Õlipumba tootlikkuse parandamine?
Õlipumba tootlikkuse parandamine?
Õlipumba tootlikkuse parandamine?
Tere! Kunagi lugesin siit, et kuidagi on võimalik õlipumba tootlikkust parandada koduste vahenditega aga ei leia enam postitust üles.
Re: Õlipumba tootlikkuse parandamine?
Õlipump on hammaspump ja tööle hakkab ka läbi hambuvate detailide ,neid ei saa muuta. Kui arvad ,et pump võib olla kulunud ja sellest on tingitud vähene õlirõhk ,siis tuleb uus pump panna. Kui aga tahad ,siis Võta õlivõtutoru küljest ,seal on reduktsiooni klapp ,puhasta ära ja vaata ,et pinnad oleksid puhtad ja terved, selle vedru pikkus peab olema vabas olekus 38mm ja koormuse 6,35 +- 0,2 kg all 20mm. Pumba hamba ja korpuse vahe 0,15 (0,11-0,18mm) max 0,25 .Pumba hammasratta otsa pinna ja korpuse pinna vahe 0,06-0,16 mm ,max0,20 .Vedava ja veetava hammasratta vaheline lõtk 0,017 -0,057 mm max 0,1mm .Ajami võlli ristilõtk korpuse ei tohi ületada 0,1mm. Ei ole küll kindel ,et uus pumpki nii tihe on .
Vanakooli mees
Re: Õlipumba tootlikkuse parandamine?
Tänud! Väga kasulik info, kindlasti kontrollin kõik üle aga mingi teema oli selle vedruga, et pandi lisa seib alla, mida see siis täpsemalt tegema peaks?
Re: Õlipumba tootlikkuse parandamine?
kui sinna seib alla panna ,siis reduktsiooni klapp avaneb hiljem (kui palju ta rõhku tõstab ei saa kontrollida ).Selle klapi eesmärk on piirata õlirõhu tõusu ,näit. talvel külmkäivitusega, et mootori detailid ei puruneks. Ja veel vedrule seibi lisamine ei aita ,kui pump on kulunud ja õli läheb tööpindade vahelt nö.tagasi .
Vanakooli mees
Re: Õlipumba tootlikkuse parandamine?
dr.tuha tegi kunagi ringi õlipumpasi, tõstis tootlikust
Tilkuritel mitte tülitada...