probleem jahutussüsteemiga
probleem jahutussüsteemiga
probleem jahutussüsteemiga
Tegemist siis Lada keskmootoriga autoga, mille jahutusradiaator on viidud ette. Probleem selles, et radiaator asub mootorist madalamal, hetkel asi lahendatud nii, et radika juures on kõrgemal paisupaak, mille kaudu saab mootorisse piisavalt kõrge jahutusvedeliku nivoo. Mootori kõrgemais veesärgi osas on õhutusventiil. Praegu kipub selline süsteem vahel radikat läbi paisupaagi tühjaks keetma ja on pidev oht mootori kuivaks jäämisel (kõrgemal ikkagi).
Siit siis küsimus, et millised oleks õiged lahendused. Loogiliselt võttes tuleks paisupaak ühendada otse mootorisse, kuid sel juhul läbi millise klapi või võib panna hermeetiliselt suletud paak? Kas siis võiks radika juures olevast paisupaagist loobuda ja radika sulgeda hermeetilise korgiga? Kuna radikas on mootorit ühendava torustiku suhtes kõrgemal, kas siis piisaks võimaliku tekkiva õhukorgi eemaldamiseks lihtsalt jahutusvedeliku lisamisest radikasse või tuleks paigaldada õhutusventiil?
Kellelgi on ka kindlasti kogemusi, et kuidas on sarnane jahutussüsteem lahendatud näiteks Skoda 120-el?
Siit siis küsimus, et millised oleks õiged lahendused. Loogiliselt võttes tuleks paisupaak ühendada otse mootorisse, kuid sel juhul läbi millise klapi või võib panna hermeetiliselt suletud paak? Kas siis võiks radika juures olevast paisupaagist loobuda ja radika sulgeda hermeetilise korgiga? Kuna radikas on mootorit ühendava torustiku suhtes kõrgemal, kas siis piisaks võimaliku tekkiva õhukorgi eemaldamiseks lihtsalt jahutusvedeliku lisamisest radikasse või tuleks paigaldada õhutusventiil?
Kellelgi on ka kindlasti kogemusi, et kuidas on sarnane jahutussüsteem lahendatud näiteks Skoda 120-el?
Cinquecento
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2864
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Peaksid paigaldama kinnise radika ja paisupaagi (näiteks audi 80 vanem tüüp) Seal ei ole radikal üldse korki vaid täitmine käib läbi paisupaagi ja paisupaagi peal on survekork. Radika võid siis paigaldada ükskõik kuhu ja mismoodi. Paisupaagi paned siis kõrgemale. See võib tulla ka mootori kõrvale. Tähelepanu vajalik õhu väljumiusele. Selleks paigaldada õhutusavad vajalikesse kohtadesse.
C
Kas antud süsteem on siis täiesti kinnine st väliskeskkonnast eraldatud (paisupaagil hermeetiline kork)?Algselt postitas: motamees
Peaksid paigaldama kinnise radika ja paisupaagi (näiteks audi 80 vanem tüüp) Seal ei ole radikal üldse korki vaid täitmine käib läbi paisupaagi ja paisupaagi peal on survekork. Radika võid siis paigaldada ükskõik kuhu ja mismoodi. Paisupaagi paned siis kõrgemale. See võib tulla ka mootori kõrvale. Tähelepanu vajalik õhu väljumiusele. Selleks paigaldada õhutusavad vajalikesse kohtadesse.
Kuna tehnilistel põhjustel pole võimalik teist radikat paigaldada, siis peaks ju sama tulemuse saama olemasoleva radiaatoorikorgi klapi eemaldamisega ja paisupaagi korgi hermeetilise sulgemisega?
Cinquecento
Probleem on ju selles, et jahutusvedelik keeb läbi paisupaagi välja. Pole ju vahet, kas klapp on radiaatori- või paisupaagikorgi all. Hetkel on mul paisupaagi (Lada) kork hermeetiliselt suletud ja asi toimib. Enamusel "lääne" autodel on ju ka paisupaakidel ilma klapita korgid.Algselt postitas: 2107
Hermeetilisel paisupaagil pole ju mingit mõtet.
Motamees kirjutas ju, et paisupaak on surve- e. klapiga korgiga.
Täna katsetan automaatset õhutusklappi (läheb siis jahutussärgi kõrgeimasse punkti, kus hetkel käsitsi keeratav ventiil).
Cinquecento