probleem jahutussüsteemiga

probleem jahutussüsteemiga

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
p
parmhot
Foorumi kasutaja
Postitusi: 83
Liitunud: 11 Sept 2003 15:26
Asukoht: Tallinn
Autod: Fiat

probleem jahutussüsteemiga

Postitus Postitas parmhot »

Tegemist siis Lada keskmootoriga autoga, mille jahutusradiaator on viidud ette. Probleem selles, et radiaator asub mootorist madalamal, hetkel asi lahendatud nii, et radika juures on kõrgemal paisupaak, mille kaudu saab mootorisse piisavalt kõrge jahutusvedeliku nivoo. Mootori kõrgemais veesärgi osas on õhutusventiil. Praegu kipub selline süsteem vahel radikat läbi paisupaagi tühjaks keetma ja on pidev oht mootori kuivaks jäämisel (kõrgemal ikkagi).
Siit siis küsimus, et millised oleks õiged lahendused. Loogiliselt võttes tuleks paisupaak ühendada otse mootorisse, kuid sel juhul läbi millise klapi või võib panna hermeetiliselt suletud paak? Kas siis võiks radika juures olevast paisupaagist loobuda ja radika sulgeda hermeetilise korgiga? Kuna radikas on mootorit ühendava torustiku suhtes kõrgemal, kas siis piisaks võimaliku tekkiva õhukorgi eemaldamiseks lihtsalt jahutusvedeliku lisamisest radikasse või tuleks paigaldada õhutusventiil?
Kellelgi on ka kindlasti kogemusi, et kuidas on sarnane jahutussüsteem lahendatud näiteks Skoda 120-el?
Cinquecento
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Peaksid paigaldama kinnise radika ja paisupaagi (näiteks audi 80 vanem tüüp) Seal ei ole radikal üldse korki vaid täitmine käib läbi paisupaagi ja paisupaagi peal on survekork. Radika võid siis paigaldada ükskõik kuhu ja mismoodi. Paisupaagi paned siis kõrgemale. See võib tulla ka mootori kõrvale. Tähelepanu vajalik õhu väljumiusele. Selleks paigaldada õhutusavad vajalikesse kohtadesse.
C
p
parmhot
Foorumi kasutaja
Postitusi: 83
Liitunud: 11 Sept 2003 15:26
Asukoht: Tallinn
Autod: Fiat

Postitus Postitas parmhot »

Algselt postitas: motamees
Peaksid paigaldama kinnise radika ja paisupaagi (näiteks audi 80 vanem tüüp) Seal ei ole radikal üldse korki vaid täitmine käib läbi paisupaagi ja paisupaagi peal on survekork. Radika võid siis paigaldada ükskõik kuhu ja mismoodi. Paisupaagi paned siis kõrgemale. See võib tulla ka mootori kõrvale. Tähelepanu vajalik õhu väljumiusele. Selleks paigaldada õhutusavad vajalikesse kohtadesse.
Kas antud süsteem on siis täiesti kinnine st väliskeskkonnast eraldatud (paisupaagil hermeetiline kork)?
Kuna tehnilistel põhjustel pole võimalik teist radikat paigaldada, siis peaks ju sama tulemuse saama olemasoleva radiaatoorikorgi klapi eemaldamisega ja paisupaagi korgi hermeetilise sulgemisega?
Cinquecento
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Kindlasti on ka see variant võimalik. Tehnilised lahendused tuleks kohapeal välja mõelda. Neid ei oska ette arvata. Tähtis on õhk välja saada.
C
2
2107
Suletud kasutaja
Postitusi: 165
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas 2107 »

Kas antud süsteem on siis täiesti kinnine st väliskeskkonnast eraldatud (paisupaagil hermeetiline kork)?
Hermeetilisel paisupaagil pole ju mingit mõtet.
Motamees kirjutas ju, et paisupaak on surve- e. klapiga korgiga.
p
parmhot
Foorumi kasutaja
Postitusi: 83
Liitunud: 11 Sept 2003 15:26
Asukoht: Tallinn
Autod: Fiat

Postitus Postitas parmhot »

Algselt postitas: 2107
Hermeetilisel paisupaagil pole ju mingit mõtet.
Motamees kirjutas ju, et paisupaak on surve- e. klapiga korgiga.
Probleem on ju selles, et jahutusvedelik keeb läbi paisupaagi välja. Pole ju vahet, kas klapp on radiaatori- või paisupaagikorgi all. Hetkel on mul paisupaagi (Lada) kork hermeetiliselt suletud ja asi toimib. Enamusel "lääne" autodel on ju ka paisupaakidel ilma klapita korgid.
Täna katsetan automaatset õhutusklappi (läheb siis jahutussärgi kõrgeimasse punkti, kus hetkel käsitsi keeratav ventiil).
Cinquecento
Vasta