
C
k
krister
Foorumi kasutaja
Postitusi: 249
Liitunud: 09 Aug 2004 12:53
Asukoht: Tallinn, Lilleküla
Autod: 2101 '80

Postitus Postitas krister »

Tänud vihjete eest, kuidas klappide olukorda kontrollida. Nädalavahetusel võtab petrooliumi katse ette.
Kasutaja avatar
petz
Foorumi kasutaja
Postitusi: 78
Liitunud: 08 Dets 2004 21:32
Asukoht: Tartu, Põlvamaa
Autod: VAZ 1111 OKA

Postitus Postitas petz »

Algselt postitas: motamees
Nii vaadatakse mootorit lahti võtmata milline klapp on läbi. Ja kas on üldse läbi (diagnostika).
Kas sedasi proovides peaks enam-vähem korras klappide ja kolvirõngaste puhul õhk väljuma võrdselt nii sumpa, õhupuhastaja kui ka õlivarda ava kaudu?

...ja kui midagi rohkem kulunud siis vastavast kohast märgatavalt rohkem?
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Sumpast ja karbast ei tohi mingit häält tulla - rääkimata õhuvoolust.
Kolbide vahelt väheke võib läbi ajada. Siis kuulda karterist iseloomulikku "virisevat" heli.
C
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Algselt postitas: motamees
Sumpast ja karbast ei tohi mingit häält tulla - rääkimata õhuvoolust.
Kolbide vahelt väheke võib läbi ajada. Siis kuulda karterist iseloomulikku "virisevat" heli.
eeldusel et klapid on ikka kinni - selle toimingu tegemisel peab täpselt jälgima et mõlemad kontrollitava silindri klapid ikka lõpuni sulgund oleks!
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Algselt postitas: olaaf
eeldusel et klapid on ikka kinni - selle toimingu tegemisel peab täpselt jälgima et mõlemad kontrollitava silindri klapid ikka lõpuni sulgund oleks!
Otse loomulikult. Minu viga. Ei oska nagu kõike asju ka kirja panna.
Jätke mootor ka enne seisma, kui kallale lähete.
Kui kusele lähete võtke till püksist välja. Kui ei viitsi võtta, ajage minu kaela, kui ema märgade pükste pärast riidleb.
C
Vasta