Tekkis üks küsimus. Sõbral oli 1,1 mootoriga vana Ford Escort. Karbuss läks tal läbi, õiget juppi nii vanale ja haruldasele mootorile ei leidnud, seega pani masinale peale 06-e karpa. Kütusekulu suurenes kohe 3-4 liitrit.
Jõudsingi nüüd oma küsimuseni. Kui vastupidi teha (fordi karpa ladale peale), kas siis võib oodata, et lada küttekulu kahaneb?
Ehk on kellegil sarnaseid kogemusi ja teadmisi
kui panna 1,1 mootori karpa 1,5 vöi 1,6 mootorile, sis loomulikult kütusekulu on väiksem, kuna düüsid on ju väiksema läbimööduga. Aga selle arvelt kaotate ka mootori vöimsusega (pole ju mida pöletada silindris, kui vähe anda)
Overile: Sellise karba vahetusega ei pea kütusekulu väiksemaks minema. Võib ka suureneda - olenevalt sõidustiilist. Tahtes mootorist ikka sama jõudu, kui enne pigistatakse gaasi rohkem. Sealt ka suurem kulu võib tulla.
Seranole: Düüside puurimisega muutub ju asi mõttetuks, kui silmas pidada kulu. Kui aga lihtsalt tahtmine teha, siis asi väga täppe läheb. Tegevust jätkub kauemaks.
Aaaaaaaa küs ka Kui ma panksin oma mootorile originaal karpa ( või midagi paremat) siis langeb kütuse kulu ? Või on hoopis juurprobleem milleksi muus ? Üldiselt kulgen rahulikult, sest mida rohkem vajutad seda enam nõuab see ka tagatist rahakotist.
Njah muidugi on nii, et originaalkarpa on odavam su rahakotile- kuna 06 mootor on suurem (1600) ja sinu 01 mootor väiksem (1200) siis doseerib see liialt kütust peale, mida mootor ei suuda ära kasutada ning see kütus läheb kaotsi.