tühikäigu pöörded vajuvad ära

tühikäigu pöörded vajuvad ära

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
t
ttkmees
Suletud kasutaja
Postitusi: 12
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

tühikäigu pöörded vajuvad ära

Postitus Postitas ttkmees »

Probleem avaldub peale külma mootori käivitamist. Nimelt, kui mootor on paar minutit töötanud ning tooreklapp on pooleldi avatud, kukuvad pöörded iseenesest allapoole. Kui mootor on juba soojenenud piisavalt ja ma avan klapi täielikult , kukuvad pöörded umbes 500 - ni ja mootor hakkab puterdama ning õlituli hakkab põlema. Et mootori välja suremist ära hoida, tõmban uuesti klapi pooleldi lahti. Selline jama kestab kuni mootori täieliku soojenemiseni tavaliselt. Siis taastub õige tühikäik. Linnas on väga raske sõita kui tühikäik puudub ning sooja mootoriga ei tahaks ka pooleldi avatud klapiga sõita (rohkem mürkgaase).
Esimene mõte oli tühikäiguregulaator (vaakumiga süsteem), kuid selle vahetus ei aidanud. Loodan et keegi oskab nõu anda, mida järgmiseks kontrollida. Tänan.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Äkki vaatad ka tühikäigudüüsi üle?
f
ffbi
Suletud kasutaja
Postitusi: 64
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas ffbi »

Mull oli sama viga. Ning karburaatori juures sai kõik asjad üle vaadatud ning lõpuks selgus et viga in hopis jagajas. Vaata ka see üle.
Kasutaja avatar
GTA
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1316
Liitunud: 03 Dets 2003 21:37

Postitus Postitas GTA »

minu autol on hetkel täpselt sama probleem. karburaator on ilmselt ka sul ozon-tüüpi? (vaakumiga tühikäik) niipalju ma tean, et kui see vaakumsüsteem ei tööta, siis auto ainult ei langeta pöördeid, vaid sureb üsna kindlalt ilma tooreta välja. minu autol on hiljuti karpa pestud-puhastatud, düüsid umbes ei tohiks olla. hakkan siis ka viga otsima ja annan teada, kui midgai leian;)
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
d
doris
Postitusi: 588
Liitunud: 18 Nov 2003 14:51
Asukoht: Nõmme
Autod: 2105, 21083
Kontakt:

Postitus Postitas doris »

Olaaf on seda viga 3a otsinud ja pole siiani asjale jälile saand.
Roolin nii kuis jaksan
f
ffbi
Suletud kasutaja
Postitusi: 64
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas ffbi »

Ma rääkisin ühe vennaga. Ja tema arvas et jagjas võib viga olla. Et seletas: et jagal jookseb üks varras alla ja mille otsas on hammasratas ja kui see varras hakkab kõrvale liikuma siis ei pidanud mootor eriti hästi töötama tühikäigul. See varras tohib ainult üles alla liikuda aga mitte kõrvale. Vähemalt mulle rääkis ta seda.
Kasutaja avatar
GTA
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1316
Liitunud: 03 Dets 2003 21:37

Postitus Postitas GTA »

to FFBI: jagaja telg peab ikka tõsiselt omadega läbi olema kui tal nii julm loks sees oleks. minul vähemalt on suvel uute osadega korrastatud jagaja, millel ei ole mingeid lokse. teiseks ei tundu loogiline et selline mehhaaniline viga kaob mootori soojenedes? alla 90 kraadi logiseb ja 90ga enam ei logise?
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
f
ffbi
Suletud kasutaja
Postitusi: 64
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas ffbi »

jah ega see ei kao tõesti. kui mootor soeneb. Lihtsalt et see on üks vigadest tühikäigu juures. Ja see on nii külma mootoriga ja ka sooja mootoriga nii.
m
Mikk
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1026
Liitunud: 13 Mär 2004 11:10
Asukoht: Harjumaa, Kose vald
Autod: VIS 23464-10

Postitus Postitas Mikk »

aga kas ainult karburaatorist olete otisnud või olete kontrollinud ka näiteks klappe . sest vahel ei pruugigi viga karburaatoris olla.:rolleyes
t
ttkmees
Suletud kasutaja
Postitusi: 12
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas ttkmees »

Tänud asjalike kommentaaride eest! Täna võtsin karburaatori lahti ning puhastasin detailid ja düüsid, samuti reguleerisin segu kruvisid. Mootoril kohe teine hääl ja minek. See selleks, aga tühikäik jamab viimastel päevadel vahest ka töösooja mootoriga (nagu siin juba mainiti). Eks homme hommikul on näha, kuigi ma ei usu, et probleemi põhjustab mõni düüs. Järgmiseks uurin süütejaoturit.
p
pronek
Suletud kasutaja
Postitusi: 35
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas pronek »

kui jagaja laager läbi on siis ka jebib niimoodi kuna kontakti vahe pole korras.
enadl oli kunahgi sama jama:spin
t
ttkmees
Suletud kasutaja
Postitusi: 12
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas ttkmees »

Niisiis, tänane päev möödus probleemideta . Ootan ja katsetan veel paar päeva, kuid lootused on kõrged. :)
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

:D
mina vahetsin omal 2x karpat - mõlemad said ennen pealepanekut täis kapremondi, plokikaane - (kap-rem), jagaja, lugematu arv kontakte, kondekaid, rootoreid, süütepooli, bensiinipumba, pool elektrijuhtmestikku, geneka (kap-rem), kütusetorud, kõik voolikud, jne jne jne
tulemust pole. vahel ikka külmalt käivitades jurab, peab gaasi peal hoidma muidu tahab ära kooleda - mina liigitasin asja raami veaks :D
uuel autol seda viga pole, kuigi karpa on täiesti jama täis, kontaktivahe paigast ära, süüde jumal teab kus :)
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
z
zumm20
Suletud kasutaja
Postitusi: 3
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas zumm20 »

mul ka sama jama aga syyteboolis ega jagajas see viga olla ei sa ju peab siis ikke karpas olema
Kasutaja avatar
GTA
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1316
Liitunud: 03 Dets 2003 21:37

Postitus Postitas GTA »

kusjuures leidsin K.Aleksiuse raamatust "Sõitkem säästlikult" karburaatori häälestamise kohalt midagi sellist, et ebapüsivaid pöördeid tooreklapi kasutamisel võib põhjustada vilets teleskoopvarras. ei oska hetkel seisukohta võtta, kuna endal pole ühtegi teist proovimiseks sahtlist parasjagu võtta. kuid keda huvitab võiks selle ära proovida ja teada anda kas muutus midagi.

Edit by gta: "Mõni mootor ei jõua pärast külmalt käivitamist hästi töötada ega talu õhuklapi täielikku sulgemist. Sellisel juhul võetakse maha karburaatori teleskoopvarras ja pestakse hooliklat bensiiniga puhtaks." "Sõitkem säästlikult" Kalju Aleksius 1984
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
l
Laurimetall
Foorumi kasutaja
Postitusi: 488
Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
Asukoht: Tartu(Ihaste)
Autod: Vaz 21061

Postitus Postitas Laurimetall »

Soojenedes asjad paisuvad. Võibolla kellegil on idee ,mis asi paisub aeglaselt või tahab paisumist ,et mootor korralikult käiks ,selle probleemi korral. Üx asi on see ,et kui tooreklapp on peal ,siis on seguklapp natuke avatud ja mootor saab rikast segu. Kuna tegu vist 05 tüüpi karpaga siiis sellel sulgub seguklapp kui toore maha lükata. Siis peax tyhikäik täielikult töötama. pole päris kindel ,kuid äkki ei sulgi seguklapp tihedalt või midagi ,et saab lisa õhku. ( pole päris kindel ,et see viga võib olla ,kuid mine tea ) soojenedes võibolla muutub tihedamaks ja tühikäik hakkab intensiivsemalt tööle . Viga võib olla ka natuke vales süütes ,kuid ega siin muud värki pole ,kui vaja katsetada.
r
rene07
Foorumi kasutaja
Postitusi: 271
Liitunud: 07 Jaan 2005 11:35
Asukoht: Tallinn
Autod: Vaz 2107, Niva 2121, Jaapani masuudipress...Pajero...

Postitus Postitas rene07 »

Mul 07 sama teema et mingi hetk vajub ära aga kui mootor soe siis nagu kella värk:P Algul krutisin ja pöörasin karbussi igatpidi aga ei aita seal midagi :sein!!!! AGA kui termostaat korralik läheb mootor ruttu soojaks ja seni sõidan toorega mis täitsa kinnises asendis on
t
ttkmees
Suletud kasutaja
Postitusi: 12
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas ttkmees »

Niisiis, probleem oli natuke aega ära ja siis tuli tagasi. Kuid hetkel ei ole see kõige tähtsam, sest juhtus selline paha asi nagu keti pingutustalla purunemine. Seega on käed-jalad tööd täis.
m
Marcuz
Foorumi kasutaja
Postitusi: 286
Liitunud: 05 Okt 2002 14:15
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Autod: Avensis 2.0i
Kontakt:

Postitus Postitas Marcuz »

Minul langesid vahest tühikäigupöörded ära sellepärast, et karpas selle jublaka, kus tühikäigu reguleerkruvi on, membraan oli õhtal ja võttis õhku vahele, aga see membraan vist ainult nendel karpadel, millel seal vaakum on...
Hüvasti Punane Nool :\'( ..jäänud on mälestus hea...
Vasta